Лубенська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 7
імені Героя України Віри Роїк
Лубенської міської ради Полтавської області
Пізнавально-розважальний квест
до Дня зустрічі птахів для учнів 6-х класів
Підготувала
вчитель біології
Лубенської ЗШ І – ІІІ ст. № 7
ім. В. Роїк
Клиша О.С.
Пізнавально-розважальний квест
до Дня зустрічі птахів «Наші пернаті друзі»
|
Мета: під час виконання нестандартних завдань розповісти вихованцям про перелітних птахів, розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати у дітей любов до птахів, дбайливе до них ставлення; закладати основи екологічної свідомості і культури; розвивати комунікативну, інформаційну компетентності, екологічну грамотність, спілкування державною мовою
Методи та прийоми:
Обладнання: ілюстрації птахів, плакати, картки з розвивальними завданнями, папір, клей, заохочувальні призи
Хід гри
І. Організаційна частина.
ІІ. Гра-квест
Вчитель. Вітаю Вас на нашій грі «Наші пернаті друзі». Сьогодні наша гра пройде під гаслом «Збережімо наших маленьких друзів!»
Зараз у Вас є шанс отримати перший бонус. Хто швидко відгадає, той першим отримає маршрутний лист і вирушить у цікаву подорож. Будьте уважні!
«Над річкою летіли птиці.: сорока, щука, дві синиці, 4 снігура і 5 вугрів. Скільки всього летіло птахів? Яка пташка летіла не в парі?»
Вчитель. Ну що ж, Ви отримали маршрутні листи і можете вирушати до першої станції. У кожної команди свій маршрут. На кожній станції Ви отримаєте фото птаха.
Станція «Птахи в математиці»
Вчитель математики. Перед Вами торбинками із завданнями, прошу дістати завдання і прочитати, у Вас буде кілька хвилин, щоб дати відповідь. Отож, вперед.
Команда 1.
Команда 2.
Команда 3.
Розв’язавши задачі, учні отримують фото птаха зі словом на звороті
Станція «Юні ерудити»
Вчитель зарубіжної літератури. Ви прибули до наступної станції. Ви знаєте, що крука вважають одним із найрозумніших птахів, він часто ставав героєм містичних творів. Згадаймо, наприклад, вірш «Ворон» Едгара Алана По, що є одним із найвідоміших зразків англомовної поезії. Про ворону ж частіше розповідають якісь кумедні історії та байки, проте не заперечують її кмітливість і допитливість, якими вона часто користується. А зараз перевіримо вашу кмітливість.
Завдання. Відгадайте ребуси
Вчитель. Молодці, ви добре справилися із завданням. Тож отримайте пташку до Вашої колекції.
Станція «Слідопит»
Вчитель правознавства. Досвідчені мисливці та лісники вміють читати сліди тварин і птахів, читаючи їх, вони дізнаються багато нового. Ось, наприклад, по сліду можна дізнатися напрямок руху птиці, швидко вона пересувалася, робила зупинки, а може її хтось злякав і вона злетіла на дерево. А іноді буває так, що пташка знайшла корм і прилетіла з ним в інше місце і з'їла його на снігу, якщо ми знайдемо таке місце, то дізнаємося, що їла пташка на обід.
Я пропоную вам стати слідопитами і спробувати вгадати, що якій пташці відповідає слід.
Завдання. Відгадайте, якій пташці належить слід.
Вчитель. Ви справжні слідопити, тому отримуєте свою винагороду. (вчитель віддає фото птаха)
Станція «Розумник»
Вчитель української мови. Послухайте розповідь. Під дахом було гніздечко горобців. Там сиділо кілька пташенят. Один з них вивалився на землю і сильно розбився. Спочатку він лежав без руху. Мати його літала над ним і жалібно цвірінькала. Раптом горобчик прокинувся і пискнув. Пташка підлетіла нижче. Вона помітила, що її пташеня впало під товсту колоду; він не вмів літати і не міг вибратися. Мама-пташка відшукала соломинку і принесла її у своєму дзьобі. Вона опустила кінець її в яму до свого пташеня і щось йому цвірінькнула. Малюк зрозумів свою матір: він схопився за інший кінець соломинки і підстрибнув. Мати потягла його, і вони полетіли разом і скоро досягли гнізда. Ось скільки розуму в маленькій голівці пташки!
Завдання. Ну що ж мої розумники, отримуйте завдання. Допишіть речення.
Гусак та гагара – ……… два чоботи пара.
Всі птахи крилами махають, та …… не всі літають.
Написав, як …… курка лапою.
Сорока на хвості…………… принесла.
Видно птаха по ………. польоту.
Красна птиця пір’ям, а людина –…….. умінням.
Краще синиця в руці, ніж…… журавель у небі.
У всякої пташки свої…….. замашки.
Станція «Мелодія душі»
Вчитель музики. Музичні звуки — це, по суті, зафіксована і стійка гармонія. Діти, а ви знали, своїм співом птах творить гармонію душі, що допомагає в окремих випадках людині вилікуватися від різноманітних недуг. Навіть для здорових людей корисна орнітотерапія, вона допомагає зняти стрес і зарядити позитивними емоціями. Слухати пташиний спів корисно для здоров'я.
Завдання. Ваше завдання впізнати пташку по її співу. (Звучить спів солов’я, синички, зозулі, ластівки, дятла)
Вчитель. Молодці. Любіть та слухайте музику, а особливо спів птахів. Успіхів вам. (Учні отримують фото з пташкою).
Станція «Впізнай мене»
Шкільний бібліотекар. Птахи – це неповторні створіння, які змушують нас посміхатися, які своїм співом наповнюють серце радістю. Проте, ми, часто навіть не знаємо їх назву. Давайте це виправимо.
Завдання. За описом та фото знайти пташку.
Синиця Шишкар
Снігур Дятел
Орел
Бібліотекар. Зустрівши десь у лісі чи полі якогось птаха, не поспішайте проминути його, придивіться до нього, прислухайтеся. Ви зможете пересвідчитися, на скільки різноманітна й неповторна природа в різних своїх виявах. Бережіть і охороняйте це багатство.(Діти отримують останнє фото)
Вчитель. Ну що ж, Ви пройшли всі станції та отримали фото птахів. На звороті написані слова, останнім завданням буде скласти приказку із цих слів.
Приказка «Про птахів дбаємо, світ природи оберігаємо»
Вчитель. Ви всі молодці, наші пернаті друзі просили вам подякувати та передали подарунки. (Нагородження учнів)