Учитель Улашанівського ліцею імені Володимира Марковського
Нікітчук Наталія Григорівна
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА УРОКУ
|
Предмет |
Біологія |
|
Клас |
7 |
|
Базовий підручник (назва, автор) |
Біологія : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. Б63 закл. / Л.І. Остапченко [та ін.]. - Київ : Генеза, 2015. - 256 с. : іл. |
|
Тема уроку |
Загальна характеристика Типу Молюски. Лабораторне дослідження «Будова мушлів Черевоногих та Двостулкових молюсків» |
|
Тип уроку |
Засвоєння нових знань, використання набутих знань та навичок |
|
Мета уроку у відповідності з очікуваними результатами |
Почати формувати знання учнів про тип Молюски; дати загальну характеристику представникам; розкрити особливості зовнішньої і внутрішньої будови тіла молюсків; розкрити значення Молюсків для природи та життя людини. |
|
Завдання: |
Освітні: сформувати знання про загальні особливості зовнішньої та внутрішньої будови, процеси життєдіяльності молюсків, пов’язані з середовищем життя; познайомити учнів з особливостями представників класу Черевоногі, розкрити їх значення в природі та житті людини Розвивальні:розвивати логічне мислення, самостійність, уміння працювати з підручником; вести спостереження, порівнювати, аналізувати та робити відповідні висновки під час ЛД; навички міжособистісного спілкування та спілкування в групах; вміння здійснювати самооцінювання Виховні: виховувати працьовитість, потребу до знань, прищеплювати бережливе ставлення до тваринного світу; сприяти вихованню почуття задоволення й успіху від інтелектуальної праці; виховувати культуру спілкування |
|
Міжпредметні зв’язки |
Хімія, географія, медицина. океанологія, палеонтологія |
|
Змістові лінії, які будуть реалізовуватися |
Екологічна безпека та сталий розвиток, здоров’я та безпека. |
|
Ключові компетентності |
Спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, соціальна і громадянська компетентності |
|
Види використаних ІКТ, Інтернет- ресурси (вказати джерела) |
Мультимедійна презентація, інтерактивна дошка, розробленої працівниками лабораторії малакології Державного природознавчого музею НАН України http://www.pip-mollusca.org, програма learningapps.org, linoit.com, ua.mozaweb.com, відео на Youtube https://www.youtube.com/watch?v=CEL1Ui1OrO8 |
|
Матеріали і обладнання |
Мультимедійна презентація, ноутбук, інтерактивна дошка, муляжі та колекція черепашок двостулкових та черевоногих молюсків, вологі препарати Головоногі молюски, інстуктивні картки, підручник, зошит, |
СТРУКТУРА ТА ХІД УРОКУ
№ |
Етап уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Очікувані результати |
І. |
Організаційний етап |
Підготувати учнів до роботи на уроці в цілому і на кожному окремому етапі |
Привітання |
Створення позитивного, емоційного настрою |
ІІ. |
Актуалізація опорних знань. |
Спрямування роботи учнів |
Усні відповіді, робота з інтерактивною дошкою |
Виявити ступінь опорних знань, стимулювати окремих учнів, клас до роботи. |
ІІІ. |
Мотивація навчальної діяльності. |
Створення проблемної ситуації, наголошення на її актуальності. Методичний прийом «Асоціації». Прийом «Відстрочена загадка» |
Обговорення ситуації, поставленої проблеми Створення асоціацій до теми уроку |
Організовувати і спрямувати навчальну діяльність учнів для досягнення основної мети Робота з Інтернет ресурсами |
ІV. |
Вивчення нового матеріалу та формування практичних умінь |
Розповідь про використання слайдів, зображень. Допомога дітям в усвідомленні матеріалу Проведення дослідження мушель молюсків |
Самостійність, уміння працювати з підручником; вести спостереження, порівнювати, аналізувати та робити відповідні висновки під час ЛД; навички міжособистісного спілкування та спілкування в групах; вміння здійснювати самооцінювання |
Ефективне засвоєння та використання нового матеріалу, розвиток вміння аналізувати і робити висновки, розвиток пізнавального інтересу. Виконання лабораторного дослідження . Виконання міні –проєкту «Як утворюється перлина?» |
V. |
Рефлексія |
Методичний прийом «Відстрочена загадка». Вправа «Дзиґа» |
Відповіді на запитання, осмислення та розуміння вивченого |
Допомога учням зорієнтуватися в сприйнятому матеріалі |
VI. |
Інструктаж з домашнього завдання |
Повідомити домашнє завдання, пояснити методику його виконання. Диференційоване домашнє завдання Прийом «Ярмарок-продаж» |
Усвідомлення власного рівня знань, розвиток пізнавального інтересу |
Краще засвоєння учнями з різним рівнем навчальних можливостей знань, Мотивація учнів для навчальної діяльності. |