Комунальний заклад освіти
«Навчально-виховний комплекс № 122 «ДНЗ-ЗНЗ» ДМР
49128 м. Дніпро, вул. Кожедуба,
День квітів в пришкільному таборі.
Свято «Шепочуть ніжно квіти пелюстками»
Квест «В гостях у Медуниці»
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Шевченко Людмила Миколаївна
Комунальний заклад освіти
«Навчально-виховний комплекс № 122 «ДНЗ-ЗНЗ» ДМР
49128 м. Дніпро, вул. Кожедуба,
День квітів в пришкільному таборі.
Свято «Шепочуть ніжно квіти пелюстками»
Квест «В гостях у Медуниці»
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Шевченко Людмила Миколаївна
Свято «Шепочуть ніжно квіти пелюстками»
Мета: розширити знання дітей про рослинний світ свого краю, формувати естетичні навички, виховувати бережне ставлення до природи.
Сценарій свята квітів
Зал святково прикрашений букетами з листя, рушниками. На столах розміщені композиції із квітів. Виходять святково вдягнені діти.
Звучать фанфари
Ведуча. Свято квітів! Свято квітів!
Всі до нас, у наш палац!
Чуєте пахощі в нашім дворі?
Квіти розцвіли в ранковій порі.
Тут на світанку сам дощик ходив,
Білу лілею від сну розбудив.
Чисто помилися
Мальви в росі —
Личенька круглі, рожеві усі.
Свято квітів! Свято! Свято!
Всі на свято! Всі до нас!
До залу заходить Літо.
Літо.
Ой, який чудовий день!
Сонце ясне як горить!
Сьогодні свято у діток
І ласкава мелодія квітів звучить.
Усміхніться , діти любі,
Літечко прийшло до вас.
І ось погляньте, як весело
Кружляє квіточка чудово вальс
І всіх запрошує на літній бал квітів.
Дівчинка в костюмі листочка кружляє в танці.
Ведуча. Квітів, як піску у морі,
Листя у зеленім борі.
Щоби їх перелічити,
Треба двісті років жити.
Звідки ж узялися квіти на Землі?
З давніх-давен, коли Земля мала тільки сіре та зелене вбрання, Веселка піднялася дуже близько до Сонця і почала танути. її кольорові краплі пролилися вниз — так з'явилися на Землі квіти, кущі, трави. А оскільки барвистих відтінків веселки було дуже багато, то і кольорове розмаїття квітів виявилося дивовижним.
Звучить пісня «У квітів сьогодні свято».
Були у матері-Природи
Дві донечки такої вроди -
Хто їх побачить хоч на мить,
Не міг забуть і розлюбить.
Голубооку звали Флора,
У неї очі наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна і привітна.
А Фауна - швидка, як вітер,
Могла за птахами літати
І за оленями стрибати
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
То ж вирішила мудра мати
На спогад їм дарунок дати.
Мрійливій Флорі - світ рослинний,
А жвавій Фауні - тваринний.
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
З'являється Флора.
Флора.
Добрий день, дорослі і малята!
Завітала - запросити вас на свято,
А паную в країні я чудовій,
Незвичайній, різнокольоровій.
Мешкають в країні мої квіти,
І для мене всі вони, як діти.
Здогадалися, хто я така?
Так, я, Флора, королева рослинного світу.
Перший учень.
Ти приведи мене у літній сад,
Де диво-казку творить зорепад.
Там літо чарівне в танку,
Земля у різнобарвнім килимку.
Другий учень.
Літо захоплює, літо вражає
Дивом-красою і барвами квіт.
То воно щедре тепло посилає,
То умивається дощиком світ.
Третій учень.
Літо на землю тихенько спускається,
В небі летить, наче птах.
Крилами-хмарами небо вкривається,
Літо веселе співоче всміхається,
Спокій стає на землі.
Флора
В малахітовій кареті,
Що конем грайливим,
Проскакало літечко
По шляхах та нивах.
Сьогодні я влаштувала
Бал для квіткової еліти.
Сюди й ми завітаємо, любі мої діти.
Як гарно прибраний вже зал,
Прекрасний буде карнавал!
Музик найкращих я зібрала,
Вбрання так довго готувала.
Й кухарка добре потрудилась…
Та де ж це гості забарились?!
Ой, чую близько дзвін копит.
А хто ж до мене так спішить?
(Заходить розпорядник балу)
Розпорядник
Пані Флоро чарівна,
До Вас Троянда королівна.
Троянда
Добрий день, о Ваша милість!
Ой, невже я не спізнилась?
Довго сукню вибирала,
Безліч їх я приміряла:
І рожеві, і червоні,
Білі, жовті, пурпурові.
Різним кольором і тоном,
Дуже пишні і бутоном.
Роса подарувала перли,
Щоб з заздрощів усі померли.
Тепер найкращий вигляд маю.
Ой, чуєш? Ще хтось під’їжджає.
Розпорядник
Майор з Жоржиною примчали.
Чекають, щоб їх зустрічали.
(Заходять Майор і Жоржина)
Майор
Добрий день, чарівні пані,
Одягнув фрак я від „Армані”,
І погони приєднав,
Чоботи поначищав.
І готовий танцювати,
Вас, красунь, розвеселяти.
Жоржина
Привіт, кузино! Як ти рідна?
Як завжди праця твоя плідна.
Сьогодні всі сукні я одягала,
Що ти мені подарувала.
Оця найбільш мені пасує.
(Звертається до Майора)
Ходімо, друже, потанцюєм.
Розпорядник
Увага! Прибула богема.
Це баронеса Хризантема.
(Заходить Хризантема)
Хризантема
Бонжур всім вам.
Що тут за збори?
У вас тут вигляд всіх чудовий.
Радієте, що я прийшла?
Вбрання своє, що не вдягну,
Усіх так радує в саду.
Ще Гладіолуса немає?
Тоді я тут його чекаю.
Розпорядник
Зустрічайте всі маркіза,
Гладіолуса – повісу.
Гладіолус
Всім привіт, мої друзяки!
Що нового в світі? Як ви?
Вам уклін, чарівні дами.
Я щойно з балу, з Амстердама.
Дайте вам руки розцілую.
А потім полонез станцюю.
Розпорядник
Флоро, кричіть „Ура!”
Пані Айстра прибула.
Айстра
Добрий день, шановне панство!
Ой, яке пишне убранство!
Зустрічайте, гей, це ж я –
Я на клумбі майорію.
Мені фарби всі, що мала,
Флора враз подарувала.
Розпорядник
Ось поспішають на хвилинці
Веселі хлопці – чорнобривці.
Чорнобривці (говорять по черзі)
Всім привіт! Ми чорнобривці!
Відомі і малій дитинці.
Любу ми клумбу прикрашаєм,
Яскраво – жовтим зігріваєм.
Коричневі у нас узори.
Нас люблять бджоли.
І листячко у нас пишненьке,
Такі собі ми – веселенькі.
Розпорядник
Останні гості завітали,
Модниці – Петунії примчали.
(Заходять Петунії, демонструючи своє вбрання)
Петунії
Ой! Всі вже тут!
Ми запізнились?
Ми так старались, не барились.
В усіх бутіках побували,
Все сукні вибирали.
Були в „Діора” і „Армані”,
В „Юдашкіна”, „Дольчі Габані”.
Все не могли собі обрати.
Який же сарафан вдягати.
А потім почались кошмари,
Бо треба ж і аксесуари!
(до гостей)
Ну що? Ми будем зволікати?
Давайте танці починати.
(Квіти танцюють „Вальс квітів”)
ІІ дія
(Виходить цар бур’янів – Будяк із своїми родичами)
Будяк
Що за збори влаштували?
Чому нас не погукали?!
Як так нас не поважати!
І ми любимо танцювати!
Я, Будяк, цар бур’янів!
Перів всіх своїх привів.
Будемо вам відімщати,
З царства цього проганяти.
Флора
Почекайте. Що за сварка?
Можна я внесу поправку.
Тут зібралася еліта,
Признана і обігріта.
Ану геть у ваше царство.
Слуги, виведіть це панство!
(До Флори підходить Кропива)
Кропива
Обпечу, не пожалію.
Тільки спробуй, ану – ну!
Вже такою я вродилась:
І не хочу, а вщипну.
Осот
Не дивись ти так, люба,
Так, я той самий Осот.
Хоч і садівник не любить,
Заполоню я весь город.
(хватає когось з квітів)
Та не треба так пручатись,
Гірше буде – поколю.
З Будяком же родичатись
Дуже сильно я люблю.
Пирій
Так –так – так , які гарненькі.
Ой, які ви солоденькі!
Я влаштуюсь тут швиденько.
Стане вам життя гіркеньке.
Ось кореневище розпущу,
Чубчик пишний відпущу,
Стану все заполоняти,
Вашу клумбу руйнувати.
Спробуй мене побороти –
Ого-го скільки роботи!
Не потерпимо образи!
З усіма прийшли ми разом.
Вас із царства виганяти.
Вам мирову не підписати!
Тепер ми тут запануємо,
Бал самі собі влаштуємо.
Будяк
Що ж, миленькі, це ідея.
Поможіть мені й Перею
В коло зрадників зібрати.
Все! Давайте танцювати!
(Бур’яни наступають на квіти, згонять їх у коло.
Починають виконувати „Танок бур’янів”.
ІІІ дія
Ведуча
І як ті квіти не просились,
Бур’яни з них лиш глумились,
До рук своїх усе прибрали,
Нахабно хазяїнували.
В неволі квіти сумували,
Голівоньки поопускали,
І стали думать і гадать:
Хто зможе їх повизволять?
Отак думали – гадали
І потихеньку позасинали…
Та ось в одну чудову днину,
В прекрасну вранішню годину
Через царство путь свій вів
Добрий Принц садівників.
Принц
Що за безлад? – Я вас питаю?
Який негідник право має
Квіти чарівні ображати?
Створила ж їх природа – мати!
Бур’яни (говорять по черзі)
Чого кричиш тут, Принц – малюк?!
Чийого ж ми творіння рук?
Чому їм скільки привілеїв?
А ми не гідні і лакеїв?
Це ж треба, скільки в них нахабства
Тут влаштувати бал для панства.
А нас усіх не запросити!
На вулиці залишить гнити!
Принц
Зрозумів вашу образу.
Питання вирішу одразу.
(Тримає в руках чарівну кулю)
Чарівна кулько, що ж робити?
Як по справедливості вчинити?
Як ці квіти визволяти?
І бур’яни не ображати.
Кулька (звучить голос)
Тобі поможуть в цьому діти.
Та не спіши зразу радіти.
Нехай загадки відгадають
І назви в них усі впізнають.
Зникнуть бур’яни всі звідси
На узбіччя і до лісу.
Принц
Чули всі? Нумо, давайте!
Всі загадки розгадайте,
Всі мені допоможіть,
Чарівні квіти розбудіть.
Проводемо квест.
Кожен загін отримує таємний лист, в якому зашифрованае перше завдання квесту.
Квест
Після пісні «Квіти України»
Флора
І чорнобривці, і жоржини
До сонця тягнуться у вись.
В їх пелюстки у цей день
Всі барви райдуги злились.
(Квіти піднімаються, ніби просинаються від сну.)
Квіти (говорять по черзі)
Що це? Чи мені приснилось,
Що кошмари тут творились?
Ой! Та це ж наш рятівник —
Чарівний Принц, сер садівник!
І діти табору «Барвінок».
Вельми вдячні вам ми, друзі,
Допомогли усім ви дуже.
Зіпсувать хотіли бур’яни нам бал,
Наш літній карнавал.
Будяк
Ми просимо пробачення у вас.
В подарунок ви від нас
Прийміть оцей квітковий вальс.
(Всі квіти беруться за руки і під музику танцюють.)
Виконується „Вальс квітів” ремікс
Флора
Навесні розцвітаються квіти
І до осені пишно цвітуть
А зимою вмирають і знову
Розцвітають і знову живуть
Цвітуть квіти, як ті діти
Земля — їхня мати.
Кожен загін отримує від квітів солодощі.
Літо.
Закінчилось наше свято,
Але літо ще вам принесе багато цікавого.
Хай біда і горе обходить ваш дім
Доброго здоров’я зичимо вам усім.
Квест «В гостях у Медуниці»
Зупинка 1 . Таємний лист..
Завдання для загону 1(прочитати вдавленний напис і відгадати рослину)
Бородавки зчистить з тіл,
Звідси й назва — ... (чистотіл).
Завдання для загону 2 (розшифрувати ребус)
, ій
Завдання для загону 3 (розшифрувати ребус)
Зупинка 2 В гостях у Медуниці
Медуниця (вчитель або учень-старшокласник)розповідає "цікавинки” з
життя лікарських рослин.
Загін 1
Чистотіл
Отруйна, але й дуже популярна в народі лікувальна рослина, трав’янистий бур’ян. При зламані виділяє жовтий або оранжевий молочний сік.
Чистотіл (латинська назва перекладається дослівно – дар сонця) – лікувальна рослина. Росте по засмічених місцях, частіше в затінку, біля житла, під тинами, обабіч вулиць. Поширений повсюдно. Збирати траву починають наприкінці травня – до кінця липня, тобто під час більш рясного цвітіння.
Соком чистотілу виводять бородавки, вузлики, лишаї, мозолі, плями на шкіри. настоєм чистотілу лікують хвороби ротової порожнини. Використовують чистотіл і для лікування ран, які довго не загоюються.
У народі чистотіл називають бородавочником, жовто соком, глечкопаром, гландушником
Запитання дітям:
1. Поясніть, чому ця рослина отримала саме такі назви?
2. Де росте чистотіл?
3. Коли можна збирати чистотіл?
Загін 2
Деревій
Ця рослина має приємний, бальзамічний запах. Квіти запашні, на смак гіркі. поширений деревій повсюдно, росте на луках, полях, межах, уздовж доріг, на схилах, лісових галявинах, у чагарниках.
Деревій – дуже популярний лікувальний засіб. Вважають, що рослина поліпшує травлення, спиняє кровотечу, сприяє правильному обмінові речовин. Його приймають всередину, вживають зовнішньо.
Скажімо, трапилася прикрість – ви поранились у полі, у дворі. Тоді шукають деревій, беруть його листки (вони соковитіші за квіти), міцно розминають (за можливості чистими пальцями) і прикладають до рани. Після цього здебільшого рана загоюється за 3 – 5 днів без сліду нагноєння. Навіть рани від серпа, як на полі, в умовах далеко не санітарних, загоюється швидко. Ось чому цю чудову рослину у народі називають кровавником.
Запитання дітям:
1. Де росте деревій?
2. При яких хворобах використовують деревій як лікувальний засіб?
3. Яку іншу назву має ця рослина? Чому народ назвав її саме так?
Загін 3
Подорожник великий
Лікувальні властивості цієї рослини добре знали лікарі Стародавньої Греції і Риму, а в середні віки – персидські та арабські медики. Цінували цю рослину і в Київській Русі.
До XIV ст. подорожник був поширений лише в Східній півкулі. За часів великих подорожей, коли мореплавці шукали нових земель, його випадково завезли в Америку, де він швидко поширився, і індійці почали називати цю рослину "слід білої людини”.
Подорожник великий – багаторічна трав’яниста рослина, яка здавна шанується народною медициною багатьох народів світу і широко використовується як лікувальний засіб при зовнішніх ранах, ударах, наривах, опіках.
Запитання дітям:
1. Подорожник. Чому так назвали цю рослину?
2. Чому подорожник у народі називають ранником чи порізником?
3. Як застосовують подорожник у медицині?
4. чи користувалися ви лікувальними властивостями цієї чудо-трави? Де і коли?
(За правильні відповіді дають дозвіл на відвідування галявини загадок) Сертифікат Медуниці
Вирушають на Галявину загадок
Галявина загадок
Зупинка 3
Загадки загін1
1.Стоїть при дорозі на
Одній нозі, голова мала,
А в ній тьма.
(мак)
2.Лікарська рослина цвіте навесні,
У травні знайдеш ти її в гущині.
Схилили голівки біленькі дзвіночки,
Ховають від сонця пахучі віночки.
(конвалія)
3.В капелюшок пишний вбрався
І морозу не злякався.
Невеличкий цей сміливець
Золотавий... (чорнобривець)
4.Хто красується на лузі
В золотому капелюсі?
І чекає на обнову —
Білу шапочку чудову? (Кульбаба)
5.Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не буде влітку! (Пролісок)
Яка квітка зайва? (Пролісок - першоцвіт)
Зупинка 3. ГАЛЯВИНА ЗАГАДОК. (вікторина). Загін 2
1. Яка трава дуже гірка, але популярна в медицині?
(П о л и н . У народі його здавна вживали як жарознижувальну, кровоспинну, жовчогінну рослину. Відвар полину поліпшує апетит).
2. Яка рослина "вбиває” звіра?
(З в і р о б і й. Використовують при хворобах шлунка, печінки, нирок. У народі називають травою від 99 хвороб).
3. Сонечко в траві зійшло
Усміхнулось, розцвіло.
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло.
(К у л ь б а б а . У давнину її вважали еліксиром життя. У листках її багато вітамінів. З неї готують салати. Настій кульбаби – чудовий засіб від опіків ).
4. Викупана в сонечку,
Стоїть собі донечка.
Бджоли сонячний медок
Дістають з її квіток.
(Л и п а . Її цвіт – найпопулярніший народний потогінний і жарознижувальний засіб).
5. На просторах поля золотого
Сині зірочки тремтять,
Мов шматочки неба голубого,
Виграють, виблискують, горять.
(В о л о ш к а . Використовують при хворобах нирок і сечового міхура, при підвищеній температурі, для примочок на очі).
6. Виросли на лузі
Сестрички маленькі.
Очки – золоті,
А вії – біленькі.
(Р о м а ш к а . Використовують при хворобах шлунка, кишечника. Напаром з ромашки користуються для промивання гнійних ран ).
Знайди зайве (Зайва липа - дерево)
Зупинка 3 загін 3
Українські назви квітів
У час, коли літо в розквіті, хочеться писати й говорити про квіти, що так щедро прикрашають наші домівки. Квітник — невід'ємна частина кожної української садиби. Проте, чи знаємо ми українські назви поширених у нас квітів? Отож! Здебільшого послуговуємося чужомовними словами. Тому й вирішила нагадати українські назви, що, зазвичай, мають прив'язку до квітки, яку називають.
Краса, красива, красується красоля — квітує літо...
Наприклад, усім, мабуть, відома така чудова квітка, як гладіолус. Це слово в перекладі з латинської мови означає “меч”. Проте існує й українська назва — косарик. Коса, коси, косиця, закосичувати... Власне, ця квітка має вигляд прикрашеної квітами коси, тому й отримала назву косарик.
Також промовистою є українська назва настурції — красоля, яка зумовлена яскраво-червоним кольором суцвіття, що красується. Краса, красива, красується, красоля...
Маргаритка — це стокротка. Назва, очевидно, походить від стократної кількості пелюсток.
Герань, пеларгонію українці називають ще калачиками. Листя цієї рослини й справді як калачики.
Квітка анемон пов'язана з грецькою назвою вітру. Наші предки іменували її вітряницею. Таку назву квітка отримала тому, що її тендітне стебло постійно хитається від вітру.
Примулу або первоцвіт ще називають ключиками.
Календула має українську назву — нагідки.
Отож, вживаймо українські назви квітів — косарики, калачики, ключики, нагідки, красоля, вітряниця, стокротка.
Українська назва цієї квітки ружа. Знайдіть цю квітку, це ключ до іншого завдання.
троянда (ружа)
З’єднай картинки з українськими назвами квітів.
гладіолус настурція маргаритка герань, пеларгонія
нагідки ключики вітряниця калачики стокротка красоля косарик
анемон примула календула
Українська назва цієї квітки ружа. Знайдіть цю квітку, це ключ до іншого завдання.(підказка. Ця квітка – цариця квітів)підказка в ємкості
Збір біля сцени біля малюнків пролісок -1загін, липа – 2 загін, ружа – 3 загін.
Завдання. Вивчити і заспівати пісню «Квіти України», яка повина пробудити квіти.
Квіти України
Біла хата, синє небо, двір в мінливих споришах.
Яблуневий і вишневий цвіт любові у садках.
Біла хата і журавлик і криниченька в дворі.
Барвінкове розмаїття зореніє на горбі.
Приспів:
Півонія і мальва, калина і верба.
Казкова ружа красна, це ми, це ти, це я.
Це квіти України, це символи добра.
Це наші є основи, це наше майбуття.
Біла хата, виднокілля, степ, волошки у житах.
І ромашки ніжно-білі на оновлених шляхах.
Біла хата, синє небо, двір в мінливих споришах.
Яблуневий і вишневий цвіт любові у садках.
Приспів 2 рази.
Модуляція.
Приспів 2 рази.
Продовжуємо за сценарієм.
Додаток
Цікавий і чарівний світ квітів. Нема, мабуть, жодної людини, яка б не була закохана у квіти. Вони такі ніжні і духмяні, мають різноманітну форму і забарвлення, кожна з них викликає певні почуття, дарує незабутні враження. Квіти — вічні супутники людини з самого дитинства і до кінця життя. І здається, без них світ був би безбарвним і сумним, не звучало б стільки чарівних пісень і радості. А й справді, можливо, десь є планета, на якій є життя, але немає квітів? Як би ті жителі поглянули на це вічне диво-квіти?
Пісня "Квіти".
Ромашка
Молодці! Чудово, квіти!
Почнемо святковий бал!
Досить вам усім сидіти —
Йде цариця квітів в зал!
Лине музика, заходить троянда з різними трояндами в руках, всіх торкається, всі квіти встають, а вона говорить.
Троянда
Я квітка чарівна, чудова, незвичайна —
Відтінків, форм і різних кольорів,
Червона, біла, голуба і чайна,
Ну хто б всі кольори перелічив!
Але колючки завжди виставляю —
Це захисна реакція моя,
Так пелюстки тендітні захищаю,
Так честь і ніжність захищаю я.
Я радість, щастя і любов дарую
Завжди на святі і в буденний день,
Слова найкращі від людей я чую,
А скільки про троянду є пісень!
Звучить пісня про Троянду
Гвоздика
До мене всіх прикована увага.
А я — Гвоздика, квітка-дивина.
Це мужність, стійкість і сама відвага —
Чоловікам призначена вона.
Як в гості ви йдете до чоловіка,
Найкраще з того, що б хто не приніс, —
На довгій ніжці чарівна гвоздика
Як визнання його найкращих рис.
Звучить пісня про Гвоздику
Лілія
Я біла Лілія — це чистота і свіжість,
А ви зайдіть під час цвітіння в сад.
В нас грація підкреслена, і ніжність,
І дивний, тонкий, чистий аромат!
Тому то так дівчаток називають:
Дають дитині Лілія ім’я.
Дівчатка теж, як квіти, розцвітають,
Красунями стають такі ж, як я!
До неї звертається Мальва.
Мальва
А я от Мальва-квітка України,
Під кожною хатиною цвіту.
Моє ім’я підходить для дитини,
А от символіку я маю непросту.
Краса й холодність. Це не точно дуже.
Життя й дитинство в рідному краю!
У кого серце добре, небайдуже,
Хатину й Мальву згадує свою.
Де б він не був, куди б не гнала доля,
А квітка ця за ним услід біжить
В селі і в місті, навіть серед поля,
Бо квітка Мальва означає — жить!
До них підходять дівчатка-чорнобривці.
Чорнобривці
Ми Чорнобривці — сіяла нас мати,
Щоб радували очі діточкам,
Щоб рідний край не сміли забувати.
Спасибі добрим, лагідним рукам!
Виконується пісня «Чорнобривці».
Мак
Я — Мак! Я — Мак! А це краса, і сила.
І молодості радісний політ!
Мене природа для краси зростила,
Хай радує вас завжди маків цвіт!
Виконується Пісня «Маки червоні», муз. Злотника. сл. В. Герасимова.
Фіалка
А я фіалка синя і вродлива,
Завжди у колі друзів, не сама.
Хоч скромна дуже і сором’язлива,
Та, кажуть, кращої за мене і нема.
Дівчинка-Фіалочка роздає квіточки глядачам.
Айстра
Я Айстра, хоч сумна, але багата
На різні форми, різні кольори,
Мене з любов’ю прийме кожна хата,
Мене так гріє сонечко згори.
А сум за тим, що літо догорає
І хмари насуваються сумні.
Та й холод аж до серця допікає
І обпікає пелюстки мені.
І кажуть люди, схожі ми з зірками,
Із самоцвітів народились всі.
Як диво-зорі, що вгорі над нами, —
Ми стоїмо у вранішній росі.
Звучить пісня.
Жоржина
Тепло і ніжність сонце віддавало —
Я кольори ввібрала геть усі.
І від тепла сама, як сонце, стала
Й пелю́сточки скупала у росі.
Я гарна квітка, квіточка-жоржина,
Про осінь нагадала вам, мабуть.
Тому я людям розказать повинна:
За мною скоро холоди прийдуть...
Звучить пісня.
Волошка
А я Волошка — простота і ніжність,
Я квітка дуже гарна, польова.
В мені краса первинна, юна свіжість,
На мене глянеш — зайві всі слова.
Про квіти польові, ну, як не заспівати!
Нескорені ми бурям і вітрам.
Нам дуже треба Землю прикрашати
І змінювати Землю треба нам.
Звучить пісня.
Хризантема
Ми найпізніші квіти в нашім краю,
Тому й на свято йду пізніш за всіх,
Людей зустріла, хоч я їх не знаю,
Але на свято запросила їх.
Вони здивовані і дуже вже незвичні,
Якісь, напевно, навіть не земні,
Але вони всі дуже симпатичні
І дуже добрі, віриться мені.
2.Конкурс. «Художник»
На большом листе бумаги надо нарисовать фантастический цветок, придумать для него название и объяснить, почему именно так назван цветок.
Пока команды рисуют, остальным задаются загадки.
Ребята, вы любите отгадывать загадки? Сейчас мы это проверим.
Загадки о цветах
1.Золотая середина и лучи кругом,
Это может быть картина, солнце в небе голубом?
Нет, не солнце на бумажке
На лугу цветок… (ромашка).
2. Их видимо-невидимо,
Не сосчитаешь их!
И кто их только выдумал –
Веселых, голубых?
Должно быть, оторвали
От неба лоскуток,
Чуть-чуть поколдовали
И сделали цветок! (Незабудка.)
3. Ранним утром распускает Лепестки свои цветок, А как вечер наступает, Гасит красный огонек. Погляди-ка, погляди-ка Что за красный веерок? Это яркая… (гвоздика) Новый празднует денек.
4. Выглянул цветочек в полутьме лесной – Маленький разведчик, посланный весной; Пусть еще над лесом властвуют снега, Раз пришел разведчик – то пришла весна! (Подснежник.)
5. Подрастет – нарядится
В беленькое платьице.
Легкое, воздушное, ветерку послушное.
А пока стоит одетый
В желтый сарафанчик,
И зовут его ребята
Просто… (одуванчик).
6. Всем бы ты, цветок, хорош, Да зачем ты портишь рожь! Приходи- ка лучше в сад, Вот обрадуешь ребят! (Василек.)
7. На солнечной опушке в траве стоит она, Лиловенькие ушки тихонько подняла. И тут поможет вам смекалка, Все зовут цветок… (фиалка).
8. На зелёной хрупкой ножке
Вырос шарик у дорожки
Ветерочек прошуршал
И развеял этот шар? (одуванчик)
9. Белые горошки на зелёной ножке? (ландыш)
10. В саду благоухает
Роняет лепестки
И красотой сияет
Но остры коготки (роза)
11. Он растет в тиши лесной
Громофончик голубой
А звенит он или нет
Только лес нам даст ответ (колокольчик)
12. Солнце жжет мою макушку
Хочет сделать погремушку (мак)
13. Колосится в поле рожь
Там во ржи цветок найдешь
Ярко – синий и пушистый
Только жаль, что не душистый (василек)
13. Черная макушка, желтая опушка (подсолнух) – овощ
14. Стоит в поле кудряшка, белая рубашка
Сердечко золотое, что это такое? (ромашка)
15 Он и мачеха и мать, как цветочек этот звать? (мать – и -мачеха)
16. Под сугробом он растет, снеговую воду пьет. (подснежник)
Представляют свои фантастические цветы
1