Свято зустрічі птахів

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу на тему: "Свято зустрічі птахів" для учнів початкових класів (ведучі - учні 7 класу). Мета: виховувати в дітей дбайливе ставлення до природи, розширювати знання про птахів, їх значення у житті людини; розвивати спостережливість, інтерес до навколишнього світу
Перегляд файлу

Свято зустрічі птахів

Ведучий 1. Кожен рік, юні друзі, ми проводимо «Свято птахів», на якому дізнаємося багато цікавого про птахів та, яку користь вони приносять.

Ведучий 2. Птахи – наші друзі! Ми – друзі птахів. Тому, жодна пташка не повинна загинути від рук людини.

Ведучий 1. А зараз ми спробуємо дізнатись, яких же птахів ви знаєте. Ну-мо, друзі, назвіть їх (діти називають різних птахів). Молодці! Дуже добре! Багато птахів знаєте.

Ведучий 2. Наша країна дуже гарна. Але краса її була б неповною, якби не було пташок, якби не лунав їх спів, якби не було заворожуючих, стрімких польотів у небі.

Ведучий 1. Але пташки не тільки прикрашають наше життя. Вони – наші помічники. Бо знищують велику кількість шкідників полів, садів, городів. І збільшують урожаї культурних рослин.

Ведучий 2. Яку ж кількість шкідників вони можуть знищити? Зараз ми про це дізнаємось.

Наприклад, пташеня зозулі за день у неволі поїдає 36 комах, 22 цвіркуни, 9 павуків, 13 ящірок, 13 мурашиних лялечок, 55 борошняних черв’яків.

Три дятли за день поїдають 1000 короїдів.

Синиця за добу поїдає стільки комах, скільки важить сама.

Одна сім»я шпаків знищує за день 360 голих слизунів, які поїдають коріння, листя, стебла рослин.

Доросла зозуля за одну годину з’їдає 100 гусениць, за день 1500 гусениць, яких не їдять інші комахи.

Сова за літо поїдає 1000 сірих мишей і полівок.

А ще – «хижі птахи» - це санітари лісу, які знищують хворих і слабких тварин, живляться мертвими тваринами.

А зернові птахи ще й розповсюджують насіння різних рослин.

Ведучий 1. Користь, як бачимо, від птахів дуже велика для природи і для людини. Тому їх треба охороняти і допомагати у скрутний зимовий час.

Ведучий 2. А чи завжди мии бережемо птахів? Як допомагаємо їм у скруті? (діти розповідають про годівнички)

Ведучий 1. Молодці діти! Виготовляючи штучні гнізда, роблячи годівнички ми допомагаємо вижити птахам, бережемо їх, а вони допомагають знищити шкідників у наших садах, полях.

Ведучий 2. Але треба знати, яку їжу люблять різні птахи, бо насіння треба заготовляти ще з осені.

Наприклад, насіння соняшнику люблять синиці,  коноплі – усі дрібні птахи, овес, просо – вівсянки, горобці, кавуна – різні птахи, кропиви – снігурі.

Ведучий 1. Насіння реп’яха – щиглі, кінського щавлю – снігурі, несолене сало, крихти хліба – усі дрібні птахи.

Ведучий 2. А зараз проведемо змагання двох команд «Лелеки» - перелітні птахи  і «Горобці» - зимуючі птахи.

Ведучий 1. Пропонує вибрати картинки – розподіл по командам.

  1. Конкурс «Найкраща мама»

1 учасник – пташка-мама, інші – пташенята. Завдання – найшвидше нагодувати пташенят. Взяти з мисочки печиво, принести 1 учаснику команди, потім побігти за другим, і так нагодувати всю команду.

2 Конкурс «Сови»

Сови полюють у темряві. Це спробуєте зробити і ви. Капітан команди – сова. Із зав’язаними очима він повинен якнайбільше упіймати мишенят – учасників іншої команди за 2 хвилини.

(Учасники команди суперника роблять коло, тримаючись за руки. Миші і сова за коло не вибігають) хто більше мишей спіймав, той і переміг.

3 Конкурс  «Синиці»

На підлозі розкидані дрібні предмети – гусінь. Треба її зібрати. Хто більше збере «гусені» - та команда перемогла.

4 Конкурс «Пінгвіни»

Пінгвіни яйце тримають ногами. Спробуйте. Чи вийде у вас?. Учасники тримають м’яч ногами і стрибають на певну відстань, потум передають естафету іншому гравцеві. Виграє та команда, яка справиться із завданням швидше.

5 Конкурс «Чаплі»

Чаплі - птахи, які живуть на мілководді або живуть на повільно поточних річках. Годинами без рухів вони стоять на воді, вдивляючись в неї і вишукуючи собі прожиток у вигляді різної живності. Якщо уважніше придивитися до них, то ми зможемо побачити, що вони стоять у водоймі тільки на одній нозі, підібгавши другу під черевце.

Командам пропонується стояти на 1 нозі. Хто стає на 2 ноги – вибуває з гри.

6 Конкурс «Наші друзі»

Учасники по черзі називають птахів. Виграє та команда, яка більше знає птахів.

Ведучий. А тепер спробуйте відгадати загадки про птахів.

Ведучий 1. Отже, сьогодні ми згадали багатьох птахів, дізнались про них дещо цікаве, з’ясували, яку користь вони приносять.

Ведучий 2. Тому наше завдання – берегти птахів, не знищувати їх, не руйнувати влітку гнізда і всіляко допомагати вижити взимку.

Ведучий 1. Тоді вони допоможуть нам боротися із шкідниками та будуть радувати своїми піснями.

Ведучий 2. Тож бережімо птахів! Тоді і життя наше буде краще і веселіше!

Ведучі пригощали дітей «жайворонками» (так називаються і обрядові коржики у вигляді пташок, які печуть дітям, щоб вони, ходячи вулицями, закликали птахів з вирію).

 Діти виходили на вулицю ,  підкидали пташок вгору, імітуючи пташиний політ, і викрикували весняні заклики до птахів:

Пташок викликаю з теплого краю,
Летіть, соловейки, на нашу земельку,
Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!
Вилинь, вилинь, гоголю! Винеси літо з собою!
Винеси літо, літечко, зеленеє житечко,
Хрещатий барвіночок, запашний васильочок!

 

doc
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку