Мета : популярізація творчості Т. Шевченка через проектну діяльність учнів; допомогти учням зрозуміти внутрішній світ поета, його мистецькі полотна; формувати уміння працювати в групах, опрацьовувати додаткову літературу і презентувати проект.
Вікторія Грімова,
учитель української мови та літератури
Пологівської гімназії «Основа»
Тема: Тарас Шевченко і сучасність. Захист інформаційно –творчого проекту.
Мета : популярізація творчості Т. Шевченка через проектну діяльність учнів; допомогти учням зрозуміти внутрішній світ поета, його мистецькі полотна; формувати уміння працювати в групах, опрацьовувати додаткову літературу і презентувати проект, зв’язно висловлювати свої думки, зацікавлювати інших інформацією.
Учасники: учні 7-8 класів.
Ключове питанням : Ким для сучасного покоління українців є Тараc Шевченко?
Методи, прийоми, форми роботи :
розповідь учителя, дослідницькі повідомлення, читання віршів
Т.Шевченка українською та англійською мовами, виконання пісень на слова великого Кобзаря.
Обладнання: мультимедійна дошка, портрет Т. Шевченка, плакат, декорації української хати, твори Кобзаря мовами світу, учнівські презентації, публікації.
МІНІ – ПРОЕКТИ:
І міні – проект «Відомі й невідомі сторінки біографії Т.Шевченка»
ІІ міні –проект «Шевченко – художник»
ІІІ міні –проект «Тарас Шевченко в англомовному світі»
ІV міні –проект «Шевченко і музика»
ХІД УРОКУ
І.Організація класу. Мотивація навчання.
Слово вчителя.
Свою Україну любіть.
Любіть її…во время люте
В останню, тяжкую мінуту,
За неї Господа моліть.
Т. Шевченко
Тарас Григорович Шевченко – людина високих моральних людських якостей, що стоїть нарівні з кращими світовими творцями-мислителями. Беручи всю світову літературу, тяжко знайти серед письменників другу подібну постать, що пройшла б такий же винятковий життєвий шлях; що вийшла б із самих низів і досягла б найбільшого злету творчого генія, що з прожитих 47 років життя була б лише десять років на волі, що була б одночасно поетом, прозаїком, драматургом, художником, співаком, редактором, а головне, що могла б так глибоко відбити думки, життя і мрії свого народу, як це зробив геніальний Тарас Шевченко, ставши письменником світової слави.
У кожного з нас — свій шлях до Тараса Шевченка. У когось — через поезію, прозу, живопис, фотографію, а ми обрали свій і створили проект «Тарас Шевченко і сучасність». Три тижні тому ми сформували творчу групу групу учнів 7-а і 8-а класу та вчителів української мови, англійської мови та музики, яких об’єднувала одна ідея та мета. Ми всі разом намагалися дослідити і зрозуміти: Чому цілі покоління українців і іноземців захоплювались і захоплюються постаттю Тараса Григоровича і його працею?
Ключове питанням нашого проекту: Ким для вас є Тарас Шевченко? На це питання ви спробуєте відповісти після захисту проекту.
ІІ. А зараз свій міні-проект представить група дослідників, які вивчали «Відомі й невідомі сторінки біографії Т. Шевченка.
План:
Запрошую представити свій міні – проект групу художників . Вони розкажуть про автопортрети Т. Шевченка і представлять мистецьку галерею художника.
План:
1.Біографія Тараса Григоровича Шевченка в автопортретах.
2. Мистецька галерея робіт Тараса Шевченка.
Про значення творчості великого Кобзаря у англомовному світі розкажуть і прочитають вірші Кобзаря (українською та англійською мовами) знавці мов.
План:
1. Агапій Гончаренко – перший перекладач творів Кобзаря.
3. Джон Вір – український емігрант, який зміг донести у світ слово Шевченка.
На світі є чимало поетів, віршам яких притаманна мелодійність. До таких поетів, без сумніву, належить Т.Г. Шевченко. Про музику в житті Шевченка і про великий внесок у музичне мистецтво розкажуть та ще й заспівають пісні на слова великого Кобзаря юні вокалісти та рок- музиканти.
План:
ІІІ. Ви всі молодці! Досліджуючи, кожен з вас відкривав для себе Шевченка по-своєму. І зараз кожен з вас пробує відповісти на ключове питання нашого проекту і сказати : « Для мене Шевченко …
( учні діляться своїми роздумами)
IV. Рефлексія.
Сьогодні я :
Зрозумів..
Дізнався..
Мене вразило..
Цікавим сьогодні було…
V. Оцінювання діяльності учнів.
VI. Домашнє завдання ( на вибір)
- прокоментуйте висловлювання Остапа Вишні : «Т. Г.Шевченко! Досить було однієї людини, щоб врятувати цілий народ, цілу націю»;
- складіть сенкан про великого Кобзаря.