Тема: «Ми чуємо тебе, Кобзарю, через віки, через століття»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із життям і творчістю великого українського поета Т. Г. Шевченка; показати значимість постаті Кобзаря для всього людства; поглибити знання про Великого Кобзаря ; прищеплювати інтерес до національного колориту; формувати і вдосконалювати навички виразного читання віршів напам’ять за допомогою мнемотаблиць; виховувати любов до української мови та повагу і шану до велета України - Т. Г. Шевченка.
Матеріали та обладнання: свічка, портрет Т. Г. Шевченка, прикрашений рушником, українська хата, (ілюстрації ); мнемотаблиці до віршів «Зацвіла в долині червона калина», «Тече вода з-під явора», «Встала весна»
Хід заняття
Ведуча. Березень в Україні часто називають Шевченковим. І це не випадково. 9 березня 1814 року темної ночі перед світанком у селі Моринцях, що на Звенигородщині, в хаті Григорія Шевченка, кріпака пана Енгельгардта, блиснув єдиний на все село вогник: народилася Великий співець - Тарас Шевченко.
Дитина 1 Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка,
Повні сил і живої снаги
Ми вшановує пам'ять Шевченка!
2.Повідомлення теми уроку
Ведуча. Наше заняття присвячене великому поету України, творчість якого знають і люблять не тільки в нашій країні, а й далеко за її межами.
Дитина 2 Кобзарем ми звемо
Так його від роду.
Кожен вірш свій і поему
Він присвячував народу.
─ Назвіть прізвище та ім’я цієї людини…(Т.Г.Шевченко)
Розповідь ведучого. Дуже давно в українській бідній родині в такій маленькій, старенькій селянській хаті (показати ілюстрацію), жив маленький хлопчик. Жили вони дуже бідно, щоб прогодувати родину, багато працювали, а сім’я була чималенька — п’ять сестричок Тарасових, і два братики. Тарасик був дуже допитливим, вразливим, усім цікавився. Дуже любив природу, раненько прокидався і біг до річки зустрічати схід сонечка. Ще з дитинства Т. Шевченка тягло до малювання. Крейдою чи вуглинкою змальовував усе, що бачив.
А коли став поетом то написав вірш «Дивлюсь, аж світає…», був дуже талановитим хлопцем.
Дитина 3 Шевченко ─ наша слава,
Наш пророк і наш співець,
І за волю, за державу
Богом даний нам борець.
Маленьким Тарас любив гратися , і ми пограємось в українську народну гру «Чижик у клітці»
Ведуча:А ще Тарасик дуже любив слухати казки й пісні. А згодом і сам почав складати вірші, які народ співав, як свої пісні. Із маленького хлопчика Тараса виріс український народний поет, і почали його звати Тарасом Григоровичем Шевченко. (Демонстрація портрета Т. Г. Шевченка.)
Ми вивчали його вірші «Зацвіла в долині червона калина», «Тече вода з-під явора», та «Встала весна» і зараз, ми з вами спробуємо повторити ці вірші, а допоможуть нам ось ці малюнки (Розглядання мнемотаблиці). Читання віршів з опорою на схему. Діти розповідають вірші.
Ведуча. Український народ свято вшановує пам'ять свого безсмертного пророка, поета. Линуть над світом вірші та пісні, написані Шевченком. А його величний образ постає у нових ліричних творах поетів. Звисока споглядає Тарас на свою Україну. Бо безсмертна слава народного поета – патріота.
Свого національного поета Тараса Шевченка народ називає Генієм. У ці березневі дні промовляємо найкращі слова вдячності та намагаємося глибше розкрити його талант.
Ведуча:
Встань, поете, подивися
На поля просторі,
Колоситься там пшениця,
Наче синє море.
Україна твоя вільна
Вже панів немає,
І народ наш український сам шлях обирає.
І в сім'ї народів славних,
В сім'ї вольній новій
Тебе згадує , поете,
Незлим тихим словом!
Підсумок. Куди б не закидала доля Шевченка, він завжди пам’ятав та любив рідний край ─ Україну. Любіть і ви Україну, як любив її поет. Бережіть її, як берегли ваші діди та прадіди. (Вихователь знову підводить дітей до портрета поета, прикрашеного рушником, запалює свічку і вшановують пам’ять Шевченка ).