Свято «Прощавай, Букварику»

Про матеріал
Мета: виховувати любов до рідної школи, навчання, друзів, вчителів. Збагачувати духовність дітей, виховувати естетичний смак, розвивати артистичні здібності. Повторити алфавіт, удосконалити навички виразного читання. Виховувати повагу до рідного слова і любов до книги, як до джерела знань.
Перегляд файлу

 

Свято «Прощавай,Букварику»

Звучать фанфари.

Учитель.—Добрий день!Рада вас вітати

На нашім урочистім святі!

Ну що, усі зібрались в залі?

Та ні, когось не вистачає.

Кого? Самі ви відгадаєте,

А потім радо привітаєте.

Заходять учні під музику пісні «Ми першокласники, ми  однокласники», виконують її.

Нові портфелики, а в них букварики.
Не так то просто серед друзів нас знайти.

Приспів.
Ми першокласники, ми однокласники,
О, як нам весело до школи разом йти.

Ми пишем палички, крючечки, галочки.
Складаєм літери докупки у склади.

Приспів.

Малюєм пташечки, вітки комашечки,
Співаєм весело, ти, пісенько, лети.

Приспів.
 http://songspro.ru/12/Mi-pershoklasniki-mi-odnoklasniki/tekst-pesni-Viktoriya-Galamaga

 

Вчитель. Ну що ж вітайте!

Це ось наш веселий дружній

Перший клас!

У нашім класі сьогодні свято.

Прийшли у гості мами і тата!

Прийшли до нас бабусі шановні  -

Узнати, які ми тепер красномовні.

Послухати наше красиве читання,

Побачити зошити наші охайні.

І разом потиснути другові руку.

Що нам допоміг подолати науку.

А хто то за друг? Не буду казати-

Спершу послухаєм наших малят.

 

1.Зовсім, зовсім ще недавно 

Вересневої пори. 

Мами в школу нас за руки

Несміливих привели.

       2. Були ми всі смішними малюками,

       Зайшовши вперше в наш красивий клас,

       Отримали ми зошити з книжками

       Й за парти сіли в самий перший раз.

3.Буквар взяли ми перший раз,

Як зайшли у перший клас. 

І як нам радісно сказати:

Тепер ми вміємо читати!

         4.Цілий рік ми працювали,

         Розумнішими ми стали.

         Ми старались, ми трудились,

         Багатьох ми справ навчились.

Пісня «Перший раз у перший клас»  сл., муз. Н.Май

  1. Перший раз у перший клас

Ми ішли охоче,

Першим дзвоником  для нас

Продзвенів дзвіночок,

І сміється в небесах

Сонце як ніколи,

В мами сльози на очах -

Я іду до школи.

Приспів

А у школі,  а у школі,

Є веселка кольорова

І найкраща в цілім світі-

Перша вчителька моя,

А у школі, а у  школі

Не сумуєм ми ніколи,

Бо учора дошкільнята,

А тепер одна сім’я.

  1. Прощавайте  іграшки,

Гомінкий садочок

Кличе в класи дітлахів

            Золотий дзвіночок

І сміялось в небесах

Сонце як ніколи,

В мами сльози на очах –

Я іду до школи.

Приспів

5. Ми не просто малючки,

А вже справжні першачки.

А за років так дванадцять

Підростем на всі сто двадцять.

 

6.   Обіцяєм не лінитись

Тільки на п'ятірки вчитись.

Рано з сонечком вставати,

Щоб у школу не проспати.

 

7.Будем вчитись ми сумлінно

І поводитись відмінно,

Щоб батьки могли радіти,

Що в них такі гарні діти.

 

8.Один  одного  ми любим,

Станем  всі  за  одного.

Вчитись  в  другім  класі  будем,

Всі  ми  хочемо  цього.

 

 9.Першокласні в нас малята,

Вміють вже вони багато.

Така весела дітвора,

їм в другий клас давно пора.

 

10Букви старанно вивчали,

Знаєм їх від А до Я.

І сторіночку останню

Прочитали букваря!

11.З нами клопоту зазнали

Наші мами, вчителі,

Поки ми читати вчились

У новому Букварі.

12.Ми навчились рахувати

І письмово, і в умі.

Нам не треба калькулятор,

Калькулятор — ми самі.

13.Я прийшов до школи вчитись,

Бо поставив за мету:

Скоро стану президентом,

Тільки трохи підросту.

14.А я буду депутатом,

Бо люблю голосувати.

15.Я в лікарні після школи

Всім робитиму уколи.

 

  1. Поки ще казати рано,

Може в бізнес я піду,

Чи фотомоделлю стану,

Як за ростом підійду.

Ведуча. Мрієте! Мріяти не рано!

Кажуть, роки швидко мчать.

Якщо будете старанні,

В школі вас всього навчать.

Діти виконують пісню «Букварик»

Букварик

Муз.А.Олєйнікової                                                                                         Сл.Л.Ратич

 

Ми навчилися читати—

Ось які у нас дива!

Вмієм букви розбирати

 І складати у слова!

І слова- рядочки

В казку,

 Як струмочок потечуть,

Стануть букви

Густо – рясно,

Тиху розповідь почнуть.

                          Приспів

Букварику,букварику,

Ти вірний друг школярику,

Його надійний провідник

В країну різних знань.

 Букварику,букварику,

Допоможи школярику,

Знайди стежину

В світі книг

І добрих сподівань.

 

Ми навчилися читати --

 Подорослішали вмить!

Тож сестричку або брата

Теж зуміємо навчить.

А забуде окуляри

Десь дідусь

 у певний час

допоможемо ,звичайно,

Прочитаємо нараз!

                     Приспів

Букварику,букварику,

Ти вірний друг школярику,

Його надійний провідник

В країну різних знань.

 Букварику,букварику,

Допоможи школярику,

Знайди стежину

В світі книг

І добрих сподівань

 

Вбігає Незнайко.

Незнайко. Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!

Ведучий. Що це за несподіваний гість? Ви, діти, його впізнали? (Так)

Незнайко. Добрий вечір!

Ведучий. Який вечір? Адже зараз день!

Незнайко. А я не знаю чи день, чи вечір…

Ведучий. А чому це ти так кричав?

Незнайко. Та то я від злодія втікав.

Ведучий. Від злодія? Від якого?

Незнайко. Від звичайного, який хотів вкрасти мій капелюх!

Ведучий. Твій капелюх? А навіщо він йому?

Незнайко. Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більша шапка, тим розумніша голова!

Ведучий. Ой, Незнайко! Не сміши нас! В тебе розумна голова! Ти ж нічогісінько не знаєш. Тому тебе і прозвали Незнайком. Ось ми зараз перевіримо, що ти знаєш та вмієш!

(Показує літеру «К»)

 Ведучий. Яка це літера?

Незнайко. Півжука.

Ведучий. А точніше це буква (показує першокласникам)? («Ка») 

Незнайко. Ха! Яка різниця!

Ведучий. (Показує літеру «О»). А оце?

Незнайко. Та це ж яйце!

Ведучий. А ви, діти, як вважаєте? (Це літера «О»).

Ведучий. Все переплутав ти, Незнайку, в світі,

         І тільки посміялись з тебе діти.

         Негайно в школу мусиш записатись,

         Щоб про абетку з Букваря дізнатись!

Незнайко. Це якась страшна облуда…

Більш чинити так не буду!

Гарно я навчусь читати,

Зможу все переказати!

Ведучий. Нам приємно, що ти бажаєш вчитися. Приєднуйся до нас, Незнайку. У нас тут зібралися найрозумніші діти. Вони тебе навчать і читати, і писати, і співати і, звичайно, танцювати!

 

Учень.Ми букварика чекаєм,

А його усе немає.

Де ж так довго забарився?

Може в лісі забарився?

 

 

 

Ведучий. Свято наше вже триває,

А Букварика немає.

Тож давайте погукаєм

Та зі святом привітаєм.

 

Вчитель. Можливо Букварик дійсно загубився?

Перегляд презентації «Букварик загубився»

Вчитель. Ну що ж, завдання виконали, то ж давайте погукаємо Букварика.

  1. Заходь, Букварику, до нас!

Тебе чекає перший клас.

Тут весь зібрався алфавіт,

Ти упізнав його?

 

Усі разом. Букварику! Букварику!

У цей святковий час

Ми дуже тебе просимо:

Приходь, приходь до нас!

(Заходить Букварик)

Букварик: Я, Букварик, вам відомий,

Дуже гарний, малюнковий,

Залюбки всіх вчу читати –

Нема часу спочивати,

Я мандрую по країнах,

Я з Абеткою дружу,

І малечу, як зустріну,

Грамоти одразу вчу.

Вчитель: Друзі хто в нас найголовніший друг у 1 класі?

Всі : Букварик.

Заходить Абетка, плаче.

Абетка: Ой — ой — ой! Я на свято поспішала,

Послизнулася і впала.

Із рук випав кошик мій –

З букв здійнявся буревій.

Зараз прийдуть діти милі

Що ці букви рік учили.

Ой – ой – ой! Хто може знати,

Як ці букви позбирати?!

Учитель:

Хтось у залі гірко плаче.

Та це ж Азбука – цариця,

Що у неї клас мій вчиться.

Чим тобі допомогти,

Щоб не плакала тут ти?

Азбука: Я всі букви розгубила.

Що робити?

Учитель:

Ми тобі допоможемо Наші діти позбирають усі букви в абетку.

  1. Букви дружні ми сестрички,

Хоч і маєм різні звички.

Ми усі від А до Я –

Алфавітові сім’я.

 

 

23.Ми літери незвичні,

Ще й дуже симпатичні,

Бо кожна – жарт чи віршика,

Чи казочку несе.

 

Буквар. По порядку алфавіту виступай!

Перекличку  нумо починай!

Раз, два, три – перша буква говори!

Супровід презентацією.

 

 А. В алфавіті я – найперша!

В алфавіті я -  найлегша.

Мене знають всі на світі,

В мене почесне місце в алфавіті.

 

Б. Цілий день біля воріт

Вчив баранчик алфавіт.

Добре вимучив себе.

Та завчив лиш букву «Б».

 

В. Буква «В» така цікава:

Стовпчик і дві дужки справа,

Дужки дві – це значить пара.

Буква «В»  -  мов окуляри.

 

Г. Скласти слово помага

Буква «Г», як кочерга.

Песик Гавчик слово склав,

 Проказавши: «Гав – гав – гав!»

Ґ. Буква «Ґ» з ріжком вгорі

Посміхнулась дітворі:

  •                  Щоб дзвінкіше чули мову.

Я прийшла в абетку знову.

 

Д.  Буква «Д» - як в лісі дім.

Живуть дружно птахи в нім –

Дядечко дятел і його дітвора,

Дрізд з діточками своїми двома.

 

Е. Здивувалася дитина:

« Від стовпця аж три жердини!»

Здогадалася: « Еге!

Це, напевне, буква «Е».

 

Є. Буква «Є», яка вона?

Ніби скибка в кавуна.

Кавуна маля просило,

Двічі скибку надкусило.

 

Ж. Я жука тримаю в жмені,

Хочу показати Жені.

Жук у жмені : - Же – же – же…

Схожий жук на букву Ж.

 

З. Збоку, знизу і згори

Схожа З на цифру три.

Є три зуби в букви «З».

Ними все вона гризе.

И. Дід брусочок третій клав –

Для упору навскоси,

Так він хвіртку змайстрував –

Я дивлюся: буква «И».

 

І. Буква «І», неначе свічка

З ясним вогником вгорі.

А погасне чорній гнотик

Стане крапкою над І.

 

Ї. «І» без «Ї» не ступить й кроку,

Поміж ними свар нема.

«І» до  «Ї» моргає оком,

«Ї» у відповідь – двома.

 

Й. Буква «Й» така ж, як «И»,

Наче рідні дві сестри,

Лише носить стрічку

Буква «Й» - сестричка.

 

К. Вранці півник в курнику

Будить всіх : «Ку –ку – рі - ку!

Прокидайтеся, курчата.

Будем букву «К» вивчати!

 

Л. Узяв хлопчина рушничок

Та й повісив на гачок.

Як журавлик, як орел,

Ця крилата буква «Л».

 

М. Взялись за руки ми і встали,

В ту ж мить на «М» подібні стали.

Буква «М», як мама мила –

Мелодійна і красива.

 

Н.  – Чи це буква, чи драбина? –

Дивувалася дитина.

  • Ну, якщо один щабель,
  • То, звичайно, буква «Н».

О. Буква О – така кругленька,

Придивітеся, маленькі, -

Наче сонях – жовточубик,

Що так сонечко він любить!

П. У просторому дворі

Гойдалку зробили школярі.

Радість нашій  дітворі –

Буква «П» стоїть в дворі.

 

Р. Тигреня весь день ричить,

Яку букву воно вчить?

Ну, звичайно, всім відомо,-

Буква «Р» для всіх знайома.

 

 С.  Сіла мишка у  куток,

З’їла бублика шматок.

Мишку налякав наш пес –

Залишились буква «С».

 

Т.  Буква «Т» дощу боїться,

Хоч вона без цукру й солі.

Та не може обійтися

Цілій рік без парасолі.

 

У. Увесь вечір на даху
Завивала буква «У»,

Бо невіглас- вітер

Більш не знає літер.

 

Ф. Що це, що це за підскоки?

Це ж у кого руки в боки?

Буква «Ф» на довгій ніжці

Пострибала по доріжці.

 

Х. Плоскогубці розійшлися,

Розсміялись: - Ха – ха –ха!

Ці веселі плоскогубці

Схожі з літерою Х.

Ц. Кінь промчить біля воріт,

Не догнати й соколу.

Цок – цок – цок із- під копит

Буква «Ц» процокала.

 

Ч. Буква «Ч», немов стілець,

Догори лиш ніжки.

Навіть з цифрою чотири

Буква схожа трішки.

 

Ш. Комиші шумлять: шу – шу…

Букву «Ш» я напишу.

Три стовпці, внизу межа.

От і вийшла буква «Ш».

 

Щ. Буква «Щ» сказала «Ш»:

Ти стрибаєш, як лоша.

Я на тебе дуже схожа,

Хоч стрибати так не можу…

А відгадка тут проста –

Я з хвостом, ти – без хвоста.

 

 

Ь . Це не шість, м’який це знак!

Це повинен знати всяк.

Він у слові «олівець»

Забігає у кінець.

 

Ю. «Як зробити букву «Ю»,

Здогадавсь Іванко:

«Букву «І» до «О» приб’ю

На коротку планку.

 

Я.     Я і буква, я і слово

Вихвалялась буква «Я»,

Та чомусь у алфавіті

Стала аж позаду я.

  1. Веселе місто Алфавіт!

 В нім кожне слово – цілий світ.

В нім кожна літера жива –

Із  них складаються слова.

Ми розпізнати їх зуміли,

Запам’ятали, зрозуміли,

 Тоді до зустрічі в книжках!

Бажає вам щасливих літ

Веселе місто Алфавіт!

Буквар. Так,  діти, ми повторили,

Букви ті, що вже учили.

Хто старанно букви вчив,

Той «дванадцять» заробив.

Багато доброго, нового

Життя відкриє ще для вас.

І перша сходинка до нього

Для кожного – це перший клас.

Пісня «Букварик»,сл. , муз .Н.Май

Буквар. Діти, які ви молодці. Всі так гарно віршики розповідали і співали.. А тепер я хочу подивитися, як ви засвоїли протягом року усі знання. Готові?

Перше завдання – це загадки.

  1.          Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це, звичайно………… ( олівець )

  1.          Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля

Нова, гарненька ………… ( ручка )

  1.          Не сорочка, а зшита,

Не кущ, а з листочками.

Бачити – не бачить.

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Діток навчає, втоми не знає. (книга )

  1.          Ось до класу всіх скликає

Голосистий наш дзвінок,

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на ……….( урок )

  1.          Цю найпершу книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш……. ( Буквар )

Вчитель: А тепер перевіримо ваших батьків, як вони колись навчались.

1. Якою рукою краще розмішувати чай? (Чай краще розмішувати ложкою.)

2. Що може бути усюди, навіть у стінах? (Вуха)

3. Що можна бачити із заплющеними очима? (Сон)

4. Ношу його багато років, а ліку не знаю. (Волосся)

5.  Ви сидите в літаку, за вами кінь, а попереду автомобіль. Де ви? (На дитячій каруселі.)

6. На що найбільше схожа половина апельсина? (На другу половину апельсина.)

7.  Що робить сторож, коли в нього на капелюсі сидять два горобці? (Спить.)

8.  Що потрібно робити коли бачиш зеленого чоловічка? (Переходити вулицю.)

9. Яке ім'я першої жінки, що освоїла літальний апарат? (Баба Яга)

10. Назвіть п'ять днів, не називаючи чисел і назв днів. (Позавчора, учора, сьогодні, завтра, післязавтра.)

11. Людина вистрибнула з літака без парашута. Він приземлився на твердий ґрунт, але залишився непошкоджений. Чому? (Літак стояв на злітній смузі.)

12.  Микола йде до озера. Йому назустріч рухається клас із 25 учнів і два викладачі. Батьки  і 10 дітей беруть участь у прогулянці. П'ять матерів ще везуть своїх дітей на колясках. Викладач веде із собою собаку, а двоє дітей ведуть двох пацюків. Скільки ніг ідуть по дорозі до озера? ( По дорозі до лісового озера йдуть тільки дві ноги, ноги Миколи. Усі, кого він зустрів, вертаються з озера. )

Вчитель.Ось які наші мами і тата молодці. Будемо на них рівнятись.

Вихід Двійки

Двійка. Ось нарешті я потрапила на свято. Це ж 1 клас?

Ведуча. А ти хто така? Хто тебе запрошував на свято?
Двійка.                                Я дуже гарна дівка,

Зовусь я просто Двійка.

У ледарів завжди я

В щоденнику живу.

Люблю я погуляти,

погратись і поспати,

А от уроки вчити

я зовсім не люблю.

Ні вдень, ні вночі

Двійка. Цариця двійок я! Хто буде зі мною дружити, того буду я любити. А я хочу всіх любити!

Хто буде зі мною дружити? Хто буде зі мною дружити? (Ні)

Повний портфель двійок. Нагороджу! Подарую! Ну хто?

(Підходить до кожного)

Може ти? Такий гарний хлопчик! Будеш зі мною дружити? (Ні)

А ця дівчинка… Подарувати кілька двієчок? (Ні)

А ці дівчатка точно хочуть! Подарувати кілька двієчок? (Ні)

Не зрозуміла… Як це так. Ніхто не хоче двійок? Ви що? Ніхто не хоче зі мною дружити?

Ведуча. Двійко, як бачиш, у нас дітки багато чого знають і вміють. І з двійками у нас ніхто не буде дружити.

Двійка. Ха-ха-ха! Та вони і літер не знають. 100-відсотково! Не вірю я вам! 

Ведуча. І даремно. Ми не тільки їх знаємо, ми з ними дружимо. Учні нашого класу приймали участь у інтернет олімпіадах, за що отримли свідоцтва і відзнаки. Букварику, допоможи мені їх вручити.

( Вручення  грамот)

Двійка. Я шокована, які ви розумні! Останній раз вас питаю, останній шанс даю. Хто буде зі мною дружити?

Ведучий. Як бачиш, ніхто!

Двійка. Як ніхто? Ніхто зі мною не буде дружити? Я до вас прийду в щоденники! Я розмалюю ваші щоденники червоним кольором! Будь ласка…

Ведучий. Дітки, ви будете чекати? (Ні)

А батьки? (Ні)

Як бачиш, нічого в тебе не вийде. Тому що наші дітки розумні. А двійкам ми оголошуєм війну!

Двійка. Все, все, все! Здаюсь!

В цю ж мить на дванадцять перетворюсь!

Ведучий. Якщо ти так хочеш з нами дружити, що готова змінитися, то ми дозволимо тобі залишитися у нас на святі.

Двійка. Я обіцяю від сьогодні приносити у ваші щоденнички лише дванадцятки!

  1. Та не тільки з Букварем дружили,

У нас ще й математика була.

Ми яблучка й цукерочки  лічили.

Задачка теж у клас до нас прийшла.

(Входить Математика)

Математика. Знайомі з математикою, друзі?

Але за вас радію нині дуже,

Щоб розв’язати, треба вміть  читати.

Під силу вам тепер мої завдання.

Ви покажіть на математиці старання.

Послухайте веселі  й цікаві задачі.

 

П’ять фломастерів у Жені

Він взяв жовтий і зелений,

А в коробці на столі

Залишилось тільки …

 

Змерзли двоє поросят,

Зіщулились і тремтять.

Скільки слід валянок купити,

Щоб поросят тих відігріти?

 

Господарство чимале:

Три в нас курочки живе,

Два курчатка і собачка,

Кошеня, сердита качка.

А наш чорний кіт Івась

Все питає: «Скільки нас?»

 

Буквар. Дякую за слово гарне,

Та сумуєте ви марно.

Вам дарую першачки,

 Ці чудові книжечки.(Виходять Читанка і Рідна мова)

Вони друзі ваші нові,

Різнобарвні, кольорові.

Їх шануйте і вивчайте.

А мене не забувайте.

Читанко добра, бери естафету,

Веди школярів шляхами планети!

Читанка. Хай збудеться все з побажань,

Ходімо зі мною країною знань.

Я – читанка нечитана,

Навчатиму ваш клас.

Я з вами говоритиму

Про наш прекрасний час.

Я ваша перша Читанка,

Красива в мене свитонька,

Цікаві сторінки, є вірші і казки.

Покажу вам сто земель,

Ще й космічний корабель!

Даруватиму щодня

І забави, і знання!

Рідна мова.

Я із лісу, я із поля,

Нелегка у мене доля.

Через радість та біду

Я з віків до вас іду.

Я дитину колисала,

Батьківщину захищала.

І від роду і до роду

Зберігала свою вроду.

Я завжди вас буду вчити

Рідним словом дорожити,

Бо хто любить мову рідну,

Той багатий,а не бідний.

Буквар. Хороше, малята, з вами.

Та дивіться – вже нерано,

Приємно було слухать вас,

Та вже мені прощатись час.

Пісня «Букварик, друже наш»

Букварик, Математика, Читанка, Рідна мова виходять.

Учитель.А ми пригадаємо, як пройшов цей рік.

(Перегляд презентації)

--А зараз наші матусі скажуть побажання на майбутнє.

Учитель.Я подарую вам дипломи.

Хай будуть згадкою вони

Про перші нерішучі кроки,

Проте, як в школу ви прийшли

У світ барвистий і широкий.(Вручає грамоти)

Учитель. Вам, шановнії батьки, «Спасибі» хочу я сказати

За допомогу у навчанні, старанність, витримку, любов.

За те, що вчились рахувати, старанно букви всі писати

Та гарно – гарно малювати. Це перший крок!

Попереду – ще одинадцять років!

Отож, навчайтеся, батьки,

І кожен день робіть уроки!

– Вам дорогі дітки хочеться побажати:

Тепла, здоров’я, щастя, миру

і світла, радості щодень

Щоб усмішками ви цвіли;

Й завжди веселими були!

Й до вас приходили, мов казка,

Тепло, любов, надія й ласка.

Цілий рік ми так трудились!

Навіть трохи притомились.

Час настав і відпочити,

Нас чекає довге літо!

А щоб наші батьки за нас не переживали, виконаймо пісню «Будем козаками»

 

Вчитель: Дорогі діти! Шановні гості ! Ми щиро вдячні тим, хто завітав на наші перші жнива. Сподіваюсь, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться у серцях наших дітей назавжди!

Вже час закінчувати свято

І хочу я всім побажати:

Хай Бог охороняє вас від злого,

Хай світить сонце і колосяться жита,

Щоб всі були здорові і щасливі

На многії і благії літа.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Сценарії
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку