СВЯТО ДОБРОТИ Навчально-виховне заняття для учнів 2-4 класів

Про матеріал

Мета навчально- виховного заходу: Вчити ввічливому спілкуванню з ровесниками, дорослими. Збагачувати словниковий запас учнів, узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях. Виховування в учнів ввічливість, чемність, доброзичливість,милосеря.

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СВЯТО ДОБРОТИ

Навчально-виховне заняття для учнів 2-4 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        Вчитель:

                                                               Залізняк Марія Дмитрівна

                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

 

 

 

Мета: Вчити ввічливому спілкуванню з ровесниками, дорослими. Збагачувати словниковий запас учнів, узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях. Виховування в учнів ввічливість, чемність, доброзичливість,милосеря.

Обладнання: костюми казкових героїв, комп’ютер, плакати з написами прислів’їв.

 

        (над дошкою надпис «Життя дається на добрі справи»,  малюнки)

(мелодія „Сюрприз”)

 

Сорока:  Скре – ке – ке! Скре – ке - ке! Це початкова школа? Я принесла вам  звістку-запрошення на засідання КВД – Клубу Вихованих Дітей!

 

Вчитель: Добрий день! Починаємо засідання КВД - Клубу Вихованих Дітей!

 Тема нашого засідання «Життя дається на добрі справи».

 

Але перед тим,як розпочати наше засідання,дайте відповідь на запитання:

  • Чи повна ця посудина? (наповнена камінням)
  • Так(вчитель досипає в посудину пісок)
  • А тепер?
  • Так(вливає води )
  • А зараз?

Подібно до цієї посудини , ми будемо збагачуватися знаннями про добрі справи. Адже вони бувають великими , як це каміння , і зовсім маленькими , як ці піщинки , а також життєво необхідними , як ця вода .

Отже , прошу всіх членів КВД прийняти участь в обговоренні цієї теми. Тож відкриваємо наш захід чудовими словами привітання

                             Пісня «Добрий день»

Треба всім нам привітатися :

-Добрий день!

Дружно весело сказати

 -Добрий день!

Вліво-вправо повернемось ,

Туди-сюди усміхнемось!

-Добрий ,добрий ,добрий день!

Всіх гостей ми привітаєм

-Добоий день!

І здоров’я   побажаєм

-Добрий день!

Вліво-вправо повернемось,

Туди – сюди усміхнемось.

Добрий,добрий,добрий день!

 

 

 

1 – а дитина: Усміхнемось всім навколо:

   Небу, сонцю, квітам, людям!

   і побачимо одразу –

   День для нас привітним буде!

 

2 - а дитина: Все – із доброго чи злого  -

   Починається з малого:

   Листя виросте з листочка,

   З нитки витчеться сорочка,

   Хліб – з маленької зернини,

   Дощ – із чистої краплини!

3 – я дитина: До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти мусиш, друже, знати їх,

Запам'ятать неважко:

Маленькі ключики твої -

"Я дякую" й "Будь ласка!"

 

Вчитель: А зараз вам необхідно пройти випробування. Воно нескладне, адже ви добре знаєте , що таке добро, а що таке зло. Перед вами незвичайні дерева . з яких пообсипалося листя. Поверніть їх на відповідні дерева.

Листочки: допомога старшим; не вмиватися; шанувати працю інших людей; берегти і охороняти природу; робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить; бути вихованим; бути стриманим галасувати , якщо хтось відпочиває ; обманювати; заздрити іншому;  добре вчитися ; багато читати; не слухати своїх батьків; у біді допомагати друзям; насміхатися з чужого горя ; ображати інших ; захищати слабких ; доглядати за тваринами ; всі завдання виконувати вчасно; лінуватися; за виконану справу не вимагати нагороду; дотримуйся  свого слова…

-Діти , поглянте, як виглядають ці дерева. Яке більше до вподоби ?

Давайте , виберемо дерево і станемо біля нього , щоб набратися енергії.

         Наші діти вивчали правила культурної поведінки. Зараз вони свої знання                        продемонструють.

 

1-а дитина:  „Доброго ранку!” – мовлю я звичаєм,

   „Доброго ранку!” – кожному зичу я.

   „Доброго дня вам!” – людям бажаю.

   „Вечором добрим!” -  стрічних вітаю

   І посміхаються у відповідь люди,

   Добрі слова ж бо для кожного любі!

 

2-а дитина: З добрим ранком всіх вітаю,

   Як іду із хати,

   І кажу всім «на добраніч»,

   Як лягаю спати.

   І «спасибі», й «дуже прошу»,

   «вдячна вам», «будь ласка» -

   Словом, радість всім приношу,

   Світ стає, як казка.

 

3 – я дитина: Якщо ти когось штовхнув,

   Треба „Вибачте” сказати.

   А щоб хтось тебе почув,

   То „будь ласка” поспівати.

 

4 – а дитина: Я знайомих як зустріну,

   Привітаюсь неодмінно:

  • Добрий ранок! Добрий день!

 

5 – та  дитина: «Всім привіт», «Бувай здорова»,

   «Дякую красненько!»

   Ось яка чарівна мова

   Радує серденько.

                    Треба дякувати всім,

   Хто тобі допомагає.

   Ну, а зараз ми усім

   Нашу пісню заспіваєм!

 

Якщо добрий ти

(Сл. М. Пляцковського, муз. Б. Савельєва)

 

  1. Дощик босоніж по землі пробіг,

Клени по плечах плескав.

Якщо день ясний – то лунає сміх,

А коли все навпаки – кепсько.    

 

  1. Чуєш, як дзвенять в небі промінці –

Сонячні ясні струни.

Якщо добрий ти – хороше усім,

А коли все навпаки – сумно.

 

  1. Кожному свою посмішку лиши,

Радість тим, кому важко.

Якщо заспівать – легко на душі,

А коли все навпаки –важко.

 

Вчитель:  - Діти ,  не одразу ви  стали такими уважними, слухняними, добрими,   чемними. Давайте  послухаємо, які випадки , подібні до цих , могли траплятися з вами:   (інсценування)

 

САШКО

   В трамваї переповненім

  Сашко з м’ячем сидить.

  А біля нього згорблений

  Старий  дідусь стоїть..

  Хтось до Сашка звертається:

- Чи вас у школі вчать,

Як місце дати старшому,

Як старість поважать?

- Та вчать, – Сашко відказує, -

Але у дану мить

Розпочались канікули

І нас ніхто не вчить...

 

Вчитель: - А як би ви вчинили ? (Відповіді дітей : Сідайте , будь ласка.Дякую)

 - Ось дідусь відповів: «Спасибі!»

          -А чи знаєте ви , коли вживається це слово ? А історію його виникнення хочете знати? Послухайте .

          

          Дрімучим лісом ішли двоє , дідусь і внук. Було душно , подорожнім хотілося пити. Та ось вони підійшли до струмка. Тихо дзюрчала холодна вода. Мандрівники нахилилися і напилися. Дідусь сказав : «Спасибі тобі, струмочку ». Хлопчик усміхнувся . «Чого ти смієшся?» - запитав дідусь. «Навіщо ви , дідусю , сказали струмочку спасибі ? Адже він нежива істота , не почує ваших слів , не дізнається про вашу подяку». «Це так, - відповів дідусь. – Струмочок не почує. Якби води напився вовк, він міг би і не дякувати . Але ж ми не вовки , а люди . Людина говорить  спасибі , щоб не стати вовком ».

 

  •                  Діти , вдумайтеся в слова , сказані дідусем . Як ви їх розумієте?

      Попросіть гостей , нехай вони вам допоможуть.

 

 

Слова з народження жде жорстокий вибір.

Не кожен вислів вижить в мові зміг.

Але звучить у всі віки спасибі !

Спаси , мов, брате , тебе за це Біг.(Бог)

(Спаси Біг , врятуй).Підберіть синонім.(Спасибі-Дякую)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  НЕВВІЧЛИВИЙ ВЕДМІДЬ

  Жив собі Ведмідь-гультяй,

  Знав єдине слово „Дай!”

  - Дай-но меду! Дай малини!

  Дай і риби, і калини!

  - Ну й неввічливий Бурмило! -

  дорікали крокодили.

  - Чи ж тобі завчити важко

  Чарівні слова „Будь ласка”.    

  

Вчитель:    Яких слів не знав ведмідь?

 

 

 

Вчитель: Бути привітним, людям радіти,

  Кажуть в народі: „Бажай добра”

  В радості й горі хліб розділити –

  Ціла наука для вас, дітвора!

  Існують правила життя давно в країні цій:

  Для вас умова лиш одна6 навчись, оволодій!

  На все життя запам’ятай крилаті ці слова:

  „Мудрість народна - вічно жива”

Отже , ми заглянемо в скарбничку народної мудрості.

1 – а дитина: Шануй людей – і тебе шануватимуть!

2 – а дитина: Скромність прикрашає людину.

3 - я дитина: Хочеш мати у собі здоров’я – вітайся з усіма.

4 - а дитина: Розум і вихованість – брат і сестра.

5 – а дитина: Ввічливе слово – цілюще повітря.

6 – а дитина:  Слово лікує, слово і ранить.

7 - а дитина: Слова щирого вітання кращі за частування.

 

Вчитель: Я гадаю, що ви будете пам’ятати ці прислів’я. А зараз запрошуємо всіх  завітати у гості до одного класу.

Завдання:

Послухайте уважно віршик про цей клас і спробуйте дати відповіді на такі запитання:

– Що можна сказати про дітей цього класу?

- Чи можна з такого класу брати приклад? Чому?

 

 Нема ні миру, ні любові –

 розтанули і щезли вмить.

 Розбив Віталік носа Вові,

 І той заплаканий стоїть.

 Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

 

Скубнули Таню за косичку,

вона ображена мовчить.

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

 

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час ,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

 

Вчитель: А слова пісні «Божа дитина» будуть у нагоді цим дітям , а також , і нам.

1.Не дивись, маленьке очко ,де не слід (2р.)

Бо пильнує Бог надміру , чи міцну ти маєш віру

Не дивись, маленьке очко ,де не слід.

2.Не роби ,маленька ручко , що не слід(2р.)

Бо пильнує Бог надміру , чи міцну ти маєш віру

Не роби , маленька ручко , що не слід.

3.Не ходи ,маленька ніжко, де не слід(2р.)

Бо пильнує Бог надміру , чи міцну ти маєш віру

Не ходи ,маленька ніжко, де не слід.

4.Не кажи, малий язичку ,що не слід.(2р.)

Бо пильнує Бог надміру , чи міцну ти маєш віру

Не кажи, малий язичку ,що не слід.

5.Будьте чемні очка, ручки, язичок(2р.)

Бо пильнує Бог надміру , чи міцну ти маєш віру

Будьте чемні очка, ручки, язичок.

 

 

Вчитель:  Наше свято продовжується. І я пропоную вам послухати поради 

                    як стати чемними і вихованими хлопчиками і дівчатками

          Вони дуже прості і ви їх легко запам’ятаєте.

 

1 – а дитина: Поради для хлопців.

 Для хлопців завжди дуже радий

 Я дати ось які поради:

 Увагу щоб звернуть на себе

 Як слід навчатися нам треба.

 Не смикать дівчинку за коси,

 Зробити все. що вона просить.

 Усі дівчатка – солодунки

 і полюбляють подарунки,

 Не трактори і не наклейки,

 А ляльку Барбі і цукерки.

 Як будеш з школи з нею йти,

 Допоможи портфель нести.

 Не будь хвалько і задавака,

 Не змушуй меншого заплакати.

 Коли врахуєш ці поради, -

 Вона дружить з тобою рада.

 

2- а дитина: А тепер поради для дівчат!

 У дівчат свої секрети.

 Слід їм знати ці куплети:

 Чисті руки, одяг, щічки,

 в косах гарні білі стрічки –

 Все важливе для дівчаток

 з голови до самих п’яток.

 Та найбільше кавалери

цінять правильні манери.

Галасувать, із кимось биться

Для дівчаток не годиться.

Більш за все не люблять хлопці

Ябед, плакс і тих, хто в злості.

Будеш все це пам’ятати –

Зможеш гарним другом стати.

 

Технологія «Закінчи речення»

- Отже, щоб бути вихованим хлопчиком необхідно … .

- Бути вихованою дівчинкою означає  - … .

Гра. «Якщо ти гарна дитина , то  повинна»

 

Я зачитуватиму вам вислови , якщо в них правильна думка, ви піднімаєте праву руку , якщо неправильна - ліву руку.

(Тільки думайти і піднімати руку треба швидко.)

1.Робити комусь зле,якщо ніхто не бачить.

2.Берегти та охороняти природу.

3.шанувати працю інших людей.

4.Галусувати, якщо хтось відпочиває.

5.Бути вихованим,стриманим.

6.Обманювати , вихвалятися.

7.Насміхатися з чужого горя.

8.Добре вчитися. Багато читати.

9.Допомагати друзям у біді.

10.Ділитися тим , що в тебе є.

11.Не слухати батьків.

12.Ображати інших і грубіянити.

13.Захищати слабкого.

14.Давати здачі кривдникам.

15.Спати на уроках.

16.Красти.

17.Тікати з уроків.

18.Не вчити домашнього завдання.

19.Порушувати дисципліну.

 

Вчитель:

Гарна людина, справжня людина – то сонечко , яке зігріває все довкола своїми лагідними промінцями, своїм гарячим серденьком. Ви ще зовсім малі , але сонце в вас може бути дуже велике. І я погоджусь зі словами В.Гюго «У внутрішньому світі людини доброта – це сонце».

Доброта роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце , світить,

То радіють і дорослі , й діти.

 

Вчитель: А зараз , на привалі Долоньок , я хочу , щоб ми всі стали промінчиками цього сонця і на своїх долонях написали хороші риси свого характеру.

 

Промінчик

Слова: Наталія Май  Музику:Наталія Май

 

Я сонячний промінчик

В долоньки покладу

Я сонячний промінчик

До ладу доведу.

 

Приспів:

Світи, світи , промінчик,

Віддай своє тепло,

Щоб хоть на мить тепліше

Усім , усім було.

Щоб хоть на мить тепліше

Усім, усім було!

 

Я і чужих , і рідних,

І всіх , кого люблю,

Промінчиком чарівним

Розраджу й звеселю.

 

Приспів:

Якщо в моїх долоньках

Загасне раптом він,

Я в сонечка на небі

Візьми іще один.

 

Приспів.

 

 

Вчитель: -А тепер я хочу зібрати всі ваші долоньки – промінчики і випустити їх у вікно .

Летіть, промінчики , поміж люди , несіть на крилах ці маленькі іскорки доброти , щоб всі , хто живе на цій прекрасній планеті Землі , жили ними кожен день із великою любов’ю в мирі і добрі.

(Показ слайдів)

-Погляньте , кого ви можете зігріти своїми промінчиками ?

А ще, діти, з чим же можна порівняти нам добру людину?

1-а дитина 

З чим можна порівняти нам добру людину?

З небом безмежними в погідну днину.

З сонцем , що сяє , всіх зігріває.

З ніжністю мами , що нас обнімає.

 

2-а дитина

Із джерельцем , що дає нам водиці.

Спраглим теплом і усмішкою тата

І звітерцем , що злітає крилато.

 

3-а дитина

З хлібом духмяним, що з печі виймають

З веснами ще , як сади зацвітають.

З теплим світанням , що ллє проміням.

З чуйністю , ласкою й казкою мами.

 

 

Добра пісня

 

Не журись, посміхнись

Бо добро сильніше зла!

Озирнись, подивись,

Скільки в світі є добра!

 

Добрі очі тата й мами,

Добрі, вірні, друзі з нами

Добре серце сповнене тепла

В полі квіти сині-сині

За вікном цвіте калина

Й Україна в нас вона одна

 

Не журись, посміхнись

Слово лагідне скажи

Наче промінь весни

Людям радість залиши

 

 

Нам треба бути всім добрішими

І не тримати в серці зла

З добром і жити веселіше

Яка б то доля не була

Твори добро, і все вернеться

Повір, сторицею до тебе

Твори добро і посміхнеться

До тебе Боженька із неба

 

 

Вчитель:Не говори про доброту, коли ти нею сам не сяєш, коли у радощах витаєш , забувши про чужу  біду!

Чого ж варта в світі доброта? Чого варте милосердя наше?Розкаже ця легенда непроста устами наших друзів старших.

(Стіл,стілець , лавка накрита старою рядниною , за толом сидить жінка, вечеряє.)

Жінка 1. Скромна в мене вечеря.Шматок хліба і горнятко молока. Спасибі монахам, які живуть недалеко. Вони мені допомагають вижити.

(Чути стукіт у двері .) Хто ж так пізно? Сховаю свою вечерю , бо треба буде ділитися.(Похапцем усе ховає , відкриває двері , заходить незнайомець.)

Незнайомець. Спасибі, що відкрили двері. Зірвалася така буря і дощ, що світу білого не видно. Я вам заважаю вечеряти?

 

Жінка1. (у бік). Мушу ділитися. (До незнайомця) Та яка в мене вечеря- черствий окраєць. Пригощайтеся.

 

Незнайомець. Дякую. Я прийшов не за цим. Може, ви щось дасте двом нещасним , які прийшли в наш монастир. Буря знищила їхнє житло і вогонь блискавки  спалив усе майно, їм дуже важко. Допоможіть, чим можете.

 

Жінка1. Я така бідна. Живу з милостині.

 

Незнайомець. Невже у вас нічого не знайдеться для обездолених?

 

Жінка1. Піду , пошукаю.(Йде у протилежний куток  кімнати і говорить так , щоб не чув) .Чого я повинна когось жаліти  ? Мені здається,що біднішої від мене нема. Дам ось цю стару хустку. Колись мені її подарував мій ,тепер покійний,чоловік.

 

Незнайомець. Невже у вас більше нічого нема?Пошукайте!

 

Жінка1.(сердито) Нема. Хіба не бачиш моїх злиднів?

 

Незнайомець.  Якщо нема , то і за це спасибі.Піду вже.

 

(Виходить,друга жінка сидить за столом , стукіт у двері, входить незнайомець.)

 

Незнайомець. Я прийшов до вас просити допомоги для двох нещасних , які залишилися без домівки , одягу і їжі.

 

Жінка2. Сідайте до столу. Повечеряйте . А я зберу все необхідне . (Збирає речі) Це все , що я могла зібрати. Беріть і швидше несіть тим нещасним . А якщо потрібно,то приведіть їх до мене .

(Незнайомець іде,з обох боків виходять дві жінки)

 

Жінка1. Буря знищила мою домівку і я ледве встигла вискочити,щоб не загинути під уламками.

 

Жінка2. І зі мною сталося те ж саме. Йдемо у монастир. Може , там нам допоможуть.

(Виходить незнайомець)

 

Незнайомець. (звертаючись до другої жінки). Ось , візьми все це, добра жінко. Ти сама себе нагородила за милосердя.

 

Жінка2. Але ж ти це брав для двох нещасних.

 

Незнайомець. Ті нещасні – ви самі! (Дає хустку першій жінці) Ось тобі твоя хустка. Я гадаю,вона тебе зігріє .

 

Жінка1. Якби я знала , що ти про нас розповідав,то віддала б усе , що мала.

 

Незнайомець. Звичайно. Для себе ти не пожаліла б нічого. Пам’ятай : «Багатий не той,хто багато набув,а той,хто багато роздав».

 

 

Вчитель: Дякуємо нашим друзям за добру пораду, будемо її дотримуватися і виконувати. Запрошуємо вас з нами продовжити свято.

 

А тепер – найурочистіша хвилина!

(звучить мелодія „Сюрприз”)

 

Вчитель: Що ж, шановні дітки!  Я сьогодні переконалася, що ви  справді хочете бути чемними і вихованими, доброзичливими і ввічливими.

І тому я з радістю вам повідомляю, що ви, дівчатка, - „Юні леді”, а ви, хлопчики,  - „Юні джентльмени”. А нагадуватимуть вам про це ось ці пам’ятні знаки.

 

Вчитель: Пам’ятний знак „Юний джентльмен” вручається....

       Пам’ятний знак „Юна леді” вручається...

 

Надаємо вам слово.

1 – а дитина: Я  - маленький джентльмен,

   Невеличкий маю зріст,

   але є до всього хист,

   Знаю ввічливі слова,

   І вітаюсь з усіма.

 

2 – а дитина: Хоч маленька – та вітаюсь,

   коли з іншими стрічаюсь.

   Розвиваю вже свій смак,

   Бачу, що і де не так.

   Чищу зубки, мию личко,

Щоб були рум’яні  щічки.

Заплітаю косенята,

справу мене є багато,

Дякую, з всіма ділюся,

Бути „леді” вже учуся.

 

3 – я дитина: Ми даємо клятву щиро,

   Жити в радості і мирі!

 

4 – а дитина: Слухати, любити, вчитись,

   Навіть крихтою ділитись.

 

5 – а дитина: Маму вранці цілувати

   І усім допомагати.

 

6- а дитина: Гратись, щиро посміхатись,

   Чемно з усіма вітатись!

 

7 – а дитина: Вирішать усі проблеми

   „Юні леді й джентльмени!”

Вчитель: Ви обіцяли вирішити усі проблеми . Зараз ми на хвилинку станемо будівельниками будинку доброти. Будемо працювати в парах.

(Діти виконують завдання ,представляют свої роботи)

Давайте з цих будиночків створимо вулицю Щастя.

           Ось і закінчилося наше свято,

  Залишивши теплий слід в душі

  На все добре, дорогі малята,

Хай в усьому завжди вам щастить.

 

           Підкоряє хай люб’язність ваша,

  Й ввічливість не тільки під час свят,

:  Щоб захоплено казали старші,

  Як приємно бачити малят!

 

До побачення! До нових зустрічей!

 

Пісня  «А ми бажаємо вам добра»

                                                    Одна земля, одна надія

І сонечко на всіх одне.

Воно усіх теплом зігріє,

Воно нікого не мине.

 

І буде знов весна на світі

Надію людям дарувать,

І будем ми на світі жити,

І про добро пісні співать.

 

А ми бажаєм вам добра,

А ми бажаєм вам тепла,

Любові завтра і сьогодні.

А ми бажаєм вам добра,

Щоб, наче сад, душа цвіла,

Щоб зорі падали в долоні.

 

Коли біда простягне руки,

Прийдуть печалі і жалі,

Згадай крізь терени, розлуки,

Що є щястя на землі.

 

І буде знов весна на світі

Надію людям дарувать,

І будем ми на світі жити,

І про добро пісні співать.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
21 січня 2021
Переглядів
6375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку