КЗ "Харківська гімназія № 21 Харківської міської ради"
Технологічна карта дистанційного уроку з математики
в синхронному режимі:
«Знайомимося із задачею»
Виконав: вчитель початкових класів
Мусаєва Оксана Леонідівна,
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель
2023
Харків
Тема уроку. Знайомимося із задачею
Клас: 1
Мета:
Навчальна – знайомити учнів з поняттям «задача», її складовими – умовою і запитанням;
формувати вміння виділяти в задачі умову і запитання, уявлення про зв’язок умови задачі із запитанням; удосконалювати обчислювальні навички;
розвивальна – розвивати цілеспрямованість, працелюбність, вміння
працювати в діалоговому режимі, вдосконалювати навички працювати з різними джерелами знань, онлайн сервісами, вміння порівнювати, аналізувати факти та систематизувати здобуту інформацію;
виховна – акуратність, старанність, працьовитість, самостійність в роботі, впевненість у своїх силах
Тип уроку: Урок казка.
Форма проведення: онлайн-конференція на платформі Zoom.
Обладнання: ноутбук з доступом до мережі Інтернет, інструкційні карти, презентація до уроку.
Інформаційні навчальні матеріали: електронний варіант підручника Математика Скворцова С.О., комп’ютерні навчальні системи (Zoom), презентація вчителя, відеоматеріали.
Спосіб зворотного зв’язку: обговорення в режимі відеоконференції на платформі Zoom, чат, обмін приватними повідомленнями, навчальна платформа HUMAN, месенджер Viber, електронна пошта.
Організація спільної діяльності учнів у шкільному середовищі: відеоконференція, чат в Zoom, месенджер Viber.
Глосарій з теми дистанційного уроку: задача, умова, запитання
Список літератури й Інтернет-ресурсів:
https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/09/Poyasnyuvalna-zapyska-do-navchalnoi-programy.pdf
Видавництво: Харків, «Ранок», 2018:
https://shkola.in.ua/1201-matematika-1-klas-skvortsova-2018.html
https://www.youtube.com/watch?v=Fff2JhcXCok
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=drGgyQtCU8A -
№ з/п |
Етап уроку |
Хід уроку |
Додаткові матеріали до уроку, електронні освітні ресурси
|
І. |
Організація класу |
Вже дзвінок нам дав сигнал: А зараз невеличкий елемент тренінгу: Я – учень. Мене навчають, Я навчаюсь, Я все розумію, я хочу все знати 2. Ранкове коло: пісенька «В математиці родині» 3. Повторення правил онлайн уроку. |
- Презентація до уроку; (Слайд 1) (Клік миші) налаштування на позитивний настрій; -
Відео Ранкове коло |
ІІ. |
Знайомство з казковим героєм |
Повідомлення вчителя: Сьогодні зі мною трапилась дивовижна історія. Включивши ноутбук, щоб через деякий час розпочати урок, я натрапила на повідомлення від дівчинки Сніжинки Сніжинка мені повідомляла, що вже настала весна і вона засумувала, що тепер не скоро потрапить до нас в Україну. І тому вона вирішила в останнє в цьому році прилетіти до нас на землю. Але коли Сніжинка летіла містами, селами, полями, лісами, то в одному лісі помітила вона хатинку, де проживала Коза і її семеро козенят Мама – кізочка саме наказувала козенятам зачиняти двері й нікому чужому не відчиняти. Тільки Мама коза відійшла від хатинки, як раптом до хатинки наблизився злий вовк. Не могла Сніжинка допустити, щоб сталася біда. Але що могла вдіяти одна маленька Сніжинка проти злодія – вовчиська? І тут, наче з – під землі, з’явилася добра Фея - Я зрозуміла, що ти хочеш врятувати малят! Твоє бажання хороше й щире, але перемога легко нікому не дається! На шляху до перемоги ти зустрінеш багато перешкод, і, якщо подолаєш їх усі, то, неодмінно, зможеш допомогти козенятам! Я дам тобі одну річ. Скориставшись нею, ти зможеш врятувати козенят. А допомогти тобі в цьому можуть лише учні 1 класу школи №21 міста Харкова. І чарівна Фея дала Сніжинці підручник з математики для 1 класу. Щоб врятувати козенят Сніжинка повинна виконати разом з вами завдання на сторінці 82. Але Сніжинка не вивчала математику і тому просить нашої допомоги. Допоможемо Сніжинці? |
Презентація POWER POINT. Робота в ZOOM
(Слайд 1)(Клік) .
(Слайд 2)
(СЛАЙД 3)
(СЛАЙД 4)
(СЛАЙД 5)
|
ІІІ. |
Актуалізація опорних знань учнів |
Тож, давайте спочатку підготуємося і покажемо Сніжинці, що ми з вами вже вміємо. 1.Полічі на полі від 1 до 10 2.Порахуйте скільки чарівних скриньок.? А скільки зараз? Порахуйте скільки казкових будиночків ви бачите? Молодці! Сніжинка дуже задоволена вашою роботою, але хоче ще впевнитися, що вам можна довіряти таку важливу справу, як допомога козенятам. Тож вона підготувала для вас математичні загадки і хоче, щоб ви їх розгадали за допомогою цеглинок LEGO. 1. У Наталочки в руці є 2 гарних олівці, а в її подружки Віри ось погляньте, ще 4. Полічіть – но всі оці кольорові олівці! (6) 2. Андрійко з дідусем по рибу ходили – 1 карася й 5 окунців зловили. Може відповідь хто дать, скільки буде 1 та 5? (6) 3. На полиці є 5 книг. Вітя взяв одну і з них. Хто б сказати із вас міг, скільки ще лишилось книг? (4) 4. Бабуся Оля у печі випікала калачі. Спекла 4, 2 з них з’їли. Скільки залишили? (2) І тут ви, діти, не підвели! Сніжинка дуже – дуже задоволена І дуже просить перейти до сторінки 82 підручника. Але спочатку виконаємо фізкультхвилинку |
Робота в ZOOM з презентацією
(СЛАЙД 6)
(Слайд 7) (Клік миші) (Слайд 8)
Робота з презентацією (Слайд 9), робота з цеглинками LEGO
(Слайд 10)
(Слайд 11)
(Слайд 12)
Руханка «Ой, у лузі червона калина» |
ІV. |
Мотивація навчальної діяльності |
Переходимо до роботи з підручником ст 82. Завдання 1. Виконай арифметичні дії за стрілками.(виконують вправу) І з цим завданням ми справилися, але це ще не всі перешкоди, які треба нам подолати, щоб допомогти козенятам. А зараз переходимо до завдання 2 на сторінці 82. У Сашка було 8 цукерок. Він пригостив Іринку 2 цукерками. Постав запитання до поданого тексту. У житті часто виникають ситуації, пов’язані з вирішенням якоїсь проблеми, пошуком відповіді на запитання. От як, наприклад, у тексті про цукерки. |
Підручник Математика 1 клас. Автор: С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко Видавництво: Харків, «Ранок», 2018 |
V. |
Повідомлення теми, мети й завдань уроку |
Отже, сьогодні ми будемо ДОСЛІДЖУВАТИ такі математичні тексти, ДІЗНАЄМОСЯ, як вони називаються та з яких частин складаються. Що означає число 8? А число 2? … Те, про що ми дізналися з тексту (що нам відомо), називається УМОВОЮ. Давайте ще раз прочитаємо умову. Подумайте, про що можна запитати у тексті? Те, про що запитують у тексті, називають ЗАПИТАННЯМ. Розглянемо схему. Що показує на схемі число 8? … Що означає червоний відрізок і число 2? … Що означає відрізок зеленого кольору? … Що треба зробити, щоб відповісти на запитання «Скільки цукерок залишилося у Сашка?» … Щойно ми розв’язали ЗАДАЧУ. І з цим завданням ви впоралися прекрасно, - говорить мені Сніжинка.
|
Підручник Математика 1 клас. Автор: С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко Видавництво: Харків, «Ранок», 2018 |
VІ. |
Первинне закріплення нових знань |
Продовжуємо працювати з підручником с. 82 № 3. Уважно прочитайте задачу мовчки. У Петрика Було 8 цеглинок, а у Тетянки 2. Це була умова задачі, а те, що нам треба дізнатися – це запитання. Яке запитання в задачі? Скільки всього деталей у дітей? Отже, задача містить УМОВУ і ЗАПИТАННЯ. УМОВА – це те, що …, ЗАПИТАННЯ – це те, про що … . Взагалі задача поділяється на Умову, запитання, розв’язок і відповідь. №4. Прочитай задачу, Перекажи умову. Назви запитання. Умова: бабуся купила 5 льодяників. Сашкові вона дала 2. Запитання: Скільки льодяників залишилося в бабусі? Щоб відповісти на дане запитання, що треба зробити?. Правильно 5-2=3 |
Підручник Математика 1 клас. Автор: С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко Видавництво: Харків, «Ранок», 2018
|
VІІ. |
Рефлексія. |
Сніжинка бачить, що ви не тільки добре зрозуміли, що називається задачею, що задача складається із (умови) і (запитання), а що ви ще й добрі діти і завжди готові прийти на допомогу іншим. Чарівна фея весь час пильно стежила, як ви вправно допомагали Сніжинці і як сама Сніжинка хвилювалася за вас і козенят. А ще Сніжинка хвилювалася, що не встигне все зробити, адже вже настала весна, сонечко пригріває і вона могла розтанути перш ніж допомогти козенятам. Як винагороду Фея вирішила подарувати Сніжинці чарівну парасольку, яка захистить її від сонця і за допомогою якої Сніжинка швидко долетить до козенят і врятує їх від злодія Вовка. Наш урок добіг кінця. Дякую усім вам за чудову роботу, за прекрасні відповіді, за бажання допомогти Сніжинці врятувати козенят. |
(Слайд 13)
|