“Такий великий маленький світ” Обережно — комахи!

Про матеріал
ТЕМА 1. Подорожуємо і відкриваємо світ ТИЖДЕНЬ 4. ПРИГОДА 4. “Такий великий маленький світ” УРОК23. Обережно — комахи!
Перегляд файлу

ТЕМА 1. Подорожуємо і відкриваємо світ

ТИЖДЕНЬ 4. ПРИГОДА 4. “Такий великий маленький світ”

УРОК23. Обережно — комахи!
Чим небезпечні комахи для людини?

Мета

  •                  поглибити знання про комах;
  •                  активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  •                  збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  •                  розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування, естетичний смак;
  •                  виховувати інтерес до природи.

Очікувані результати навчання

  •                  дитина вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
  •                  об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
  •                  висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  •                  підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
  •                  зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
  •                  ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  •                  наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  •                  робить висновки зі спостережень і досліджень разом з учителем або самостійно;
  •                  систематизує та узагальнює інформацію;
  •                  знає основні ознаки комах;
  •                  знає, чим комахи можуть бути небезпечні для людей;
  •                  знає, що слід робити при укусі комахи.

Обладнання

  •                  підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 1);
  •                  робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
  •                  звичайний аркуші;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

1

Привітання-побажання.   

Всесвітній день здоров’я довкілля (2011)

Привітайте одне одного й побажайте щось таке гарне і приємне, щоб спогади про це побажання підтримували гарний настрій протягом усього дня.

2. Вправа “Закресли третю букву”

 

І дорослі, і діти люблять відкривати таємниці. Щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку, закресліть кожну третю букву і прочитайте слово.

КОСМАРХИТ

  •                  Яке слово у вас вийшло?

 

4. Повідомлення теми уроку

 

З різноманітними комахами, тобто жуками, мухами, бджолами, метеликами ми стикаємося повсякчас. І це не дивно, адже цих тварин на нашій планеті найбільше — близько 8 мільйонів видів. Комахи живуть усюди, за винятком морських глибин. Продовжимо досліджувати світ комах. Дізнаємося, що слід робити, якщо комаха вкусить.

 

 

 

6. Вправа “Розкажи”

 

Орест розповів у класі, що мухи й нині можуть переносити численні хвороби. Діти стали розповідати, як захищаються від цих комах у їхніх родинах, і виявили 5 різних способів. А скільки відомо вам? Назвіть їх (підр., с. 32, завд. 1).

 

7. Вправа “Змоделюй ситуацію”

 

Петро пригадав, як улітку його вжалила бджола й місце укусу сильно почервоніло та свербіло. Що слід робити в таких випадках? Змоделюйте ситуацію надання першої допомоги в разі укусу комахи. Скористайтеся інформацією з довідничка (підр., с. 31, завд. 3).

Довідничок:

  •                  Промий місце укусу водою та милом.
  •                  Поклади на нього холодний компрес, щоб запобігти набряканню.
  •                  За рекомендацією лікаря прийми антигістамінний (протиалергійний) препарат для зменшення свербежу.
  •                  Якщо ти вже роздряпав / роздряпала шкіру, оброби ранку антисептиком.

8. Перегляд відео “Небезпечні комахи атакують: кого потрібно боятися”

  •                  Що нового ви дізналися про комах?
  •                  Які правила безпеки запам’ятали?

9. Фізкультхвилинка

 

10. Вправа “Продовж діалог”

 

  •                  Влад та Оля розмірковували про користь і шкоду від комах. Продовжте їхній діалог (підр., с. 32, завд. 2).
  •                  Чи можна однозначно стверджувати, що якась комаха корисна або що вона шкідлива? Чому?

11. Завдання про комах

 

 

      Запропонуйте дітям уявити ситуацію і поміркувати: попелиці зіпсували 2/3 врожаю, тож виросла лише третина — 10 кг (одна частина від повного врожаю). Отже, якби родина вчасно вжила всіх засобів захисту і попелиці нічого не зіпсували, то врожаю було б утричі більше (три частини) — 10 · 3 = 30 (кг) — саме стільки могла б отримати родина.

Перевірити результат можна так: 2/3 врожаю — це 20 кг, 20 + 10 = 30 кг.

 

 

Марічка записала в зошиті речення, а коли перечитала, то помітила в ньому 2 помилки. Знайдіть їх і зробіть відповідні виправлення.

 

Колорадьський жук цього року зїв на городі листя картоплі.

 

12. Вправа “Поміркуй”

 

Матвій вирішив, що турун — шкідник, і став топтати цих жуків на подвір’ї. Старший брат, побачивши це, вигукнув: “Негіднику, ти нищиш корисних комах!” — і сильно штовхнув хлопчика. Що при цьому міг відчувати Матвій? Поміркуйте, чи були порушені його права. Як ви оцінюєте дії кожного з братів? (підр., с. 33, завд. 5)

Онлайн вправа 4 клас. ЯДС. Волощенко Урок №11 (learningapps.org)

 

13. Читання з позначками

 

  •                  Валя зауважила, що з настанням холодів усі комахи по-різному готуються до зими. Прочитайте текст. Біля кожного речення поставте відповідний знак (зош., с. 15, завд. 2).
  •                  Яка інформація для вас була відомою?
  •                  Що було для вас новим?
  •                  Яка інформація вас зацікавила / здивувала?
  •                  Про що захотілося дізнатися більше?
  •                  Як ви гадаєте, чи можна довіряти цій інформації? Чому?

 

14. Рефлексія

 

  •                  З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  •                  Якими “скарбами” поповните скриньку?
  •                  Запишіть на стікерах, що нового ви сьогодні дізналися.

 

docx
Додано
17 травня
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку