ТЕМА 1. Подорожуємо і відкриваємо світ
ТИЖДЕНЬ 4. ПРИГОДА 4. “Такий великий маленький світ”
УРОК23. Обережно — комахи!
Чим небезпечні комахи для людини?
Мета
Очікувані результати навчання
Обладнання
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
1 |
Привітання-побажання. Всесвітній день здоров’я довкілля (2011) Привітайте одне одного й побажайте щось таке гарне і приємне, щоб спогади про це побажання підтримували гарний настрій протягом усього дня. |
2. Вправа “Закресли третю букву”
|
І дорослі, і діти люблять відкривати таємниці. Щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку, закресліть кожну третю букву і прочитайте слово.
|
4. Повідомлення теми уроку
|
З різноманітними комахами, тобто жуками, мухами, бджолами, метеликами ми стикаємося повсякчас. І це не дивно, адже цих тварин на нашій планеті найбільше — близько 8 мільйонів видів. Комахи живуть усюди, за винятком морських глибин. Продовжимо досліджувати світ комах. Дізнаємося, що слід робити, якщо комаха вкусить.
|
|
|
|
|
6. Вправа “Розкажи”
|
Орест розповів у класі, що мухи й нині можуть переносити численні хвороби. Діти стали розповідати, як захищаються від цих комах у їхніх родинах, і виявили 5 різних способів. А скільки відомо вам? Назвіть їх (підр., с. 32, завд. 1).
|
7. Вправа “Змоделюй ситуацію”
|
Петро пригадав, як улітку його вжалила бджола й місце укусу сильно почервоніло та свербіло. Що слід робити в таких випадках? Змоделюйте ситуацію надання першої допомоги в разі укусу комахи. Скористайтеся інформацією з довідничка (підр., с. 31, завд. 3). Довідничок:
|
8. Перегляд відео “Небезпечні комахи атакують: кого потрібно боятися”
|
9. Фізкультхвилинка
|
10. Вправа “Продовж діалог”
|
|
11. Завдання про комах
|
|
Запропонуйте дітям уявити ситуацію і поміркувати: попелиці зіпсували 2/3 врожаю, тож виросла лише третина — 10 кг (одна частина від повного врожаю). Отже, якби родина вчасно вжила всіх засобів захисту і попелиці нічого не зіпсували, то врожаю було б утричі більше (три частини) — 10 · 3 = 30 (кг) — саме стільки могла б отримати родина.
Перевірити результат можна так: 2/3 врожаю — це 20 кг, 20 + 10 = 30 кг.
|
Марічка записала в зошиті речення, а коли перечитала, то помітила в ньому 2 помилки. Знайдіть їх і зробіть відповідні виправлення.
|
12. Вправа “Поміркуй”
|
Матвій вирішив, що турун — шкідник, і став топтати цих жуків на подвір’ї. Старший брат, побачивши це, вигукнув: “Негіднику, ти нищиш корисних комах!” — і сильно штовхнув хлопчика. Що при цьому міг відчувати Матвій? Поміркуйте, чи були порушені його права. Як ви оцінюєте дії кожного з братів? (підр., с. 33, завд. 5) Онлайн вправа 4 клас. ЯДС. Волощенко Урок №11 (learningapps.org)
|
13. Читання з позначками
|
|
14. Рефлексія
|
|