Свято першого десятка

Про матеріал
Мета: • вдосконалювати вміння писати цифри; • закріпити та узагальнити знання учнів про числа першого десятка, попереднє і наступне число, «сусідів» числа, повторити склад чисел; повторити вивчені геометричні фігури; • розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, логічне мислення, пам’ять та увагу учн; • виховувати інтерес до математики, товариські стосунки в класі;
Перегляд файлу

 

 

 

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия.jpg                                        

 

 

                                         Клас: 1–Б        Ліцей №1

                             Вчитель: Єфремова Алла Василівна

                              Тема тижня: «Подорож краплинки»

                                         Свято першого десятка

Мета:  

  • вдосконалювати вміння писати цифри;
  • закріпити та узагальнити знання учнів про числа першого десятка, попереднє і наступне число, «сусідів» числа, повторити склад чисел; повторити вивчені геометричні фігури;
  • розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, логічне мислення, пам’ять та увагу учн;
  • виховувати інтерес до математики, товариські стосунки в класі;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Любі діти, дорогі наші гості!

                    Свято розпочати час.

                  Вас зібралось так багато

На чудове наше свято!

Раді ми вітати вас!

 

                   Ми уже не просто діти,

                   Ми вже справжні школярі.

                   Вміємо вправно ми лічити,

                   Цифри знаємо усі.

 

                  В зошиті охайно

                  Стараємось писати,

                  Додаємо й віднімаємо,

                  Любимо рахувати.

 

                  Любі гості,

                  Усі хлопчики й дівчатка,

                  Ми запрошуємо всіх

                  На свято Першого десятка!

Математика. 

Я – наука дуже точна.

Вчу дітей завжди охоче

І не тільки рахувати,

Додавати й віднімати.

Розвиваю я уміння,

Мисленню навчу, терпінню.

Мій секрет – скоріш порада,

Поділитися ним рада:

Щоб успішність вам підняти,

Треба добре працювати.

Самостійність виявляти,

Та ще й творчість проявляти.

І тоді, кінець кінцем,

Кожен буде молодцем.

Важко навіть уявити,

як могли без тебе жити:

рахувати б не уміли,

без роботи всі б сиділи,

бо не знали б як узнати, 

де чого і скільки брати, 

і куди це все дівати…

 

(Діти виконують пісню «Урок» на муз. Попатенко)

                  Хмарка в небі,

                  А по лузі, по траві

                  Тінь пливе.

                  Діти  вчать уважно цифри:

                  - Один. Два. Три / 2р.

                  - Вітре, нам не заважай,

                  цифри  ти не розкидай,

                  ти їх не розбереш,

                  тільки всіх зіб’єш.

                   Підійшло кача поважно,

                  Підійшло. – Кря, кря, кря!

                  І давай клювати цифри

                  Від п’яти до нуля.

                  - Ти, кача, не заважай,

                  Діток з толку не збивай,

                  Не кря, кря, кря. – А як?

                  - Один, два, три – ось, так.

                 

Щоб свято нам цікаво розпочати,  загадку треба відгадати.

                  Стануть сестри у рядок,

                  Лічбу знають з пелюшок.

                  Десять буде їх усіх,

                  Придивись впізнаєш їх.

Учні         Цифри!

 Математика разом усіх нас зібрала, про цифри цікаве нам розказала.

                          (Виходять цифри).

Отже, познайомимося з веселими жителями країни Математики.

 

Одиниця.  Знати цифри треба, як годиться,

                  А перша з них – це «одиниця».

                  Я один чи одиниця

                  І тонка й пряма, як спиця.

 

 Двійка.    А це ось цифра два.

                   В неї кругла голова,

                   Довгий хвіст, зігнута шийка,

                   Отака, як бачиш, двійка.   

 

 

            

 

Трійка.       Три – це третій із значків,

                    складений із двох гачків

                     Люблять трієчку казки:

                    «Три чарівні колоски»,

                    «Три бажання», «Три брати».

                     Трикутник має три кути.

                                        

Четвірка.   Ось четвірка жартівливо

                     Випинає лікоть вліво.

                     Позначає цифра ця,

                     Скільки ніжок у стільця,

                     Скільки лапок у котів,

                     А в квадратику кутів.

                     

П’ятірка.     Ось і вийшла погулять

                     На папері цифра п’ять.

                     Руку вправо простягнула,

                     Ніжку бубликом зігнула.

 

Шестірка.   Цифра шість – немов замок,

                      Внизу- круг, вгорі -гачок.

                      Є шість лапок у жучків.

                      А у куба – шість бочків

 

 Сімка.           Цифра сім, мов кочерга,

                      В неї лиш одна нога.

                       Сім яскравих, кожен знає,

                      Кольорів веселка має.

                      Щоб по порядку їх назвати

                      Треба віршик нам запам’ятати:

                      «Чапля Осінь Жде Завзято

                       Буде Сани Фарбувати.»

                       

Вісімка.        В цифри вісім два кільця

                      Без початку, без кінця.

                      Вісім ніг у восьминіжка.

                      Вісім в кубика вершин.

                      Вже у восьмій учні в школі.

                      Не порушують режим.

              

Дев’ятка.      Цифра дев’ять чи дев’ятка

                      Наче в цирку акробатка.

                      Ось і дев’ять перед нами:

                      Шістка догори ногами.

 

Нуль.             Кругла, наче буква «О»,

                       Цифра нуль або ніщо.

                       Як стоїть він сам самісінький,

                       То й не значить нічогісінько!

 

Десять            Ну а десять, ну а десять

                       Так писати доведеться:

                       Стовпчик, нулик доєднати –

 Ось і все, що треба знати!

                         

 Цифри всі     Є десять цифр всього-

                        Це треба всім знати.

                        Але будь-яке число

                        Ми можемо записати.

 

А зараз ми проведемо «Веселу лічбу» (склад числа, сусудів)

 

Киця Мурка на всі ніжки

Взула шовкові панчішки.

Та одну якось згубила.

Скільки їх ще залишилось?  (Три)

 

Шість малят-дошкільнят

Стали струнко в один ряд.

Підійшов до них Панас.

Скільки зараз стало нас?  (Сім)

 

Їжачок по лісу йшов,

На обід гриби знайшов:

Під березою – один,

Вісім – під дубочком.

Скільки всього в їжачка

В кошику грибочків? (Дев’ять)

 

По дорозі їжак біг,

Ніс сім яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось

Скільки яблук залишилось?  (Шість)

На травичці біля хати 

Метушаться цуценята.

Двоє білих, наче сніг,

Троє чорних. Скільки всіх?  (П’ять)

 

 

 

 

Сорока-ворона кашку варила

Діток кормила.

П‘ять діток мала,

Одного наказала.

Він нічого не робив і обід не заслужив.

Мама кашку насипала.

То скількох нагодувала? (чотири)

 

П’ять дерев в саду ростуть.

Три із них уже цвітуть.

А скільки ще не розцвіли?

Ну, як би ви  відповіли.  (Два)

 

Два кільця, як два вінця,

Без початку і кінця.

Якщо я й перевернуся,

Все ж ніскільки не змінюся. (8)

 

По дорозі зайчик біг

Ніс п’ять яблук на обід

Чотири впало, поклтилось,

Скільки яблук залишилось? (1)

 

Вчитель. 

Знають усі – без лічби не прожити,

Жодної справи не можна зробити.

Нема без лічби в розрахунках порядку.

Не зробить спортсмен без лічби фіззарядку.

Що ви завітали до нас - це вже вдача,

Тепер не страшить нас найважча задача.

               

     Отже, цифр у математиці є десять. Ними можна записати будь-яке число. Ми вивчили числа першого десятка, вміємо складати числовий ряд, порівнювати вивчені числа, а також знаємо їх склад, їх сусідів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Інсценізація «Десятка»

             (Дійові особи: автор, Нуль,Одиниця)

Автор.             Веселий Нуль прошепотів

                         Сусідці Одиниці:

Нуль.               – З тобою поруч я б хотів

                          Постояти, сестрице.

Автор.              Та Одиниця каже:

Одиниця.         – Ти, Нуль, число нікчемне!

                          Не стій зі мною, бо мені

                          Це зовсім неприємно!

Автор.               А Нуль на це:

Нуль.                 – Я знаю сам.

                           Та якби поруч стати нам,

                           Десятка б з тебе стала!

                           Поглянь на себе: ти ж у нас

                           Мала та худорлява!

                           А станеш більша в десять раз,

                           Коли я стану справа!

                           Нехай не кажуть, що нулі

                           Такі нікчемні і малі!

 

  Автор.              Одиниця та нуль,

                            Коли зустрічаються,

                            Десяткою стають

                            І дуже цим пишаються.

 

 

  Гра «Допиши цифру»

Вчитель.  Жив дід-цифроїд,

                 Він їв цифри на обід.

                 Ось він кілька з’в із чаєм!

                 Встав, яких не вистачає. 

 

     Гра «Вірш-добавлянку»                                                 

Вчитель. Ви вже знаєте, що числа позначають не тільки кількість предметів, а й їх порядок при лічбі. Я пропоную вам  вірш-добавлянку 

                   Хто за ким прийшов у клас?

Перша в клас прийшла Іринка,

Другою була Маринка.

третім увійшов Сергій,

а четвертим був Андрій.

Далі ви лічіть, малята.

Петрик був, звичайно, …

Ще за мить прийшов і Ростик,

Але він уже був …

А за ним прибігла Тома,

Та була вона вже …

Потім – Ярослав Авоськін

Увійшов, він був аж …

Далі – Олексій Кирпатий,

Він прийшов у клас …

А коли прийшла ще й Ната,

Їй сказали: -Ти -… !

 

 Вчитель. А зараз настав час нашої улюбленої гри «Діти-числа».

 (Вчитель роздає учням картки з написаними числами від 0 до 10, учні виходять і виконують завдання вчителя.)

       Скласти числовий ряд в порядку зростання, спадання, парні, непарні,попереднє, наступне, «сусіди» числа.

 

Вчитель.  Пропоную вам попрацювати в групах. Пригадайте правила роботи в групах.

Висловлюватися по черзі

Активно слухати

Не перебивати один одного

Дотримуйся часу

Не викрикуй

Уважно слухай завдання

Сигналізуй, коли все готово

Радій успіхам однокласників

 (викладають учні на партах цифри які почули )

 

Вчитель. Знову ми відпочиваєм, лічилочки пригадаєм.

                Один, один, одиничка

                До вікна летить синичка.

                Дзінь, дінь-дінь біля вікна

                Прилетіла ще одна.      2

 

                Приступаємо до гри:

                М’яч один, а нас аж три.

                Грав я сам, і грали вдвох,

                А тепер пограєм втрьох.         4

                Раз.два, три – приступаємо до гри.

 

                Я жмурюсь, заплющив очі.

                Всі ховайтесь, хто де хоче!

                Раз, два, три, чотири, п’ять –

                Я іду шукать.          5

 

 

          Вчитель. Математичні цікавинки-веселинки.

--  Якщо два бублики – нулі

Покласти поруч на столі,

То скільки буде, відгадай-но?

--Що там гадати –

Два, звичайно!

--Ти, дорогенький, помилився

На вісімку не придивився.                               Викладають бубликина серветці

     Пісня   «Будем рахувати»   муз. і сл. А. Олейнікової

https://naurok.com.ua/uploads/files/531392/168849/181425_html/images/168849.002.jpg                    1. Математика – наука

                       Дуже складна. як для нас.

                       Віднімаєм і складаєм,

                       І рахуємо весь час.

                            Приспів

                       Час не будем гаяти

                       Мусимо все знати:

                       Додавать і віднімать,

                       Будем рахувати. 

                       2. Моя киця народила

                       Дуже милих кошенят.

                       Двоє чорних, двоє білих.

                       Скільки всього оченят? 

                       Приспів

                       3.Тато дав мені цукерки,

                       Щоби друзів пригостить.

                       Та не можу п’ять цукерок

                       На трьох друзів розділить. 

                       Приспів

                       4. Математику вивчаєм,

                       щоб уміти рахувать.

                       А коли її пізнаєм

                       Можем вченими вже стать.

                       Приспів 

 

 

Щоб вести кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба твердо, як слід,

Математику знати.

 

І щоб рухались верстати,

І щоб гроші рахувати,

Продавати й купувати,

Треба добре її знати.

Виростаймо ж - і у путь,

Хай знання із нами йдуть.

 

       Ми з вами добре попрацювали. В країні математики ми багато ще чого дізнаємося цікавого. Я бажаю вам успіхів в навчанні і завжди гарного настрою. На пам’ять про це урок дарую вам пам’ятки

 

docx
Додав(-ла)
Єфремова Алла
Додано
2 грудня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку