Біологічна квест - гра на тему:
«Різноманітність плодів.»
Паращук Галини Броніславівни
Біологічна квест - гра на тему «Різноманітність плодів.»( §38)
Мета:
Обладнання: колекція сухих плодів, зразки соковитих плодів, ілюстративний матеріал, підручник.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Девіз уроку нашого уроку: “Мало знати, треба й застосовувати,
Мало хотіти, треба й робити!”
Гете
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми вивчимо тему і закріпимо її відвідавши «спеціальні зупинки», що будуть наближати нас до перемоги, а саме приведуть до отримання звання «Найкомпетентніша команда».
А щоб оцінити вашу активність, за кожну правильну відповідь ваша команда будете отримувати ось такий смайлик. У якої команди буде найбільше смайликів, ця і заслуговуватиме на почесне звання «Найкомпетентніша». Учні об’єднуються у дві команди ( витягаючи з коробки кольорові аркуші сині, жовті) і обирають капітана.
- Наша подорож починається!
ІV. Актуалізація опорних знань і вивчення нового матеріалу.
Маршрутний лист.
№ |
Зупинка |
Кіл-ть смайликів |
1 |
Початкова |
|
2 |
Пошукова |
|
3 |
Логічна |
|
4 |
Морфологічна |
|
5 |
Лабораторна |
|
6 |
Фінальна |
|
1. Зупинка «Початкова»
Гра «Передай далі» (учні у команді відповідають по порядку на одне питання, якщо один не знає відповідь передає естафету іншій команді; кількість смайликів записуємо у маршрутний лист.)
Картка для першої команди
Картка для другої команди
2. Зупинка «Пошукова»
Команди працюють з підручником §38 ст. 138-144 і ілюстративним матеріалом.
Гра «Знайди відповідь»
[ 2]
(це репродуктивний орган рослини, у якому знаходиться насінина).
[ 2]
(оплодня та насіння)
(А також захищає від низьких температур, висихання, механічних пошкоджень, а також сприяє поширенню насіння в природі.)
[ 2]
(соковиті і сухі, однонасінні та багатонасінні.)
[ 2]
(Сухі, соковиті, розкривні, не розкривні.)
[ 2]
(Однонасінні і багатонасінні)
3. Зупинка «Логічна»
Виходимо на територію школи.
А. Знайдіть дерево, гілки якого схожі на лапи. Замість листя - голки. При застуді дуже корисно дихати ароматом цього дерева, адже воно знезаражує повітря. ще можна знайти його назву переставивши букви у слові
НАСОС . (сосна)
Під цим деревом знайдете плід. (жолудь) Дайте йому характеристику. (Плід горіх, сухий, нерозкривний, однонасінний)
Б. Знайдіть рослину. Плоди цієї рослини дуже корисні для роботи мозку. Регулярне їх вживання сприяє нормалізації роботи шлунково – кишкового тракту, а також вони можуть знизити ризик розвитку раку . Ще можна дізнатись її назву подивившись на листок.
Під цим деревом знайдете плід. Дайте йому характеристику. (Соняшник, плід сім’янка, сухий, однонасінний, нерозкривний. )
В. Назву цей колючий чагарник отримав від слова «шип», що означає «стріла». Плід цієї рослини містить вітамін С. Регулярне вживання чаю з цих плодів стимулює роботу імунної системи, покращує обмінні процеси. Назвіть цю рослину. (Шипшина). Під нею буде плід. (груша) Дайте характеристику цього плоду.(Плід яблуко, соковитий багатонасінний.)
4. Зупинка «Морфологічна»
Назвіть пристосування які мають плоди для поширення розглянувши їх зовнішню будову.
[ 2]
[ 2]
[ 2]
[ 2]
[ 2]
[ 2]
5. Зупинка «Лабораторна»
Проводимо лабораторне дослідження. [ 1]
Інструктаж з БЖД. Виконання лабораторного досліду згідно інструктивної картки. ст. 142.
6. Зупинка «Фінальна»
V. Підведення підсумків.
Рахується кількість смайликів кожної команди. Оголошується і нагороджується «Найкомпетентніша команда».
Список використаних джерел та літератури: