Свято "Мандрівка у королівство ЗДОРОВ'Я"

Про матеріал

Цікава гра-подорож з дійовими особами: Лікар Здорович,Фея Здоров’я і Народна цілителька, Мальвіна і Кікімора, Буратіно, Вітамінка і Пані Зарядка, Кіт, Пірат проходить за маршрутом, вказаним на мапі: 1. ДОРОГА МУДРОСТІ. 2. РІКА ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК. 3. МІСТ КОРИСНИХ ЗВИЧОК. 4. ЛІС ЛІКАРСЬКИХ РОСЛИН. 5. ГОРА ЗУБНИХ КАМЕНІВ. 6. м. ВІТАМІНКОВО 7. Поляна СПОРТИВНА 8. ПАЛАЦ ЗДОРОВ’Я. Мета : ВИХОВУВАТИ ДБАЙЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО СВОГО ЗДОРОВ'Я, ПОВАГУ ТА ШАНОБЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВЯ ОТОЧУЮЧИХ.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Класний керівник  7 класу

J0236453                                                                      Руденко В.І.

J0236456J0236462 

 

 

 

 

 

 

 

J0233053 

 

 

 

 

                                                         2012-2013н.р.

Тема: «МАНДРІВКА У КОРОЛІВСТВО ЗДОРОВ'Я»

МЕТА:   ФОРМУВАТИ ТА ЗАКРІПЛЮВАТИ РАНІШЕ НАБУТІ ЗНАННЯ ДІТЕЙ ПРО ЗНАЧЕННЯ ЗДОРОВ'Я, НЕОБХІДНОСТІ ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРИЩЕПЛЮВАТИ ГІГІЄНІЧНІ НАВИЧКИ. ЗНАЙОМИТИ З НАРОДНИМИ  ТРАДИЦІЯМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ВЛАСНОГО ЗДОРОВ'Я.

РОЗВИВАТИ  БАЖАННЯ ДІТЕЙ БУТИ ЗДОРОВИМИ , РОЗУМІННЯ ТОГО,ЩО ЗДОРОВІ ДІТИ  - ЦЕ  ЩАСЛИВЕ МАЙБУТНЄ УСІЄЇ КРАЇНИ.                                                                                       ВИХОВУВАТИ ДБАЙЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО СВОГО ЗДОРОВ'Я, ПОВАГУ  ТА  ШАНОБЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВЯ ОТОЧУЮЧИХ.

ОБЛАДНАННЯ: МУЛЬТИМЕДІЙНА ПРЕЗЕНТАЦІЯ, ПРЕДМЕТИ ОСОБИСТОЇ    ГІГІЄНИ, КОШИК З ФРУКТАМИ, плакати про здоров’я.

Дійові особи  (учні 7 класу ):

  • Лікар  Здорович
  • Фея Здоровя і Народна цілителька
  • Мальвіна  і  Кікімора
  • Буратіно
  • Вітамінка  і  Пані Зарядка
  • Кіт
  • Пірат

                                       ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Вчитель. - ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНА ГРОМАДО!

 В НОВІМ НАВЧАЛЬНІМ РОЦІ  Я БАЧИТИ ВАС ДУЖЕ РАДА.

 ВСІ ЗАСМАГЛІ І РУМ'ЯНІ,   ВІДПОЧИЛИ ВСІ ЗА ЛІТО.

  ГОЛОВНЕ, ЩО ВСІ ЗДОРОВІ:   І БАТЬКИ І НАШІ ДІТИ.

  ТО Ж ЗАПРОШУЮ ВСІХ ВАС  НА ПЕРШИЙ УРОК 

А тему його ви повинні зараз відгадати, прослухавши пісню.

(«Песенка Пилюлькина»)

  • Хто виконував пісеньку ? (Лікар Пігулкін)
  • А коли і кому  лікар виписує пігулки?(Хворим)
  • А ви хочете хворіти?
  • Які поради він дає нерозумним? Чи є пігулки для розуму?(Від інших розуму набиратися)
  • Що він ще пропонує дітям, крім пігулок?( Треба вмиватися з милом, бути чистим.)
  • А для чого це важливо? (Для здоров’я)
  • То про що буде наш перший урок? ( Про здоров’я).                                            (Слайд 1)

   Наші учні  – НАРОД ЗАВЗЯТИЙ- ДУЖЕ ЛЮБЛЯТЬ МАНДРУВАТИ.

 ЩОБ ВІД ТРАДИЦІЇ НЕ ВІДСТУПАТИ – БУДЕМ З ВАМИ ПОДОРОЖУВАТИ.

 НАША ПОДОРОЖ НЕЗВИЧАЙНА :ВОНА КАЗКОВА І ПОВЧАЛЬНА.

 КОРОЛІВСТВО ЗДОРОВ'Я НАС ЧЕКАЄ,  ТО Ж НЕГАЙНО ВИРУШАЄМ!                                                                  (слайд 2)

А подорожувати з нами будуть Мальвіна, Буратіно, Фея Здоров’я, Лікар Здорович, Вітамінка, Кіт, Пірат (Знайомить з артистами, вони виходять на сцену і кланяються, коли вчитель їх називає)

Мальвіна                                                                                                           (слайд 3)

Запрошуємо вас, гості дорогі!
щастя  вам та радості бажаємо!
Давно ми вас  чекаємо,
Свято без вас не починаємо.

Разом в мандрівку вирушаємо.

ІІ. ЗНАЙОМСТВО З МАРШРУТОМ МАНДРІВКИ.

ВЧИТЕЛЬ: ЩОБ НЕ ЗАБЛУКАТИ МИ МАЄМО ТОЧНО ЗНАТИ МАРШРУТ  НАШОЇ МАНДРІВКИ . А В ЦЬОМУ НАМ ДОПОМОЖЕ КАЗКОВА МАПА.

(ДЕМОНСТРАЦІЯ МАПИ – МУЛЬТИМЕДІЙНА ПРЕЗЕНТАЦІЯ) –                                       Слайд 4

  1. ДОРОГА МУДРОСТІ.
  2. РІКА ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК.
  3. МІСТ КОРИСНИХ ЗВИЧОК.
  4. ЛІС ЛІКАРСЬКИХ РОСЛИН.
  5. ГОРА ЗУБНИХ КАМЕНІВ.
  6. м. ВІТАМІНКОВО
  7. Поляна СПОРТИВНА
  8. ПАЛАЦ ЗДОРОВ’Я.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Вчитель. Які чарівні предмети допомагають подорожувати казковим героям?(Чоботи-скороходи, килим-самоліт, клубочок, ) нам допомагатиме цей чудо-екран. На ньому буде багато підказок для вас. Зараз ви зможете у цьому переконатися.                             Слайд 5

МИ ВИХОДИМО НА ДОРОГУ. ВЗДОВЖ ЦІЄЇ  ДОРОГИ СТОЯТЬ ДОРОЖНІ ЗНАКИ. АЛЕ ВОНИ НЕ СХОЖІ НА ТІ, ЩО РОЗТАШОВАНІ ОБАБІЧ НАШИХ ДОРІГ. НА НАШИХ ЗНАКАХ ЗАПИСАНІ  НАРОДНІ ПРИСЛІВ’Я ПРО ЗДОРОВ’Я. НАШ НАРОД СПОКОНВІКУ ДБАВ ПРО СВОЄ ЗДОРОВ'Я, А ТОМУ ПРОТЯГОМ БАГАТЬОХ РОКІВ  З УСТ В УСТА ПЕРЕДАВАЛИСЯ ЦІ СЛОВА НАРОДНОЇ МУДРОСТІ. Отже, щоб подорожувати , нам треба знати дорожні знаки.  Назвіть прислів’я про здоров’я.  .(Учні називають, читають  підказки на слайдах)                                 

                                                                                                                                            Слайд 6.

1. ЗДОРОВ'Я – НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ В ЖИТТІ.

2. БЕРЕЖИ ЗДОРОВ'Я, ПОКИ МОЛОДИЙ.

3. ЗДОРОВ'Я МАТИ – ВІК БІДИ НЕ ЗНАТИ.

4. ХТО ПРАЦІ НЕ БОЇТЬСЯ – ТОГО ХВОРОБА СТОРОНИТЬСЯ.

5. НЕМАЄ ЩАСТЯ БЕЗ ЗДОРОВ'Я.

6. У ЗДОРОВОМУ ТІЛІ – ЗДОРОВА ДУША.

7. ЯК НЕМАЄ СИЛИ, ТО Й СВІТ НЕ МИЛИЙ.

8. ЗДОРОВ'Я МАЄМО – НЕ ДБАЄМО, А ВТРАТИВШИ – ПЛАЧЕМО.

9. ДОВГО СПАТИ – ЗДОРОВ'Я НЕ МАТИ.

10. НЕНАЖЕРА РИЄ СОБІ ЯМУ ВЛАСНИМИ ЗУБАМИ.

11. ХТО ГОРІЛКУ ЛЮБИТЬ – ТОЙ САМ СЕБЕ ГУБИТЬ.

 Вчитель. Молодці, читати за літо не розучилися. І так, ми на дорозі Мудрості.

Лікар  Здорович

Здрастуйте, здрастуйте, БАЧУ ВИ ДОБРЕ ВМІЄТЕ ЧИТАТИ І РОЗШИФРУВАЛИ ВСІ ДОРОЖНІ ЗНАКИ. Радий з вами знову зустрітися  на дорозі мудрості і думаю, що ви вже здогадались, діти, раз я з друзями до  вас сьогодні прийшов, то мова у нас піде про… вірно -  про здоров’я  (слайд 7): «Здоров’я - це безцінний дар, який  дає  людині  природа. Без нього дуже  важко  зробити життя  цікавим і  щасливим. Але як часто ми розтрачуємо цей  дар дарма, забуваючи, що   втратити здоров’я легко, а ось  повернути його  дуже і дуже важко.»

Тому  Я ХОЧУ ВАМ ДАТИ ТАКУ  мудру ПОРАДУ :                                                                                                        Слайд 8

ЩОБ ЗДОРОВ'Я ДОБРЕ МАТИ,

СЛІД ПРО НЬОГО ЗМАЛКУ ДБАТИ.

КОЖЕН РАНОК УМИВАТИСЬ,

І ЗАРЯДКОЮ ЗАйМАТИСЬ.

У ДВОРІ ЩОДНЯ ГУЛЯТИ,

ПОВНОЦІННО ЇСТИ Й СПАТИ.

ДОБРЕ МИТИ ВСІ ПРОДУКТИ,

ДОСХОЧУ ВЖИВАТИ ФРУКТИ.

ЗА ЗУБАМИ ДОГЛЯДАТИ,

ДІРОЧКИ В НИХ ПЛОМБУВАТИ.

БУДЕТЕ ЦЕ ВСЕ РОБИТИ

ПЕРЕСТАНЕТЕ ХВОРІТИ.

ВАМ ДАЛІ ВИРУШАТЬ ПОРА.    ЩАСЛИВОЇ ДОРОГИ, ДІТВОРА!

ІV. РІКА ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК.

Вчитель. Мудрі поради дав нам Лікар, правда? Назвіть найголовніші з них (Діти читають зі слайду 8.  А що найбільше заважає людині бути здоровою?                            (Слайд 9). Шкідливі звички? А зараз нам треба перебратися через річку шкідливих звичок. Справимося?

(ВИХОДИТЬ  БОЛОТНА КІКІМОРА ЗІ СВОЇМИ СЛУГАМИ)

1 СЛУГА:

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ НІБИ ТІНЬ

ВСЕ ХОДЯТЬ ЗА ТОБОЮ.

І ТАК ЧЕКАЮТЬ НА ТУ МИТЬ,

ЩОБ ПОТЯГНУТЬ З СОБОЮ.

2 СЛУГА:

НАРКОТИКИ, ЦИГАРКИ І СПИРТНЕ –

ЦЕ ПРОСТО ЖАХ.

ХТО ПОДРУЖИТЬСЯ ІЗ НИМИ,

ТОМУ БУДЕ КРАХ.

КІКІМОРА:

ВІД СВІТАНКУ Й ДО ЗОРІ

РАДЯТЬ ДІТЯМ ЛІКАРІ.

АЛКОГОЛЮ НЕ ВЖИВАТИ,

ЦИГАРОК ДО РУК НЕ БРАТИ.

І НЕ ЇСТИ БЛЕКОТИ.

Я Ж КІКІМОРА БОЛОТНА

З ЦИМ УСІМ ЗОВСІМ НЕ ЗГОДНА.

ДАМ ПОРАДИ ЗАЛЮБКИ

ВСЕ РОБИТИ НАВПАКИ.

ЦЕ Ж І ВЕСЕЛО Й ЦІКАВО .

І ДЛЯ ДІТОК Є ЗАБАВА.

ЯК ДИТИНА ЗАНЕДУЖА,

ЦЕ ЧУДОВО ДУЖЕ – ДУЖЕ.

БО НЕ ТРЕБА В ШКОЛУ ЙТИ

МОЖНА В ЛІЖЕЧКО ЛЯГТИ.

ДЕНЬ І НІЧ У НІМ ЛЕЖАТИ

І ТИХЕСЕНЬКО ВМИРАТИ…

Лікар Здорович:

БАЧУ, ДІТИ, ЧАС ВЖЕ ВТРУТИТИСЬ МЕНІ,

БО УЖЕ НЕ СИЛА СЛУХАТИ

ЦІ СЛОВА СТРАШНІ.

ВСЕ, ЩО ЧУЛИ ВИ , МАЛЯТА,

НЕ ПОТРІБНО ПАМ'ЯТАТИ.

РАДЖУ, ДІТИ, ЗАЛЮБКИ ВИ РОБІТЬ ВСЕ НАВПАКИ.                                                               Слайд 9

ЗАВЖДИ СЛУХАЙТЕ БАТЬКІВ, ВЧИТЕЛІВ І ЛІКАРІВ.

ТРЕБА ПРАВИЛЬНО ВАМ  ЖИТИ

І СЕБЕ ЗАВЖДИ  ЛЮБИТИ.

БО НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ У СВІТІ –

ЦЕ ЗДОРОВ'Я ВАШЕ, ДІТИ.

ПОКИ ВИ ЩЕ НЕВЕЛИЧКІ

ВИРОБЛЯЙТЕ ДОБРІ ЗВИЧКИ.

ЩОБ ЗДОРОВ'Я ЗБЕРЕГТИ

І ЩАСЛИВИМИ РОСТИ.

Мальвіна (веде за собою пірата, той впирається і кричить: « ЙОО-ХО-ХО и бутылка рома!!»)

Лікарю  Здорович, до вас на перевиховання привели пірата, він зовсім нічого не знає про ОБЖ, нам  треба йому  допомогти стати здоровою людиною, ви ж знаєте  цих  піратів…

Пірат

Дозвольте, дозвольте, я попрохав би не ображати нас піратів, у нас чудове життя, подорожі, морські  простори,  зустрічі з людьми і

Мальвіна

і  шкідливі  звички. (передражнює: « Йоо-хо-хо и бутылка рома»). Ось  ти, наприклад, знаєш,  що таке гігієна, правильне  харчування?

Пірат

Карамба!!!

Мальвіна

От-от, Доктор Здорович, він ще й  грубить.

Пірат

Та хіба ж я один такий,  он   діти -  вони такі ж,  як і я, давайте перевіримо?

Діти, допоможіть мені, на мої  запитання ви  повинні відповідати хором фразою: “Это я, это я, это все мои друзья”.

Мальвіна

Діти, будьте  уважні!!! Слухайте  запитання,  які задає  пірат.  Якщо відповідь  заперечна, то всі  повинні  мовчати, а  якщо   ви згодні, то тоді відповдайте разом . Не дайте себя заплутати пірату. Коли невірно він  говорить – тупайте ногами. (Під час промови пірата намагається руками підказувати дітям)

Пірат

Готові? Почали!                                                                                    ( Слайд 10-11)

- Кто ватагою веселой
Каждый день шагает в школу?
- Знает кто, что красный цвет
Означает: хода нет.
- Кто из вас из малышей,
Ходит грязный до ушей?
- Кто любит маме помогать,
По дому мусор рассыпать?
- Кто одежду бережёт,
Под кровать её кладёт?
- Кто ложится рано спать
В ботинках грязных на кровать?
- Кто из вас не ходит хмурый,
Любит спорт и физкультуру?
- Кто, из вас идя, домой,
Мяч гонял по мостовой?
- Кто любит в классе отвечать,
Аплодисменты получать?

Пірат ( дивується)

Да,  щось тут не так, не всі  діти такі,  як я.

Буратіно

Мальвіна, давай розкажемо пірату, що ми знаємо  про здоров’я і дамо йому можливість навчитися вести ЗОЖ. Ось  побачиш, він зміниться, я  ж зміг. Пірат, ти згоден з нами подорожувати по  країні  Здоров’я?

Пірат

Ну що ж, подорожувати  я люблю, давайте спробуємо.

Мальвіна.

Далі ми повинні потрапити через міст корисних звичок до лісу корисних рослин. Але міст зруйнований.

ІV. МІСТ КОРИСНИХ ЗВИЧОК.                                                                                         Слайд 12

ВЧИТЕЛЬ:

ДИВІТЬСЯ, ДІТИ, ЩО НАКОЇЛА ЦЯ ЗЛА КІКІМОРА. ВОНА ПОЛАМАЛА МІСТОК. ДОВЕДЕТЬСЯ РЕМОНТУВАТИ. ЯКЩО МИ ПРАВИЛЬНО СКЛАДЕМО ДОШКИ НА МІСТКУ, ТО ДІЗНАЄМОСЬ ЯКІ КОРИСНІ ЗВИЧКИ НАМ СТАНУТЬ У ПРИГОДІ І ЗМОЖЕМО ПЕРЕЙТИ НА ПРОТИЛЕЖНИЙ БЕРЕГ.

ЗВИЧКИ:

  • ЗАГАРТОВУВАННЯ.
  • СПОРТИВНІ ІГРИ.
  • НАРКОТИКИ.
  • ПРОГУЛЯНКИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ.
  • КУРІННЯ.
  • РУХЛИВІ ІГРИ.
  • ДОТРИМУВАННЯ РЕЖИМУ ДНЯ.
  • АЛКОГОЛЬ.
  • КУПАННЯ.
  • ЧИЩЕННЯ ЗУБІВ.

Лікар Здорович

Молодці, все непотрібне викинули, міст від завалів звільнили. Давайте трішки відпочинемо, потанцюємо і підемо далі. (Пісня  Л.Руденко «Ранкова гімнастика»)

(Всі учні в залі піднімаються і танцюють)

Фея Здоровя                                                                                                       (слайд 13)

Народна мудрість говорить: «ЗДОРОВ’Я   втратиш – ВСЕ  ВТРАТИШ»

 ЗАДУМАЄМОСЯ, ЧОМУ МИ ВТРАЧАЄМО   ЦЕЙ  ДОРОГОЦІННИЙ ДАР.
Чому  ми  хворіємо і втрачаємо своє здоров’я?

Кіт

Причин  тут немало, мяу:

  • Погане повітря , отруєне  вихлопними газами автомобілів ,  отруйними викидами промислових  підприємств;
  • Через міру начинений добривами грунт,   який  нас  годує ;
  • Загрязнена вода,  яку ми  п’ємо.

Фея Здоровя                                                                                                       (слайд 14)

Проте хвороби  ВиНИКАЮТь  і  з  ВИНИ  людини. В  учня БОЛИТЬ  ГОЛОВА. ЧОМУ ТАК БУВАЄ?

Вітамінка  Пані Зарядка

  • Щодня  довго дивиться телепередачі ;
  •  Лягає спати пізно;
  •  На свіжому  повітрі майже   не буває.

Фея Здоровя                                                                                                   (слайд 15)

ЗУБ  вирвали . ЧОМУ?

 

Буратіно

  • Не чистив  зуби  або робив  це  погано – від випадку до випадку ;
  • Дуже любив плюшечки та булочки,  цукерки і печиво, а моркву погризти забував;
  • На огляд до   стоматолога вчасно  не ходив.

Лікар  Здорович

Зуби розрушаються, пережовування їжі погіршується, а це додаткові труднощі для шлунку. Хворі зуби сприяють виникненню  хвороб               серця, суставів, горла та ін. органів.

Пірат (хватається за вищеперелічені органи)

І що,  це назавжди? І нічого не можна  зробити ?

VІІІ. ГОРА ЗУБНИХ КАМЕНІВ.

Фея Здоров’я – Чому не можна? Заглянемо на нашу мапу. Зараз ми з вами відвідаємо гору зубних каменів.

 ПЕРЕД НАМИ, ДІТВОРА,

ЗУБНИХ КАМЕНІВ ГОРА.

АЛЕ ЦЕ НЕ ТАК ВЖЕ Й СТРАШНО,

БО ЖИВЕ ТУТ ОСОБА ВЕЛЬМИ ПРЕКРАСНА.

У ПЕЧЕРІ ВОНА ПРОЖИВАЄ

ЗУБНОЮ ФЕЄЮ ЇЇ ВСІ НАЗИВАЮТЬ. Прочитаємо  її поради.

ПОРАДИ ЗУБНОЇ ФЕЇ:                                                                                                  (слайд 16)

  1. ДІТЯМ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ СЛІД ПІДБИРАТИ ЗУБНУ ЩІТКУ З М'ЯКОЮ ЩЕТИНОЮ.
  2. ЗУБИ ПОТРІБНО ЧИСТИТИ ВРАНЦІ І ПЕРЕД СНОМ….
  3. Менше їсти солодкого, а більше фруктів та овочів.
  4. Систематично ходити на огляд до стоматолога.

Фея Здоровя                                                                                                       (слайд 17)

Є правила,  які  допомагають людині  вирости здоровою,  міцною, життєрадісною, готовою  до праці,  навчання і  взагалі  до життя.

Назвіть їх,  діти  (дає можливість   відповісти   молодшим учням).

Всі  дійові  особи  по черзі  називають :                                                        (слайд 18)

  • Багато рухатися ,  робити ранкову  зарядку;
  • До школи і  назад  іти  пішки;
  • Виконувати фізкультхвилинки на уроках;
  • Грати в  рухливі  ігри на перерві  і  на вулиці;
  • Виконувати  домашні справи;
  • Активно приймати участь в уроках праці та   фізкультури;
  • Займатися в  спортивних секціях та гуртках;
  • Участь в кросах,  змаганнях; походах до  лісу  за грибами і  ягодами;
  • Виконувати  лижні прогулянки тощо…

Фея Здоров’я.  А ще вживати для чаю лікарські рослини. Послухаємо поради народної цілительки.

VІ. ЛІС НАРОДНОЇ МЕДИЦИНИ.      ХАТИНКА НАРОДНОЇ ЦІЛИТЕЛЬКИ.                                  Слайд 19.

НАРОДНА ЦІЛИТЕЛЬКА:

ЗДОРОВЕНЬКІ БУЛИ, МАЛЯТА.        ПРОШУ В ГОСТІ ЗАВІТАТИ.

Я ВІДКРИЮ ВАМ СЕКРЕТИ                ЛІСОВОЇ ЦІЛЮЩОЇ АПТЕКИ.

ЩОБ ВИ ЗДОРОВИМИ БУЛИ            І ПО 100 РОКІВ ВСІ ЖИЛИ.

ЗЕЛЕНА АПТЕКА, ЗЕЛЕНА АПТЕКА.        ВІД ТЕБЕ Й ВІД МЕНЕ ВОНА НЕДАЛЕКО.

ЗЕЛЕНА АПТЕКА ЛЕЖИТЬ НАВКРУГИ       ЗЕЛЕНІ ЛІСИ І ЗЕЛЕНІ ЛУГИ.

ЗЕЛЕНА АПТЕКА – ЦЕ ТРАВИ І КВІТИ, ЩО В КОШИК ЗБИРАЮТЬ ДОРОСЛІ І ДІТИ.  

 (ДЕМОНСТРУЄ ЛІКАРСЬКІ РОСЛИНИ                                        Слайд 19                                                        

М'ЯТА – ВІТАМІНАМИ БАГАТА.

ЗВІРОБІЙ – ВСІМ ХВОРОБАМ ДАЄ БІЙ.

КОНЮШИНА –ВІД КАШЛЮ ДИТИНІ.

ЧИСТОТІЛ І ЧОРНИЦІ, НАГІДКИ І СУНИЦІ

ВСІХ ВОНИ ЛІКУЮТЬ , ЗДОРОВ’Я ДАРУЮТЬ.      А ще ромашка, чебрець, бузина і малина – трав лікарських є чималенька родина…

Фея Здоров’я                                                                                                        (слайд 20)

Необхідно постійно  піклуватися про своє здоров’я, вести здоровий  спосіб життя - це такий спосіб життя людей, який  забезпечує їм   збереження  та зміцнення  здоров’я.

Треба займатися фізичною культурою, загартовуванням,  дотримуватися  правил гігієни.

Лікар Здорович                                                                                                   (слайд 21)

Ці  істини не нові,
тільки ви скажіть  мені:
Шлях до  загадкової країни,
де живе здоров’я ваше,
Чи Всі  знають?

Дружно скажемо…(ТАК)

Мальвіна                                                                                                          (слайд 21)

Тож в дорогу  ти збирайся, за здоров’ям відправляйся!
Та  дорога не проста -  із-за кожного куща
Може   ворог з’явитися.
Вам прийдеться з ним  битися!

Кіт

Мяу, мурр, діти, перш ніж  відправитися в подорож, давайте потренуємо наші очі , щоб  бачити  так же хорошо, як і я, мурр-мяу.  Уважно  слідкуйте очима  за  предметами, які рухаються, можна  намагатися ловити їх лапами, мурр,  тобто руками. Отже, вперед за чарівним  яблучком (слайд 22,  перехід по гиперссылке на презентацию «Тренировка для глаз, а затем по гиперссылке возврат в основную презентацию)

Буратіно                                                                                                         (слайд 23, 24)

А я знаю прислів’я  про здоров’я, але  поки я ніс їх вам, вони у мене розсипалися. Діти, допоможіть мені зібрати їх.

Збери прислів’я.

VІІ.ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ.

Пані Зарядка                                                                                                  

ВЖЕ СТОМИЛИСЯ МИ ТРІШКИ,

РОЗІМНЕМО НАШІ НІЖКИ.

ПОТАНЦЮЄМО ПІД МУЗИКУ КАЗКОВУ,

А ТОДІ В ДОРОГУ ВИРУШИМО ЗНОВУ. (ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА З КАЗКОВИМИ ГЕРОЯМИ)

Вчитель  Всі, хто хоче бути здоровим, виходьте і ставайте у коло для спортивного хороводу, дружно хором говоримо в пісні «Нужно спортом заниматься»                     (Пісня «Нужно спортом заниматься»)  

Пані Зарядка. Давайте вивчимо нову фізхвилинку. Встаньте, слухайте  уважно і   повторюйте  рухи  разом з  нами.                                                                         (слайд 25)      

Руки кверху все подняли.     Сели-встали, сели-встали,

Ванькой - встанькой словно стали.     Руки к телу все прижали

И подскоки делать стали,                 А потом пустились вскачь,

Будто мой упругий мяч.                   Снова выстроились в ряд,

Словно вышли на парад.             Раз – два, раз – два, Заниматься нам пора.

Лікар  Здорович                                                                                                  (слайд 26)

1 зупинка   на нашому шляху  до країни  Здоровя “Вітамінково”

Вітамін А

ВСІ ВІТАМІНИ СМАЧНЕНЬКІ,

І СОЛДКІ І КИСЛЕНЬКІ.

ЇЖТЕ, ДІТИ, ЇХ ОХОЧЕ

КОЖЕН ХТО КОЛИ ЗАХОЧЕ.

ВІТАМІН В:

ЩОБ БУЛИ ВИ ЗДОРОВЕНЬКІ,

І КРАСИВІ Й РУМЯНЕНЬКІ.

ЩОБ РОСЛИ МІЦНИМИ Й ДУЖИМИ

ДО ХВОРОБ БУЛИ БАЙДУЖИМИ.

ВІТАМІН С:

В ФРУКТАХ, ЯГОДАХ, ДИТИНО,

ПРИЧАЇЛИСЬ ВІТАМІНИ.

У МАЛИНІ, У СУНИЦІ.

У СМОРОДИНІ Й ЧОРНИЦІ.

ВІТАМІН Д:

ЇЖТЕ НА ЗДОРОВЯЧКО СУНИЦІ,

ОТУ МАЛИНУ І ЧОРНИЦІ.

ГРУШІ, ЯБЛУКА, ПОРІЧКИ.

ЩОБ РУМЯНІ БУЛИ ЩІЧКИ.

(ВІТАМІНИ ВИНОСЯТЬ ВЕЛИКИЙ КОШИК З ФРУКТАМИ).

Всі дійові особи   загадують  загадки про фрукти, овочі                   (слайди  27-50) Вітамінка

  • Діти, а ви знаєте, що не всі ягоди можна їсти?  Які  ягоди не можна вживати? Давайте перевіримо.    (     Беладона, вовчі ягоди, вовче лико, вороняче око)

                                                                                                                                  (слайд 51)

Фея Здоровя

Вам, мальчишки и девчушки,

Приготовила частушки.

Если мой совет хороший,
Вы похлопайте в ладоши.
На неправильный совет
Вы потопайте – нет, нет!

Постоянно нужно есть -
Для здоровья важно!
Фрукты, овощи, омлет,
Творог, простоквашу.

Если мой совет хороший,
Вы похлопайте в ладоши

Не грызите лист капустный,

Он совсем, совсем невкусный,

Лучше ешьте шоколад,
Вафли, сахар, мармелад,
Это правильный совет?
(Нет, нет, нет!)

Зубы вы почистили и идите спать.
Захватите булочку
Сладкую в кровать.
Это правильный совет?
(Нет, нет, нет!)

Буратіно                                                                                                        (слайд 52)

2  зупинка  “Спортивна”.

Со здоровьем дружен спорт.
Стадион, бассейны, корт,

 зал, каток - везде вам рады.
За старание в награду

будут кубки и рекорды,
Станут мышцы ваши тверды.
Только помните: спортсмены
Каждый день свой непременно

 начинают с физзарядки.
Не играйте с дремой в прятки,

 быстро сбросьте одеяло,
Встали – сна как небывало!

Пірат

Це що ж виходить:                                                                                        (слайд 53)

  • «ЯКЩО ХОЧЕШ БУТИ КРАСИВИМ,- БІГАЙ,
  • ЯКЩО ХОЧЕШ  БУТИ РОЗУМНИМ ,- БІГАЙ,
  • ЯКЩО ХОЧЕШ БУТИ СИЛЬНИМ,- БІГАЙ».
  • ЗДАВНА  ВІДОМО, «ХТО БАГАТО ХОДИТЬ, ТОЙ  БАГАТО ЖИВЕ»

І ніяких  шкідливих  звичок?

 

 

Мальвіна

Так, так, ніяких шкідливих  звичок , а м’язовий голод для здоровя так же небезпечний , як нестача кисню  чи  вітамінів.

Пірат

А я знаю фізхвилинку, яку можна виконувати, не встаючи з місця, спробуємо? Котику, допоможеш мені?                                                                                                  (слайд 54)

Море,

А  на морі суша,

А на суші пальма,

А на пальмі кіт

Сидить і бачить

Море……

Пані Зарядка                                                                                                        (Слайд 55)

Діти, а які види спорту ви знаєте? Гра «Вгадай вид спорту»                       (слайды 56-73) ( учасники можуть давати підказки лише  за допомогою пантоміми.)

ІX.  ПАЛАЦ КОРОЛЕВИ ЗДОРОВ'Я.                                                                            Слайд 74

ВЧИТЕЛЬ: Молодці, діти, ми пройшли всі маршрути, справились з усіма завданнями і дібралися нарешті до головного  місця, де ми повинні побувати . Це палац королеви Здоров’я.  НАС ЗУСТРІЧАЄ КОРОЛІВСЬКА ВАРТА.   ДО ЇХ СЛІВ ПРИСЛУХАТИСЯ ВАРТО.                                      (Всі учасники стають півколом біля Феї здоров’я і по черзі говорять:                       Слайд 74

  1. ЗДОРОВ'Я – ОСНОВА ВСЬОГО НА СВІТІ.  ЗДОРОВИМИ БУТИ БАЖАЮТЬ ВСІ ДІТИ.
  1. ДЛЯ ЦЬОГО ПОТРІБНО ЩОДЕННО ВМИВАТИСЬ,  РОБИТИ ЗАРЯДКУ І ЗРУЧНО ВДЯГАТИСЬ.
  1. СЕБЕ ГАРТУВАТИ ВОДОЮ І СОНЦЕМ.  І СОЛОДКО СПАТИ З ВІДКРИТИМ ВІКОНЦЕМ.
  1. ПОВОДИТИСЬ ДОБРЕ, УСІХ ШАНУВАТИ.  НЕ ПЛАКАТИ І НЕ КАПРИЗУВАТИ.
  1. З ХОРОШИМИ СЛОВАМИ ПОДРУЖІТЬ, ВЕСЕЛИМИ ТА ДОБРИМИ ЖИВІТЬ.                                                         Слайд 75
  1. ЗДОРОВ'Я БЕРЕЖІТЬ ПОКИ МАЛІ, І МУДРИМИ ІДІТЬ ПО ЦІЙ ЗЕМЛІ.
  1. ХАЙ КОЖЕН З ВАС ЗАПАМ’ЯТАЄ, ЩО БЕЗ ЗДОРОВ'Я ЩАСТЯ НЕ БУВАЄ.
  1. А Є ЗДОРОВ'Я, БУДЕ ВСЕ ЯК ТРЕБА. СМІЯТИМЕТЬСЯ СОНЕЧКО ІЗ НЕБА.
  1. А ВАМ ВЕСЬ СВІТ ПОСТЕЛИТЬСЯ ПІД НОГИ, ЩОБ ВИ ПРОЙШЛИ УСІ ДОРОГИ.
  1. ЗДОРОВІ ДІТИ – НАЦІЯ ЗДОРОВА. БАГАТА УКРАЇНА І ЧУДОВО.
  1. ТО Ж ,ДІТИ, ВИ ЗДОРОВИМИ РОСТІТЬ , В МАЙБУТНЄ ДОБРИМИ ІДІТЬ!

КОРОЛЕВА – Фея Здоров’я:

Я БАЖАЮ ВАМ , МАЛЯТА, БУТЬ ЗДОРОВИМИ ЗАВЖДИ.

ЗУБИ ЧИСТИТИ, ВМИВАТИСЬ, ЩОБ УНИКНУТИ БІДИ.

ФІЗКУЛЬТУРОЮ ЗАЙМАЙТЕСЬ, НА ПОВІТРІ БІЛЬШЕ ГРАЙТЕСЬ.

ЗАГАРТОВУЙТЕСЬ, КУПАЙТЕСЬ. НЕ СУМУЙТЕ, ПОСМІХАЙТЕСЬ.

НАЗАВЖДИ ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ:  БІЛЬШЕ НЕМАЄ СКАРБУ, ЯК ЗДОРОВ'Я ВАШЕ.

НА РАДІСТЬ ВСІМ – І ТАТУ Й МАМІ  РОСТІТЬ УСІ ЗДОРОВІ Й ГАРНІ.

БО ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ – ТО БАГАТСТВО РОДИНИ.

А ЗДОРОВ'Я НАРОДУ – ТО БАГАТСТВО КРАЇНИ.

Буратіно                                                                                                       (слайд 76)

Говорил я им зимой: закалялись бы со мной!
Утром бег и душ бодрящий, как для взрослых, настоящий!
На ночь - окна открывать, свежим воздухом дышать,
Ноги мыть водой холодной, и тогда микроб голодный
Вас вовек не одолеет. Не послушались, болеют…

Всі учасники.

Поздно поняли мы, братцы, как полезно закаляться.
Кончим кашлять и чихать,
Станем душ мы принимать из водицы ледяной.

Фея Здоровя                                                                                                (слайд 77)

Погодите, ой-ей-ей!
Крепким стать нельзя мгновенно!

Закаляйтесь постепенно!

Діти, при якій температурі води потрібно   починати  загартовування?  (32  градуси, температуру знижувати на один градус в тиждень).

Пірат                                                                                                                        (слайд 78)

Да,  багато чого  я сьогодні узнав про здоров’я і як неправильно я до нього ставився.

Человек на свет родился, встал на ножки и пошел.

С ветром, солнцем подружился, Чтоб дышалось хорошо!

Приучал себя к порядку, рано утром он вставал.

Бодро делал он зарядку, Душ холодный принимал

Он к зубным врачам, представьте,

Не боясь совсем, пришел.

Он ведь чистил зубы пастой, Чистил зубы порошком.

Человечек за обедом чёрный хлеб и кашу ел.

Вовсе не был привередой, Не худел и не толстел.

Спать ложился ровно в девять, очень быстро засыпал.

С интересом шел учиться и пятерки получал.

Каждый день он бегал, прыгал,

много плавал, в мяч играл.

Набирал для жизни силы, и не ныл, и не хворал.

Я обіцяю, лікаре  Здорович, що тепер я буду вести ЗСЖ  і ніяких  шкідливих звичок!

Лікар Здорович                                                                                                    (слайд 79)

Прекрасно, я дуже задоволений!

Ми надіємося, що і ви, діти, зробите правильний вибір і ввійдете у доросле життя здоровими, життєрадісними, доброзичливими людьми,  впевненими в своїх силах і  здатними  вирішувати будь-які  проблеми.

Фея Здоровя

Я приготувала для вас вірші.
Але  їх прочитати  допоможете мені Ви.
Як тільки ми піднимемо руки  догори -
Сигнал! Слово "здоров’я" говорять  усі.

Закони  здоровя  повинні  ми твердо знати,
Своє здоров’я берегти й охороняти,
Здоров’я  так багато   значить,
Здоров’я   є важливішим за все,
Тому  здоровими  я хочу всіх вас бачить!
Всі один одному бажаємо здоров’я, здоров’я, здоров’я!

Лікар  Здорович                                                                                                (слайд 80)

Но в этот час, в минуту расставанья,

 “Прощай” нам говорить никак нельзя

 Мы вам простое скажем “до свиданья”,

 До новой встречи, милые друзья! 

(Пісня «Про  зарядку»)

 

 

АБЕТКА ХАРЧУВАННЯ


1. Розповідь учителя

.
- Мабуть, кожному відомі мудрі слова: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти». Дійсно, не можна вбачати мету і зміст життя в їжі. З іншого боку, важливо правильно харчуватися. Дехто вважає, що не має значення, де і як з’їсти, аби не бути голодним. Проходить певний час, і така людина починає відчувати нездужання. Треба з молодих років додержуватися правильного режиму харчування. Але що це означає? Правильний режим харчування передбачає відповідну кількість і якість продуктів, які має спожити людина, достатній вміст у них необхідних поживних речовин, раціональний розподіл їжі протягом дня, відповідну черговість страв і сприятливі умови для їх споживання


- Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною, з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів, вітамінів

.
2. Робота за таблицею «Складові їжі»

.

Білки – основний будівельний матеріал, організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.
Жири – відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Вони йдуть на зігрівання організму.
Вуглеводи – витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів).
Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни

.
Крім того, людині потрібні мінеральні речовини – натрій, фосфор, залізо, калій, кальцій, йод тощо.
- Отже, щоб наш організм щоденно одержував з їжею все необхідне, потрібно знати, як правильно скласти меню. Потреба організму в поживних речовинах і вітамінах залежить від пори року. Взимку організм втрачає багато тепла, тому доцільно вживати жирнішу їжу, влітку – легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, коли свіжих овочів і фруктів обмаль, слід використовувати консервовані та морожені продукти, соки, варення. Найлегше восени, коли природа дарує нам багато овочів, фруктів, які містять необхідні вітаміни й мінеральні речовини.
- І ще запам’ятайте і враховуйте при складанні меню, що м’ясо, особливо жирне, перетравлюється в шлунку 4-8 годин, картопля і бобові – 3-4 години, хліб – 2,5 години, молоко – 1-2 години, а найшвидше – овочі та каші


3. Інсценування «Ми – корисні для людини»

.
(Виходять діти, на головах у них шапочки з назвами вітамінів А, В, С, D)

.
Добрий день

!
Впізнали нас?

 
Ми – вітаміни

,
Дуже корисні для людини

.
Вітамін А. - Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі

, риб’ячому жирі

.
Вітамін В. - А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі

.
Вітамін С. - А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина

.
Вітамін D. - А я — вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Всі вітаміни разом.
Хто дружить із нами буде –
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Вчитель. Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму.
4. Вправа «Комора здоров’я».
Вчитель.
Із-за гір, з-за океанів,
І у різний, звісно, час,
Овочі найвищих санів
Телеграм наслали нам.
Полюбилась їм нівроку
Українськая землиця.
Й поселилися без строку,
Стали жити і плодиться.
Людям нашим підсобляти
І в достатку, і біді,
Навіть стали лікувати –
До них з серцем лиш прийди.
Телеграма 1.
Я – великий і бокастий,
Жовтогрудий і смугастий.
Я чудовий дар осінній,
З гарним та смачним насінням.
Хто їсть кашу цю чудову,
Буде сильним і здоровим. (Гарбуз).
Телеграма 2.
Кожен знає, ця дівиця
На городі – мов цариця.
Коси довгі, кучеряві,
Та ще й платтячко яскраве.
Я смачна і вітамінна,
І не гірше апельсина.
Той, хто мене поважає,
До ста років доживає. (Морква).
Телеграма 3.
Ой, розхвалилася, дивіться!
Ти не схожа на царицю!
Я від тебе красивіший:
Червоніший і товстіший.
Український борщ чудовий
По усіх краях відомий.
У борщі я головний,
Борщ без мене не смачний! (Буряк).
Телеграма 4.
Я – солодка, соковита,
Покуштуй – не схочеш пити.
А як їстимеш саму,
Всі хвороби прожену! (Диня).
Телеграма 5.
Я – смачний, кругленький,
Маю щічки червоненькі.
До смаку я в кожній страві.
Роблять соки і приправи.
Соус, борщик і салат
Люди з радістю їдять. (Помідор).
Телеграма 6.
А на мене нарікають,
Що до сліз я допікаю.
Вибачте, та я не винна,
Бо я лікарська рослина.
Соком з медом почастую
І здоров’я подарую. (Цибуля).
Телеграма 7.
А я хлопчик білозубий.
Ви мене не бійтесь, люди.
Хоч гіркий я – та корисний.
Всім мене потрібно їсти.
Хто мій зуб з’їдає сміло –
Здоровим буде неодмінно. (Часник).
Телеграма 8.
А зелені сини й дочки
Всі вживають залюбки.
Нас шанують недаремно:
Дух наш свіжий і приємний,
На канапці, і в салаті,
Ми і в будень, і на святі. (Огірки).
Телеграма 9.
Мене полюбляє кожна сім’я.
Щоб спокійно зимувати.
Садять всі мене багато.
Люблять вранці й на обід,
Так і кажуть: другий хліб. (Картопля).
Учень, який правильно відгадав, одягає на голову шапочку із зображенням слова-відгадки і стає біля дошки.)
Вчитель. Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з цих продуктів.
5. Гра «Вітамінний потяг».
Ігрова дія. Вагончики з назвами вітамінів «А», «В», «С», «D» з порожніми віконечками. Дитина вставляє картинку, на якій намальовано продукти харчування, у відповідне віконечко.
6. Формування уявлення про корисну їжу.
а) Розповідь учителя.
- Щоб їжа, яку ми споживаємо зміцнювала наше здоров’я, давала організму поживні речовини, забезпечувала силою енергією, приносила емоційне задоволення потрібно вибирати тільки корисні продукти. Іноді, повністю довіряючись рекламі харчових продуктів, багато хто з нас дійсно починає вірити в те, що ті самі чіпси наповнюють організм корисними вітамінами або продукти швидкого приготування зовсім не шкодять організму. Однак, це не так. Якщо добре ознайомитись зі складовим «штучних» продуктів, можна зрозуміти, що «штучна» їжа може просто шкодити здоров’ю.
- Отже, треба вміти вибирати продукти для споживання та, звичайно, віддавати перевагу продуктам натурального походження: фрукти, ягоди, овочі, соки, каші з круп, м’ясо, риба, молочні продукти.
б) Визначення корисних продуктів з поданих (робота в групах).
(На дошці прикріплені малюнки із зображенням харчових продуктів: молоко, яблуко, сік, сир, картопля, чіпси, мівіна, сухарики, копчена ковбаса, компот, газований напій, кока-кола, солодощі, мед, риба, олія, морозиво, смажене м’ясо, солоний огірок, гамбургер).
Завдання для учнів:
І група: Вибрати і назвати корисні для здоров’я продукти. Які страви можна з них приготувати?
ІІ група: Вибрати і назвати шкідливі для здоров’я продукти. Пояснити свій вибір.
7. Розповідь медичної сестри школи.
- Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування.
(На згадку про урок медична сестра вручає дітям пам’ятки).
Пам’ятка
- Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то у вас завжди буде хороший апетит, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідайте.
- Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.
- Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.
- Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.
- Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.
- Не можна переїдати. Переїдання є причиною багатьох хвороб.
8. Фізкультхвилинка.
Встаньте, діти, посміхніться.
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться,
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться,
Раз присядьте, два – присядьте
І за парти тихо сядьте.
VІ. Рефлексія.
1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
Вчитель. Назвіть те, що дає їжа організму людини.

2. Гра «Назвіть зайве слово».
(Вчитель, збільшуючи темп, називає продукти харчування або страви, учні називають зайве слово).
а) Суп, каша, борщ, буряк, вареники, вермішель, пиріжки, запіканка.
б) Морква, капуста, буряк, картопля, м’ясо, цибуля, часник, кріп.
в) Печиво, чай, сік, молоко, кава, компот, лимонад, вода.
3. Обговорення ситуацій.
1. На обід Оленка має борщ із сметаною, салат із свіжої капусти, гречану кашу з котлетою, хліб, компот.
2. На обід Світланка має смажену картоплю з кетчупом, солоний огірок, хліб, два тістечка, газований напій.
Вчитель. Хто з вас, діти, правильно харчується? Поясніть свою відповідь.
4. Робота з індивідуальними картками. (У запропонованих картках з різними літерами необхідно відшукати слова – назви корисних харчових продуктів).
О В О Ч І П Ш М Е Д Ф Х С О Ф Р У К Т И К Е Л О М Б Р О М О Л О К О Л Р К Т В А Ц А Р И Б А Ж П Д А Б М’ Я С О Ц
(Овочі, мед, фрукти, молоко, риба, м’ясо).
5. Літературна хвилинка.
Відомі люди про раціональне харчування говорять:
- «Якщо хочеш продовжити своє життя, приборкай свою трапезу»;
- «Людина не живе, щоб їсти, а їсть, щоб жити»;
- «Надмірне наповнення шлунку шкідливе для здоров’я»;
- «Міра в їжі – то мати хорошого здоров’я».
(Бесіда за змістом афоризмів).
ІІ. Підсумок уроку.
- Чого навчились на уроці?
- Що нового ви дізналися?
- Для чого людині потрібно їсти?
- Якою має бути їжа?
- Чому види їжі треба змінювати в залежності від пори року?
Вчитель. Діти, пам’ятайте! Нема більшого багатства, як здоров’я ваше. На радість всім – і тату, й мамі ростіть усі здорові й гарні.

ХОЧЕШ БУТИ ЗДОРОВИМ – РУХАЙСЯ!

 

1

 

doc
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
1096
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку