Технологічна карта уроку біології в 9 класі з теми: "Методи дослідження клітин, типи мікроскопії"

Про матеріал
Технологічна карта уроку біології в 9 класі. Тема. Методи дослідження клітин, типи мікроскопії Мета уроку: Знаннєвий компонент: формувати нові поняття «клітина», «цитологія», «клітинна інженерія», «центрифугування», «мікроскопія», тощо; ознайомити з історією вивчення клітини, методами дослідження клітин, типами мікроскопії; формувати знання про основні положення клітинної теорії;. Діяльнісний компонент: удосконалювати практичні вміння визначати причинно наслідкові зв’язки, розвивати аналітичне мислення, вміння застосовувати знання з хімії,біології; презентування результатів своєї роботи у запропонований спосіб. Ціннісний компонент: сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки компонентів природи на основі матеріалу про чинники, що визначають розвиток органічного світу; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, мову, уміння аналізувати, порівнювати й узагальнювати інформацію; виховувати розуміння цінності
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку біології в 9 класі.

Учитель біології Глодоського ліцею

Глодоської сільської ради Кіровоградської області

 

Тема. Методи дослідження клітин, типи мікроскопії 

Мета уроку: 

Знаннєвий компонент: формувати нові поняття «клітина», «цитологія», «клітинна інженерія», «центрифугування», «мікроскопія», тощо; ознайомити з історією вивчення клітини, методами дослідження клітин, типами мікроскопії; формувати знання про основні положення клітинної теорії;.

Діяльнісний компонент: удосконалювати практичні вміння визначати причинно наслідкові зв’язки, розвивати аналітичне мислення, вміння застосовувати знання з хімії,біології; презентування результатів своєї роботи у запропонований спосіб.  

Ціннісний компонент: сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки компонентів природи на основі матеріалу про чинники, що визначають розвиток органічного світу; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, мову, уміння аналізувати, порівнювати й узагальнювати інформацію; виховувати розуміння цінності біології як науки, формувати науковий світогляд, інтерес до предмета. 

Обладнання:  світловий мікроскоп, фотографії вчених — дослідників клітин (Робер та Гука, Антоні ван Левенгука, Теодора Шванна, Маттіаса Шлейдена, Карла Бера, Рудольфа Вірхова), приладів для дослідження клітини. 

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань. 

Місце уроку в навчальній темі:  вступний. 

Міжпредметні зв’язки:  історія, фізика, хімія. 

Компетентності, які формуються в учнів:  уміння вчитися, спілкуватися державною мовою, історична, загальнокультурна, соціальна, комунікативна, здоров’язбережувальна, науково-природнича. 

Дидактичні й розвивальні завдання та способи їх реалізації на різних етапах уроку 

Етап уроку 

Завдання 

Реалізація завдання

Організаційний момент

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.

 

Привітання. Перевірка готовності до роботи. 

 

Мотивація, 

повідомлення теми, мети та плану уроку

Поставити проблемні запитання:
- про який рівень організації живої матерії можна говорити як про гарант розквіту всіх інших рівнів?
- чи можливий розвиток сучасної біології без розвитку і удосконалення знань із мікроскопічної біології?
Що означають слова «Подивитися в мікроскоп здатен кожний, однак тільки деякі можуть судити про побачене».

Перегляньте відео за QR-кодом

Повідомлення теми, мети, плану уроку

Пропонування варіантів відгадки.


 

Сприймання інформації, запис теми і плану в зошити.

 

Актуалізація

опорних знань



 

Формувальне оцінювання

 

ІІ. Актуалізація  опорних знань

Прийом «Бліц-опитування»:

1. Які властивості є характерними для живих систем?                                    

2.   Чи можна назвати  клітину «біологічною системою»?  

3.    Які властивості живого притаманні клітині?                

4.    Чи  існує  біологічна система менша за клітину?         

5.    Із чого складається наш «будинок» - організм?     

 6.   Як називається наука, що вивчає будову й функції клітин?    

Прийом " Асоціативний кущ "(Клітина          це     елементарна     біологічна     система,     одиниця     будови, функціонування,     розмноження      живих     організмів     на     Землі).

 

Колективне обговорення. Актуалізація суб’єктивного досвіду.

Вивчення 

нового 

матеріалу

Ознайомити з історією вивчення клітини; розкрити роль учених — дослідників у вивченні клітинної будови. Користуючись відео: https://www.youtube.com/watch?v=MPkXxuhSBXA  та підручником складіть хронологічну таблицю історії вивчення клітин.

 

Опрацювання тексту §9, складання таблиці за відео.

Схарактеризувати основні положення клітинної теорії та виникнення цитології як науки

Опрацюйте статтю (в презентації) та випишіть основні положення клітинної теорії.

Перегляньте відео « Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. Структура еукаріотичної клітини.»

https://www.youtube.com/watch?v=FVdt3yI4yz8

 

Словникова робота, опрацювання тексту §9 та статті.

Ознайомити з основними методами дослідження клітини, типами мікроскопії за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=FVdt3yI4yz8

 

Виконати завдання за посиланням (дати відповіді на запитання) https://learningapps.org/7967517

Складання схеми за тек стом та таблицею на §9

Застосування знань і способів дій

 

Організація діяльності учнів із застосування знань і способів дій. 

Гра мікрофон

По класу передається уявний мікрофон, учні пригадують, що пам’ятають про будову та функції клітини.

Робота в групах.

 «Займи позицію»

Завдання для груп:

I група — особливості методу електронної мікроскопії;

II група — особливості методу авторадіографії;

III група — особливості методу культури тканин;

IV група — особливості методу флуоресцентна мікроскопія

.

 

Пошук інформації з використанням онлайн-джерел.

 

Представники груп озвучують відповідь.

 

Закріплення 

вивченого 

матеріалу

Поглибити й закріпити знання учнів про історію вивчення клітини, становлення цитології як науки, методи цитологічних досліджень, типи мікроскопії

«Мозковий штурм».

 -Які наслідки для розвитку науки мало покращання чіткості зображення світлового мікроскопа?

 -Чому метод авторадіографії отримав таку назву?

 -Хто створив клітинну теорію?                                                                                       

 -Якими методами користується сучасна цитологія?  

 

Закрілюючи матеріал дайте відповіді на питання кросворду: https://learningapps.org/32791090

 

Запитання 3–4 після §9

Дати відповіді на запитання кросворду.

Підбиття 

підсумків

Узагальнити знання учнів про методи дослідження клітин, типи мікроскопії, значення цитології як науки

Оцінювання роботи класу та окремих учнів. Побажання успіхів у пізнанні природних явищ і процесів.

 

Запитання 1–2 після §9

Домашнє 

завдання

Удосконалювати знання про цитологію як науку, методи дослідження клітин

 

Підготувати повідомлення на тему: «Яким ви бачите подальший розвиток методів дослідження клітини?»

Повідомлення повинно бути з посиланнями на літературу та джерела.

 

Опрацювати §9, запи тання 5 — усно (додат ково), вивчити методи дослідження клітин




 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
19 липня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку