"Свято зимуючих птахів"

Про матеріал
Сценарій свята "Свято зимуючих птахів", на якому учні розказують вірші про птахів, співають пісеньки, проводяться ігри.
Перегляд файлу

«СВЯТО ЗИМУЮЧИХ ПТАХІВ» - традиційний виховний зимовий захід

 

 

 

Мета:

·        ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів;

·        довести до свідомості  дітей про необхідність збереження  пернатих;

·        розвивати спостережливість і  інтерес до птахів;

·        виховувати бережливе ставлення  до природи;

·        сприяти духовному збагаченню школярів.

 

Обладнання: музичне оформлення; годівнички;  малюнки учнів;

                гніздо синички, презентація.

 

 

                                      Хід свята

 

Звучить  пісня «».

Виходить Матінка-Природа

 

Матінка-Природа:

Доброго дня, любі діти! Ви чуєте цю чарівну музику!? Вона нас  закликає зупинитися й подивитися  навкруги. Так, нас оточує  прекрасний світ, сповнений чудес і  таємниць. А ми інколи проходимо повз них і  навіть не помічаємо. Інколи  буває намагаємося  розгадати яку-небудь із загадок природи.

 Надзвичайним, дивним, чудовим є світ птахів! Уявіть собі: пташки – великі і маленькі  населяють усі куточки  нашої планети. Вони чарують нас своїм співом, різнобарв’ям оперення. Без пташиного щебету світ був би  не цікавим, нудним!

Птахи – наші пернаті друзі.Багато птахів відлітають у теплі краї.

  • Які пташки зібрались у далеку мандрівку?

Впишіть їх назви у пусті клітинки.

(Чиж,шпак,качка, зозуля, соловей, ластівка, жайворонок)

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Але ми дуже сумуємо за птахами, які відлетіли і хочемо їх швидше побачити знову.

Пісня «Журавка»

Найсміливіші птахи залишаються зимувати. Зараз ми довідаємося, які це птахи, але для цього нам потрібно відгадати кілька  загадок від Матінки-Природи.

 

Матінка-Природа.

1.    Із сонечком рано встає пташеня!

Цвірінька, стрибає, шука  черв’яка.

Хто відгадає – той молодець.

Сіренька пташечка – це …   (горобець).

 

2.    Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним  добуваю.   (дятел)

 

3.    Пір’я має біле, як сніг, і чорне, як  жук,

Тріщить, крутиться, як  біс,

І повертається  знову в  ліс.  (сорока)

 

4.    Подивіться: у  дворі

В чорних шапках ці птахи.

Ще й червоні фартушки.

Одягли собі пташки.

Значить сніг і холоди

Наближаються сюди.

Через те  тепер і ви

 зовете їх як …. (снігурі)

 

5.    В хвойнім лісі я  живу,

Там пісні  співаю.

Шишки дуже я  люблю,

З них зернятка маю.

В лісі я  ще  санітар,

А зовуть мене… (шишкар).

 

Матінка-Природа.

 Молодці! Ви всі  загадки відгадали! Тепер всіх зимуючих птахів  знаєте.

А знаєте, діти, що про птахів не  тільки  загадки, а й  багато віршів складали та пісень співали. Давайте подивимося, що  ви нам підготували.

Інсценізація вірша І. Блашкевича «Взимку».

Автор.

              Ой, мороз! Який мороз!

              Всіх пташок проймає дрож.

              Скачуть – плачуть горобці:

 

Горобці.

               Дайте  нам  зерна, ців – ців!

 

Автор.

              А синички – невеличкі просять:

Синички.

-         Дайте  рукавички!

Автор.

Снігурі сидять вгорі,

заздрять дуже  дітворі.

Снігурі.

-         Вам, дівчатка і хлоп’ятка,

Тепло, бо у вас  є хатка.

А у  нас  нема  хатинки,

Й на  обід – ані  зернинки.

Автор.

Синиці голодом намлілись –

Така зима, така зима!

Оце б у вирій полетіти,-

Так батьківщини ж там нема.

Хлопчик

Горобчику, горобчику,

Чому ти сумний?

Горобчик

Бо лютий лютує.

Хлопчик

Горобчику, горобчику,

Чому так дрібно скачеш?

Горобчик

Щоб можна зігрітися.

Хлопчик

Горобчику, горобчику,

Поклюй крихти хліба.

Горобчик

Цінь-цвірінь-цвірінь…

Хлопчик

Горобчику, горобчику,

Чом ти розцвірінькався?

Горобчик

Чекаю весни.

Автор

                   Як почув Василь  пташок,

                   Одягнувся в кожушок,

                   Взяв пшона і хліба скибку,

                   На подвір’я вибіг швидко,

                   Всіх пташок  нагодував,

                   І здалось, мороз – пропав:

                   Горобці  защебетали,

                   І синичкам тепло стало.

Презентація годівнички

Звучить пісня про птахів. Пісня «Туки - тук»

А знаєте ви, що в  давнину на пташок  навіть гадали.

Так, наприклад, на Синичкин день, або День зустрічі зимуючих птахів, що відзначали вдавнину  на Русі у листопаді 12 числа, русичі готували годівнички для синиць і  гадали  на  неї: кидали крихти хліба й кусочки сала, а потім спостерігали: якщо синичка спочатку  буде клювати сало, то у домі буде розводитись живність, а якщо – хліб, то буде у  домі достаток!

За поведінкою птахів здавна спостерігали, вони віщували певну погоду.А які ви знаєте народні спостереження.

1.Ворони купаються – на негоду, каркають – на мороз, гуртами літають – на снігопад, сідають на землю – до відлиги, а вмощуються на нижніх гілках дерев – на вітер.

2.Снігур заспівав, а сорока під діх заховалася – бути хуртовині.

3.Тетеруки зариваються в сніг – похолодає, а коли перелітають з полів у глиб лісу – на завірюху.

4.Гусак стоїть на одній лапці, та ще й ховає голову під крило – на мороз.

5.Голуби гуркочуть – тепло віщують.

6.Півні ввечері розкукурікалися – на зміну погоди.

7.Якщо граки прилетіли прямо до гнізда, буде дружна весна.

8.Гуси з вирію високо летять – води буде багато, а як низько – мало.

9.Жайворонок прилетів – настане стійке тепло.

10.Побачив шпака – знай: весна біля порогу.

11.Грак прилетів – через місяць сніг зійде, а журавель – скоро лід скресне.

12.Горобці і ластівки гніздяться з північного боку – на жарке літо.

Гра «Пташка в клітці».

-Пташко, пташко, коли з клітки в небо злетиш? – Тричі повторюють діти, ходячи довкола Пташки, що стоїть нерухомо із зав’язаними очима. Потім усі зупиняються, і один з гравців запитує:

-Пташко, пташко, вгадай, хто відчинить твою клітку?Кого пташка впізнає по голосу, той займає її місце.

Гра  «Сова».

Один із дітей «Сова».Всі інші зображають жучків, метеликів, жабок, маленьких пташок.За словами ведучого: «Ніч…наступає!» - діти зупиняються на своїх місцях нерухомими. «Сова» вилітає із свого «гнізда» на полювання.Якщо помітить, що хтось поворухнувся, то бере за руку і веде до свого «гнізда».

Через деякий час ведучий говорить слово «День!»За цим сигналом всі жуки, метелики, жабки починають рухатися.В такій самій послідовності ведеться гра далі.Найбільш спритними вважаються ті, хто не попався «Сові».

Матінка – Природа.

Молодці. Сідайте на свої місця.

Майстер клас

1.Доповнити текст прикметниками-синонімами.

2.Вибрати пташку і розказати чому її вибрали.

3.Вгадати голоси птахів.

4.З двох слів утворити одне слово.

5.Скласти вірш за поданим початком.

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці…

1 учень.

Поки жити планета  ця  буде,

Поки світ ще в полоні краси,

Бережіть птахів, людоньки – люди.

Хай чарують їх голоси.

 

2 учень.

Не стріляйте у  лебедів  білих,

Не вбивайте синичок малих,

Вони менші  брати і  несмілі,

Тож давайте полюбимо їх.

 

3 учень.

Шануй, примножуй скарб неоціненний,

Який вручила нам свята  земля.

Насаджуй сад і прочищай  джерельця.

І скривдити  не  дай маленьких пташенят.

 

4 учень

Ніколи  не  зробимо шкоди

Тварині ми в  ріднім краю.

Нехай  звеселяють природу –

Співають пташки у  гаю.

 

5 учень

Ми друзі їх вірні і  щирі,

Бо ми  бережем повсякчас,

Пташок, що літають у вирій

І всіх, хто зимує у  нас.

 

Глянь яка чудова

Наша Україна!

Журавлі над лугом

Крилять рівним  клином.

Будь природі другом,

Будь природі сином.

Пісня «Дружба»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку