Технологічна картка уроку
Клас |
4 |
Тема |
Мистецтво та здоров`я |
Мета, завдання уроку |
визначити особливості взаємодії музичного мистецтва та фізичної культури з метою формування в учнів цілісного поняття «здоров’я»; продемонструвати на практиці : зв'язок музики з життям, взаємодію; єдність свідомого та емоційного; духовного та матеріального; діалектичну єдність всіх факторів «здоров’я»; збагачення емоційно – духовного досвіду учнів та універсальних якостей творчої особистості; вчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я. мотивувати розвиток практичних навичок здорового способу життя; формувати ціннісне ставлення до всебічного особистісного розвитку; мотивування учнів до здорового способу життя; формування морально – вольових якостей та позитивного ставлення до оточуючої дійсності; формування в учнів вмінь і навичок, які вони можуть використовувати під час активного відпочинку; розвивати вокально – хорові навички та вміння спостерігати за розвитком музичних образів; виховувати розуміння класичної музики, чуття краси; виховання ціннісного ставлення до свого здоров’я, життя, самоцінності та самобутності. |
Предметні та ключові компетентності, які будуть сформовані чи розвинуті
|
здоров’язбережувальні пізнавальні творчі комунікативні інформаційні світоглядні
|
Етапи уроку |
|
Форми організації уроку |
|
Методи навчання |
Розповідь "малювання словом"; пояснення; демонстрація (+наочні методи); вправа; |
Засоби навчання |
ілюстративні матеріали, відео- і звукозаписи; проекційна і звуковідтворююча апаратура. |
Діяльність учителя та учнів на всіх зазначених етапах уроку |
Організаційний момент - Музичне вітання Актуалізація опорних знань - Усне опитування Засвоєння нових знань Розповідь вчителя Перегляд відео фрагменту Діалог за відеофрагментом Перегляд відео фрагменту Обговорення відеосюжету Руханка Перегляд відео фрагменту Робота в групах Вокально – хорова робота – поспівка; пісня Закріплення нових знань (рефлексія) Домашнє завдання |
Електронні освітні ресурси, що використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів
|
https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-4-klas-2021/17- Mystetstvo-4kl/Masol-Mystetstvo-4kl.pdf https://wordwall.net/play/5991/217/796
|
Способи, критерії оцінювання діяльності учнів з кожного завдання та форми зворотного зв’язку.
|
Рівні навчальних досягнень учнів Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів Початковий :Учень (учениця) розуміє незначну частину тематичного матеріалу; користується обмеженим понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво; після кількаразового пояснення вчителя відтворює незначні фрагменти тематичного матеріалу під час практичної художньої діяльності; виявляє елементарний розвиток художньо-образного мислення Учень (учениця) розуміє незначну частину тематичного матеріалу; користується обмеженим понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво; частково відтворює тематичний матеріал у практичній художній діяльності після детального пояснення вчителя; художньо-образне мислення розвинуто на елементарному рівні (домінують розрізнені судження про види мистецтва) Учень (учениця) розуміє частину тематичного матеріалу; користується обмеженим понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво; частково відтворює тематичний матеріал у практичній художній діяльності з опорою на пояснення та зразок вчителя; художньо-образне мислення розвинуто на елементарному рівні (переважає повторення суджень вчителя про мистецтво). Середній: Учень (учениця) розуміє та усвідомлює значну частину тематичного матеріалу; демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі інтерпретації творів мистецтва; відтворює тематичний матеріал у практичній художній діяльності, але потребує значної допомоги вчителя; художньо-образне мислення розвинуто слабо (на рівні сукупності окремих суджень) Учень (учениця) розуміє та усвідомлює більшу частину тематичного матеріалу; демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі інтерпретації творів мистецтва; відтворює під керівництвом учителя тематичний матеріал у практичній діяльності, але без переносу у змінені ситуації; художньо-образне мислення розвинуто слабо (на рівні сукупності суджень з використанням окремих пояснень) Учень (учениця) розуміє та усвідомлює переважну більшість тематичного матеріалу; демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі інтерпретації творів мистецтва; відтворює тематичний матеріал у практичній художній діяльності, інколи потребуючи педагогічної допомоги; художньо-образне мислення розвинуто слабо (судження аргументуються переважно з опорою на висловлювання вчителя) Достатній: Учень (учениця) повністю розуміє та усвідомлює тематичний матеріал, здатний узагальнювати його за допомогою вчителя; демонструє достатній понятійно-термінологічний запас; застосовує за допомогою вчителя опанований матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення достатньо розвинуто (судження аргументуються, з'являються окремі аналогії, асоціації) Учень (учениця) повністю розуміє та усвідомлює тематичний матеріал, здатний узагальнювати та систематизувати його за допомогою вчителя; демонструє достатній понятійно-термінологічний запас, свідомо користується ключовими поняттями і термінами; застосовує засвоєний матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення достатньо розвинуто (у поясненнях застосовуються аналогії, асоціації). Учень (учениця) повністю розуміє та усвідомлює тематичний матеріал, здатний узагальнювати та систематизувати його, наводити деякі приклади на підтвердження своїх думок; демонструє достатній понятійно-термінологічний запас, який майже завжди адекватно використовує; застосовує матеріал у практичній художній діяльності без допомоги вчителя; художньо-образне мислення достатньо розвинуто (формулюються окремі висновки, узагальнення) Високий: Учень (учениця) глибоко розуміє та усвідомлює тематичний матеріал у межах програми; під час інтерпретації художніх творів робить висновки, висловлює власне естетичне ставлення, користується адекватною термінологією; самостійно використовує тематичний матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення достатньо високо розвинуто, що дозволяє учневі застосовувати асоціативні зв'язки, образні аналогії та порівняння щодо різних видів мистецтв та життєвих явищ Учень (учениця) глибоко розуміє та усвідомлює тематичний матеріал у межах програми, намагається самостійно збагачувати набуті знання; під час інтерпретації художніх творів аргументує висновки, власні оцінки й твердження, ілюструє їх прикладами; широко користується спеціальною термінологією відповідно до програмових вимог; самостійно використовує тематичний матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення високо розвинуто, характеризується використанням нестандартних асоціативних зв'язків, порівнянь творів різних видів мистецтва (за аналогією, контрастом) та відповідних життєвих явищ Учень (учениця) глибоко розуміє та усвідомлює тематичний матеріал у межах програми, під час інтерпретації художніх творів робить самостійні висновки, аргументує власні оцінки, наводить приклади на їх підтвердження; вільно користується спеціальною термінологією відповідно до програмових вимог; самостійно застосовує тематичний матеріал у практичній художній діяльності; художньо-образне мислення високо розвинуто, характеризується оригінальністю, що дає змогу учневі широко використовувати асоціативні зв'язки |