Урок з біології 7 класу на тему: "Різноманітність Кишковопорожнинних та їх значення в природі і житті людини"

Про матеріал
Урок - заочна подорож до моря. Допоможе учням краще засвоїти матеріал про Кишковопорожнинних та розвивати вміння працювати з мікроскопом.
Перегляд файлу

                                БІОЛОГІЯ 7 КЛАС.

Тема уроку : «Різноманітність Кишковопорожнинних та їхзначення в природі та житті людини.»

Мета уроку : Розкрити різноманітність Кишковопорожнинних та їх значення в природі та житті людини;

Розвивати вміння працювати з мікроскопами та готовими мікропрепаратами, вологими препаратами;

Виховувати бережливе  ставлення до природи.

Обладнання уроку : таблиці, готові мікропрепарати, мікроскопи , вологі препарати.

Тип уроку : Урок засвоєння нового матеріалу , урок – подорож.

                                                       Епіграф уроку :

                                       « Подорожі багато нам відкривають, про що змушують

                                       думати, мріяти». 

                                                                       Д. Лихачов.

                                                 Хід уроку .

    Вчитель. На попередньому уроці ми вивчили особливості будови прісноводних кишковопорожнинних . А на сьогоднішньому уроці ми повинні ознайомитись з їх різноманітністю. Але урок ми проводимо не традиційно , а у формі гри. Сьогодні у нас заочна подорож до моря . Лайнер нас уже чекає. Але нам потрібно дістатися моря , то ж швидше до поїзда . Отже, попутного нам вітру . Поїхали.

                   ( Звучить легенька музика)

Вчитель . Ну поки ми доберемося до моря , ви мені трішки розповісте , які ж існують Кишковопорожнинні.

- Які існують прісноводні Кишковопорожнинні ?

- Що собою являє гідра ?

- Яка будова зовнішнього шару клітин гідри?

- Яка будова внутрішнього шару клітин гідри?

- Як розмножується гідра ?

- Як формуються статеві залози в гідри ?

Добре, молодці . Всі вірно відповіли на мої запитання. Добре уяснили матеріал про прісноводних Кишковопорожнинних. Поки ми повторювали матеріал , то доїхали до міста Одеси. Тут нас чекає екскурсійний лайнер по морю і екскурсовод. Хутчіш до лайнера!

 Екскурсовод. Доброго дня, діти. Починаємо поїздку по морю . Погляньте , будь – ласка , на цю гладінь води , перед вами море. Яка краса ! Море – це не тільки сама вода , але й середовище існування багатьох організмів . Ви уже мабуть вивчали один тип організмів , що живуть в морях ? Давайте згадаємо їх.    ( Учні згадують про фораменіфери, радіолярії).

Вірно, молодці. А тепер погляньте сюди . З правого борту нашого лайнера розміщуються красиві острови коралів . Що ж вони собою являють ? (Діти відповідають).

   Але дивіться як забурлило наше море. Що це ?

   ( Виходить Нептун ).

Нептун. А хто це тут порушує спокій і тишу в моїх володіннях? Хто ви ?

Учень. Ми , дідусю, проводимо екскурсію по морю. Хочемо познайомитися з різноманітністю морських Кишковопорожнинних. А ви хто такий ? Чому так забурлила вода  при вашій появі ?

Нептун. Я всемогутній цар морів – Нептун! Я так розсердився на вас , коли побачив , що ви прибули в мої володіння А тепер бачу , що ви хочете багато знати про моїх підданих , то ж і я вам можу в дечому допомогти. Ви бачите зараз перед собою морські Кишковопорожнинні – поліпи. І найвідоміші серед них – коралові.

           ( Розповідає про поліпи , коралові рифи).

Екскурсовод. Дякуємо , вам, великий Нептуне, за цікаву для дітей розповідь. Всі уважно слухали Вас і багато нового дізналися. Вірно , діти ?

Учні : Вірно. Спасибі , Вам, царе Нептун.

Екскурсовод. Ну а тепер їдемо далі . Нас чекає ще дуже багато цікавого. Зверніть увагу , скільки в морській воді цікавих парасольок плаває . Та всі такі чудові ! Але ось … Це не парасольки . Це дівчата . Ні , це русалоньки! Русалка 1. Добридень. А хто це тут до нас приїхав ? Подивися , сестро, які чудові люди – діти.

Русалонька 2. А й справді , які красиві дітки ! Я ще таких не бачила . А що ви тут робите ?

Учень . Ми приїхали сюди, щоб дізнатися про морську фауну . Особливо , медузи цікавлять нас . Чи не можете ви нам допомогти ?

 Русалонька 1. З радістю. Правда сестро ? Ви бачите перед собою багато парасольок – це медузи. Вони такі цікаві!

   ( Русалоньки по черзі розповідають про будову та спосіб життя медуз.)

Екскурсовод. Спасибі вам, русалоньки. Дуже цікаво було послухати про морських Кишковопорожнинних. Бувши на морі , обов'язково наберіть  морської води , щоб потім ви могли розглянути її під мікроскоп .

   Ну от і все , дорогі мої, ви сьогодні побували на морі та узнали багато цікавого про різноманітність кишковопорожнинних. А зараз час додому . Та ось і берег. А там вас знову чекає потяг, який доставить вас до рідної школи. Щасливої дороги , вам додому. До побачення.

Діти . До побачення! Дякуємо!

Вчитель. До побачення море, до побачення екскурсовод. А нас чекає наш потяг – експрес та рідний класс. А поки ми їхатимемо додому давайте згадаємо все побачене і почуте сьогодні.

- Які є форми морських Кишковопорожнинних ?

-Які є поліпи?

- Що собою являють коралові поліпи?

-Що собою являють мадрипорові корали?

- Що таке атоли?

- Що являють собою актинії ?

- Які є медузи ?

- Яка будова медуз ?

- Яке значення медуз та поліпів ?

А ось і наш дім, наша школа. Швидше за парти розглядати в мікроскоп морську воду . Але давайте згадаємо правила поводження з мікроскопами.

( Діти відповідають.)

Вчитель. Тепер діти, коли ми вивчили новий  матеріал , давайте заповнимо в робочі зошити таблицю, яка у вас в підручнику на сторінці 36 ( В.І. Соболь).

( Учні самостійно працюють).

Вчитель. А тепер швиденько перевіримо, що ви написали у зошитах. Добре. Все вірно. Молодці. Отже , ми сьогодні побували на екскурсії, побачили та почули дуже багато цікавого матеріалу , то ж урок підійшов до завершення . Матеріал ви добре засвоїли, але ще дома потрібно вивчити параграф 7 та підготувати презентацію на тему «Жалкі організми».

    ( Вчитель підводить підсумки уроку та виставляє оцінки учням.)

 

docx
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку