Лисичанський промислово-технологічний фаховий коледж
методична розробка заняття
з дисципліни «Іноземна мова ( за професійним спрямуванням)»
в закладах фахової передвищої освіти
Розробник: Скиба Н.М., старший викладач, викладач вищої категорії Лисичанського промислово-технологічного фахового коледжу
2021
ВСТУП
Методична розробка заняття виконана у відповідності з методичними рекомендаціями з підготовки та проведення практичних занять у закладах фахової передвищої освіти. Заняття підготовлено відповідно до робочої і навчальної програми з дисципліни «Іноземна мова ( за професійним спрямуванням)». У методичній розробці заняття подано розгорнутий план-конспект заняття у формі мовного практикуму з використанням методу критичного мислення, методики роботи з лексичним матеріалом, методу лінгвістичного квесту, рольовою грою, перелік літератури та необхідного обладнання, мету і задачі, надано чітку структуру заняття, вдало подано мотивацію пізнавальної діяльності студентів.
Методична розробка заняття відповідає теоретичному й методико-практичному розділам навчальної програми, має інноваційний характер, відповідає новітнім технологіям навчання, спрямована на формування комунікативної компетенції майбутніх фахівців, розвиток пам'яті, уваги, фонематичного слуху студентів, сприяють зацікавленості та формуванню комунікативної компетенції майбутніх фахівців.
Позитивним у даній методичній розробці є творчий підхід до підготовки матеріалу заняття, використання різноманітних джерел інформації, застосування інтерактивних методів проведення заняття, технічних засобів навчання, залучення студентів до самостійної пошукової роботи; поєднання окремих елементів навчання та виховання в єдину цілісну систему.
Методична розробка заняття може бути рекомендована для викладачів іноземної мови в закладах фахової передвищої освіти в якості як основного, так і довідково-дидактичного матеріалу.
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ
Практична: вдосконалювати навички фонетичної вимови студентів; повторити вивчений професійно-орієнтований лексико-граматичний мінімум; формувати навички монологічного та діалогічного мовлення студентів на рівні мікровисловлювання; практикувати студентів у читанні текстів та виконанні післятекстових завдань; вдосконалювати навички аудіювання та вміння студентів щодо виконання різноманітних тематичних видів діяльності; вдосконалювати аналітичні навички та вміння студентів працювати в різних режимах, парах та малих групах; практикувати студентів щодо роботи з певними ситуаціями на основі поданих граматичних структур.
Розвиваюча: розвивати мовленнєву компетенцію, творчі здібності та психологічні якості (увагу, пам'ять, мислення, уяву) студентів; розвивати вміння студентів самостійно працювати з тематичними видами завдань; розвивати у студентів уміння переносу знань та навичок у нову ситуацію на основі здійснення проблемно – пошукової діяльності; формувати лінгвістичне мислення студентів як майбутніх фахівців; розвивати впевненість та співпрацю; формувати в студентів дружні взаємовідносини в ході виконання спільних завдань; розвивати готовність студентів до участі в спілкуванні англійською мовою та до подальшої самоосвіти в галузі володіння даною мовою.
Виховна: виховувати в студентів такі риси характеру, як доброзичливість, толерантність, ввічливість, гуманізм, активність, товариськість, самостійність, працелюбство, уважність; формувати позитивне ставлення в студентів до вивчення англійської мови, культури народу, який розмовляє цією мовою; розуміти важливість оволодіння англійською мовою і потребую користуватися нею в професійній діяльності; формувати в студентів повагу та чемне ставлення до обраної спеціальності; виховувати у студентів культури спілкування, прийнятої в сучасному цивілізованому світі, ціннісних орієнтацій, почуттів та емоцій.
Обладнання: словники, комп’ютер, роздавальний матеріал
Тип заняття: практичне
СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ:
1.Організаційний момент:
1)Привітання
2) Перекличка
3)Перевірка готовності до заняття
2. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності студентів, оголошення теми та цілей заняття.
3.Реалізація теми за планом
4. Підсумок заняття. Оцінювання
5. Домашнє завдання
План заняття:
Higher education is generally recognized as preparing individuals to realize more fully their human potential, enrich their understanding of life and make them more productive to society.Future specialists in various fields of science, technology, economies and art get a fundamental general and specialized training, all students regardless of their specialty study foreign languages.
Apart from educational work and schooling Ukrainian higher schools carry out a great deal of scientific work in all branches of knowledge. They have either a students’ research Society (Club) or a Technological Design Bureau which provide excellent facilities for young researches.Our country needs specialists in all fields of science and all branches of industry and agriculture. Institutes exist not only in big cities like Kyiv, Kharkiv, Lviv, but in many towns of Ukraine like Irpin.
Higher educational establishments of our country fall into three main types. The first type includes the universities and institutes where there are only full-time students, which receive state grants. Students who do not live at home get accommodation in the hostels.The second and third types of higher schools provide educational facilities for factory and office workers who combine work with studies. The second type of higher education in establishments includes evening faculties and evening higher schools for those who study in their spare time.The third type covers extra-mural higher schools where students take correspondence courses. Every year extra-mural students receive from 30 to 40 days’ leave to prepare for their exams.
The diplomas by the evening faculties and extra-mural higher schools have the same value as the diplomas of all other institutes and universities.The period of study at higher schools is from 4 to 6 years. According to the subjects studied there exist three groups of higher schools’ universities, polytechnic and specialized institutes.
to realize more fully one’s human повніше реалізувати людський
potential потенціал
to enrich one’s understanding of life збагачувати розуміння життя
in various fields в різних сферах
regardless of незважаючи на
apart from поряд з
a great deal of scientific work великий обсяг наукової роботи
to provide excellent facilities забезпечувати відмінні умови
higher educational establishment вищий навчальний заклад
full-time students студенти стаціонару
to receive state grants одержувати державні пільги
to combine work with studies поєднувати роботу з навчанням
to take correspondence courses навчатися заочно
to receive a leave отримувати відпустку
according to відповідно до
Answer the following questions:
1. Does higher education help to develop your human potential and enrich your understanding of life?
2. What training do the future specialists get?
3. What can you say about the role of foreign languages in gaining higher education?
4. What is the role of scientific work in training future specialists?
5. What specialists does our country need?
6. Where do institutes and universities exist in our country?
7. How many types of higher educational establishments do we have in our country?
8. What higher schools does the first type include?
9. Which is the second type?
10. What schools does the third type cover?
11. What do extra-mural students receive every year?
12.Is there any difference between the diplomas by the evening faculties, extra- mural schools and full-time schools?
1.Give English equivalents to the following words:
Одержувати державні пільги, в різних сферах, отримувати відпустку, поєднувати роботу з навчанням, вищий навчальний заклад, забезпечувати відмінні умови, великий обсяг наукової роботи, навчатися заочно.
Higher educational establishments, future specialists, spare time, evening faculties, students’ research society, a great deal of scientific work , to provide excellent facilities, to combine work with studies , to receive state grants.
The same value, spare, full-time students, to fall into, to carry out, general, specialized
1. Future specialists in various fields of science, technology, economies and art get a fundamental ... and ... training.
2. Ukrainian higher schools ... a great deal of scientific work in all branches of knowledge.
3. Higher educational establishments of our country ... three main types.
4. The first type includes the universities and institutes where there are only ... ... which receive state grants.
5. Evening schools are for those who study in their ... time.
6. The diplomas by the evening faculties and extra-mural higher schools have ... ... as the diplomas of all other institutes or universities.
1. Writing
Write down a composition about the importance of higher education in your country.
ВИСНОВОК
Методична розробка рекомендована для використання в практичній діяльності для викладачів закладів фахової перед вищої освіти.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Основної
1) Верба Г.В., Верба Л.П., «Довідник з граматики англійської мови»: Довідн. вид -4-те вид. – К.: Освіта, 1995. – 320с.
2) Мансі Є.О. 100 розмовних тем з англійської мови. — К.: Арій, 2008.
3) Ривкін В.Л., Бемюмович М.С.,Новий англо – український медичний словник: Близько 75000 термінів. - К.:Арій,2007.- 784с.
4) Саблук А.Г., Левандовська Л.В. English for Medical Students – Англійська для студентівпідручник.- К.: ВСВ « Медицина», 2012. – 576.
Додаткової