Жанна Анатоліївна Яковлева,
вихователь КЗ «Золотоніська спеціальна школа Черкаської обласної ради»
Свято гумору «Першоквітневий жарт»
Мета: виховувати інтерес до гумору, почуття дружби; формувати поняття жарт, гумор; розвивати артистичні вміння та навички учнів, вміння сприймати жарти, емоційно реагувати на них; розвивати творчу активність, спритність, кмітливість; вчити дітей інсценувати вірші, розповідати гуморески; створити святкову, радісну атмосферу; викликати позитивні емоції, радість.
Обладнання: зал прибраний повітряними кульками та веселими смайликами, в центрі - емблема – посмішка (великий смайлик); костюми, плакати, музичний супровід.
Ведуча:
Перше квітня всі чекають,
Бо сміятись полюбляють.
Маєш добрі слух і зір,
Та нікому ти не вір.
Ведучий :
Зранку і до вечора
Вигадки лунають
І обличчя у дітей
Усмішками сяють.
Ведуча: Сьогодні ми зібралися разом, щоб відпочити, пожартувати, щиро посміятися, почути рідне слово.
Рідне слово! Скільки в тобі трепету і вогню, чарівних звуків! Скільки в тобі материнської лагідності й доброти, земної мудрості, закладеної ще славними предками. Що може бути дорожчим для людини, ніж рідне слово!
Ведучий: Словом можна підняти настрій людини, викликати різноманітні почуття – любов, ненависть, смуток, жаль, радість, сміх.
А що може бути кращим за сміх!?
Людина сміється! Чудово! Це означає, що їй добре, спокійно, радісно. Нехай і сьогодні на нашому святі сміху всім буде весело і затишно.
Ведуча: Французький письменник Віктор Гюго якось сказав: «Сміх – це сонце: воно проганяє зиму з людського обличчя».
Ведучий: До речі, саме так і було! Сонце прогнало зиму із землі, і Гюго, побачивши усміхнене сонце, подумав: сміх і сонце – хіба не схожі вони своєю життєдайною силою?!
Ведуча: Здається, люди зрозуміли це задовго до Гюго. Тисячоліттями людство зберігало й передавало наступним поколінням веселі казки, дотепні історії, жартівливі пісні, кумедні побрехеньки, безліч народних усмішок, смішних афоризмів, анекдотів, жартів. Та хіба все перелічиш? Сміх, як і сонце, має тисячі променів і промінчиків.
Під веселу музику на сцену вибігають два клоуна в костюмах.
1-й клоун. Добрий день!
2-й клоун. Здоровенькі були!
1-й клоун. Вітаємо вас зі святом сміху та жартів!
2-й клоун. Привітайте нас оплесками.
(Зал вітає клоунів).
1-й клоун. Нам без сміху просто життя немає. Сміх нам потрібен всюди і завжди.
2-й клоун. І щоб настрій підняти, кличемо вас у веселу дорогу…
Разом: Жарти й гумор - на допомогу!
Ведуча: Всі ми знаємо, що гумор допомагає висміювати вади і недоліки. Але, на жаль, люди реагують на гумор по-різному. Одним людям гумор допомагає побачити і викоренити свої недоліки. Іншим же не хочеться помічати свої недоліки. І тоді вони кажуть: «Не смішно!»
Ведучий: Про таких людей кажуть, що вони не з того поля ягоди. Але не будемо зупинятися, продовжимо розмову про сміх. Нехай сьогодні наш сміх «весь злітає» веселим жартом, тонким гумором. Сміятися не грішно над тим, що дійсно смішно!
Виконується весела сценка:
На сцену виходить група хлопців, вони виконують сценку. Хлопці зображують дітей в дитячому садку: хто грає, хто малює, тут же сидить «вихователька» і задає питання дітям, вони відповідають.
- Олю, скільки тобі років?
- Трошки 4 ...
- Чому трошки?
- Три роки мені було довго-довго, а чотири тільки трошки ...
***
- Рома, ти до скількох вмієш рахувати?
- До кінця.
- Ну, порахуй ось ці кубики. - Один, один, один ... Все!
***
Митя дивиться на годинник.
- Сьогодні п'ятниця.
- Чому?
- Раз стрілка стоїть на п'яти, значить, п'ятниця.
***
- Женя, ти на якій вулиці живеш?
- Я вдома живу, а на вулиці гуляю.
1-й клоун: Ну як, посміялися? (Глядачі відповідають.)
2-й клоун: А тепер ми пограємо.
1-й клоун: Ми будемо ставити питання, а ви відповідайте:
Мною можна вмиватися,
Я вмію розливатися,
У кранах я живу завжди,
Ну, звичайно, я... (вода).
***
Вмію стрибати і кататися
А якщо кинуть - полечу.
Кругом сміються особи -
Всі раді круглому... (м'ячу).
***
Синя косинка.
Темненька спинка,
Маленька пташка,
Звати її... (синичка).
***
Хто крутить весело хвостом?
Хто вміє вартувати будинок?
Хто гризе велику кістку в кутку?
Хто згорнувся калачиком на підлозі?
Хто кота прогнав з кухні геть?
Хто пролаяв безперервно всю ніч? (Цуценя.)
***
Рогата, хвостата, стояла і мовчала.
Хвостата, рогата, раптово замукала.
Хто це хвостатий? Хто це рогатий?
Хто це мугикав? Ану вгадай! (Корова.)
***
Важливо по двору ходив
З гострим дзьобом крокодил.
Головою весь день мотав,
Щось грізно бурмотів.
Тільки, мабуть, це був
Ніякої не крокодил,
А індички кращий друг.
Вгадай-ка хто. (Індик.)
Молодці, діти! Ви відмінно вгадуєте. А тепер перевіримо, як добре ви знаєте казки. Ви повинні вгадати героя з казки.
Конкурс «Вгадай героя»
Дівчинку бабуся дуже любила,
Шапочку червону їй подарувала,
Дівчинка забула своє ім'я.
А ну підкажи, як її звали. (Червона Шапочка.)
Лікує маленьких дітей,
Лікує маленьких звірів,
Крізь окуляри на всіх дивиться
Добрий доктор... (Айболить).
Ведуча:
Кожен хоче шуткувати,
У день сміху жартувати,
Обдурити хоче всіх,
Не попастись нам на сміх!
Ну якщо вже і попались,
І над Вами насміялись,
То у цей день без обід –
Пожартуйте й Ви у слід!
Ведучий:
Перше квітня в Україні
Відзначають свято сміху.
Hу, потіха! От потіха!
Наче цілий білий світ
З’їв смішинки на обід!
Ведуча:
Перше квітня, перше квітня
Ха-ха-ха – брехня всесвітня.
Всіх вітаю я з цим днем,
Будь не дурнем, будь конем.
Ведучий:
Бажаю всім на втіху
Щасливим й неборакам,
Щоб в радісний день сміху
Ніхто ніде не плакав!
***
1-й клоун:
В цей день потрібно жартувати,
І людей усіх вітати!
Адже сенс у цьому є,
Хто жартує – той живе!
2-й клоун:
І тому ми всіх вітаєм,
Посміхатись заставляєм.
Зичим Вам ми грошей міх,
В цей день жартів і потіх.
Клоуни запрошують до веселих конкурсів:
1. Конкурс «І ми теж».
Увага! Нова гра для вас -
Я вам прочитаю вірші зараз.
Я їх почну, а ви кінчайте,
І хором, дружно відповідайте:
«І ми теж».
Коли я зроблю паузу, ви хором скажете «і ми теж». Тільки так, щоб у реченні
був сенс.
Вранці я прокинувся рано...
Водою вмився з-під крана...
Я застелив потім ліжко...
Люблю до вечора поспати...
За сніданком я кашу їв...
Фальцетом голосно пісні співав...
Потім відправився гуляти...
У собак камені я став кидати...
У цирку я бачив слоненя...
Він схожий на порося...
Обожнюю їсти груші...
Я давно не чистив вуха...
2. Пов'язати хустки на повітряні кулі. Хто швидше?
Ведучий:
Є ще одна гра,
Нелегке завдання:
Пов'язати на кулю хустку,
Виявити старання.
Проводиться гра «Веселі матрьошки». Учасникам гри треба пов'язати хустку на повітряну кулю. Виграє той, хто впорається із завданням швидше. Кулі за ниточку тримають клоуни.
3. Нагодуй сусіда!
Ведуча:. Головні люди - це друзі,
Не нагодувати одного не можна!
Проводиться гра «Нагодуй друга».
Діти із зав'язаними очима годують один одного шоколадною цукеркою.
4.Стрибаючий художник.
Учасники повинні намалювати усміхнену людину, але плакат, на якому вони будуть малювати, висить високо. Доводиться стрибати для кожного штриха.
5. Хто швидше вип'є молоко (сік) з пляшечки через соску.
Отвір у сосці зробити дуже маленьким.
Ведучий:
Гей, хлопці, швидко в коло!
Нехай летять тут пір'я, пух!
Проводиться гра «Півнячий бій».
На підлогу кладеться обруч. У нього встають два хлопчика правим плечем одне до одного. Одну ногу підгинають, ховають руки за спину. За сигналом діти намагаються виштовхнути один одного з обруча.
Ведуча:
Щоб запал веселощів не згас,
Щоб час йшов швидше,
Знову ми запрошуємо всіх
Зібратися в коло швидше!
Веселіться від душі,
Нам всі танці гарні!
Тра-та-та, тра-та-та,
Але найкращий танець - «Лавата!»
Виконується танець «Лавата».
Діти, стоячи в колі і не тримаючись за руки, рухаються приставними кроками
спочатку в одну, а при повторі слів - в іншу сторону, вимовляючи:
«Дружно танцюємо ми - тра-та-та, тра-та-та,
Танець улюблений наш - це "Лавата"».
Ведучий говорить:
«Мої руки гарні, а у сусіда краще».
Діти беруть один одного за руки і повторюють слова з рухами вправо-вліво.
Потім по черзі ведучий дає інші завдання:
«Мої плечі гарні, а у сусіда краще;
Мої вуха гарні, а у сусіда краще;
Мої щоки гарні, а у сусіда краще;
Моя талія гарна, а у сусіда краще;
Мої коліна гарні, а у сусіда краще;
Мої п'яти гарні, а у сусіда краще».
Ведучий:
Вам жарко? На щоках рум'янець?
Вас втомив, напевно, танець!
Зараз для відпочинку - гра,
Вам явно відпочити пора!
Жартівливі тести-прислів'я. Потрібно правильно продовжити речення:
Гусь свині...
• не спонсор;
• не товариш;
• крил не прив'яже.
Після бійки...
• все до мамкам біжать;
• кулаками не махають;
• вже не страшно.
Без праці не витягнеш і...
• жуйку з волосся;
• рибку зі ставка;
• цукерку з кишені.
Безкоштовний сир буває тільки ...
• в гостях;
• у мишоловці;
• в брудній калюжі.
Сім разів відміряй...
• якщо робити нічого;
• один раз викинь;
• один - відріж.
Чим далі в ліс, тим...
• сильніше застряг;
• більше їсти хочеться;
• більше дров.
(За правильні відповіді клоуни нагороджують дітей жартівливими призами-смайликами)
І ще один конкурс для всіх дітей. Яке свято може обійтись без пісень? Тож і на нашому святі ми будемо співати. Оголошується конкурс «Зооконцерт». Діти діляться на групи. Одна група співає як жаби, 2 – коти, 3 – корови, 4 – кози, 5 – собаки. Спочатку ми потренуємося, тож кожна група заспіває окремо. А потім ми заспіваємо всі разом.
А зараз нас у гості запрошує «Золотенький гусачок».
Діти сідають за столики, які стоять півколом.
Учень 1: Мати дочці:
— Чому ти так пізно повернулася додому?
— Я була в Марійки – допомагала їй робити уроки.
— Та вона ж відмінниця!
— Я допомагала Марійці робити мої уроки.
Учень 2:
— Івасю, ти великий хлопець, а примушуєш маленького Петрика нести свій і твій портфелі?
— Це я його вчу допомагати старшим.
Учень 3:
— Мамо, наша вихователька
ніколи не бачила коней.
— Як це так?
— Сьогодні було малювання, я намалювала коня, а вона підійшла і запитала: «Що це таке?».
Учень 4:
— Татку, наш учитель сказав, щоб ти не допомагав мені більше готувати уроки.
— Чому?
— Мені досить тих помилок, котрі я роблю сам.
Учень 5:
Хлопчик запитує у мами:
— Навіщо воду в чайнику треба кип’ятити?
— Тоді мікроби гинуть.
— Значить, ми чай з дохлими мікробами п’ємо?
Учень 6:
– Уяви, Петрику, - показує Оленка скляну банку, - що сюди влили п’ять літрів молока, потім ще п’ять. Скільки всього буде?
- Три.
- Чому ж три?
- Бо туди більше не поміститься.
Учень 7:
— Андрійку, нащо калоші ти взуваєш?
— Я в них на вулицю піду.
— Але грязюки вже немає.
— Нічого, я її знайду.
Учень 8: Вчили доньку рахувати
— Скільки буде п’ять плюс п’ять
Посміхнулась хитро донька:
І сказала:
— Дві долоньки.
Учень 9: Дідусь просить онука:
— Поглянь, чи йде годинник?
Хлопчик повернувся:
— Годинник, дідусю, стоїть, де стояв.
Учень 10:
—- Діду, ви були колись малим?
— Був.
— І це у вас за все життя тільки один зуб виріс?
Учень 11:
— Який твій найулюбленіший предмет? – запитав дідусь у внука.
— Телевізор! – відповів онук.
Учень 12:
Тарасик дивиться по телевізору перегони.
— Мамо, за ким біжать коні?
— Ні за ким. Перший одержить приз.
— Тоді навіщо біжать інші?
Учень 13:
— Мама, я впав у калюжу.
— Як, в нових штанях?
— Ти знаєш, я не встиг їх зняти.
Учень 14:
— Петрику! Чому в тебе один черевик чорний, а другий білий?— запитує вчитель. — Біжи додому й перезуйся.
— Та я вже бігав. Але вдома теж один черевик чорний, а другий — білий.
Учень 15:
У слона болить нога
Слон на ногу шкутельга .
Гостював комар у нього,
Наступив йому на ногу.
Учень 16:
Кіт питає у кота:
— Що таке сміхота? Кіт коту відповіда:
— Штука ця не проста.
Це коли у кота миші вкрадуть хвоста.
Ведуча: — Дякуємо «Золотому гусачку» за добрий настрій.
Ведучий: Друзі, смійтесь кожен день, а не лише 1 квітня!
Ведуча: Адже сміх дає силу!
Ведучий: Сміх продовжує життя!
Ведуча: Сміх допомагає вилікуватись від хвороб!
Разом: Тож смійтесь на здоров’я!
Використані джерела:
Київ 2014, с.3,інформаційний центр «Бібліотека ім. М. Костомарова»