Технологічна карта дистанційного уроку

Про матеріал
Урок переможця конкурсу "Учитель року-2021" в номінації "Математика". Формувати розуміння значення формул скороченого множення в математиці, змістовну складову формул: «квадрат суми двох виразів» та «квадрат різниці двох виразів», вміння їх записувати та читати; здійснювати порівняльний аналіз з формулою «різниця квадратів двох виразів»; інтегрувати алгебраїчний матеріал з геометричним; застосовувати формули на практиці для піднесення двочлена до квадрату; реалізувати наскрізну лінію - підприємливість і фінансова грамотність
Перегляд файлу

Бондар Галина Михайлівна, учитель математики Комунальна організація (установа, заклад) "Шосткинський навчально-виховний комплекс: Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9 - дошкільний навчальний заклад Шосткинської міської ради Сумської області"

Технологічна карта уроку

Назва предмету

Математика

7 клас

Номер уроку: 23

Дата: 24.11.2020

Тема уроку

Формули квадрата двочлена.

Цілі уроку:

Очікувані результати. Після уроку учні будуть:

навчальні

формувати розуміння значення формул скороченого множення в математиці, змістовну складову формул: «квадрат суми двох виразів» та «квадрат різниці двох виразів», вміння їх записувати та читати; здійснювати порівняльний аналіз з формулою «різниця квадратів двох виразів»; інтегрувати алгебраїчний матеріал з геометричним; застосовувати формули на практиці для піднесення двочлена до квадрату; реалізувати наскрізну лінію - підприємливість і фінансова грамотність

знати

змістовно розуміти формули, записувати, читати; відрізняти від формул, вивчених на попередньому уроці

розвивальні

розвивати навички швидкої лічби; вміння досліджувати, порівнювати, аналізувати, систематизувати, критично мислити, культуру математичного мовлення і записів

вміти

підносити двочлен до квадрату, розуміти важливість формул і напрямки застосування: спрощення виразів і знаходження їх значень, розв’язування рівнянь тощо.

виховні

виховувати інтерес до математики; забезпечити реалізацію наскрізної лінії – громадянська відповідальність

пояснювати

формули, їх складові та напрямки використання

Місце уроку в розділі

урок є логічною одиницею теми «Цілі вирази»

Тип уроку

засвоєння нових знань

Основні терміни, поняття

формула квадрата суми (різниці) двох виразів, подвоєний добуток, квадрат виразу, формула різниці квадратів двох виразів, різниця виразів, сума виразів; формули скороченого множення; степінь; площа квадрата, площа прямокутника.

Міжпредметні зв’язки

геометрія, фізика, астрономія

Наочність

Підручник, презентація, завдання для роботи на уроці, моделі пласких онлайнових геометричних фігур

Обладнання

комп’ютер (гаджет), веб-застосунки для віртуального класу; мультимедійні ресурси для створення, спільного редагування та зберігання інформації – віртуальні дошки.

Форми роботи на уроці

фронтальна, індивідуальна

Етапи уроку

Зміст роботи

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Компетентності

Наскрізні лінії

І. Організаційний

Організація класу, емоційне налаштування

Вітається з учнями, обговорює правила роботи на онлайн уроці.

Здійснює огляд зображень до теми уроку (слайд Google презентації)

Вітаються з учителем, приймають правила роботи на онлайн уроці.

Обирають зайве зображення, яке не відповідає уроку (прописують в чаті), коментують свій вибір

Спілкування державною мовою, математична

НЛ-2

Громадянська відповідальність

ІІ. Актуалізація знань

Усний рахунок.

 

 

 

Проблемне питання «Чи достатньо знань, щоб обчислити всі вирази?»

Еврестична бесіда.

 

 

 

Метод «ЗХД» (Знаю-Хочу знати-Дізнався)

Пропонує учням усно обчислити три приклади (слайд Google презентації)

Пропонує порівняти вирази.

 

 

 

Повторює з учнями формули, вивчені на попередньому уроці: a2-b2 ; (a-b)(a+b).

Логічно поєднує вивчений матеріал з новим відповідно до таблиці Донни Огл

Здійснює формувальне оцінювання.

Усно обчислюють приклади.

 

 

Порівнюють і аналізують вирази.

 

 

 

Називають формули. За штрих-кодом закріплюють знання попереднього уроку.

Заповнюючи складові таблиці, самостійно з’ясовують напрямки вивчення теми «Формули скороченого множення».

Ініціативність і підприємливість

 

 

Математична

 

 

 

 

Математична

 

 

 

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-4

Підприємливість і фінансова грамотність

ІІІ. Визначення теми уроку та його завдань

Оголошення теми і задач уроку

Просить оголосити очікування

Висловлюють власні припущення, беруть участь у обговоренні

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Проблемне питання: «Як швидко піднести до квадрату число?»

Просить висловити гіпотезу, спонукає до роздумів.

Працює зі слайдами презентації

Вчаться пропагувати ідеї, формувати власну думку

Ініціативність і підприємливість, математична, уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2, НЛ-4

V. Усвідомлення змісту навчального матеріалу

Перевернутий клас

Учні читають і записують формули (a±b)2, які опрацювали вдома. Обирають необхідну до розв’язання проблемного питання.

 

 

 

 

 

Метод «Знаю-Хочу знати-Дізнався»

 

 

 

 

Міжпредметна інтеграція

 

 

 

 

 

Вправи «Знайди помилку» і «Віднови записи»

 

 

 

 

 

 

 

 

Геометрична ілюстрація формул.

Формує нові знання.

Залучає дітей до розуміння (алгебраїчне доведення), читання і запису формул (a±b)2, які були опрацьовані вдома; здійснює  застосування їх на практиці з використанням Google Документу Формує навички швидкої лічби.

Пропонує заповнити рядок таблиці «Дізнався».

 

 

 

Пропонує учням фізичні задачі з використанням формул, в запису яких є різниця квадратів та квадрат двочленна.

Пропонує учням об’єднатися в дві групи і на онлайн дошці виправити помилки (група 1) та відновити рівності (група 2).

Аналізує учнівські записи і пропонує занотувати свій приклад до нотатку.

Пропонує учням об’єднатися в пари (один учень в якості вчителя) й із різнокольорових фігур скласти геометричну ілюстрацію формул

Демонструють знання матеріалу.

Розвивають уміння спілкуватися математичною мовою.

Застосовують набуті знання на практиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментують заповнення рядку таблиці. Аналізують другий рядок (напрямки застосування формул)

Аналізують формули.

 

 

 

 

 

 

Оперуючи вивченими формулами, виправляють помилки чи відтворюють записи на онлайн дошці.

 

 

Слідкують за поясненнями вчителя, занотовують приклад до нотатку.

Працюють на онлайн дошці, складають квадрат із запропонованих фігур, пропонують довжини сторін, доводять формули.

Математична

Інформаційно-цифрова

Ініціативність і підприємливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціальна і громадянська

 

 

 

 

Міжпредметна

 

 

 

 

 

 

Інформаційно-цифрова

Математична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інноваційна

 

НЛ-4

НЛ-3

Здоров’я і безпека

VІ. Рефлексія

Метод «Знаю-Хочу знати-Дізнався»

Робота з проблемним питанням.

Спонукає до роздумів.

Пропонує систематизувати вивчений матеріал

 

Учні здійснюють коментування ремейків на віртуальній стіні Padlet: «Я навчився», «Для чого потрібно», «Маю бажання застосувати…» тощо.

Соціальна і громадянська

Інформаційно-цифрова

 

 

VІІ. Підведення підсумків, оцінювання знань

Еврестична бесіда.

Формує культуру висловлювання.

Пропонує здійснити аналіз зображень, запропонованих на початку уроку.

Удосконалюють навички логічно побудованої відповіді.

Аналізують власні відповіді в чаті з початку уроку.

Спілкування державною мовою

НЛ-4

VІІІ. Домашнє завдання

Оголошення домашнього завдання

Формує культуру висловлювання, записів. Інструктує щодо онлайн діяльності вдома.

Занотовують до щоденника вправи, що потрібно виконати на наступний урок (робота з підручником, тест онлайн)

Спілкування державною мовою

НЛ-2

 

Правила роботи на онлайн уроці:

  1. Здійснити вхід за посиланням  meet.google.com/ote-sdnb-tkz  о … год …. хв (відповідно до жеребкування, за 10-15 хвилин до початку уроку) з браузера Google Chrome.
  2. Налаштувати власну камеру та звук. Після входу вимкнути камеру та звук, щоб не було зайвого звукового фону під час уроку.
  3. Пам’ятати, що онлайн урок – це вимога сьогодення. Позитивно налаштуватися і співпрацювати з вчителем.

*** Для додаткового ознайомлення за бажанням Зручні сервіси

 

Інструкція по роботі з Jamboard

 

Jamboard - розумна дошка для спрощення командної роботи за допомогою інтеграції з Google Cloud Platform.  Дозволяє візуалізувати ідеї на спільній дошці, додати зображення, створити помітки, залучити матеріал з Інтернету чи Google диску, співпрацювати з членами команди з будь-якого девайсу в режимі реального часу.

Кожна jam-сесія зберігається автоматично на Google Диску та відправляється всім учасникам на пошту. Хочете продовжити на місці, де зупинилися? Без проблем! Просто поверніться до Jamу та продовжуйте творити. Програмне забезпечення Jamboard оновлюється кожні 4-6 тижнів, чим забезпечує розширення функціоналу та можливостей Jamboard. Постійні оновлення зробили його девайсом, який Ви будете використовувати роками на максимальній потужності.

Як працювати з сервісом ?

В рамках уроку вам потрібно буде обрати перо (маркер) за панелі інструментів (ліворуч), його колір (пропонує учитель), здійснити певні записи; рухати зображення.

Дошка для тренування:  https://jamboard.google.com/d/1ciZDdAqd0wESc77Kk4_Dpn_qPekv54hUyPn9GNfqlTc/edit?usp=sharing    

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
Додано
27 січня 2021
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку