“Такий великий маленький світ” Обережно — комахи!

Про матеріал
ТЕМА 1. Подорожуємо і відкриваємо світ ТИЖДЕНЬ 4. ПРИГОДА 4. “Такий великий маленький світ” УРОК23. Обережно — комахи!
Перегляд файлу

ТЕМА 1. Подорожуємо і відкриваємо світ

ТИЖДЕНЬ 4. ПРИГОДА 4. “Такий великий маленький світ”

УРОК23. Обережно — комахи!
Чим небезпечні комахи для людини?

Мета

  •                  поглибити знання про комах;
  •                  активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  •                  збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  •                  розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування, естетичний смак;
  •                  виховувати інтерес до природи.

Очікувані результати навчання

  •                  дитина вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
  •                  об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
  •                  висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  •                  підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
  •                  зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
  •                  ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  •                  наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  •                  робить висновки зі спостережень і досліджень разом з учителем або самостійно;
  •                  систематизує та узагальнює інформацію;
  •                  знає основні ознаки комах;
  •                  знає, чим комахи можуть бути небезпечні для людей;
  •                  знає, що слід робити при укусі комахи.

Обладнання

  •                  підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 1);
  •                  робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
  •                  звичайний аркуші;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

1

Привітання-побажання.   

Всесвітній день здоров’я довкілля (2011)

Привітайте одне одного й побажайте щось таке гарне і приємне, щоб спогади про це побажання підтримували гарний настрій протягом усього дня.

2. Вправа “Закресли третю букву”

 

І дорослі, і діти люблять відкривати таємниці. Щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку, закресліть кожну третю букву і прочитайте слово.

КОСМАРХИТ

  •                  Яке слово у вас вийшло?

 

4. Повідомлення теми уроку

 

З різноманітними комахами, тобто жуками, мухами, бджолами, метеликами ми стикаємося повсякчас. І це не дивно, адже цих тварин на нашій планеті найбільше — близько 8 мільйонів видів. Комахи живуть усюди, за винятком морських глибин. Продовжимо досліджувати світ комах. Дізнаємося, що слід робити, якщо комаха вкусить.

 

 

 

6. Вправа “Розкажи”

 

Орест розповів у класі, що мухи й нині можуть переносити численні хвороби. Діти стали розповідати, як захищаються від цих комах у їхніх родинах, і виявили 5 різних способів. А скільки відомо вам? Назвіть їх (підр., с. 32, завд. 1).

 

7. Вправа “Змоделюй ситуацію”

 

Петро пригадав, як улітку його вжалила бджола й місце укусу сильно почервоніло та свербіло. Що слід робити в таких випадках? Змоделюйте ситуацію надання першої допомоги в разі укусу комахи. Скористайтеся інформацією з довідничка (підр., с. 31, завд. 3).

Довідничок:

  •                  Промий місце укусу водою та милом.
  •                  Поклади на нього холодний компрес, щоб запобігти набряканню.
  •                  За рекомендацією лікаря прийми антигістамінний (протиалергійний) препарат для зменшення свербежу.
  •                  Якщо ти вже роздряпав / роздряпала шкіру, оброби ранку антисептиком.

8. Перегляд відео “Небезпечні комахи атакують: кого потрібно боятися”

  •                  Що нового ви дізналися про комах?
  •                  Які правила безпеки запам’ятали?

9. Фізкультхвилинка

 

10. Вправа “Продовж діалог”

 

  •                  Влад та Оля розмірковували про користь і шкоду від комах. Продовжте їхній діалог (підр., с. 32, завд. 2).
  •                  Чи можна однозначно стверджувати, що якась комаха корисна або що вона шкідлива? Чому?

11. Завдання про комах

 

 

      Запропонуйте дітям уявити ситуацію і поміркувати: попелиці зіпсували 2/3 врожаю, тож виросла лише третина — 10 кг (одна частина від повного врожаю). Отже, якби родина вчасно вжила всіх засобів захисту і попелиці нічого не зіпсували, то врожаю було б утричі більше (три частини) — 10 · 3 = 30 (кг) — саме стільки могла б отримати родина.

Перевірити результат можна так: 2/3 врожаю — це 20 кг, 20 + 10 = 30 кг.

 

 

Марічка записала в зошиті речення, а коли перечитала, то помітила в ньому 2 помилки. Знайдіть їх і зробіть відповідні виправлення.

 

Колорадьський жук цього року зїв на городі листя картоплі.

 

12. Вправа “Поміркуй”

 

Матвій вирішив, що турун — шкідник, і став топтати цих жуків на подвір’ї. Старший брат, побачивши це, вигукнув: “Негіднику, ти нищиш корисних комах!” — і сильно штовхнув хлопчика. Що при цьому міг відчувати Матвій? Поміркуйте, чи були порушені його права. Як ви оцінюєте дії кожного з братів? (підр., с. 33, завд. 5)

Онлайн вправа 4 клас. ЯДС. Волощенко Урок №11 (learningapps.org)

 

13. Читання з позначками

 

  •                  Валя зауважила, що з настанням холодів усі комахи по-різному готуються до зими. Прочитайте текст. Біля кожного речення поставте відповідний знак (зош., с. 15, завд. 2).
  •                  Яка інформація для вас була відомою?
  •                  Що було для вас новим?
  •                  Яка інформація вас зацікавила / здивувала?
  •                  Про що захотілося дізнатися більше?
  •                  Як ви гадаєте, чи можна довіряти цій інформації? Чому?

 

14. Рефлексія

 

  •                  З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  •                  Якими “скарбами” поповните скриньку?
  •                  Запишіть на стікерах, що нового ви сьогодні дізналися.

 

docx
Додано
17 травня 2024
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку