Презентація. Технологія формування асоціативного мислення в учнів початкових класів під час вивчення природничої освітньої галузі.

Про матеріал

Технологія формування асоціативного мислення в учнів початкових класів під час вивчення природничої освітньої галузі (за підручником «Я досліджую світ» для 3 класу (О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)).

(Робота виконана у співавторстві з Кутасевич Юлією Вікторівною)

У презентації висвітлено:

  • розгадування друдлів;
  • незвичайні асоціації;
  • створюємо ряд асоціацій;
  • асоціативний кущ;
  • вправа на встановлення причинно-наслідкових зв'язків;
  • розвиток мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ АСОЦІАТИВНОГО МИСЛЕННЯ В УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ за підручником «Я досліджую світ» для 3 класу (О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)Підготували: Юлія Кутасевич. Світлана Нетеса

Номер слайду 2

РОЗГАДУВАННЯ ДРУДЛІВЗавдання з підручника

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Auto. Draw

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Flip. Anim

Номер слайду 12

Номер слайду 13

РОЗГАДУВАННЯ ДРУДЛІВВаріанти асоціацій до нього: вівсяне печиво, віконце пральної машинки з бульбашками, клітка живого організму, м’який м’ячик з поролону в розрізі, млинець, палітра для фарб, особа в прищах, ґудзик зі стразами, мухомор (вид зверху), поле з деревами (топографічна карта), пеньки від дерев на галявині, колонія бактерій у блюдці, латаття в озері, сир і т. д. Придумати варіанти асоціацій до малюнку

Номер слайду 14

РОЗГАДУВАННЯ ДРУДЛІВПридумати варіанти асоціацій до малюнку

Номер слайду 15

РОЗГАДУВАННЯ ДРУДЛІВПридумати варіанти асоціацій до малюнку

Номер слайду 16

НЕЗВИЧАЙНІ АСОЦІАЦІЇДосить часто діти мислять стереотипно. Є велика ймовірність, що для наступних слів та словосполучень вони назвуть саме такі асоціації: Український поет ‒ Шевченко;Домашня птиця ‒ курка;Фрукт ‒ яблуко;Частина обличчя ‒ ніс. Завдання намагатися з цими же словами придумати iншi, менш популярні асоціації. Вправа «Незвичайні асоціації»

Номер слайду 17

НЕЗВИЧАЙНІ АСОЦІАЦІЇОсінь ‒ дощ, школа, врожай (золота, барвиста, тварини утепляються, день народження, пальто, светр, какао, парасолька, метеорний потік). Вересень ‒ День знань (косять соняшник та кукурудзу, сіють озиму пшеницю та ячмінь, рівнодення). Жовтень ‒ гриби, дощ, канікули, День захисників і захисниць України (хризантеми, День українського козацтва, день стає коротшим, переведення годинника, починається сезон опалення). Листопад ‒ листопад, іній, перший сніг (гарбузові страви, День працівників сільського господарства). Вправа «Незвичайні асоціації»

Номер слайду 18

СТВОРЮЄМО РЯД АСОЦІАЦІЙДається два будь-яких слова або словосполучення, які повинні мати якомога менше спільного. Треба побудувати асоціацію, яка б поєднувала ці два слова. Наприклад, для слів «Ранок» і «їжа» елементом, що доповнює асоціативний ряд, буде слово «сніданок». Знайти відсутню ланку для слів: фільм і сон, ліфт і автомобіль, квітка і хмарочос. Вправа «Пошук відсутніх асоціацій»

Номер слайду 19

СТВОРЮЄМО РЯД АСОЦІАЦІЙЗнайти відсутню ланку для слів: Дощ і ліс (гриби);Сонце і вересень (рівнодення);Сонце і земля (осінь);Білий і листопад (сніг);Жовтень і гарбуз (Хелловін). Вправа «Пошук відсутніх асоціацій»

Номер слайду 20

СТВОРЮЄМО РЯД АСОЦІАЦІЙВправа «Асоціаційний ряд»

Номер слайду 21

СТВОРЮЄМО РЯД АСОЦІАЦІЙВправа «Асоціаційний ряд»

Номер слайду 22

СТВОРЮЄМО РЯД АСОЦІАЦІЙВправа «Асоціаційний ряд»

Номер слайду 23

СТВОРЮЄМО РЯД АСОЦІАЦІЙВправа «Асоціаційний ряд»

Номер слайду 24

СТВОРЮЄМО РЯД АСОЦІАЦІЙ

Номер слайду 25

НА ВСТАНОВЛЕННЯ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВИХ ЗВ’ЯЗКІВВправа «Причинно-наслідкова асоціація»Вересеньврожай/рівнодення. Дощгриби/калюжіЖовтеньбабине літо. Блискавкагрім. Листялистопад. Птахи. Теплі краї

Номер слайду 26

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯВправа «Скласти розповідь за малюнками»Дощгрибиліслисточки. Коли закінчився дощ, ми пішли по гриби у ліс, що поряд, і я назбирала багато різнокольорових листочків.

Номер слайду 27

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯВправа «Скласти розповідь за малюнками»Спочатку, я побачив блискавку, а потім почув грім. Скоро буде дощ. Можна буде пострибати по калюжам. Обожнюю це робити. Блискавкагрімдощкалюжі

Номер слайду 28

ДЯКУЄМО ЗА ПЕРЕГЛЯД!Підготували: Юлія Кутасевич. Світлана Нетеса

pptx
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку