Ця розробка уроку допоможе вчителям в доступній ігровій формі пояснити і вивчити таблицю множення з учнями другого класу. Вона містить віршики,пісеньку, інтерактивні форми роботи, ігри, роботу в групах, головоломки.
Конспект уроку з математики для 2 класу на тему:
Нестандартний урок – сюрприз з математики у 2 класі з елементами інтерактивних та інформаційних технологій.
Тема: Таблиця множення числа 6. Розв`язування задач.
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 6 та її практичним застосуванням; формувати вміння обчислювати вирази, розв’язувати задачі із застосуванням таблиці; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, фотографічну пам’ять; виховувати турботливе ставлення до птахів.
Обладнання: підручник «Математика» 2 клас (авт. М. Богданович), телеграма, таблиця множення числа 6, картки з прикладами для роботи в парах, ноутбук, індивідуальні картки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
I.Організація учнів до уроку.
1. Налаштування на урок.
– Тож налаштуємося на урок і промовимо із заплющеними очима вислови:
Я – учень.
Я ходжу до школи.
Мене вчать вчитися.
Я все розумію.
Я хочу все знати.
Ознайомлення з девізом.
А тепер девіз згадаймо
І урок наш починаймо!
Думати швидко,
Виконувати чітко,
Точно працювати
Каліграфічно писати!
III. Повідомлення теми і завдань уроку.
Діти, на нашу адресу надійшла телеграма. Послухайте.
Любі другокласники!
Ми, учні Лісової школи, просимо вашої поради, як зробити так, щоб урок з математики пройшов успішно.
Птахи Лісової школи
Діти, давайте зробимо так: пригадаємо наші знання про множення числа 5 і складемо таблицю множення числа 6. Створемо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть птахам вивчати математику в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу вчительці Сові. Вам доведеться розв’язати багато цікавих завдань. Якщо ви з ними справитеся, то на вас чекає сюрприз… Та про це дізнаємося в кінці уроку.
IV. Актуалізація знань учнів.
Діти, давайте пригадаємо правила яких ми повинні дотримуватись на уроці.
- Слухати і чути.
- Бути доброзичливими.
- Бути активними.
- Говорити тільки за темою.
- Говорити коротко, по черзі.
- Правило ,,піднятої руки”.
1. Мозковий штурм
Що таке множення?( додавання однакових доданків )
Число, яке дістають при множенні, називають…( добутком).
Числа, які множать, називають…(множниками).
Який знаємо закон множення? (переставний)
Хто мені назве цей закон?(від перестановки множників добуток не міняється)
2. Логічна вправа «Знайди зайве».
- Отже, розпочнем!
- Знайдіть зайве серед назв:
шпак, горобець, снігур, синичка.
- Так, це шпак.
- Доведіть, що зайвим є шпак.
- Правильно, шпак один з найперших птахів, які приносять на своїх крилах весну.
- Отже, ви впоралися з першим завданням. І для вас з’являється буква.
3. Каліграфічна хвилинка
Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
Зошит свій я розгортаю
Навскоси його кладу.
Сяду рівно, не зігнуся.
За роботу я візьмуся.
Пишемо в зошитах число і класна робота.
– Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?
Пишіть каліграфічно.
( Прикріплюємо пораду на дошку до «Книги порад».)
4. Математичний диктант.
– Щоб дізнатися, який ще птах прилітає найпершим навесні, треба швидко думати.
- Записуйте тільки відповіді.
- Знайдіть третину числа 15.
- Ділене 20, дільник 2. Знайдіть частку.
- Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.
- Птахи звели 4 гніздечка, в кожному по 5 яєчок. Скільки всього яєчок в гніздечках?
- Знайдіть половину числа 50.
- Перше число 10, а друге у 3 рази більше. Знайдіть друге число.
- Знайдіть суму чисел 20 і 15.
- Зменшуване 47, від’ємник 7. Знайдіть різницю.
- Множники 5 і 9. Знайдіть добуток.
- Запишіть результат останнього прикладу таблиці множення 5.
Перевірка за записом на слайді.
– Ви швидко міркували, тому прочитайте назву птаха.
- Так, це пташка жайворонок. Гніздяться ці птахи виключно на землі, часто використовують для цього знайдені або спеціально вириті ямки.
- Перевірте правильність виконання диктанту за записом на дошці.
5 10 15 20 25 30 35 40 45 50
Ж а й в о р о н о к
(Результати таблиці множення 5).
Яку дамо пораду?
Вчіться писати грамотно.
(З’являється буква).
4. Гра «Карусель»
Перевірка таблиці множення на 5.
(З’являється буква).
5. Робота в парах. Завдання на картках.
- Важко було птахам взимку, холодно, голодно. Але деякі птахи раділи зимі – у них в цей час з’являлися пташенята. Розв’яжіть самостійно ланцюжок прикладів, і ви дізнаєтесь назву цього птаха.
8:2=… +4=… ×5=…:4=… ×5=… -2=
– Яку відповідь отримали?(48)
- Правильно.
- Ланцюжок ви розв’язали, а тепер за результатом прикладу прочитайте назву цього птаха.
Таблиця самоперевірки.
Дятел – 42
Шишкар – 48
Синичка – 27
Правильно, діти. Ця незвичайна пташка – шишкар. Інші птахи дивуються: «Як у такий мороз з’являються пташенята! Вони живими залишаються?» Шишкар їм відповідає: «Ще й як будуть жити! Я їм ялинове насіннячко приношу, а мати гріє їх, наче пічечка. І тепло їм, і ситно, і від моєї пісеньки весело».
(З’являється буква).
V. Сприймання й первинне усвідомлення нового матеріалу.
Давайте разом складемо таблицю множення числа 6.
Допоможе нам Мудра Сова.
Пояснення нового матеріалу.
1.1. Складання таблиці множення числа 6 (на основі таблиці додавання)
6+6 6•2=12
6+6+6 6•3=18
6+6+6+6 6•4=24
6+6+6+6+6 6•5=30
6+6+6+6+6+6 6•6=36
6+6+6+6+6+6+6 6•7=42
6+6+6+6+6+6+6+6 6•8=48
6+6+6+6+6+6+6+6+6 6•9=54
1.2. Спостереження та порівняння.
– Як перевірити кожен результат таблиці множення числа 6? (Додаванням числа 6)
– На скільки збільшується кожен наступний добуток? (На 6)
– Який перший множник? (стале число 6)
– Другий множник? (збільшується на 1)
– Якими числами є добутки? (парними, двоцифровими)
– Що ви ще помітили? ( деякі випадки нам уже знайомі)
– Давайте повторимо ці випадки.
(за допомогою вже відомих результатів множення чисел 2,3,4,5, використовуючи переставний закон множення)
– Пояснимо, як складено таблицю множення числа 6, де випадки множення нам незнайомі. Знаючи таблицю множення 5, як можна знайти 6 • 6?
– Давайте пошукаємо закономірності, підберемо «ключики» для кращого запам`ятовування.
Що цікавого помітили?
– Подивіться на цифри у розряді одиниць при множенні на парні числа.
6 • 2 =12
6 • 4 =24
6 • 6 =36
6 • 8 =48
(при множенні 6 на парне число, добуток закінчується тією ж цифрою, на яку множили)
Прочитайте приклади вголос. Що ви почули?
(Риму, маленькі віршики)
Шість на чотири – двадцять чотири.
Шість на шість – тридцять шість.
Шість на вісім – сорок вісім.
Технологія «ПіснеЗнайка»
(З’являється буква).
Індивідуальна робота
Записати результати множення.
– Запишіть у зошити складену таблицю множення числа 6.
Порада «Мисліть логічно»
(З’являється буква).
Фізкультхвилинка
Птахи Лісової школи пропонують вам відпочити.
6 х 2=12 Діти в школі вчаться / встають рівненько біля парт
6 х 3=18 На перерві веселяться /виконують танцювальні вправи
6 х 4=24 Хочуть набратися сили / згинають і розгинають руки
6 х 5=30 й на урок не запізнитись / руки в боки, біг на місці
6 х 6=36 учень у школі не гість / нахили вліво і вправо
6 х 7=42 Кожен працює сповна /вирівнятись, руки покласти на груди
6 х 8=48 Вчаться навіть звірі в лісі /витягнути руки і помахати ними
6 х 9=54 Учні все зрозуміли / стрибки на місці
6 х10=60 й уроками дорожать. / стають струнко
Усі тихенько сідають і працювати починають.
1.4. Робота над закріпленням таблиці.
Диктор лісового радіо Сорока Білобока пропонує вам показати, як ви вмієте використовувати таблицю множення 6, розв`язуючи приклади.
№ 723( 1-ий вираз – коментують, решту – самостійно)
2. Робота з геометричним матеріалом.
Сорока Білобока прилетіла разом зі своєю подружкою.
Подивіться, на цю незвичайну пташку.
– Назвіть, з яких геометричних фігур вона складається.
(З’являється буква).
VI. Робота над задачами .
Задача 725. Учень вирізав з паперу 4 квадрати, 6 кругів, а трикутників – у 3 рази більше, ніж кругів. Скільки всього многокутників вирізав учень?
Що означає кожне число в задачі?
Про що запитується?
Чи всі дані фігури є многокутниками?
– Діти, хто може розв’язати задачу, працюйте самостійно.
В кого виникли труднощі, складемо план розв’язання задачі.
– Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? (Ні)
Чому? (Бо нам невідомо, скільки трикутників вирізав учень з паперу)
Чи можна про це дізнатися? (Так)
Як? (6 ∙ 3=18 (тр.))
Як відповісти тепер на запитання задачі? (18+4=22 (мн.))
План:
1) Скільки трикутників вирізав учень з паперу?
2) Скільки всього многокутників вирізав учень?
Розв’язання задачі і відповідь запишіть самостійно.
Порада «Уважно вивчайте умову задачі».
(З’являється буква).
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
Гра-головоломка «Мозаїка»
Рахуйте уважно, без помилок.
VІІI. Підсумок уроку.
Рефлексія.
-Що найбільше сподобалося на уроці?
-Що запам’яталося?
-Що приготувати вам на наступний урок?
-Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно?
2.Робота з буквами.
-Що за сюрприз чекав на вас?
(Діти складають із букв слово розумники).
VII. Домашнє завдання.
С. 109, вивчити таблицю множення числа 6, № 728, 729.