Метою заходу було формування позитивних емоцій, отримування естетичного задоволення від спілкування з казкою, пробудження бажання читати книги, розвиток читацьких інтересів, пам'яті, уваги, кмітливості, уяви, а також виховання любові до книги і краси слова. Під супровід чудової музики Г.Свиридова до фільму "Заметіль" діти знайомилися з казковими картинами Томаса Кінкейда. Автор розробки використо-вувала різноманітні форми роботи: літературний аукціон, вікторину, конкурси, ігри, інс-ценівки. До свята діти підготували свої перші зимові казочки, які були оформлені як ма-ленькі книжечки.
Свято Зимової казки
«Кришталевий дзвін Зими»
Мета: формувати позитивні емоції і радість від спілкування з казкою; пробуджувати бажання читати і знати більше казок; розвивати читацький інтерес до казок, пам'ять, увагу, кмітливість, уяву; виховувати любов до книги та краси слова, прагнення до добра і справедливості, доброту, чуй-
ність, доброзичливість; створити атмосферу радості, насолоди від творчо-
сті.
Обладнання: ілюстрації до казок, малюнки дітей, книжечки дитячих казок
про зиму, виставка книг «Зимові казки», 2 скриньки з фішками, 2 кошика
для квіток і сніжинок, м'яка іграшка котик, капелюх, тексти телеграм, роз-
різані віршовані рядочки, грамоти і медальки для нагородження, мульти-
медійні засоби.
Хід свята
картини Томаса Кінкейда».
Добрий день, любі друзі! Вітаємо вас на нашому святі Зимових казок,
яке називається «Кришталевий дзвін Зими».
Чарівна зимова казка!
Ти прийшла до нас, довгождана, вимріяна, срібляста,чиста і непорочна,
як Снігуронька-чародійка, що з'явилась із холодних завій півночі, при-
йшла й заворожила гай, ліс, кожне дерево, кожен кущик…
Зелені сосни стояли по коліна в снігу, надівши на себе білі кожухи.
А берези! Яким дивом іскрились берези! Вони були схожі на царівен, на гордовитих дочок землі.
Все-все було вкрито білосніжним пухнастим килимом. Все було у по-
лоні дивного зимового сну. Щось невблаганне і потаємне є в чарах
природи. Здається, зима хоче засліпити красу зеленої весни, жовтога-
рячого літа і золотої осені. Її краса виткана не з буйного розмаїття кві-
тів і трав, не з осіннього різнобарв'я. Вона створена з води. Із звичай-
ної води, що перетворилась у чарівні сніжинки, які заграли під сонцем
холодним кришталем. Хіба це не диво?!
Що може бути краще, як вмоститися чарівним зимовим вечором на м'я-
кому дивані або у зручному креслі в теплій хатині і почитати казку про
зиму. Якраз дуже добре уявляються зимові картини – сніг, мороз, заме-
тілі…
Сьогодні ми зібралися не просто так, а згадати наші улюблені казки, і не просто казки, а казки зимові. Ми дізнаємося, хто з вас знає їх найбі-
льше і найкраще. Я думаю, що ви всі любите і добре знаєте цей казко-
вий світ. Хай же у вашій уяві всі казки оживуть і їхні герої до нас при-
йдуть. А ваші знання хай вам допоможуть перемогти.
У нашому конкурсі беруть участь дві команди:
1 команда – «Казколюбчики»
2 команда – «Казкознавчики»
У скарбничку кожної команди за правильну відповідь буде опускатися
фішка. В якої з команд виявиться більше фішок, та команда і буде пе-
реможцем у грі.
Назвати, які ви знаєте зимові казки.
( «Снігова королева», «Морозко», «Мороз Іванович», «12 місяців»,
«Лускунчик», «За щучим велінням», «Рукавичка», «Лисичка-сестрич-
ка і вовк-панібрат», «Зайчикова хатка», «Снігуронька», «Срібне копит-
це», «Два Морози», «Бабуся Метелиця», «Зимівля звірів», «Велетень-
егоїст», «Хлопчик-Зірка», «Сіра Шийка», «Зима у Простоквашино»,
«Білинка і Рожинка», «Ялинка», «Сонце, Мороз та Вітер», «Як Весна
Зиму поборола», «Північні казки», «Полуниця під снігом», «Перепо-
лох»)
(«Лисичка-сестричка і вовк-панібрат»)
(«12 місяців»)
5. Які слова потрібно було сказати Омелькові, щоб щука виконала
Його бажання? (За щучим велінням, за моїм хотінням)
6. Чому Зайчик позбувся своєї хатинки?
(Лисичка його вигнала і сама стала в ній жити)
(вибивала її пухнасту постіль і тоді йшов сніг)
ім'я?
(він бив своїм копитцем і з-під нього сипалися дорогоцінні
каміння)
(вона боялася сонця, тому що була зі снігу)
рівниця Мишильда? (Лускунчик)
1) Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг)
2) Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? (Мороз)
3) Текло, текло та й лягло під скло. (Річка)
4) Що за гостя в нас така,
І висока, і струнка,
Сяє зірка угорі,
На гіллячках – ліхтарі,
І висять на ній не шишки,
А цукерки та горішки? (Ялинка)
5) Політала зірочка, політала,
Сіла на долонечку і розтала. (Сніжинка)
6) Щось із дахом в нас не те:
Дивна морква там росте,
Морква біла, крижана,
Вниз з гори росте вона? (Бурулька)
А тепер відгадайте загадки про героїв прочитаних казок.
7) Владея снегом, льдом и стужей,
Она надменно холодна,
И снежной вьюгой злою кружит
Зимой у теплого окна,
И вышивание морозом
Узоров чудных на стекле,
Она предпочитает розам,
Взращенным в комнате, в тепле.
Холодной льдинки злой осколок
Вонзит в сердечко малыша.
Ее правленья век не долог,
Когда есть добрая душа. (Снежная королева)
8) Вымолвил словечко – покотилась печка
Прямо из деревни к царю да царевне.
И за что, не знаю,
Повезло лентяю? (Емеля)
9) В кружевной нарядной шали,
В полушубке меховом
Я пришла из снежной дали
Замести по крышу дом!
Эй, снежинки! Не лежите,
А взлетайте и кружите!
Ух! Раскарулесится
Госпожа… (Метелица)
10) Я без шубы на морозе
Простудиться не боюсь,
А стою в красивой позе
И мечтаньям предаюсь:
Вот бы кто мне дал ума,
Не закончилась зима,
Чтобы каждый снежный ком
Стал, как я - … (Снеговиком)
релаксаційну хвилинку. Заплющіть очі і уявіть собі таку картину:
Ви в гостях у бабусі в селі. Вечоріє… Надворі мете хурделиця, вітер
завиває, мороз тріщить, сніг скрипить. Холодно. А в теплій кімнаті за-
тишно і привітно. Потріскують дрова у печі. Смачно пахнуть бабусині
пиріжки. Бабуся вам читає цікаву казочку. А поруч з вами на шерстяно-
му килимку примостився ваш домашній улюбленець – пухнастий котик
і щось муркоче від задоволення, мабуть, теж розповідає свою казочку...
Котик – незмінний символ тепла і затишку, особливо узимку. Він є ге-
роєм багатьох казок, і зимових теж. Давайте згадаємо казки, де зустрі-
чається ця ніжна і лагідна тваринка.
( «Зима у Простоквашино», «Срібне копитце», а також «Котик і пів-
ник», «Кіт у чоботях», «Кицькин дім», «Ріпка», «Пан Коцький» та ін.)
А тепер давайте прослухаємо вірш «Кожушок».
Діти, на наше свято ми запросили казкових героїв. Чекаємо їх з хвили-
ни на хвилину.
Стукіт у двері.
Вчитель. Хто там?
Голос. Це я – листоноша Пєчкін. Приніс вам телеграми.
Вчитель. Цікаво. А хто ж їх надіслав?
Пєчкін. А вони без підписів.
Вчитель. Давайте, шановний, ці телеграми мені. Я буду їх читати, а
ви, діти, спробуйте відгадати, від кого вони.
ся в ополонці. (Вовк-панібрат)
(падчерка, «12 місяців»)
хову постіль бабусі. (Падчерка, «Бабуся Метелиця»)
5. Залишився без хатки. Лисиця напросилася переночувати в мене, та
мене ж і вигнала. (Зайчик, «Зайчикова хатка»)
Вчитель. Ну, що ж, причини поважні, тому і не з'явилися герої казок до нас.Ну, нічого. В нас є багато чудових книжок, в яких – безліч чарівних
і дуже цікавих казок. (Презентація книжкової виставки).
Потрібно зібрати «смужечки-рядки» за змістом так, щоб утворився
вірш про зиму.
Зимове слово – сніг,
Зимове слово – білий.
З'єднались – і навкруг
Сніжинки полетіли.
Метелиця-хурделиця
Замела лісок.
Як біла ковдра, стелиться
Під соснами сніжок.
Падав сніг на поріг,
Кіт зліпив собі пиріг,
Поки смажив, поки пік,
А пиріг водою стік.
Кіт не знав, що на пиріг
Треба тісто, а не сніг.
12. Вчитель.
Ще лютує зима хуртовинами, ще стоять морози і лежать сніги, а у по-
вітрі вже пахне весною. Хочете побачити, як це відбувається? Як Зима
передає естафету Весні? Тож, подивіться сценку з казки «Як Весна
Зиму переборола»
Весна. Доброго дня тобі, бабусю Зима!
Зима. Доброго тобі здоров'ячка, дівчино Весна! Рано ти прийшла, ой
рано… Ще твоєму царюванню час не настав.
Весна. Та поглянь на себе, Зимонько! Яка вже з тебе цариця? Все, що я
напрацювала, ти все з'їла і випила.
Зима. А от і не все! Не все!
Весна. Я краща від тебе, бо у мене люди веселі, співають, танцюють, а
в тебе тиснуться по закутках та ховаються по хатах. Моє сонечко всіх
зігріває, дає людям тепло, а в тебе люди трусяться від холоду.
Зима. У мене люди не трусяться, я всіх одягаю в кожухи.
Весна. А я – царівна – куди ступаю, сонце сяє, все навколо оживає! А
ще пробуджую від сну я нашу землю чарівну!
Вчитель. Зимо, Весно, не сперечайтеся, а краще позмагайтеся. А наші
діти вам допоможуть. Пограємо в гру «Чий кошик швидше наповнить-
ся?». Треба в один кошик скласти сніжинки, а в другий – квіточки. Чий
кошик заповниться швидше, той і переможе.
Гра «Чий кошик швидше наповниться?»
Зима. Не пущу! Ого-го-го! Злітайтеся, дочки мої, хурделиці, завірюхи!
Сюди! Сюди! Покажіть свою силу!
Хлопчик. Утікай, утікай біла Зимонько!
Вже нема, вже нема в тебе силоньки!
Йде Весна, йде Весна – чарівниченька,
Потемніє, почорніє твоє личенько!
Дівчинка. Зимонько, Веснонько, не сваріться. Ви обидві хороші, прино-
сите радість дітям своїми іграми та розвагами. Але ти, Зимонько, вто-
милася і треба тобі відпочити, щоб Весні дорогу звільнити.
Зима. Що ж, прощавайте, любі діти!
За зиму ви поздоровіли,
Пішли на користь і мороз, і сніг,
І щічки ваші так порожевіли,
Неначе маки розцвіли на них!
Прощавай і ти, Весна-красна,
Прощаюсь з вами усіма.
Здорові будьте! Через рік я знову
Свою вам казку принесу зимову!
13.Творча майстерня. Презентація дитячих робіт.
На цих стендах представлені роботи наших учнів.
1-В і 1-Г класи презентують свої перші зимові казочки, які вони написали
разом із своїми батьками.
2-Б, 2-В, 3-Б і 3-В класи представляють свої малюнки до казок про зиму.
14. Заключне слово вчителя.
Ось і закінчується наше свято. Ми прощаємося із зимою, прощаємося
із зимовими казками. Але чарівний світ казки завжди з нами. Казка живе
всюди, в кожній посмішці, в кожній краплинці роси, в кожній квіточці, в
кожному із нас. Творіть казки, даруйте їх друзям, рідним, всім, кого лю-
бите, даруйте радість один одному. На все добре. Хай вам щастить!