Тарас Шевченко і сучасність. Захист інформаційно –творчого проекту.

Про матеріал

Мета : популярізація творчості Т. Шевченка через проектну діяльність учнів; допомогти учням зрозуміти внутрішній світ поета, його мистецькі полотна; формувати уміння працювати в групах, опрацьовувати додаткову літературу і презентувати проект.

Перегляд файлу

Вікторія Грімова,

учитель української мови та літератури

                                                                          Пологівської гімназії «Основа»

 

Тема:  Тарас Шевченко і сучасність. Захист  інформаційно –творчого  проекту.

Мета : популярізація творчості Т. Шевченка через проектну діяльність учнів; допомогти учням  зрозуміти   внутрішній світ поета, його мистецькі полотна; формувати уміння працювати в групах, опрацьовувати додаткову літературу  і презентувати проект, зв’язно висловлювати свої думки,  зацікавлювати інших інформацією.

Учасники:  учні 7-8 класів.

Ключове  питанням :  Ким для  сучасного покоління українців є  Тараc Шевченко?

Методи, прийоми, форми роботи :

розповідь учителя, дослідницькі повідомлення, читання віршів

Т.Шевченка українською та англійською мовами, виконання  пісень на слова великого Кобзаря.

Обладнання: мультимедійна дошка, портрет Т. Шевченка, плакат, декорації української хати, твори  Кобзаря  мовами світу,  учнівські презентації, публікації.

 

МІНІ – ПРОЕКТИ:

І міні – проект  «Відомі й невідомі сторінки біографії Т.Шевченка»

ІІ міні –проект «Шевченко – художник»

ІІІ міні –проект «Тарас Шевченко  в англомовному світі»

ІV міні –проект «Шевченко і музика»

 

 

                                                          ХІД УРОКУ

 

        І.Організація класу. Мотивація навчання.

        Слово вчителя.

 

Свою Україну любіть.

Любіть її…во время люте

В останню, тяжкую мінуту,

За неї Господа моліть.

Т. Шевченко

 

Тарас Григорович Шевченко – людина високих моральних людських якостей, що стоїть нарівні з кращими світовими творцями-мислителями. Беручи всю світову літературу, тяжко знайти серед письменників другу подібну постать, що пройшла б такий же винятковий життєвий шлях; що вийшла б із самих низів і досягла б найбільшого злету творчого генія, що з прожитих 47 років життя  була б лише десять років на волі, що була б одночасно поетом, прозаїком, драматургом, художником, співаком, редактором, а головне,  що могла б так глибоко відбити думки, життя і мрії свого народу, як це зробив геніальний Тарас Шевченко, ставши письменником світової слави.

У кожного з нас — свій шлях до Тараса Шевченка. У когось — через поезію, прозу, живопис, фотографію, а  ми обрали свій  і створили проект «Тарас Шевченко і сучасність». Три тижні тому ми сформували творчу групу групу учнів 7-а і 8-а класу та вчителів української мови,  англійської мови та музики, яких об’єднувала одна ідея та мета. Ми всі разом намагалися дослідити і зрозуміти: Чому цілі покоління українців і іноземців захоплювались і захоплюються постаттю Тараса Григоровича і його працею?

Ключове  питанням  нашого проекту:  Ким для вас є Тарас Шевченко? На це питання ви спробуєте відповісти після   захисту проекту.

 

  ІІ. А зараз свій міні-проект  представить група дослідників, які вивчали  «Відомі й невідомі сторінки біографії Т. Шевченка.

План:

  1. Нелегке дитинство Тараса.
  2. Тараса У Вільно.
  3. Шевченка у Петербурзі .
  4. Найкращі і найщасливіші роки життя великого Кобзаря.
  5. І знов арешти і знову поневіряння у чужому краї.
  6. Останні та найцікавіші роки життя Тараса Григоровича Шевченка.

Запрошую представити свій міні – проект  групу художників . Вони розкажуть про автопортрети Т. Шевченка і представлять мистецьку галерею художника.

План:

1.Біографія Тараса Григоровича Шевченка в автопортретах.

2. Мистецька галерея робіт Тараса Шевченка.

Про значення творчості великого Кобзаря у англомовному світі розкажуть  і прочитають вірші Кобзаря (українською  та англійською мовами)   знавці мов.

План:

      1.  Агапій Гончаренко – перший  перекладач творів Кобзаря.

  1. Онуфрій   Івах  завжди душею залишався з Україною.  

      3. Джон Вір – український емігрант, який зміг донести у світ слово Шевченка.

  1. Віра Річ – посол української культури в англомовному світі.

 

На світі є чимало поетів, віршам яких притаманна мелодійність. До таких поетів, без сумніву, належить Т.Г. Шевченко. Про музику в житті Шевченка і  про великий внесок у музичне мистецтво розкажуть  та ще й  заспівають пісні на слова великого Кобзаря  юні вокалісти  та рок- музиканти.

План:

  1. Шевченко і музика.
  2. Рок-Кобзар  на вірші Тараса Шевченка.

 

 ІІІ. Ви всі молодці! Досліджуючи, кожен з вас відкривав для себе Шевченка по-своєму. І  зараз кожен з вас пробує  відповісти на ключове питання  нашого проекту  і сказати : « Для мене Шевченко …  

( учні діляться своїми роздумами)

IV. Рефлексія.

Сьогодні я :

Зрозумів..

Дізнався..

Мене вразило..

Цікавим сьогодні було…

V. Оцінювання діяльності учнів.

VI. Домашнє завдання ( на вибір)

  - прокоментуйте  висловлювання Остапа  Вишні : «Т. Г.Шевченко! Досить було однієї людини, щоб врятувати цілий народ, цілу націю»;

- складіть сенкан про великого Кобзаря.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
3064
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку