"Технологія приготування овочевих салатів"

Про матеріал
Мета уроку: навчити готувати салати, оформляти готові страви. Розвивати навички правильного сервірування стола, продовжувати розвивати навички взаємоконтролю та оцінювання роботи груп. Виховувати охайність під час виконання практичної роботи, інтерес до роботи на кухні.
Перегляд файлу

Технологія приготування овочевих салатів

 

Мета: навчити готувати салати, оформляти готові страви; розвивати навички правильного сервірування стола, продовжувати розвивати навички взаємоконтролю та оцінювання роботи груп; виховувати охайність під час виконання практичної роботи, інтерес до роботи на кухні.

Кухонний інвентар: тарілки, виделки, чашки, ложки, цукорниці, блюдця, ножі, терки, обробні дошки, вази для квітів, серветки, скатерті, салатники.

Наочність: таблиця «Правила користування ножем», ілюстрації оформлення салатів, кросворд, інструкція з виконання практичної роботи, приготування салатів, оціночні листи.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь і навичок.

Хід уроку:

 

І. Організаційна частина:

1. перевірка наявності учнів на уроці;

2. призначення чергових;

3. визначення готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань:

Виконання тестових завдань з визначених тем.

  1. У яких одиницях вимірюють енергетичну цінність їжі?

А. кг;

Б. ккал;

В. см.

2. Що називають калорійністю їжі?

А. кількість калорій, яку організм людини отримує під час їжі;

Б. кількість прийомів їжі за добу;

В. співвідношення кількості білків, жирів, вуглеводів.

3. Від чого залежить енергетичні витрати організму людини?

А. від меню і статі;

Б. від класу і сну;

В. від роду занять і віку.

4. До плодових видів овочів належить:

А. цибуля, картопля, капуста;

Б. перець, помідор, горох;

В. буряк, кабачок, часник.

5. До коренеплодів відносять такі овочі:

А. моркву, редиску, петрушку;

Б. часник, кабачок, цвітну капусту;

В. кріп, квасолю, огірок.

6. До листових видів овочів належить:

А. капуста, кріп, салат;

Б. цибуля, горох, помідор;

В. картопля, перець, квасоля.

7. Який із названих овочів проходить таку первинну обробку: сортування, миття, обчищення, промивання, нарізування:

А. картопля;

Б. помідор;

В. капуста.

8. Під час теплової обробки обробки овочів їх харчова цінність:

А. зменшується;

Б. не зменшується;

В. збільшується.

9. Назвіть форми фігурного нарізування овочів:

А. дольки, кубики, брусочки;

Б. соломкою, кречками, скибочками;

В. зірочки, гребенці, бочонки.

10. Сервірування стола – це…

А. підготовка та оформлення стола до споживання їжі;

Б. добір залежно від асортименту страв;

В. підготовка столових приборів для десерту.

11. Зліва від тарілки кладуть …

А. виделку;

Б. ніж;

В. ложку.

12. Ручка чашки повинна бути повернута:

А. до лівого плеча сидячого;

Б. до правого плеча;

В. прямо до сидячого.

Відповіді: 1Б, 2А, 3В, 4Б, 5А, 6А, 7А, 8А, 9В, 10А, 11А, 12Б.

Учитель: Обміняйтесь зошитами, я буду диктувати правильні відповіді, а ви за кожну правильну відповідь виставляйте по 1 балу. За тестове завдання ви можете отримати 12 балів.

Візьміть кожен свій оціночний лист (додаток 1) і поставте отриманий бал (оціночні листи вчитель готує заздалегідь для кожної учениці).

ІІІ. Повідомлення теми та завдання проекту. Мотивація навчальної діяльності:

Учитель: Ви помітили, що на дошці не записана тема уроку. Давайте разом з вами запишемо її, але тільки після того, як розгадаємо кросворд. Ключове слово кросворда і буде темою нашого уроку. Питання до кросворда подано у вигляді загадок. Ви полюбляєте загадки? Давайте перевіримо як.

Кросворд:

  1. На нозі стоїть одній – сто сорочечок на ній;
  2. Без очей, без рук а лізе на дрюк.
  3. Сидить пані в ганку в червонім капканку, а хто їх рушить той плакати мусить.
  4. Сидить дівчина в коморі а коса її на дворі.
  5. Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла.
  6. Під садком звилась клубком тай ще й з хвостиком.

Відповіді: 1. Капуста, 2. Квасоля, 3. Цибуля, 4. Морква, 5. Картопля, 6. Редиска.

Учитель: Запишіть тему уроку в зошит. Сьогодні на уроці ми навчимося готувати салати, будемо розвивати навички сервірування стола до обіду, щоб бути добрими помічницями для своїх батьків та вміти себе обслуговувати на кухні.

ІV. Вивчення нового матеріалу:

Учитель: Салати були відомі стародавнім римлянам ще 2500 років тому, але розуміли під цим словом тільки рослинну їжу. До салатів входили зелень та овочі. І не будь – які, а обов’язково зеленого кольору. Найчастіше до салату потрапляло соковите листя рослини латук. Саме тому цю рослину стали пізніше називати  салатом. Лише у 19 ст. почали готувати зовсім нові види салатів – із вареної картоплі, моркви, буряка, а також солоних огірків, капусти або грибів.

Салат – це холодна страва з одного або кількох видів овочів.

Салати готують зі свіжих, відварених, квашених, маринованих овочів або фруктів.

У салати додають м‘ясо, рибу, гриби, яйця, крупи, макаронні вироби. Їх заправляють рослинною олією, майонезом, сметаною, соусами (гострими, пряними, кисло-солодкими).

Для приготування і подавання на стіл салатів використовують скляний, емальований, пластмасовий, дерев’яний або керамічний посуд ( вчитель демонструє салатники різної форми).

Салат можна оформити у вигляді «казкових героїв», «птахів» чи «тваринок».

Готовий салат можна прикрасити, використавши зелень та шматочки овочів.

Під час приготування салатів треба дотримуватись загальних правил (учні по черзі читають загальні правила приготування салатів, які вчитель може надрукувати і роздати на парти).

Загальні правила приготування  салатів.

  1. Усі продукти для салату повинні пройти первинну обробку. А деякі ще й теплову.
  2. Після теплової обробки продукти потрібно охолодити.
  3. Салати із сирих овочів готують незадовго до подавання до столу.
  4. Салати заправляють безпосередньо перед вживанням.
  5. Готувати і зберігати салати необхідно в емальованому, скляному або керамічному посуді.
  6. Не заправлені салати мають зберігатись в холодильнику не більше, ніж 12 год. А заправлені – 6 год.

V. Практична робота. Приготування салатів. Сервірування стола до обіду.

Перш ніж почати роботу, вчитель нагадує учням про дотримання правил особистої гігієни, безпечної праці (користування обробними дошками, прийомами роботи ножем, теркою), проводить інструктаж.

Під час роботи практичної вчитель коригує діяльність груп, стежить за виконання правил безпечної праці.

Учениці готують салати за власними рецептами, але вчитель повинен заздалегідь ознайомитись з ними.

VІ. Підсумок уроку.

Учитель оцінює сервірування стола по групам. Діти виставляють бали в оціночні листи. По черзі учениці кожної групи презентують готові салати. Кожна учениця підраховує суму набраних балів на уроці й визначає середній бал навчальних досягнень.

VІІ. Рефлексія.

  • З якою метою ви виконували цю роботу?
  • Чого ви навчилися на цьому уроці?
  • Чому ви не хочете навчатися?
  • Що найбільше сподобалось на уроці?

VІІІ. Домашнє завдання.

Приготувати салат для своєї родини. Своєї родини. Відгуки батьків принести на наступний урок.

ІХ. Прибирання робочих місці.

Додаток 1.

Оціночний лист рівня навчальних досягнень.

Прізвище, ім’я учениці_____________________________________________

Вид діяльності

Оцінка

Середній бал

1.Тест

 

 

2.Сервірування стола

 

 

3.Якість салату

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку