Свято можуть провести учні 4класу для майбутніх першокласників і їх батьків у травні місяці. Малята познайомляться зі школою, вчителем, правилами, яких слід дотримуватися в школі. З майбутніми першокласниками проведуть ігри.
Свято для майбутніх першокласників «Школа – це здорово!»
Гарно прибрана актова зала в школі кульками, зображенням казкових героїв, напис: « Школа – наш другий дім», зображення шкільного дзвінка, школи, учня і учениці. Майбутнім першокласникам прикріплюють квіточку певного кольору, що допоможе на святі ділити їх на групи під час ігор.
Вчитель: Сьогодні ви, шановні мами й тата,
Діток своїх веселих та завзятих
До школи нашої всі дружно привели.
Тож, як ведеться, хочу всіх вас привітати,
За нашим звичаєм вас буду зустрічати.
Дарую хліб і сіль всім на добро,
Щоб в вас і в нас лиш щастя скрізь було!
Ведучий: Заходьте дружно і сміливо,
Маленькі школярі, до нас.
Життя цікаве в нашій школі
Розпочинається для вас.
(Під музику заходять майбутні першокласники).
Ведучий. Шановні діти, гості, батьки. Сьогодні у велику дружну шкільну родину ми приймаємо майбутніх першокласників.
Ведуча. Розквітають посмішки навколо,
Радісно луна веселий сміх.
Це моя найкраща в місті школа
Зустрічає школярів своїх.
Ведучий. За чистим – чистим полем, в центрі Буковини, за дрімучими лісами, на березі річки Прут є казкове місто.
Всі учні 4 класу: Чернівці.
Ведуча. Відоме воно тим, що це центр нашої області. А в цьому місті є м-м
Ведучий. Будинок.
Ведуча. Так-так оазис!
Де буває тихо-тихо….
Ведучий . Інколи
Ведуча. Весело!
Ведучий. Постійно
Ведуча. Шумно!
Ведучий. Завжди.
Разом: А чи здогадуєтесь ви, що це за райське місце?
Учні 4 класу хором: Школа № 24.
Ведучий . Стоїть на Стеф`юка 5 будинок чудовий.
І рідний він серцю, хоча і не новий,
Куди не поглянеш – тут всюди рідня,
Живе в цьому домі справжня сім`я.
Ведуча.
Ви із нами познайомтесь,
Зрозуміти не відмовтесь.
Наші думки поважайте,
Що не так, то вибачайте.
Слово учням 4 класу:
1.Ми привели собі на зміну
Маленьких учнів – в перший клас.
Учіться, любі, на “відмінно”,
Ростіть, мужнійте, в добрий час.
2.А ми у п’ятий вже ідемо,
До школи топчемо стежки.
І теж мужніємо, ростемо,
Сюди ідемо залюбки.
3.Бо тут навчилися дружити,
Пізнали, де добро і зло.
У школі ми вчимося жити,
Усім нам дуже повезло,
Що в нас такі хороші діти,
Найкращі в світі вчителі!
І вам тут, діти, добре буде,
Це найкраще місце на Землі!
4.3 усмішкою я згадую той час,
І не забуду у житті ніколи,
Як мене, маленьку, в перший клас
Мама з татом привели до школи.
5.Я так само, як і ці малі,
Зайчика у ранець пакувала.
Школа - гарне місце на землі!
Тільки я тоді про це не знала.
6.Шановні майбутні школярики, ми вас вітаємо,
Терпіння й працездатності бажаємо.
Бо ви вступаєте без страху і жалю
У нашу шкільну сім'ю.
7. Ой, які малесенькі, ой, які гарнесенькі.
Ці хлоп'ята і дівчата від сьогодні школярі.
Ще учора в дитсадок їх водили мами,
А скоро вже до школи підуть разом з нами.
8. Треба, щоб і ви до нас привітними були —
Ми ж вам учительку і клас свій віддали.
І незабаром вас будуть звати не малюки,
А учні школи №24 — першокласники.
Учні 4 класу виконують пісню « Чого вчать в школі».
Заходить Кіт: Я мудрий, вчений гарний кіт.
Всім від Базиліо привіт!
Усюди вже я побував.
Нарешті і сюди попав.
Я радий, що сюди забрів,
Ще й Буратіно тут зустрів.(З-за сцени з'являється Буратіно).
Йому пораду гарну дав,
За це я грошики узяв.
А може тут є серед вас
Маленькі ледарі якраз!
Я дуже-дуже їх люблю,
І лінуватися навчу. Мур - няв!
Ви хочете учитись,
Чи гарно, старанно лінитись?
Діти. Учитись!
Кіт. Навіщо вам учитись —
Так важко наробитись?
Хіба не краще гратись,
Сміятись і кататись,
Уранці не вмиватись,
І навіть не вітатись?!
Діти. Не хочемо лінитися!
Ми будемо учитися!
Кіт. Які нечемні діти в вас.
Мабуть, піду я в інший клас. (Прислухається).
Здається, хтось сюди іде.
Не заховаєшся ніде.(Кіт похапцем одягає піджак навиворіт, знімає капелюха, кладе біля ніг. Прикидається сліпим. Заходить Лисиця).
Лисиця В лісі я живу із роду,
Маю дуже гарну вроду,
Не збагну лише ніяк,
Чом мене не люблять так.
Я ж усім вам, як сестриця.
А зовуть мене Лисиця.
До курей я не байдужа,
Бо люблю їх дуже, дуже.
Ви не вірте, що руда,
Хитра, підла та лиха.
Я ж усім вам, як сестриця,
А зовуть мене... Лисиця.
Кіт Подайте бідному, сліпому,
Глухому і німому (ой!)
Коту Базиліо.
Лисиця. Привіт, Базиліо, привіт!
Який нечемний, впертий кіт!
Тебе одразу упізнала.
А в мене є шматочок сала.
Кіт (радіє, хапає), Мур-няв!
Лисиця. Нарешті ти мене впізнав!
Кіт. Привіт, Алісо! Що хотіла?
Чи так тиняєшся без діла?
Лисиця. Та вже не буду я брехати.
З тобою хочу працювати.
Кіт. Коли ж бо так, то підкажи,
Дітей дурить допоможи!
Хочуть вони всі учитись,
А треба — старанно лінитись.
Коли не будуть уроків вчити,
Нам буде легко їх дурити.
Ну що, второпала, кума!
Лисиця. Розумник! В мене й слів нема.
Здається пригадала я.
Сюди майбутні школярі
Прийшли на свято-зустріч —
Зі школою знайомитися!
Кіт. Не хочу, щоб вони навчалися! (Вибігають).
Буратіно. Що робити? Хто допоможе?
Де ти, добра Феє?
Прийди! Допоможи!
Фея: Добрий день!
Я чула голос,
Мене кликали сюди?
А, бешкетнику, це ти!
Скрізь устиг накоїть лиха,
А тепер сиди вже тихо.
Буратіно: Ой, пробачте! Я не знав!
Фея. Добридень, друзі! Я прибула з чарівної країни Знань. Я повелителька її. Вітаю вас усіх зі святом. Дорогі майбутні першокласники! Ви разом зі своєю першою вчителькою помандруєте у країну Знань! А цей вогонь – факел, який я тримаю в руках, - буде освітлювати ваш шлях 11 років. Крокуючи стежками – класами, пізнаєте чудовий світ Знань. Він відкриє вам Всесвіт, подарує любов, нові знання, творчу уяву і радість. Бажаю вам бути завжди здоровими, щирими, добрими. Хай вам щастить!
Ведуча. Дорогі наші маленькі друзі! Ми дуже раді прийняти вас сьогодні в нашу дружну шкільну родину. Збережіть назавжди у своєму серці найперші хвилини зустрічі зі школою!
Фея. Запрошуємо гостинно гостю дивну!
Цілий рік за кожним вона пильно спостерігає
І, як добра чарівниця, всім допомагає.
Ведуча. Зустрічайте Королеву знань.
Королева знань:
Добрий ранок, любі друзі!
У вас сьогодні свято -
З ним прийшли вас привітати.
Не лінуйтеся, навчайтесь
І розумними зростайте,
Ключ чарівний ми вам вручаємо,
Щоб з ним пішли ви в перший клас.
Ви відкриєте ним найкращі знання.
Хай щастить вам на довгій, шкільній дорозі.
Виходить Мальвіна, згодом – Буратіно.
Мальвіна
Добрий день, дорогі дорослі й діти!
Що мені тепер робити?
Буратіно втік з уроку!
Маю ось таку мороку.
З останніми словами Буратіно підходить до Мальвіни стає у неї за плечима. Визирає з правого боку «а я тут». Мальвіна повертає голову, Буратіно з лівого боку «а я тут».
То ти тут, Буратіно? Ти нечемний.
Привітайтеся з дорослими і дітьми.
Буратіно: Добрий день діти!
Мальвіна: Будьте уважні, Буратіно. А тепер продовжуємо вчитися. Послухайте задачу. Уявіть собі, що у вас 2 яблука.
Буратіно: А в мене немає жодного яблука (показує долоні).
Мальвіна: А ти просто уяви, що вони у тебе є.
Буратіно: (сумно) Уявив.
Мальвіна: Хтось узяв у тебе одне яблуко. Скільки яблук тепер стало?
Буратіно: Два.
Мальвіна: Будь ласка, добре поміркуй.
Буратіно: Два, бо я не віддам отому Хтосеві своє яблуко, хоч як би він не забирав.
Мальвіна: Який ти неуважний! Це ж математична задача.
Буратіно: Та досить вже дратувати мій апетит задачами з уявними яблуками.
Час з’їсти справжнє!
До Буратіно: Ти із дому утікав,
І Букварика продав.
Гроші хитрий кіт украв,
А ти й далі «ловиш гав».
Неуважний, хвальковитий,
Що з такими слід робити?
Ось якби ти не лінився,
А старанно й гарно вчився,
Якби щодня мчав на урок —
Не допустив би помилок.
Буратіно. Що ж мені тепер робити?
Мальвіна. Швидко літери вивчити тобі допоможуть майбутні першокласники, які незабаром прийдуть до школи.
Буратіно. Я із задоволенням буду з ними навчатися. Візьмете мене до себе?
Вчитель. Беремо його в наш клас?
Мальвіна. Бажаю успіхів і знань
Змагань, і віри, і дерзань
Знання потрібні кожному із вас
Учіться друзі. В добрий час.
Група учнів 4 класу виконують танець « Буратіно».
Королева знань: Шановні майбутні першокласники! Подивіться, у нас в руках (всі виставляють вперед) золоті ключики. Вони допоможуть нам разом відкрити двері у чудову країну Знань. Такі символічні ключики ми вручаємо всім вам. Нехай вони будуть тими ключиками, які допоможуть вам легко здобувати знання. Заходить Баба Яга.
Баба Яга: О, привіт, діточки-квіточки, дівчатка-каченятка, хлопчики-горобчики. А чого це ви до школи прийшли, малеча ? Ану, кажіть? ! Відповіді дітей : ВЧИТИСЯ.
Ага, вчитися, чи не зарано вам? Від горшка два вершки, і вони туди ж – вчитися
Двієчниця: Ви хоча б знаєте, що таке навчання ? Вставай вранці, іди по дощу і в заметіль та в дощ, і в холод … Але це ще квіточки. Ягідки попереду: сиди на уроках, не розмовляй, слухай вчителя, виконуй домашні завдання, і що найгірше – усі чекають від тебе 10 чи 12, а воно все навпаки: одні двійки в щоденник стрибають.
Баба Яга: Ну-ну, не лякай так малечу. Не всі ж такі ледачі і невгамовні як ти. Можливо, діти хочуть навчатися, і всі ці труднощі, що ти перелічила, їх не лякають. Я впевнена, діти їх подолають!
Двієчниця: Як же, подолають. Вони навіть не уявляють, що на них чекає.
Та чи знають ці малята,
Що оце чудове свято.
На 11 довгих років?
Сотні, тисячі уроків.
І абетка і табличка.
Засумують милі личка.
Тільки техніка читання
Вб’є бажання до навчання.
Баба Яга : Нічого страшного на них не чекає.
Двієчниця :
Як у школі нудно, сумно й нецікаво
Лінуватись – значно цікавіша справа.
Ну скажіть, вам нащо отака морока:
Читати, писати, думать на уроках.
На робіть нічого. Пам’ятайте весь час:
Може гарним ледарем стати кожен з вас.
У школі постійно торочать: “Катю, будь уважна! Олю, будь старанною! ”. Ніби це так легко!
Баба Яга: А нічого складного в цьому немає. Зараз, дітки, ми проведемо з вами гру на уважність. Коли я підіймаю червоний кружечок, ви плещете в долоні, якщо синій – тупаєте ногами, а коли жовтий – присідаєте. Домовились.
Баба Яга : Ну що, двієчнице, бачила ? Вміють діти бути уважними.
А от ми зараз проведемо ще одну гру. Для участі в грі нам потрібні діти, які мають червоні квіточки. Підійдіть до мене, зробіть коло і слухайте умови гри. Доки буде лунати музика, ви бігаєте по колу. Як тільки музика спиниться, ви хапаєте одну кеглю. Але попереджую, кеглів на всіх не вистачить. Хто не встигне, той вибуває з гри. Кількість кеглів кожного разу буде зменшуватися, і буде зменшуватися кількість гравців. Хто протримається найдовше, той і переможець.
Нагороджують переможця.
Ведуча: У школі необхідно дотримуватись правил. Зараз учні 4 класу хочуть познайомити вас із правилами поведінки, яких слід дотримуватися школярам.
1. В школу ходили стільки років —
І неабиякий в ній досвід здобули.
Його ми хочемо тепер вам передати,
Щоб ви найрозумнішими були!
2. Ми у школі вже прижились,
Правил добрих ми навчились
Ось послухайте ви їх
І дотримуйтесь усіх.
3. Перше правило: учитись,
Щоб “12” завжди мати.
Друге правило: трудитись,
Батькам вдома помагати.
4. Бути чесним і правдивим ,
Третє правило у нас.
Бути другом незрадливим ,
Клас – за тебе, ти – за клас.
5. Мудре правило четверте,
Знай і друзям розкажи:
Наполегливо й уперто
Економ і бережи
Парту, книгу, кожну річ.
Берегти, любить природу –
Це наказ твого народу.
6. П’яте правило: читати,
Малювати і співати,
Гратися з товаришами
І дружити з малюками.
7. Наче рідну неньку, школу треба любити,
Бо вона навчає, як на світі жити.
Я порошу вас , діти, добре пам’ятати:
Добре того вчити, хто все хоче знати.
8.Бережіть години, бережіть хвилини
І секунду кожну в школі бережіть
Пам’ятайте – час ваш дуже швидко плине.
Можете не встигнути ви усе зробить.
9.Хай добре працюється вам і живеться,
Все можеться і все вам вдається!
Учіться малюки! Вчення – це політ!
Вам стільки таємниць відкрити слід!
Двієчниця: Я впевнена, що ці малюки навіть не знають, що треба носити у портфелі. От і на свято вони прийшли з іграшками.
Баба Яга : Ну це ти вже занадто. Я гадаю, кожен школяр відрізнить зошит або пенал від іграшки. Правда, діти? І на підтвердження моїх слів ми з дітьми проведемо гру «Збери портфель». У грі будуть брати участь учні, які мають сині квіточки.
Умови гри такі: за сигналом біжить один гравець до стільця, дістає предмет, який відносимо до шкільного приладдя, і кладе його в портфель, вертається назад, торкається долонею свого товариша і стає в хвіст команди. Другий гравець біжить, дістає наступну річ, яку треба брати до школи, і кладе також в портфель. Всі знаєте, що необхідно брати до школи. Зрозуміло ?
Дієчниця: Так розкидані повсюди речі, як у мене вдома : портфель в одному кутку, а приладдя - в іншому. ( Прибирають).
Баба Яга: Які ви розумні. А тепер дайте відповідь на мої запитання:
Двієчниця: Знаєте, все-таки я переконуюся, що школа – це добре, а навчання – це дуже цікаве заняття. Візьмемо для прикладу уроки фізкультури. І набігаєшся, і накричишся. Краса!
Ведуча. У нашій школі ви навчитеся і читати, і писати, і рахувати, і логічно мислити, а ще будете малювати, майструвати, ліпити. А як це у нас виходить, ви можете побачити на нашій виставці. Працює у школі багато спортивних секцій та гуртків.
Ну а коли не хочеться стрибати, чи книжечку потрібно прочитати,
У будь-яку погоду – в дощ, чи спеку – зуcтріне радо вас бібліотека.
Ведучий. Є також в школі медсестра, щоб здоровою була вся дітвора.
І актова зала, й комп’ютерний клас завжди у школі чекають на вас.
Незвичайна наша школа, вона єднає всіх у коло.
Всіх запрошує в гуртки, а вони в нас ось такі.
Ведуча. Ось тут ростуть юні таланти – співаки і музиканти.
Від душі вони співають, та ще й вроду гарну мають.
Танцюристи в нас в пошані, бо прекрасні мають дані:
Вміють колесо крутити, на шпагаті ще сидіти,
Викрутаси, піраміди – чудо творять непосиди.
Ведучий. Спортсменом в школі стати можна, й походи опанує кожен.
Лише бажання треба мати, й сміливо труднощі долати.
Малюють впевнено картини юні художники невпинно.
Ретельно фарби добирають та участь в конкурсах приймають.
Якщо спортсмен ви чи артист, чи ще до чого є в вас хист –
Всі ці гуртки у зручний час завжди чекатимуть на вас.
Баба .Яга: А зараз ми пропонуємо вам, дітки, пограти у спортивну гру. В грі братимуть участь діти, які мають рожеві квіточки.
Слухайте уважно умови гри:
Беремо кульки, подивіться, які на кульках написані цифри. За моїм сигналом «Вийшли числа на зарядку, встали числа по порядку» ви маєте стати правильно на своє місце і виконувати мої команди:
Присідають сусіди числа шість;
Пострибають числа, які менші за число 5;
Піднімуть вгору руки числа більші за число 7.
Покрутіться сусіди числа 4,8.
Двієчниця: Найсвітліша дорога на світі –
Це дорога до знань, до школи,
Пам’ятайте це, любі діти,
Не забудьте цього ніколи.
І хоч вчитись нелегко буває,
Та наука завжди хороша.
Кожна в світі людина знає,
Що знання – це найлегша ноша.
Червона Шапочка: Червоною Шапочкою всі мене звуть.
Лісова стежина кличе мене в путь.
Мама напекла пиріжечків смачненьких,
Я віднесла їх бабусі рідненькій.
Я знаю, малята,
Що казок читали ви багато.
Зараз перевіримо ми враз,
Хто казки найкраще знає з вас.
Гра "З якої казки предмет?"
Завдання учасникам: з чарівної скриньки потрібно дістати предмет і визначити: з якої він казки.
Предмети: цибулина, черевичок, ключ, яйце, рукавиця, шапочка, колосок, м’ячик.
Казки: Цибуліно, Попелюшка, Пригоди Буратіно, Курочка Ряба, Рукавичка, Червона Шапочка, Півник і двоє мишенят, Колобок.
«Від кого телеграма».
Ведуча. А тепер послухайте смішинки, які підготували для вас учні 4-Б класу.
Нічому не навчили
Маленький хлопчик вперше пішов до школи.
Не піду до школи
Не піду до школи! – заявив хлопчик батькам після першого дня навчання.
Не обов’язково
― Помий, Васильку руки. Як ти підеш у школу з брудними руками.
― Та це не обов’язково!
― Як то не обов’язково.
― Бо я в школі руку не піднімаю.
Усе я та я
Ой і жартівник наш Петрусь. А ти як думаєш? П. Гальченко
Невмійко
Вже школярик наш Андрійко,
Та він все іще невмійко.
Бабця застеляє ліжко.
Тато спішно клеїть книжку
Брат портфелика складає,
Мама ґудзик пришиває…
В домі гамір метушня ―
Так тепер у нас що дня
Чистить дід взуття для внука
Та й зітхає:― от безрукий!
І тремтить губа в Андрійка
― Чи ж я винен, що невмійко.
Ведучий : До нас завітали казкові герої, спробуйте впізнати цих героїв .
Як кого зовуть , скажіть, і казочку також назвіть.
Виходять діти в костюмах і говорять слова:
1.Хто кругленький, наче м’ячик весело по лісі скаче,
Від діда з бабою утік, попав лисиці на обід? (колобок)
2.А тут живе звірят багато – можу вам я їх назвати:
Зайчик – стрибайчик , і мишка – шкряботушка,
Лисичка – сестричка, і жабка – квакушка,
Ведмідь – набрідь, і братик – вовчик –
всі оселились тут охоче.(рукавичка)
3.Він веселий і незлобний, цей хороший дивачок.
Дружать з ним сова та ослик, і маленький П’ятачок .
До прогулянки він ласий, є на мед чутливий нюх.
Та ім’я цікаве має цей ведмедик … (вінні - пух)
4. Він дружок звірятам, дітям, він живий, як я і ти,
Та таких у цілім світі нам ніде більш не знайти.
Це тому, що він не пташка, і не тигр , і не комашка,
Він не котик, не щеня, не бабак, не білченя.
Він знімається в кіно і відомий всім давно.
Упізнать його не важко, а зоветься …(чебурашка)
Дівчата танцюють український танець « Віночок» під мелодію пісні
Н. Май « Василечки».
Двієчниця: Нехай щастить вам малюки!
Ростіть розумні та здорові.
Життя шкільного сторінки
Хай будуть сонячні й щасливі.
Баба Яга: Хай вас промені голублять.
І тепло всім віддають.
Хай усі вас щиро люблять.
Всім щасливо, в добру путь.
Ведуча. Урочисте наше свято
Вже підходить до кінця.
Нехай пісенька прощальна
Зігріва наші серця.
Пісня «Дитинства світ» (Автор Ольга Янушкевич)
Нас з дитинства світ казковий,
Знов у гості кличе всіх,
По доріжці веселковій,
Де лунає дружно сміх,
Де на кульках кольорових,
Лине в небо дітвора…
Бо країна ця чудова –
Світ любові і добра.(2р)
П р и с п і в: Дитинства світ – чарівний світ!
Це світ рожевих дивних мрій,
Де до зірок швидкий політ,
Віночок сонячних надій!
Це світ добра! Це літній луг!
Це я. Це ти – мій найдорожчий друг.(2р)
Виступають майбутні першокласники:
Вже немало знаю слів
Вчить матусенька поволі
Щоб читати я умів.
Не соромити рідню
Я навчаюсь рахувати
Трішки-трішки день по дню.
І без мами й дідуся
Порахую в хаті тапці,
Усі гривні в татуся.
Й так чекаю того дня!
Вчить мене, хоча й поволі
Дружня вся моя сім’я.
В цей святковий світлий час,
Обіцяє весь наш клас
Добре ми навчатись будем
І знання свої здобудем.
Й приклад будем брати з вас,
Стане кращим в початковій школі
Наш майбутній перший клас.
7. Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас був перший клас.
Ведуча. Дорога класна родино! Наше свято добігає кінця. Ми дуже вдячні всім, хто брав у ньому участь, всім, хто завітав до нас. Сподіваємось, що цікава розмова, теплота і щирість залишиться в наших серцях назавжди. Хай злагода і мир панують у ваших родинах! Школярам – бути гідним звання школяра і щасливої дороги до країни Знань.
Справ у вас багато, треба гарно вчитись
Щоб набратись розуму, корисними стати
Дбати про Вкраїну – нашу Батьківщину,
Мріями і справами до зірок дістати.
Вчитель: В Україні є чудовий звичай – проводжаючи дітей у життєву дорогу, мати дарує вишитий рушник, як символ материнського благословення, материнської любові. Хай стеляться вам сонячні дороги в широкий світ знань, умінь, звершень. У добру путь, дорогі друзі.
Ведуча. Як мати сина в дорогу виряджала -
Рушник на долю сину вишивала,
Щоб був завжди рушник
На щастя дітям нашим
« Ворітця» ми зробімо
І шлях ми їм покажімо.
Під мелодію пісні Н. Май «Першокласник» діти виходять із залу через
«ворітця», які роблять батьки із рушників.