Так хочеться в ту казку повернути

Про матеріал
Ознайомлення учнів із творчістю поетів – іспасчан, які у віршах змальовували казкових героїв та чарівні картини ; формування вмінь складати казку, будувати імпровізовані роздуми та характеристики героїв; удосконалення навичок складати логічно послідовну розповідь; розвивати спостережливість; виховувати кращі людські якості.
Перегляд файлу

Урок української літератури у 5 класі на тему:

Так хочеться в ту казку повернути…

                                                                                   

Мета:  ознайомлення учнів із творчістю поетів – іспасчан, які у  віршах змальовували казкових героїв та чарівні картини ; формування вмінь складати казку, будувати імпровізовані роздуми та характеристики героїв; удосконалення навичок складати  логічно послідовну розповідь; розвивати спостережливість; виховувати  кращі людські якості.

Тип уроку: урок літератури рідного краю

Обладнання:  збірка творів поетів, відеоматеріали (інтернет-ресурси) ,

                                 Епіграф:  Я малюю свій світ,

                                                   Чарівний, загадковий

                                                    Із казок, таємниць,

                                                    Теплий, світлий, святковий

                                                                              Марія Корсун

                               Перебіг уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Казки люблять усі – малі й дорослі, бо в казках втілюються мрії і перемагає справедливість. У пересічних людей виростають крила, звірі починають розмовляти, бідні стають багатими, а слабкі сильними. .

III. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Уясніть, чим відрізняється казка від інших прозових жанрів

Що для казки характерне

1. Фантастична    розповідь    про оточуючий світ.

2. Розповідь містить багато епі¬зодів і має щасливе закінчення.

3. Головний герой чи герої обо¬в'язково досягають своєї мети, і добро перемагає зло.

4. Традиційні   зачин   і   кінцівка; трикратні повтори; примовки.

5.  Наявність контрастних дійових осіб — символів добра і  зла.

Що в казці відсутнє

1.  Оповідь про історичні події та історичних героїв.

2.  Незакінченість сюжету.

  1. 3.  Поразка героя.
  2. 4.  Широкі описи природи і побуту, детальне   змалювання   пережи­вань героїв.

V. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Читання віршів Івана Фрацовіра, Марії Корсун та Світлани Мензак, у яких присутній казковий сюжет та казкові герої. 

2. Обмін враженнями від почутого. ( Чи вдалося п’ятикласникам поринути в казковий світ авторів, зрозуміти його?)

3. Записати у зошит казкові фрагменти із запропонованих поезій, визначити, до  якої групи казок ( про тварин, чарівні,  соціально – побутові) вони належать.

VІ. Твора робота

Складання казки за мотивами опрацьованих поезій , використовуючи запропоновані шаблони.

Зачин казки

  • Був (була) собі на світі...
  • За високими горами, за синіми морями...
  •  От одного разу...
  •  Жили собі, були собі...
  • У тридев'ятому царстві, в тридесятому государстві...
  •  Якось вирішили (зустрілися, хотіли)...

Сталі вислови

  • Трикратні повтори.
  • Казкові вирази-примовки типу: Сказано- зроблено. Швидко слово мовиться, та не швидко діло робиться. Чи довго вони йшли, чи недовго, а прийшли... Аж ось прийшла чутка, що так і так...

Кінцівка

  • Вам казка, а мені бубликів в'язка.
  •  Стали жити-поживати, добра наживати.

      -   Живуть та постолом добро возять.

     -   Поїхали в ліс, вирубали ківш, то ще б казки було більш.

     -  Прийшли додому та стали гарно собі жити і Бога хвалити, що їм поміг.

    -  І я там був, горілку пив, по вусах текла, а в роті не була.

VІІ. Рефлексія

Тож не забудьмо, мріймо й далі,

Живім у казці так завжди.

Вся суть життя- це без печалі

Прожити в казці, назавжди!

                         Іван Фрацовір

Слово вчителя. На сьогоднішньому уроці ми за допомогою поезії наших земляків змогли поринути у світ казки та опанувати  поняття «добре» і «погано»; навчилися простежувати взаємозв’язок між вчинками та їх наслідками; дізналися, що таке взаємодопомога і навіщо потрібні друзі; навчилися  розпізнавати підступність і хитрість; збагатили активний словниковий запас.

VІІІ. Домашнє завдання

 Дописати казку, навчитись виразно її читати на наступному уроці

 

docx
Додав(-ла)
Гавриляк Марія
Додано
10 січня 2022
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку