Технологічна карта навчального проекту
“Навіщо їсти. Корисна і шкідлива їжа.”
Автор: вчитель початкових класів Осіння Олена Петрівна
1 |
Тема учбового проекту |
Навіщо їсти. Корисна і шкідлива їжа |
|||||||||||||||
2 |
Тип проекту |
Дослідницько - пошуковий |
|||||||||||||||
3 |
Вік дітей |
6 -7 років |
|||||||||||||||
4 |
Тривалість проектної діяльності |
5 -6 уроків |
|||||||||||||||
5 |
Опис проблеми, на розв’язання якої спрямовано проект |
Важлива роль у забезпеченні високого рівня здоров’я, збільшення тривалості життя, збереженні працездатності людини залежить від харчування. Воно має бути здоровим, раціональним (розумним). Науково доведено, що нераціональне харчування суттєво впливає на тривалість життя людини та призводить до виникнення та розвитку неінфекційних захворювань: серцево-судинних, онкологічних, діабету, порушення обміну речовин. На жаль, сьогодні ця проблема стала головним викликом для системи охорони здоров’я в Україні. Діабет, рак, серцево-судинні захворювання, хронічні хвороби органів дихання зумовлюють понад 2/3 загальної захворюваності, близько 86% смертей українських громадян. Значення повноцінного харчування для дітей важко переоцінити. Фахівці в області харчування стверджують: учні, що одержують повноцінне харчування, набагато легше переносять фізичні навантаження, краще вчаться і рідко страждають від зайвої ваги. Отже, навчити дітей правильно харчуватися, вживати тільки корисну їжу, пояснити, яке важливе для них харчування взагалі.
|
|||||||||||||||
6
|
Мета і завдання проекту
|
Мета: - формувати здоров'язберігаючу компетентність(спеціальних навичок, необхідних для життєдіяльності учнів, спрямованих на створення і дотримання здорового способу життя);
- навчити учнів свідомо керувати власною поведінкою за будь-яких обставин, розвивати навички свідомого вибору здорового способу життя;
- розвивати навички інформаційно -дослідницької роботи,;
- популяризувати харчування у шкільній їдальні;
- залучити батьків до співпраці з дітьми. Завдання: - дослідити ставлення дітей до проблеми неправильного харчування і необхідності її розвязання; - навчити здобувати знання самостійно, застосовувати їх для розв'язування нових пізнавальних і практичних завдань; - навчити користуватися дослідницькими прийомами: збирати необхідну інформацію, аналізувати її з різних точок зору, висувати різні гіпотези, робити висновки; - сприяти в здобутті комунікативних навичок, тобто здатності працювати в різноманітних групах, виконувати різноманітні соціальні ролі; розширити коло спілкування; - формувати здатність аналізувати результати власної діяльності та здатність до адекватної самооцінки. |
|||||||||||||||
7 |
План реалізації проекту
|
План проекту: - Зібрати інформацію про корисні продукти харчування. - Зібрати інформацію про найбільш шкідливі продукти харчування. - Підібрати цікаві факти про особливості харчування козаків. - Дослідити вплив «хімічної» їжі на людей і тварин (з відео і кіно матеріалів). - Намалювати малюнки до теми «В чому козацька сила». - Створити макети корисної і шкідливої їжі з лего. - Зробити фотоколаж « Їмо корисне». Основні етапи роботи у проекті І етап – Організаційний Учитель повідомляє учням тему, мету, кінцевий результат проекту, завдання, план роботи. Усе це обговорюється в класі, учні висловлюють свої думки. ІІ етап – Підготовчий Поділ класу на 3 малі групи по 2-3 дитини, які працюють над наступними питаннями: Група пошуковців - Зібрати інформацію про корисні продукти. - Зібрати інформацію про шкідливі продукти. - Визначити “в чому джерело козацької сили”; які особливості харчування були притаманні українським козакам. - Намалювати малюнки до теми «В чому козацька сила».
Група дослідників - Знайти факти впливу на здоров’я дітей вживання фруктів і овочів. - Факти шкідливого впливу на здоров’я дітей чіпсів, солодощів та газованих солодких напоїв. - Дослідити вплив шкідливої їжі на організм; встановити, хто такі довгожителі , фактори, які впливають на довголіття. - ознайомитися з харчовим раціоном відомих успішних людей. -зробити фотоколаж « Їмо корисне». Група художників - Придумати казку про шкільну їдальню. - Підібрати загадки про шкідливу та здорову їжу. - Зробити з кубиків лего макети корисної та шкідливої їжі.
Група волонтерів (учні 2 класу та батьки учнів 1 класу) - Допомогти першокласникам у зборі інформації. - Допомогти у проектній роботі, у створенні макетів із кубиків лего. ІІІ етап – Проектна робота Починається проектування "макета", опрацювання зібраної інформації, її коригування. Самостійний пошук інформації та обговорення на уроці. На цьому етапі учні звертаються до довідників, інтернет-ресурсів, до вчителя для одержання додаткової інформації. ІV етап – Оформлювальний На цьому етапі відбувається остаточне оформлення кінцевого продукту. Це може відбуватися як у школі, так і вдома. V етап – Презентація проекту Учні розповідають про свою роботу у проекті, демонструють кінцевий продукт, захищають ідею, зміст, відповідають на запитання. VІ етап – Підбиття підсумків На цьому етапі вчитель та учні аналізують виконану роботу, виявляють її переваги та недоліки, оцінюють свою участь у проекті, складають плани на майбутнє.
|
|||||||||||||||
8 |
Форми роботи |
- Гра «Що ми знаємо про їжу», складання ментальної карти «Навіщо мені їжа»; - перегляд відеороликів та мультфільмів про наслідки вживання шкідливої їжі на організм; - рольова гра « У крамниці»; - інсценізація казки « Веселі вітаміни»; - гра «Ланцюжок здорового харчування». |
|||||||||||||||
9 |
Захист проекту |
- Конкурс малюнків ««В чому козацька сила». - Створення фотоколажу на тему «Їмо корисне». - Презентація з кубиків лего макетів корисної та шкідливої їжі. |
|||||||||||||||
10 |
Оцінювання діяльності учнів( самооцінка у формі гри) |
|
|||||||||||||||
11 |
Підбиття підсумків |
Вчитель та учні аналізують виконану роботу, виявляють її переваги та недоліки, оцінюють свою участь у проекті, складають плани на майбутнє. В ході роботи над проектом діти навчились шукати інформацію з різних джерел, отримали навички дослідницької діяльності. В учнів сформувалась здоров’язберігаюча компетентність, вони навчились розрізняти шкідливу та корисну їжу, також зрозуміли корисність здорового харчування в їхньому житі. Діти співпрацювали як з однокласниками так і з учнями 2 класу та батьками. |