Узагальнення і систематизація знань з теми "Усне додаванняя і відніманння чисел у межах 100 з переходом через розряд"

Про матеріал

Урок проведено з метою систематизувати та узагальнити знання з теми, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння аналізувати та розв'язувати задачі різними способами;розвивати увагу, мислення, пам'ять, математичне мовлення; виховувати ділову активність, наполегливість у досягненні мети, позитивні риси характеру.


Перегляд файлу

Тема. Узагальнення знань з теми «Усне додавання і віднімання чисел у межах 100 з    переходом через  розряд» 
Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння аналізувати та розв’язувати задачі різними способами.
Розвивати увагу, мислення, пам’ять, математичне мовлення. 
Виховувати ділову активність, наполегливість у досягненні мети, позитивні риси характеру. 
Обладнання: 

-Малюнок Святого Миколая
— Картки для складання задач;  

— Сніжинка із прикладами для розминки; 
—— Початки речень: 
• Я дізнався на уроці… 
• Я cьогодні зрозумів… 
• Найлегшим для мене було… 
• Найважче мені… 
• Найцікавішим моментом уроку був… 

Тип уроку. Урок-казка .

Хід уроку 

І. Організаційний момент 
Вчитель - Завтра – день святого Миколая. Цей святий здавна вважається покровителем діток. З неба він бачить кожного з вас. Знає, хто цілий рік був старанним, слухняним, а хто бешкетував і лінувався. 
Ви хочете спитати, як Святий Миколай встигає до всіх діток? Знайте, що у нього є багато помічників – це маленькі янголята. Ось про одного з таких янголят і буде наша сьогоднішня історія, що має назву «Святий Миколай і янголик-учень». Але казку я буду розповідати частинами, а між ними ми будемо вдосконалювати свої вміння з математики. 
Сподіваюсь, що сьогоднішній урок допоможе вам проявити свої вміння розв’язувати задачі, обчислювати приклади, працювати старанно, уважно, наполегливо. 
Після виконання кожного завдання ми будемо з вами поступово складати вираз, над змістом якого подумаємо в кінці уроку. 
1.Інтерактивний прийом «Очікування» 

 - Яким на вашу думку буде наш урок? 
Розповідь І частини казки . 
 - Зранку у небі в райському саду 18 грудня був великий рух. Одні янголики сиділи на деревах, зривали яблука й кидали їх на долину, де стояли другі, що ловили їх у фартушки. 
Хтось трусив горіхові дерева, й горіхи, мов град, падали в траву, хтось носив кошики, повні солодких пахучих медяників і тістечок. 
А старші янголики з поважними личками відламували з кущиків гілки й зв’язували їх золотими стрічечками в пучечки. Сьогодні ж день, коли Святий Миколай вночі спускається на землю, щоб обдарувати чемних діточок, а нечемних покарати. Це його обов’язок вже від давнього часу…  
Вчитель. – Що буде далі, ми дізнаємось, якщо виконаємо наступні завдання. 

ІІ. Актуалізація опорних знань. 
1.Гра «Склади сніжинку.»(діти розв’язують приклади передаючи промінець від сніжинки лідеру. Коли всі приклади розв’язані лідер складає з них сніжинку)№405 

Відкриваємо слово (на дошці)-ЧАРІВНИЦЯ
2. Інтерактивна вправа «Триттєйський суддя» (3 учні біля дошки . 2учні по черзі задають приклади №406 , а третій –суддя контролює відповідь словами «правильно, неправильно»)

Відкриваємо слово -ОСІНЬ
3.Завдання .№407.  Метод «Робота в парах» 

Відкриваємо слово- ЖАР  -ПТАХА

4.Робота в парах. Розв’язування рівностей. №408.

5.Логічна розминка №409

Відкриваємо слово -ЗАЗИВАЄ
ІІІ. Закріплення знань. 
Робота над задачами. 
Розповідь ІІ частини казки. 

 - Миколині санки стояли вже перед дверима. А два великі олені нетерпляче потрясали головами, аж дзвіночки на їхніх шиях дзвеніли, мов срібний сміх. Янголики напакували мішки й з галасом та сміхом тягли їх до санок. 
Один маленький янголик стояв збоку і сумно спостерігав за працею старших янголят. Він так хотів їм допомагати. Але вони відсували його вбік і говорили: 
- Ти ще не можеш цього робити! У тебе немає ще крил! 
- Це правда, я ще тут недавно. Спочатку мушу, як і кожне янголя, навчитися. Тому у мене ще навіть крилець нема. Але зараз я би міг так добре допомагати, - думав янголик. 
А Святий Миколай, щось бурмочучи собі під ніс, натягав свої великі чоботи, вдягав грубий кожух та хутряну шапку на вуха. Він виглядав трохи страшно, але його любе старе обличчя було добре і лагідне. Це відчував також янголик-учень, який притулився до дідусевих колін. 
Нарешті ввечері все було готове. Святий Миколай перевірив ще раз мішки, погладив янголика по голівці, помахав усім на прощання і сказав: 
- Будьте чемні, янголята, поки я не повернуся. 
І нирнув на санках у саму середину густої сніговії. 
Усі янголята пішли знов на сонячну, теплу небесну поляну, тільки янголик-учень дивився в далечінь, де зникли санки Миколая. 
«Бідний Святий Миколай, - думав він, - ось їде в холод і темряву, Він усіх обдаровує, але хто йому щось подарує?»… 
Що ж буде далі, чи отримає Миколай подарунок, ми дізнаємось після того, як розв’яжемо задачі. 
1.Робота над задачею №410(Учні записують у зошити вираз: 73-(35+24)=14кг

                        73 кг

Картинки по запросу малюнки коробокКартинки по запросу малюнки коробокКартинки по запросу малюнки коробок

    35кг          24кг          ?

Відкриваємо слово- БАБИН.

ІV. Музична фізхвилинка «Ялинка»
Розповідь ІІІ частини казки 
Вчитель. – Що ж далі у нашій історії? 
Маленький янголик-учень зовсім засумував. А раптом весело засміявся, бо йому до голівки прийшла гарна думка. Він хотів щось подарувати Святому Миколаю, щось, чому святий дідусь буде дуже радий, коли вернеться додому. 
Янголик оглянувся сторожко, чи не бачить його хтось і побіг швиденько до комори, в якій взимку Святий Миколай ховав веселку. Вона була гарно скручена, але на кінцях можна було витягти кілька ниток з кожної барви: червоної, оранжевої, жовтої, зеленої, блакитної, синьої, фіолетової. Потім відломив від куща 2 гілочки, сів у куточку і став щось плести… 
2.Розгляд трьох способів віднімання суми від числа. (с.71)

Відкриваємо слово- САД

3.Задача №411.

              88   зошитів

Картинки по запросу малюнки зошитів         Картинки по запросу малюнки зошитів       Картинки по запросу малюнки зошитів

31 зош        28 зош.    решта
вираз: 88- (31+28)= 88- 59= 88-31-28= 88-28-31=29 зош.

Відкриваємо слово- ФАРБУВАТИ.
Розповідь ІV частин казки 

 - Наступив ранок 19 грудня, коли Святий Миколай закінчив свою роботу. Мішки дідуся були порожні. Він був утомлений і перемерзлий, і коли олені спинилися перед небесними воротами, він тихо пішов у свою кімнату, щоб зігрітися і відпочити. 
- Ого?! А це що тут лежить? Пара гарненьких капців? Всіма барвами веселки мерехтять вони! Ай, чудово! 
Святий Миколай скинув важкі чоботи і радо взув нові капці. Які вони були м’якенькі, які теплі і якраз по нозі! І тут лежала картка: «Любому Святому Миколаю на радість» 
Святий Миколай вийшов з кімнати і задзвонив дзвіночком, скликаючи всіх янголят. 
Усі вони швидко злетілися, усі хотіли привітати його зі святом. Але він сказав: 
- Гляньте, які гарні капці. Хто це міг мені подарувати! 
Янголики дивувалися: ні, щось такого жодному з них не прийшло на думку. В останньому ряду стояв янголик-учень і зовсім почервонів. 
- Отже, це був ти, - сказав Святий Миколай і випровадив його на перед. – А звідки ти мав такі гарні нитки? 
Тут янголик почав плакати: 
- Я хотів тобі так дуже щось подарувати й узяв кілька ниток із веселки, але я цього напевне більше ніколи не зроблю! 
- Ходи до середини, - сказав Святий Миколай. 
Бумс! – зачинилися двері кімнати Миколая і янголики зашепотіли: 
- Тепер він буде покараний.
Вчитель. – Наш маленький янголик знаходиться зараз у кімнаті Святого Миколая. Що ж буде далі? 
Чи буде він покараний, як думають інші янголики? 
Найцікавіше чекає на нас після розв’язання прикладів №412. 
V. Підсумок уроку. 
 -Час завершувати нам урок і казка теж добігає кінця. 
Через деякий час двері відчинилися, на порозі стояв янголик. 
І це був уже не янголик-учень, бо за спиною у нього блищала пара сніжно-білих крилець. 
- Лети, маленький, янголику, - сказав Святий Миколай, - і нехай твоє добре серденько сіє любов на землі. 
 – Чи сподівалися ви на таку кінцівку казки? 
Читання  вислову, який складали протягом уроку: «Чарівниця осінь жар-птаху зазиває бабин сад фарбувати» 
- Що особливого у вислові? 
(Перші літери слів допомагають запам’ятати кольори веселки) 
Прийом «Рефлексія» 
Продовж речення: 
Я дізнався на уроці… 
Я сьогодні зрозумів… 
Найлегшим для мене було… 
Найважче мені… 
Найцікавішим моментом уроку був… 

 – На завершення нашого уроку-казки ви отримаєте невеличкі подарунки на згадку про урок.

Картинки по запросу малюнки новорічних іграшок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2018
Переглядів
620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку