Біологічна гра квест по темі "Різноманітність плодів"

Про матеріал
Біологічна гра квест містить цікаві завдання для засвоєння, а також для узагальнення знань по темі "Квітка і плоди"
Перегляд файлу

Біологічна квест - гра  на тему:

«Різноманітність плодів.»

 

original-1749334f0175d87a1559116ea1e052bd

 

 

Паращук Галини Броніславівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біологічна квест - гра  на тему «Різноманітність плодів.»( §38)

Мета:

  •                    розширити знання учнів про плоди та насіння; ознайомити з різноманітністю плодів у природі та їх класифікацією; розкрити процес поширення плодів і насінини у природі; продовжувати розвивати інтерес до вивчення біології за допомогою гри.
  •                    продовжити формувати вміння і навички працювати з текстом і малюнками підручника та іншими джерелами знань, натуральними об’єктами, уміння розпізнавати різні типи плодів; працювати з натуральними об’єктами під час ви­конання лабораторного дослідження, робити відповідні висновки;
  •                    виховувати розуміння значущості плодів і на­сіння в житті рослин, бережливе ставлення до рослин; виховувати взаєморозуміння та роботу в команді.

Обладнання: колекція сухих плодів, зразки соковитих плодів, ілюстративний матеріал, підручник.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Девіз уроку нашого уроку: “Мало знати, треба й  застосовувати,

                                                Мало хотіти, треба й робити!”

                                                                                                      Гете

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

       - Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми вивчимо тему і закріпимо її відвідавши  «спеціальні зупинки», що будуть наближати нас до перемоги, а саме приведуть до отримання звання «Найкомпетентніша команда».

А щоб оцінити вашу активність, за кожну правильну відповідь ваша команда будете отримувати ось такий смайлик. depositphotos_18438047-stock-photo-happy-smiley-emoticon-face      У якої команди буде найбільше смайликів, ця  і заслуговуватиме на почесне звання «Найкомпетентніша». Учні об’єднуються у дві команди ( витягаючи з коробки кольорові аркуші сині, жовті) і обирають капітана.

- Наша подорож  починається!

ІV. Актуалізація  опорних знань і вивчення нового матеріалу.

Маршрутний лист.

Зупинка

Кіл-ть смайликів

1

Початкова

 

2

Пошукова

 

3

Логічна

 

4

Морфологічна

 

5

Лабораторна

 

6

Фінальна

 

    

     1. Зупинка «Початкова»

Гра «Передай далі» (учні у команді відповідають по порядку на одне питання, якщо один не знає відповідь передає естафету іншій команді; кількість смайликів записуємо у маршрутний лист.)

Картка для першої команди

  1.               Найважливіші частини квітки — …(маточка і тичинка)
  1.               Перед заплідненням відбувається…(запилення)
  1.               Чоловічі статеві клітини називаються…(спермії)
  1.               Вони формуються у…( пилкових зернах)
  1.               Жіноча статева клітина називається…(яйцеклітина) 
  1.               Вона розташована в… (зародковому мішку, в середині насінного зачатка)

Картка для другої команди

  1.               Пилкове зерно перед заплідненням потрапляє…(на приймочку маточки)
  1.               Пилкове зерно проростає у…(пилкову трубку)
  1.               Під час злиття спермія з яйцеклітиною — …(утворюється зигота, з якої розвивається зародок)
  1.               Під час злиття спермія з центральною клітиною…(утворюється запасаюча тканина)
  1.               Запасна тканина — … (ендосперм)
  1.               Відкрив подвійне запліднення…(С. Г. Навашин)

2. Зупинка «Пошукова»

Команди працюють з підручником §38 ст. 138-144 і ілюстративним матеріалом.

Гра «Знайди відповідь»

[ 2]

(це репродуктивний орган    рослини, у якому знаходиться насінина).

[ 2]

 (оплодня та насіння)

(А також захищає від низьких температур, висихання, механічних пошкоджень, а також сприяє поширенню насіння в природі.)

[ 2]

 

(соковиті і сухі, однонасінні            та          багатонасінні.)

 

[ 2]

(Сухі, соковиті, розкривні, не розкривні.)

[ 2]

(Однонасінні і багатонасінні)

3. Зупинка «Логічна»

Виходимо на територію школи.

А. Знайдіть дерево, гілки якого схожі на лапи. Замість листя - голки.  При застуді дуже корисно дихати ароматом цього дерева, адже воно знезаражує повітря. ще можна знайти його назву переставивши букви у слові 

НАСОС . (сосна)

 Під цим деревом знайдете плід. (жолудь) Дайте йому характеристику. (Плід горіх,  сухий, нерозкривний, однонасінний)

 

Б.  Знайдіть рослину. Плоди цієї рослини дуже корисні для роботи мозку. Регулярне їх вживання сприяє нормалізації роботи шлунково – кишкового тракту, а також вони можуть знизити ризик розвитку раку . Ще можна дізнатись її назву подивившись на листок.

xl_240b14de-a394-47c3-914a-83f7a883e058

Під цим деревом знайдете плід. Дайте йому характеристику. (Соняшник, плід сім’янка, сухий,  однонасінний, нерозкривний. )

 

В. Назву цей колючий чагарник отримав від слова «шип», що означає «стріла». Плід цієї рослини містить вітамін С. Регулярне вживання чаю з цих плодів стимулює роботу імунної системи, покращує обмінні процеси. Назвіть цю рослину. (Шипшина). Під нею буде плід. (груша) Дайте характеристику цього плоду.(Плід яблуко, соковитий багатонасінний.)

4. Зупинка «Морфологічна»

Назвіть пристосування які мають плоди для поширення розглянувши їх зовнішню будову.

[ 2]

 

[ 2]

 

[ 2]

[ 2]

 

[ 2]

 

[ 2]

 5. Зупинка «Лабораторна»

Проводимо лабораторне дослідження. [ 1]

 Інструктаж з БЖД. Виконання лабораторного досліду згідно інструктивної картки. ст. 142.

6.  Зупинка «Фінальна»

V.  Підведення підсумків.

Рахується кількість смайликів кожної команди. Оголошується  і нагороджується «Найкомпетентніша команда».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел та літератури:

 

  1. Біологія: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів 6-й кл. /Л.І.Остапченко [та ін.].  К.: Генеза, 2014.  С. 140-144.

 

  1. https://vseosvita.ua/library/prezentacia-uroku-biologii-na-temu-riznomanitnist-plodiv-posirenna-plodiv-6-klas-120599.html

 

 

 

docx
Додано
28 липня 2021
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку