Технологічна карта дистанційного уроку " Екологічні чинники та їх класифікації"

Про матеріал
Технологічна карта допомагає вчителю в проведенні дистанційного уроку за темою "Екологічні чинники та їхня класифікація". Форма проведення уроку онлайн-конференція на платформі ZOOM. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

1

 

Технологічна карта дистанційного уроку  з біології

в синхронному режимі

вчителя біології

Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №157

Харківської міської ради Харківської області

Торяник Діни Михайлівни

 

Тема уроку. Екологічні чинники та їхня класифікація

Клас: 11-А.

Мета:

навчальна –        розширити поняття про екологічні чинники, дати  їм   

                            характеристику,

          поглибити знання учнів про закономірності дії екологічних                     

                            чинників на живі організми

                            систематизувати знання щодо класифікації екологічних         

                            чинників.

                            формувати в учнів уміння активно й послідовно відстоювати            

                            власну точку зору, уміння знаходити переконливі аргументи  

                            для її доведення;

розвивальна –    розвивати цілеспрямованість, працелюбність, вміння          

                            працювати в групах в діалоговому режимі,вдосконалювати        

                            навички працювати з різними джерелами знань , вміння           

                            порівнювати, аналізувати факти та систематизувати здобуту       

                            інформацію;

виховна –           виховувати свідоме, дбайливе та  відповідальне  ставлення

                           до природи, самостійність в роботі, впевненість у своїх  силах

Завдання уроку:

                           1. Вивчити основні завдання та значення аутекологічних         

                               досліджень

                           2. Вивчити та класифікувати екологічні чинники.                                                                                                                             

                           3. Розробити та надати рекомендації щодо дбайливого         

                                ставлення  до  природи.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Форма проведення: онлайн-конференція на платформі Zoom.

 

Обладнання: ноутбук з доступом до мережі Інтернет, інструкційні карти, ілюстрації до уроку.

 

Інформаційні навчальні матеріали: електронні варіанти підручників, комп’ютерні навчальні системи (Zoom), презентації вчителя та учнів, відеоматеріали.

 

Спосіб зворотного  зв’язку: обговорення в режимі відеоконференції на платформі Zoom, чат, обмін приватними повідомленнями, веб-сервіс  «Google Classroom», месенджер  Viber, електронна пошта, електронний журнал, електронні щоденники.

 

Організація спільної діяльності учнів у шкільному середовищі: відеоконференція, чат в Zoom, месенджер  Viber, робота в групах.

Глосарій з теми дистанційного уроку:

  екологічні чинники; абіотичні екологічні чинники;   біотичні екологічні чинники; антропічні екологічні чинники; середовище існування; аутоекологія.

 

Список літератури й Інтернет-ресурсів:

 

 Моя наука  http://my.science.ua

Онлайн-курс «Автостопом по біології»  https://cutt.ly/UyFq4s5 

Добірка корисних онлайн-ресурсів  «Біологія дистанційно»  https://cutt.ly/wyFq6hD 

 

- навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія і екологія 10 – 11 клас Рівень стандарту. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки  України ( наказ №1407 від 23.10.2017 р.)

- http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

 

- Валерій Соболь. Біологія і екологія: підручник для 11 класу, рівень стандарту загальної середньої освіти. Кам’янець-Подільський «Абетка» 2019.

https://pidruchnyk.com.ua/1244-biologi-11-klas-sobol.htm

 

- наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2018 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»;

- https://osvita.ua/school/estimation/2422/

- лист Міністерства освіти і науки України від 11.08.2020 №1/9 – 430 « Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»;

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Admin/Мои%20документы/5f4caed10f675968632995%20(1).pdf

 

№ з/п

Етап уроку

Хід уроку

Додаткові матеріали        

до уроку, електронні

освітні ресурси

 

І

Організація класу

1. Привітання.

Елемент тренінгу «Електричний струм».

2. Повторення правил роботи в ZOOM.

-  ілюстрації до уроку;

- інструкція щодо роботи в ZOOM; https://vseosvita.ua/library/instrukcia-sodo-roboti-v-programi-zoom-stvorenna-onlajn-konferencii-onlajn-urokiv-236091.html

- налаштування на позитивний настрій;

- покликання на інструкцію в Google Classroom.

 

ІІ

Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Мозаїка».

 

 

 

2. Фронтальне      

     Опитування.

                      

а) дайте визначення висловлюванню: "Берегти природу – значить берегти життя";

б) обгрунтуйте твердження про необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних технологій.

-  робота з фото в ZOOM;

(приклади живої, неживої природи та діяльності людини).

 

Робота в ZOOM.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

Повідомлення теми, мети й завдань уроку

1. Визначення теми уроку.

2. Оголошення мети й завдань уроку.

- фото таблиць, предметні карти.

 

 

ІV

Мотивація навчальної діяльності

1.Вправа «Індикатор успіху».

2.Як пояснити явище вимирання тварин, зникнення рослин?

 

Відправлення зірочок у ZOOM

- проблемне питання;

- фото вимерлих тварин http://mapme.club/poradi/9821-video-10-tvarin-yaki-vimerli-z-vini-lyudini.html

 

V

 Сприймання та усвідомлення учнями фактичного матеріалу

1.Технологія «Мозковий штурм» Пояснення ланцюжка:

(чинники-середовища - реакції організмів- механізми адаптації).

2. Технологія  «Асоціативний кущ»

(робота у групах с визначенням чинників та взаємозв’язків їх  класифікація).

3.Фізкультхвилина.

 

4. Звітування про роботу груп:

І група «Абіотичні чинники».

 

 

ІІ група «Біотичні чинники».

 

 

 

III група «Антропічні чинники».

5.Оцінювання роботи учнів.

- презентації учнів;

https://naurok.com.ua/ekologichni-chinniki-ta-hnya-klasifikaciya-140650.html

- покликання на відео                                  

-веб-сервіс «Google Classroom»;

-  месенджер  Viber;

 

- електронний журнал;

-  «Біологія дистанційно»; https://cutt.ly/wyFq6hD

 

- презентація учнів;

https://ppt-online.org/99899

 https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A

 

 

- презентація учнів

https://svitppt.com.ua/biologiya/roslina-ta-abiotichni-faktori.html

 

- презентація учнів

https://vseosvita.ua/library/vpliv-ta-znacenna-bioticnih-faktoriv-v-evolucii-38577.html

 

- презентація учнів

https://ppt-online.org/440658

веб-сервіс «Google Classroom»;

-  месенджер  Viber;

- електронна пошта (toranikdina@gmail.com);

- електронний журнал Classroom;

- електронні щоденники;

VI

Рефлексія

Розробка рекомендацій щодо дбайливого ставлення до природи

- презентація вчителя

(Пункт 6: "Збереження різноманіття")

https://www.irf.ua/wp-content/uploads/2019/12/baseline-research_report_publishing-dec-2019.pdf

- інструкційні карти;

- « Моя наука»          Електронний ресурс. http://my.science.ua

 

- використання чату в ZOOM;

- покликання на інструкцію в Google Classroom;

- месенджер  Viber;

- критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;

- електронний журнал.

VIІ

Підсумки уроку

Вправа «Перестрілка запитань» (кожна група готує по 3 запитання з теми).

- відправлення смайлів в  ZOOM

VІІІ

Домащнє завдання

Завдання в асинхронному режимі:

- повторити основні поняття й терміни;

- створити презентацію.

- покликання на домашнє завдання в Google Classroom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропонуємо до уваги вчителів біологічні інтернет-ресурси:

Вчені-лауреати Нобелівської премії/ [Електронний ресурс.] http://nobelprize.org.

Моя наука/ [Електронний ресурс.] http://my.science.ua.

Цікаві біологічні статті/ [Електронний    ресурс.] http://www.naturalist.if.ua/.

Онлайн-курс «Автостопом по біології»/ [Електронний ресурс.] https://cutt.ly/UyFq4s5 .

Добірка корисних онлайн-ресурсів  «Біологія дистанційно»/ [Електронний ресурс.] – https://cutt.ly/wyFq6hD .

3D Human Anatomy/ [Електронний ресурс.] – http://www.3dscience.com/

Microbiology Online/ [Електронний        ресурс.]  http://microbiologyonline.org.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна карта дистанційного уроку  з біології

в синхронному режимі

вчителя біології

Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №157

Харківської міської ради Харківської області

Торяник Діни Михайлівни

 

Тема уроку. Опорно-рухова система хребетних тварин тварин

Клас: 7 - В.

Мета:

навчальна –        розширити поняття про екологічні чинники, дати  їм   

                            характеристику,

          поглибити знання учнів про закономірності дії екологічних                     

                            чинників на живі організми

                            систематизувати знання щодо класифікації екологічних         

                            чинників.

                            формувати в учнів уміння активно й послідовно відстоювати            

                            власну точку зору, уміння знаходити переконливі аргументи  

                            для її доведення;

розвивальна –    розвивати цілеспрямованість, працелюбність, вміння          

                            працювати в групах в діалоговому режимі,вдосконалювати        

                            навички працювати з різними джерелами знань , вміння           

                            порівнювати, аналізувати факти та систематизувати здобуту       

                            інформацію;

виховна –           виховувати свідоме, дбайливе та  відповідальне  ставлення

                           до природи, самостійність в роботі, впевненість у своїх  силах

Завдання уроку:

                           1. Вивчити основні завдання та значення аутекологічних         

                               досліджень

                           2. Вивчити та класифікувати екологічні чинники.                                                                                                                             

                           3. Розробити та надати рекомендації щодо дбайливого         

                                ставлення  до  природи.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Форма проведення: онлайн-конференція на платформі Zoom.

 

Обладнання: ноутбук з доступом до мережі Інтернет, інструкційні карти, ілюстрації до уроку.

 

Інформаційні навчальні матеріали: електронні варіанти підручників, комп’ютерні навчальні системи (Zoom), презентації вчителя та учнів, відеоматеріали.

 

Спосіб зворотного  зв’язку: обговорення в режимі відеоконференції на платформі Zoom, чат, обмін приватними повідомленнями, веб-сервіс  «Google Classroom», месенджер  Viber, електронна пошта, електронний журнал, електронні щоденники.

 

Організація спільної діяльності учнів у шкільному середовищі: відеоконференція, чат в Zoom, месенджер  Viber, робота в групах.

Глосарій з теми дистанційного уроку:

  екологічні чинники; абіотичні екологічні чинники;   біотичні екологічні чинники; антропічні екологічні чинники; середовище існування; аутоекологія.

 

Список літератури й Інтернет-ресурсів:

 

 Моя наука  http://my.science.ua

Онлайн-курс «Автостопом по біології»  https://cutt.ly/UyFq4s5 

Добірка корисних онлайн-ресурсів  «Біологія дистанційно»  https://cutt.ly/wyFq6hD 

 

- навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія і екологія 10 – 11 клас Рівень стандарту. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки  України ( наказ №1407 від 23.10.2017 р.)

- http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

 

- Валерій Соболь. Біологія і екологія: підручник для 11 класу, рівень стандарту загальної середньої освіти. Кам’янець-Подільський «Абетка» 2019.

https://pidruchnyk.com.ua/1244-biologi-11-klas-sobol.htm

 

- наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2018 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»;

- https://osvita.ua/school/estimation/2422/

- лист Міністерства освіти і науки України від 11.08.2020 №1/9 – 430 « Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»;

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Admin/Мои%20документы/5f4caed10f675968632995%20(1).pdf

 

№ з/п

Етап уроку

Хід уроку

Додаткові матеріали        

до уроку, електронні

освітні ресурси

 

І

Організація класу

1. Привітання.

Елемент тренінгу «Електричний струм».

2. Повторення правил роботи в ZOOM.

-  ілюстрації до уроку;

- інструкція щодо роботи в ZOOM; https://vseosvita.ua/library/instrukcia-sodo-roboti-v-programi-zoom-stvorenna-onlajn-konferencii-onlajn-urokiv-236091.html

- налаштування на позитивний настрій;

- покликання на інструкцію в Google Classroom.

 

ІІ

Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Мозаїка».

(розподілити дані фото за трьома групами)

 

 

2. Фронтальне      

     Опитування.

                      

а) дайте визначення висловлюванню: "Берегти природу – значить берегти життя";

б) обгрунтуйте твердження про необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних технологій.

-  робота з фото в ZOOM;

(приклади живої, неживої природи та діяльності людини).

 

Робота в ZOOM.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

Повідомлення теми, мети й завдань уроку

1. Визначення теми уроку.

2. Оголошення мети й завдань уроку.

- фото таблиць, предметні карти.

 

 

ІV

Мотивація навчальної діяльності

1.Вправа «Індикатор успіху».

2.Як пояснити явище вимирання тварин, зникнення рослин?

 

Відправлення зірочок у ZOOM

- проблемне питання;

- фото вимерлих тварин http://mapme.club/poradi/9821-video-10-tvarin-yaki-vimerli-z-vini-lyudini.html

 

V

 Сприймання та усвідомлення учнями фактичного матеріалу

1.Технологія «Мозковий штурм» Пояснення ланцюжка:

(чинники-середовища - реакції організмів- механізми адаптації).

2. Технологія  «Асоціативний кущ»

(робота у групах с визначенням чинників та взаємозв’язків їх  класифікація).

3.Фізкультхвилина.

 

4. Звітування про роботу груп:

І група «Абіотичні чинники».

 

 

ІІ група «Біотичні чинники».

 

 

 

III група «Антропічні чинники».

5.Оцінювання роботи учнів.

- презентації учнів;

https://naurok.com.ua/ekologichni-chinniki-ta-hnya-klasifikaciya-140650.html

- покликання на відео                                  

-веб-сервіс «Google Classroom»;

-  месенджер  Viber;

 

- електронний журнал;

-  «Біологія дистанційно»; https://cutt.ly/wyFq6hD

 

- презентація учнів;

https://ppt-online.org/99899

 https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A

 

 

- презентація учнів

https://svitppt.com.ua/biologiya/roslina-ta-abiotichni-faktori.html

 

- презентація учнів

https://vseosvita.ua/library/vpliv-ta-znacenna-bioticnih-faktoriv-v-evolucii-38577.html

 

- презентація учнів

https://ppt-online.org/440658

веб-сервіс «Google Classroom»;

-  месенджер  Viber;

- електронна пошта (toranikdina@gmail.com);

- електронний журнал Classroom;

- електронні щоденники;

VI

Рефлексія

Розробка рекомендацій щодо дбайливого ставлення до природи

- презентація вчителя

(Пункт 6: "Збереження різноманіття")

https://www.irf.ua/wp-content/uploads/2019/12/baseline-research_report_publishing-dec-2019.pdf

- інструкційні карти;

- « Моя наука»          Електронний ресурс. http://my.science.ua

 

- використання чату в ZOOM;

- покликання на інструкцію в Google Classroom;

- месенджер  Viber;

- критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;

- електронний журнал.

VIІ

Підсумки уроку

Вправа «Перестрілка запитань» (кожна група готує по 3 запитання з теми).

- відправлення смайлів в  ZOOM

VІІІ

Домащнє завдання

Завдання в асинхронному режимі:

- повторити основні поняття й терміни;

- створити презентацію.

- покликання на домашнє завдання в Google Classroom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропонуємо до уваги вчителів біологічні інтернет-ресурси:

Вчені-лауреати Нобелівської премії/ [Електронний ресурс.] http://nobelprize.org.

Моя наука/ [Електронний ресурс.] http://my.science.ua.

Цікаві біологічні статті/ [Електронний    ресурс.] http://www.naturalist.if.ua/.

Онлайн-курс «Автостопом по біології»/ [Електронний ресурс.] https://cutt.ly/UyFq4s5 .

Добірка корисних онлайн-ресурсів  «Біологія дистанційно»/ [Електронний ресурс.] – https://cutt.ly/wyFq6hD .

3D Human Anatomy/ [Електронний ресурс.] – http://www.3dscience.com/

Microbiology Online/ [Електронний        ресурс.]  http://microbiologyonline.org.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
2193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку