8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

«Т. Г. ШЕВЧЕНКО – СПІВЕЦЬ РІДНОГО КРАЮ »

Про матеріал

Мета: глибше ознайомити дітей із життям та творчістю українського народного поета Т.Г. Шевченка; актуалізувати ці знання ; розвивати увагу, мислення, пам’ять, здатність робити висновки; формувати вміння самостійно працювати над творами письменника; узагальнювати основні граматичні поняття; виховувати почуття любові й поваги до Великого Кобзаря.

Перегляд файлу

Управління освіти виконавчого комітету

Лубенської міської ради

Лубенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №6

Лубенської міської ради Полтавської області

 

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку

з української літератури в 5 класі

«Т. Г. ШЕВЧЕНКО – СПІВЕЦЬ РІДНОГО КРАЮ  »

 

 

 

 

                                                                                                       Кіріяк Леніна Миколаївна, учитель

                                                                                                       української мови та літератури

                                                                                                       Лубенської спеціалізованої

                                                                                                        школи І-ІІІ ступенів №6

 

 

 

 

 

 

 

Лубни 2020

 

5 КЛАС

ТЕМА: Т. Г. ШЕВЧЕНКО – СПІВЕЦЬ РІДНОГО КРАЮ   

Матеріал уроку: Тарас Шевченко (про нього). Т.Г.Шевченко ”Садок вишневий коло хати”, ”Вітер з гаєм розмовляє”. Частини мови(повторення)

 

Мета: глибше ознайомити дітей із життям та творчістю українського народного поета Т.Г. Шевченка; актуалізувати ці знання ; розвивати увагу, мислення, пам’ять, здатність робити висновки; формувати вміння самостійно працювати над творами письменника; узагальнювати основні граматичні поняття; виховувати почуття любові й поваги до Великого Кобзаря.

 

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, картки, записи на дошці,

Ілюстрації ”Мальовнича Україна”, книга ”Кобзар”

Методи і прийоми: ”Асоціативний кущ”, ”Передбачення ”, ”Взаємні запитання”, ”Сенкан”, ”Мозковий штурм”, ”Мікрофон”.

Форми: групова форма роботи

 

Хід уроку

1. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож за парти всі сідаємо,

Працювати починаємо.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Психологічна розминка.

Та щоб добре працювати,

Слід себе намалювати

На сьогоднішній урок.

 

- Сьогодні в мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх рідних друзів, свою землю, свою Україну. Вона – єдина, вона – найкраща.

 

3. Актуалізація опорних знань.

- Що ви знаєте про Т.Г. Шевченка?

1. ”Мозковий штурм” починаємо, все, що знаємо, пригадаємо.

Розповіді учнів про Шевченка

2. Складання ”Асоціативного куща”.

Павутинки сплетемо. Потрібні слова доберемо.

                      Батько             художник

           Мати                                                кобзар

    Смерть                                                        поет

                             ШЕВЧЕНКО                                     сирота

Кріпак                                                        життя

           Письменник                   Україна

 

3. Оголошення теми уроку..

- Сьогодні ми будемо читати статтю про Т. Шевченка

1. Словникова робота.

Геніальна особистість; рукописи поета;учені-літературознавці;бульвар-експонати.

2. Опрацьовування статті про поета.

а) Читання статті мовчки

- Що нового ви дізналися із статті?

б) Вибіркове читання

- Де зберігаються рукописи поета?

- Що знаходиться на бульварі Тараса Шевченка у Києві?

- Що зберігається у Національному музеї Тараса Шевченка?

 

4. Фізична хвилина (рухлива)

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати

Три! Чотири! Посідаймо.

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись

Зайчик сонячний, до нас

Завітав у світлий клас

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім, вісім! Час настав

Повернутися до справ.

 

5. Опрацьовування вірша Шевченка ”Вітер з гаєм розмовляє”.

1. Читання вірша учителем.

(вступне слово учителя).

- Які картини малює ваша уява, коли ви слухаєте вірш?

 

2. Словникова робота.

а) Прочитайте кожну колонку слів на одному диханні.

б) Прочитайте усі дієслова.

в) Поясніть значення слова «скіпка»

 

(Двоє учнів працюють за тлумачним словником)

 

г) Поясніть правопис слівіз великої букви.

 

3. Повторне(мовчазне) читання вірша учнями.

- Зверніть увагу, як поет змальовує картини тиші та неспокою в природі.

4. Аналіз змісту вірша.

- Що поет описує у вірші? Де плив човен? Чому його понесло в море?

- Які вирази передають роздуми поета?

- Які почуття викликає у вас цей вірш? Чому?

5. Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Читання вірша, напівприкриваючи букви лінійкою.

б) Гра ”Знайди і прочитай”

- Прочитайте рядочки вірша, у яких зустрічаються слова з 1 колонки.

5. Фізична хвилина для очей.

6. Робота над мовним матеріалом

- На уроках літератури ми ознайомились із творчістю Т.Шевченка.

Згадайте,  який вірш ви вивчили напам’ять?

1. Вступне слово вчителя.

2. Робота в групах. Письмо з пам’яті.

1 група - записати перший куплет;

2 група – записати третій куплет

(взаємоперевірка, оцінювання).

Учні малюють фішки-квадратики.

Синій – правильно; зелений – є помилки; червоний – неправильно.

3. Вибіркова робота(в групах).

1гр. – виписати іменники з першого куплета.

2гр. – з другого куплета;

3гр. – з третього куплета.

Визначити рід, число. (Взаємоперевірка)

4. Вибіркова робота(робота в групах).

- Записати у два стовпчики слова: у , перший – прикметники, у другий – дієслова.

1гр. – перший куплет

2гр. – другий куплет

3гр. – третій куплет (Самоперевірка)

5. Переписування з граматичним завданням.

- Переписати другий куплет, визначити головні члени речення.

(Взаємоперевірка, оцінювання).

6. Д/З Мальовниче ”Сонечко” дає завдання залежно від кількості обраних фішок. Якщо більше синіх фішок- скласти ”Сенкан” та намалювати малюнок до вірша ”Вітер з гаєм розмовляє”.

7. Підсумок уроку

1. Гра ”Мікрофон”.

- Про кого ми говорили на уроці?

- Які твори читали сьогодні?

- Що, на вашу думку, об’єднує ці вірші?

- Що найбільше сподобалося на уроці?

2. Розгадування кросворда

- Не заглядаючи у підручник, пригадайте та впишіть у кросворд слова із віршів Шевченка.

Прочитайте слово у виділеному стовпчику.

- Я хочу подякувати вам за роботу на уроці і побажати щастя та добра.

Нехай вогник Кобзаря завжди горить у ваших серцях, посилаючи промені любові до природи, людини, рідного слова, і палає гнівом до несправедливості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кіріяк Леніна
Додано
12 лютого
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку