«Технологія приготування, вимоги до якості желе. Прикраси з желе.»

Про матеріал
Методична розробка уроку технологія приготування борошняно кондитерських виробів з основами товарознавства на тему: «Технологія приготування, вимоги до якості желе. Прикраси з желе»
Перегляд файлу

Описание: D:\Яна\РАБОТА\варіанти орнаментів\варіант 5.jpg       

 

Описание: D:\Яна\РАБОТА\варіанти орнаментів\варіант 5.jpgМІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ  І  НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ  ОСВІТИ  І  НАУКИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ  КАБІНЕТ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ  ОСВІТИ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

 

ДПТНЗ «БРОВАРСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ»

Описание: D:\Яна\РАБОТА\Герб БПЛ - копия.jpgОписание: D:\Яна\РАБОТА\варіанти орнаментів\варіант 5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

Описание: D:\Яна\РАБОТА\варіанти орнаментів\варіант 5.jpgуроку з предмету:

 «Технологія приготування борошняно кондитерських виробів з основами товарознавства»

на тему:

«Технологія приготування, вимоги до якості желе. Прикраси з желе.»

 

Описание: D:\Яна\РАБОТА\варіанти орнаментів\варіант 5.jpg

 

                                                                 Розроблено:

Викладач другої  категорії

                                                               Ганненко Віта Віталіївна    

                                    

 

                                          м. Бровари 2024                          

                  

Ганннко В.В.: Методична розробка уроку технологія приготування борошняно кондитерських виробів з основами товарознавства  на тему: «Технологія приготування, вимоги до якості желе. Прикраси з желе».- Бровари ДПТНЗ «Броварський професійнийліцей», 2024 – 31с .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто на засіданні методичної комісії громадського харчування

 

Протокол №____від_________________________________________2024р.

 

Голова комісії_______________________________________

                       Характеристика та навчально-виховне завдання теми уроку

 

З переходом нашої країни до ринкової економіки розвиваються різні форми господарювання, тому необхідні освідченні висококваліфіковані робітники. В сучасних умовах перед системою профтехосвіти постають завдання не тільки задовольнити поточні потреби виробництва у робочій силі, яка б відповідала рівню його розвитку, а й сформувати освіченого, креативного, конкурентоспроможного, робітника на ринку праці.

Предмет “Технологія приготування борошняно кондитерських виробів з основами товарознавства” є одним з головних дисциплін у підготовці висококваліфікованого, конкурентноздатного фахівця з спеціальності “Кондитер”.  

Тема уроку  «Технологія приготування, вимоги до якості желе. Прикраси з желе» є третьою темою з вивчення оздоблювальних напівфабрикатів для борошняних кондитерських виробів, яка містить асортимент, характеристику та технологію виготовлення желе  асортимент та технологія приготування прикрас з желе. Типом уроку обраний комбінований урок, так як на попередньому уроці учні вивчали «Приготування помади».

  Тема уроку базується на отриманих раніше знаннях з технології приготування борошняно кондитерських виробів з основами товарознавства: поняття про якість харчових продуктів, сировини, що використовується для приготування борошняних кондитерських виробів, види напівфабрикатів для оздоблення, їх характеристика та призначення, підготовка сировини до кондитерського виробництва. Новий матеріал з теми уроку подається у вигляді лекції – діалогу за допомогою інтерактивних методів навчання, під час якої відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного вирішення навчальних завдань, розвитку особистих якостей учнів.

На проведення відкритого  уроку саме з цієї теми надихнула її актуальність, в приготувані різноманітності напівфабрикатів для оздоблення, що особливо суттєво для  розвитку кондитерського виробництва  традицій як в Україні, так і за її межами.

 

 

Методика проведення уроку

 

Важливу роль у наданні достатнього рівня підготовки кваліфікованих фахівців відіграє методика викладання. Найбільш ефективним методом під час викладання предмету є поєднання наочних і словесних методів.

На цьому уроці використано і поєднано традиційні та інноваційні методи навчання.

Словесні методи. Розповідь, пояснення використовується під час вивчення нового матеріалу. Ефективність зазначених методів – викладач дохідливо, зрозуміло та доступно шляхом розповіді подає інформацію про технологію приготування солодких страв, розповідає про організацію виробничого процесу під час приготування страв, вказує, з якої сировини готують страви і як її підготувати, пояснює правила та особливості приготування страв (подаючи матеріал у вигляді технологічних схем, таблиць), зазначає температурні режими приготування, охолодження та зберігання страв, правила оформлення та відпустку.

 З метою урізноманітнення матеріалу, розширення світогляду на етапі закріплення знань викладач розповідає цікаву інформацію про желе.

Провідною функцією даного метода є мотиваційно-стимулююча. Бесіда – це діалог між учителем та учнем, який дає можливість за допомогою цілеспрямованих і вміло сформульованих питань спрямувати учнів на активізацію отриманих знань. Саме з допомогою їх викладач активізує діяльність учнів, ставлячи їм запитання для розмірковування, розв’язання необхідних задач.

    Наочні методи. Демонстрація – характеризується рухомістю засобу демонстрування. На уроці викладач демонструє натуральні зразки желюючих речовин, спецій, посуду для відпуску страв, презентації, ребуси, кросворди, відеофільми про приготування желе.

Проблемні методи. Технологія інтерактивного навчання передбачає моделювання виробничих ситуацій, спільне розв’язання проблем. Застосування проблемних методів навчання в процесі оволодіння професійними знаннями, уміннями і навичками сприяє розвитку таких якостей сучасного працівника, як професійна компетентність, уміння самостійно визначати проблеми, критично їх оцінювати та приймати рішення їх розв’язання.

    Репродуктивний метод може набувати різноманітних форм і застосовуватися різними засобами. Це вправи над матеріалом підручника і навчального посібника, розумові вправи. Даний метод використовується під час розв’язання вправ по розрахунку кількості сировини для приготування страв.

 На уроці «Технологія приготування, вимоги до якості желе (на желатині, агарі тощо). Прикраси з желе: нарізні, виїмні, багатошарові, мозаїчні» використано елементи наступних інноваційних технологій навчання:

- інформаційно-комунікативних технологій, які інтенсифікують процес навчання, підвищують його ефективність. Залучення таких технологій поліпшує якість презентації навчального матеріалу та ефективність його засвоєння збагачує зміст освітнього процесу, підвищує мотивацію до вивчення предмета. Так, на уроці застосовуються програмні засоби навчального призначення, презентації, відеоматеріали, ресурси Інтернету.

 - проектних технологій, які дозволяють підвищити активність учнів, формують вміння самостійно обирати різні рішення, творчо мислити, робити висновки і виголошувати виступ перед аудиторією. На уроці учнями було підготовлено і презентовано інформацію про такі желюючі речовини, як: желатин, агар-агар, пектин. - технологій інтерактивного навчання, суть яких полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів; викладач і учень є рівноправними суб’єктами навчання. Зокрема, на даному уроці використано наступні інтерактивні вправи:

1. «Мозковий штурм» - вправа використана на етапі уроку актуалізації опорних знань, дає можливість повторити вивчений матеріал попередніх уроків.

2. «Інтелектуальна розминка», «Шпаргалка» - дані вправи використано на етапі закріплення вивченого матеріалу, що сприяє кращому засвоєнню отриманих знань.

3. «Кошик знань» - вправа дає можливість визначити, наскільки зацікавив учнів навчальний матеріал

  4. Гра «Чорна скринька» - дозволяє активізувати навчальний процес, зробити його більш цікавим, та менш втомлюваним для учасників, перетворювати аудиторію пасивних спостерігачів на активних учасників заняття, що дуже важливо на уроках теоретичного навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект уроку

     Тема уроку: Технологія приготування, вимоги до якості желе. Прикраси з желе.

Тип уроку: комбінований

Мета уроку:

навчальна: поглибити та розширити знання про різні види желе утворюючих речовин, вивчити технологію приготування страв з желе, правила їх подачі та вимоги до якості, набути теоритичні навички з виготовлення прикрас з желе: нарізних, виїмних, багатошарових, мозаїчних.

 розвиваюча: розвивати логічне мислення, уважність, уяву та самостійність, навички аналізувати інформацію, застосовувати отримані знання на практиці, вдосконалити вміння працювати з додатковою літературою та виокремлювати головне.

виховна: виховувати культуру спілкування, інтерес до предмета, свідоме ставлення до майбутньої професії, здійснювати гігієнічне виховання.

Метод проведення уроку: розповідь з елементами бесіди, інтерактивні методи: «Мозковий штурм», «Випереджувальне завдання» «Інтелектуальна розминка», «Чи був ти уважним», « Чорна скринька», «Кошик знань»

 Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація в програмі PowerPoint, натуральні зразки ароматичних та желюючих речовин, зразки посуду; збірники рецептури страв і кулінарних виробів; демонстраційні слайди, відеоматеріал.

Міжпредметні зв’язки:

1.Організація виробництва та обслуговування: «Організація робочого місця, підбір інструмента, інвентарю, посуду для приготування та відпуску солодких страв і напоїв», «Загальні правила підбору посуду та подачі солодких страв»;

2.Устаткування підприємств харчування: «Сучасне холодильне устаткування»;

3.Облік, калькуляція і звітність: «Використання нормативно-технологічної документації для розрахунку сировини на необхідну кількість порцій та калькуляцій на страви»;

4.Гігієна та санітарія виробництва: «Санітарні вимоги до приготування холодних страв і закусок, холодних солодких страв. Гігієнічні вимоги до реалізації готової продукції», «Гігієнічна оцінка якості молока та молочних продуктів, фруктів, ягід. Умови та терміни зберігання»;

5.Фізіологія харчування: «Характеристика, значення та використання продуктів рослинного походження у раціональному та лікувальному харчуванні»;

6. Виробниче навчання:  тема «Приготування оздоблювальних напівфабрикатів для борошняних кондитерських виробів».

                                                Структура  проведення уроку

І.   Організаційний момент (2-3 хв.)

  ІІ.  Перевірка домашнього завдання. (до 10хв)

Використання інтерактивного методу «Мозковий штурм», самостійна робота з картками- завданнями

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (2-3 хв.)

IV. Актуалізація знань. (5-7 хв.)

Питання для бесіди:

  1.                   Що таке желюючі речовини ?
  2.                   Дайте відповідь, що таке желатин?
  3.                   Що таке пектин?
  4.                   А якими властивостями володіє агар?
  5.                   Дайте будь ласка характеристику такій речовині як карлук.

V. Вивчення нового матеріалу ( до 20 хв)

1. Розповідь викладача з елемен бесіди.Технологія приготування желе  та прикрас з желе: нарізні, виїмні, багатошарові, мозаїчні» .

2. Вправа «Інтелектуальна розминка»

2. Розповідь викладача: Сучасні тенденції - приготування  3D желе. Перегляд  відео презентацій. Використання інтерактивного методу «Випереджувальне завдання».

3. Вправа «Чорна скринька»

VІ. Узагальнення та систематизація нових знань (5-7 хв.)

          Вправа «Шпаргалка»

Використаннч інтерактивного прийому :  «Кошик знань» Учні по черзі розповідають про те, що вони поклали сьогодні в свій «кошик знань», дають відповідь на запитання.

Питання для бесіди:

1. Як ви важаєте  яке желе краще по якості виготовлене   на агарі чи на желатині?

2. Скажіть будь ласка, крім самостійного десерту, як ще можна використовувати напівфабрикат желе?

3. Від чого залежить консистенція желе?

4. З чим можна подавати желе?

VІІ. Підбиття підсумків уроку (2-3 хв).

1. Аналіз діяльності учнів під час уроку

2. Видача домашнього завдання. Пояснення домашнього завдання (1 хв).

- вивчити технологію приготування страв з утворенням желе за підручником В.С. Доцяк «Українська кухня», с.443-447, законспектувати матеріал в зошити.

 - скласти технологічні картки даних страв

 - підготуватися до самостійної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент (2 хв.):

 Староста звітує викладачу про відсутніх на уроці учнів, налаштовую на роботу.

 Перевірка домашнього завдання ( 10хв.):

Дії викладача

Дії учнів

  Для перевірки та закріплення матеріалу, по темі: «Технологія приготування помадок, вимоги до якості помадок. Порядок підготовки готової помади для оздоблення борошняних кондитерських виробів», викладач  проводить усне опитування (Слайд 2)

Слухають, аналізують інформацію, готуються до перевірки домашнього завдання.

 

Викладач запитує:

1.Що таке помада?

Бажана відповідь: Помада – це напівфабрикат білого кольору, щільної, пластичної консистенції.

2.Яке значення помади в кондитерському виробництві?

Бажана відповідь: 1. Надає виробам святковості.

2. Висококалорійна, постачає в організм вуглеводи.

3.Збагачує асортимент кондитерських виробів.

 4. Збуджує апетит.

3.Чому, на вашу думку, помаду називають «основною білою»?

 

Бажана відповідь:

тому що саме  з білої помади  готують інші різновиди помад

3.Які  розновиди помад готують з основної помади?

Бажана відповідь:

-шоколадна

- кавова

- лимона

 - рожева

- фісташкова

   Викладач  пропунує самостійну роботу з картками- завданнями для закріплення пройденої теми. (Слайд 2)

Додаток 1.

Учні ознайомлюються з картками-завданнями, приступають до самостійної роботи.

 

3. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (2-3 хв.)

Дії викладача

Дії учнів

На сьогоднішньому уроці ми подовжуємо вивчати приготування оздоблювальних напівфабрикатів для борошняних кондитерських виробів. Тема нашого уроку «Технологія приготування, вимоги до якості желе. Прикраси з желе »

Метою нашого уроку є поглибити та розширити знання про різні види желюючих речовин, вивчити технологію приготування страв з желе, правила їх оформлення та відпуску, вимоги до якості.

Напевне немає жодної людини, яка не вживала желоподібні вироби. Вони давно користуються великою увагою у людства і останнім часом стали невід’ємною  частиною життя багатьох із нас.  На сьогоднішній день є величезна кількість видів желе. Його роблять навіть з додаванням різних інгридієнтів. Також з желе роблять різні торти, фігурки і навіть копії відомих будівель.

Десерт - це не просто солодка страва чи виріб, це чудовий завершальний акорд будь-якого столу. Тому, саме на сьогоднішньому уроці ми ретельно зануримося у всі тонкощі приготування та використання желе.         

    Желепотібні солодкі страви готують в свою чергу з використанням желеутворюючих речовин. З попередньо вивченого матеріал, давайте пригадаємо,  що таке желюючі речовини.

Слухають, аналізують інформацію, записують тему уроку в робичий зошит.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні слухають викладача, дивляться слайди

 

 

       4. Актуалізація знань (5-7 хв.)

Викладач запитує

Учні відповідають, уточнюють відповіді один одного

Що таке желюючі речовини ?

Бажана відповідь: Желюючі речовини  це речовини, які при певних умо­вах утворюють желе.

Дайте відповідь, що таке желатин?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бажана відповідь: Желатин - продукт тваринного походження. Він хороший для приготування холодцю, але і желе з нього виходить непогане. Головне - в процесі приготування суворо дотримуватися рецептури. Якщо желатину додати більше чим потрібно згідно технології приготування, в смаку виникає присмак столярного клею. Випускається желатин у вигляді гранул і тонких прозорих  листів.

 Доречі у 1845 році желатин був винайдений інженером Пітером Купером  і в цьому ж році  запатентований. Протягом 50 років з дня його винаходу желатину не могли знайти гідного застосування і вважали  непотрібним продуктом. Перл Уейт - завзятий винахідник дав нове життя желатину, вигадавши з нього смачний десерт желе.  Продукт був оцінений гідно і згодом желатин став застосовуватись в кулінарії і кондитерстві для приготування кремів, холодців, повітряних суфле і зефіру. Желе було найулюбленішим десертом таких особистостей, як Наполеон і Білл Клінтон.

(Слайд 5)

Учні слухають викладача, дивляться слайди

 

     Але желатином для приготування різноманітних ласощів кондитери не обмежуються. У кондитерському виробництві застосовуються кілька желюючих речовин, що мають як рослинне, так і тваринне походження.  Які це речовини? (Слайд 6)

Бажана відповідь: До них відносяться пектин, агар-агар, карлук.

 Давайте пригадаємо  характеристику кожної речовини окремо .

Що таке пектин?

 

Бажана відповідь: Пектин — це очищений вуглеводень, отриманий кислотною екстракцією із цитрусових (лайм, лимон, апельсин, грейпфрут), яблучного жому, жому цукрового буряку або із соняшнику. Пектин володіє багатьма перевагами, і може виступати як гелеутворювач, стабілізатор, загусник, освітлювач, утримувач вологи. Пектин широко застосовується у кондитерському виробництві (для виготовлення пастили та желе, зефіру, мармеладу, фруктових начинок).

А якими властивостями володіє агар?

Бажана відповідь: Агар - це продукт, який одержують з бурих водоростей, які ростуть в Чорному і Білому морях, а також у Тихому океані. З використанням агару можна не боятися, що зіпсується смак желе або блюдо не застигне через додавання в желейні десерти, наприклад,шматочків ківі. З нього завжди виходить міцне желе відмінної якості. Агар не можна використовувати для приготування мусів, самбуків, так як в процесі збивання він дуже швидко застигає

Дайте будь ласка характеристику такій речовині як карлук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Викладач демонструє зразки желатину, агару, пектину.

Бажана відповідь: Карлук, або риб'ячий клей, - сильний природний желюючий субстрат осетрових риб. Він практично повністю розчиняється у воді, і желе з нього виходить ніжне і легке, при цьому пружне і стійке. Мармелад з додаванням карлука здатний зберігати немокнучу поверхню, яскравий, гарний зовнішній вигляд, не деформується при транспортуванні, як звичайний мармелад, де використовуються для загустіння тільки пектини. На жаль, в наші дні він зустрічається рідко.

    Учні уважно слухають спостерігають, аналізують дану інформацію.

 

    5. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)

 

Дії викладача

Дії учнів

 

    Викладач пояснює новий матеріал, задає учням запитання.

Желе  це напівфабрикат, який готують на основі цук­рово-патокового сиропу з додаванням желюючих речовин, аромати­заторів і барвників.

Желе́ в перекладі із французької мови gelée — означає холодець, гель, желе, драглі. Після застигання желе має вигляд блискучої, напівпрозорої, драглистої маси, що легко ріжеться ножем і добре зберігає надану форму.

Желе використовують як окрему десертну страву, в складі інших страв або для оздоблення та прикрашання поверхні кондитерських виробів.

(Слайд 7)

З уроків організації виробництва давайте пригадаємо в якому цеху готують солодкі страви? (Слайд 8)

 

       

 

 

 

 

 

 

 

     Слід зауважити, що продукти для солодких страв дуже швидко набираються інших запахів (гігроскопічні), тому для їх приготування організовують окреме робоче місце, обладнане необхідним інвентарем та посудом, а також забезпечене достатньою кількістю холодильного обладнання. Для приготування страв не слід використовувати алюмінієвий посуд та інвентар, оскільки від цього змінюється колір страв, та з’являється присмак металу

   Технологічний процесс приготування желе складається з підготовки продукту, здатного утворювати желе, розчинення цього продукту у рідині (фруктові і ягідні соки, молоко та вершки,пюре, відвари, ягідні екстракти, фруктову есенцію, лікери, виноградні вина),охолодження його до 20 °С і розливання у форми, застигання при температурі 2-8 °С, підготовки до подавання. (Слайд 10)

Давайте з вами розглянемо  технологічний процес приготування желе на желатині. (Слайд 11)

При приготуванні желе на желатині спочатку промивають желатин у воді, потім воду зливають, желатин замочують у воді з температурою 20-25°С для набухання, при цьому на одну частину желатину беруть 8 частин води, замочують желатин на 1,5-2 год надлишок води зливають.

     У посуді для варіння уварюють цукровий сироп з додаванням фруктово-ягідного відвару, соку або  і іншої рідини, охолоджують його до 60°С. У охолоджений сироп вливають желатин, розпущений на водяній бані, і все добре розмішують. Після цього додають есенцію, лимонну кислоту, барвники. Суміш перемішують доти, доки желатин повністю не розчиниться. Треба пам’ятати, що желатин не можна кип’ятити, оскільки тоді він втрачає свої желюючі властивості.

   Цукор-пісок можна частково чи повністю замінити сиропом з фруктово-ягідних компотів, варення тощо. До такого желе не варто додавати кислоту, передбачену рецептурою, оскільки підви­щена кислотність сиропу ослабить желюючі властивості агару чи желатину. Желе можна готувати і без патоки, але оскільки цукор кристалізується, поверхня такого желе буде без блиску.

     Щоб одержати молочне желе, замість води в цукровий сироп додають молоко; сметанне – у майже охолоджений сироп з желатином додають сметану, суміш злегка збивають; кофейне – додають витяжку із кофе.

      Густина желе залежить від кількості речовини, здатної утворювати желе, желатину, агароїду.

Якщо ви хочете отримати тремтяче желе і ніжне, то на 1 літр рідини використовуйте 20 грамів желатину.

Для желе, яке буде добре тримати форму  на літр рідкої складової страви знадобиться близько 40 грамів желатину

Бажаєте різати желе ножем? Тоді не шкодуйте желатину і візьміть 60 грамів на 1 літр.

      Готове желе розливають в охолоджені порціонні формочки, великі форми або лотки й охолоджують у холодильній шафі при температурі 2-8 °С 1-1,5 год. Перед подаванням желе виймають з формочки, опустивши її на 2-3 с у гарячу воду, витирають стінки і дно формочки, струшують, перевертають і обережно перекладають у підготовлену креманку, на десертну тарілку, або на дзеркало. Охолоджувати страви потрібно поступово, краще в холодильнику. Не намагайтеся прискорити процес, не прибирайте ємність в морозильну камеру. У цьому випадку желатин закристалізується, і у вас нічого не вийде.

Готове желе зберігають в холодильнику не більше 12 год., оскільки при тривалому зберіганні воно ущільнюється, а згодом розм'якшується і з нього виділяється рідина.

    Викладач задає запитання.

Перегляньте технологічні карти приготування желе на агарі і желе на желатині, що ви зауважили?(Слайд 13)

 

 

 

 

    Желе на агарі краще, ніж на желатині, воно стійкіше і не має специфічного присмаку. Це желе готують по тій же рецептурі, що і желе на желатині  але замінюють желатин агаром. Агар має більшу желюючу здатність, тому слід брати його в 2-3 рази менше, ніж желатину. Промити агар в холодній воді, відкинути на ситечко і замочити на 1 год в такій кількості води, яка вказана в рецепті, довести до кипіння, додати цукор, ще раз довести до кипіння і зняти піну. Якщо агар розпустився не весь, проварити його до повного розчинення, зняти піну і трохи охолодити (50-60 °С), потім додати ароматичні речовини, харчові фарби і кислоту, процідити крізь сито. Використовувати желе, як і желе на желатині. (Слайд 14)

Правила подавання і зберігання желе. Желе подають на стіл охолодженим, з сиропами, мусами, солодкими соусами з йогурту або сметани. Можна прикрасити желе часточками і кружечками фруктів, ягодами, збитими вершками.

Вимоги до якості желе. Зовнішній вигляд –  форма желе має відповідати формі, в якій його готували.

Консистенція – драглеподібна, однорідна, без грудочок.

Колір – властивий основній сировині.

Смак та запах – добре виражений тих продуктів, з яких желе готували.

Готове желе зберігають на холоді не більше 12 год, оскільки затривалішого зберігання воно ущільнюється, після чогорозм’якшується і з нього виділяється рідина (Слайд 15)

Прикраси з желе і їх використання. Різноманітні об'ємні та нарізні фігурки з желе використовують для оздоблення тортів і тісте­чок. Використовують також не застигле желе. Ним заливають (гла­зурують) поверхню тістечок і тортів. Після застигання желе надає виробам красивий блиск і приємний смак.

    Щоб отримати об'ємні фігурки, желе, розлите у дві половинки відповідної фор­мочки, охолоджують, доки воно не набуде в'язкої консистенції. Потім половинки формочок складають і желе склеюється. Не можна охолоджувати желе у формах до появи крапельок води на його поверхні, оскільки вода перешкоджає склеюванню полови­нок. Об'ємні фігурки зазвичай розміщують на виробах у стоячому положенні, а барельєфи (половинки фігурок)  у лежачому чи похилому положенні.

Для приготування нарізних оздоблень тепле желе наливають у лоток шаром 10—35 мм. Після застигання його нарізають гарячим но­жем або штампують гарячими фасонними виїмками у вигляді кубиків, ромбиків, стрічок, кружалець, зірочок, фігурок тварин, пташок тощо. ( Слайд 16)

    Желе, яким глазурують поверхню виробів і фруктів, повинно мати ледь тягучу консистенцію і температуру +60+65°С (желе на агарі) або +20+25°С ( желе на желатині).

    Заливати тістечка і торти слід в прохолодному місці, оскільки при кімнатній температурі желе не завжди застигає, особливо влітку. ( Слайд 17)

   При приготуванні багатошарового желе на перший тонкий шар, який вже ледь застиг, але ще не втратив в'язкості, наливають шар желе іншого кольору. Після неповного застигання другого шару зверху наливають третій іншого кольору. При бажанні можна готувати желе чотирьох, п'яти і більше шарів. Коли вся маса желе застигне, з неї нарізають ножем або штампують виїмками різні фігурки, які на розрізі будуть три-, чотири- чи п'ятиколірними. (Слайд 18)

 Також готують мармурове і мозаїчне желе.

    Щоб приготувати мозаїчне желе, в лоток також наливають прозоре чи біле желе і ледь охолоджують. У це желе висипають заготов­лені заздалегідь різноманітні фігурки з кольорового  желе і обе­режно перемішують лопаткою. Із застиглого пласта желе наріза­ють ножем чи відштамповують виїмками мозаїчні фігурки. (Слайд 19)

   Для мармурового желе потрібно приготувати безкольорове і кольорове желе. Рідке безколірне або біле желе наливають у лоток шаром 20—35 мм. Коли воно набуде драглистої консистенції, на його поверхню акуратно нали­вають кольорове желе, але не по всій площі, а місцями. Після цього загостреною паличкою, шпателем чи лопаткою обидва шари обережно змішують. Водночас в отвір, що залишається попри паличку, затікає кольорове желе, яке і утворює прожилки мармуру. (Слайд 20)

 

 

Учні уважно слухають, спостерігають за матеріалом на екрані, конспектують тезисно основні моменти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бажана відповідь: Солодкі страви готують у холодному цеху підприємства, а первинну і теплову кулінарну обробку продуктів для них здійснюють у холодному і гарячому цехах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні уважно слухають , записують тезисно інформацію до робочого

зошиту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бажана відповідь:

При приготуванні желе на желатині- його беруть у 4 рази більше, ніж агару.

 

Учні уважно слухають, спостерігають за матеріалом на екрані, конспектують тезисно основні моменти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні слухають та аналізують інформацію, долучаються до обговорення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні виступають з доповідями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бажана відповідь: Панна-кота

 

Вправа «Інтелектуальна розминка» Додаток 2

(Слайд 21-22)

І. В процесі подання нової інформації викладач формулює для учнів проблемні питання, які вирішує разом з учнями. Правильний варіант фіксується учнями в опорних конспектах.

 

 

 

 

 

Не є секретом ні для кого, що існує таке поняття як молекулярна кухня. Так от стосовно нашої теми суттєво розглянути приготування  3D желе. Не повторними шедеврамия є квіти за технологією 3 D в прозоре желе, їх виготовляють за допомогою спеціальних інструментів і харчових  барвників. Яскраві і об'ємні квіти можна використовувати як самостійний десерт або для оздоблення тортів.

  Для виготовлення таких прикрас, як квіти за технологією 3 D в прозоре желе,  необхідні спеціальні інструменти з різними насадками (слайд )

1. Приготування маси для желатинової основи.

Приготування прозорого  желе: Цукор з'єднуємо  з водою, доводимо до кипіння, знімаємо піну. Желатин заливаємо холодною водою і залишаємо на 15 хв. Розчиняємо желатин на водяній бані або у мікрохвильовій печі, щоб желатин не був гарячим і не втратив свої желюючі властивості. До цукрового сиропу додаємо розчинений желатин, сік лимону. 2. Приготування желе для квітів.

Спочатку желатин заливаємо холодною водою і залишаємо на 15 хв. Розчиняємо желатин на водяній бані або у мікрохвильовій печі, щоб він не був гарячим і не втратив свої  желюючі властивості. Молоко підігріваємо до температури 35-40 С, додаємо розчинений желатин. Окремо барвники різного кольору насипаємо в ємкості і розводимо молочно-желатиновим сиропом.

3. Формування квітів в желе.

Формування квітів 3D технології в желе (Рис.26) відбувається за допомогою спеціальних інструментів з різними насадками і шприцу або за допомогою ложок різного діаметру, ножів , пластикових трубочок.

  • В шприц набираємо рідину різного кольору.
  • Середину квітки робимо швидкими рухами, обережно роблячи проколи в прозорому желе, фарбу яка виступає на поверхню протираємо вологою серветкою.
  • Пелюстки квіток формуємо за допомогою різних столових ложок, або ножів. Ніж  занурюємо в прозоре желе, прокручуємо, в отвір з шприця витискаємо кольоровий розчин (Рис. 27). Форма пелюсток залежить від розміру ложки або леза ножа.
  • Формування пелюсток квітки за допомогою голки (Рис.28
  • Формування  пелюсток квітки за допомогою спеціальних  інструментів для 3D  техніки квітів в желе ( Рис. 30)
  • Квіти, які сформовані, охолоджують 10 хв. (Рис. 29), потім занурюємо в гарячу воду посуд з желе, щоб стінки і дно добре відходили від форми. Накриваємо форму плоскою тарілкою і перевертаємо.

На попередньому уроці ви отримали «Випереджувальне завдання», знайти цікаві «методи» використання желе.

   Викладач пропонує учням, зіграти в гру «Чорна скринька».

Суть гри - відгадати за підказками вчителя страву.

Запитання: На вашу думку, що в чорній скриньці?

Підказка 1. Досить популярна на сьогодні желеподібна страва європейської кухні.

Підказка 2. Колір страви: біла, з кремовим відтінком. Підказка 3. Італійський десерт з вершків, молока, цукру і желатину.

Підказка 4. Цей десерт походить із П'ємонту, хоча його їдять по всій Італії, подаючи з ягідними, карамельними, шоколадними сиропами.

1. Желе матове, без блиску

 

Бажана відповідь:

Недостатня кількість або    відсутність патоки

необхідно прогрівати на  до повного зникнення грудочок

2. Желе не застигає

 

Бажана відповідь:

Підвищена кількість кислоти; надлишок патоки; недостатня кількість або погана якість желюючих речовин

Переохолодження приводить до розшарування

3.Желе матове, без блиску

Бажана відповідь: Недостатня кількість або    відсутність патоки

 

 

4. На поверхні охолодженого желе з'явилися крапельки води

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бажана відповідь:

Значне переохолодження желе

 

 

5.В охолодженому желе попадаються грудочки желатину. Яка причина?

 

Бажана відповідь:

Замочений желатин не достатньо прогріли на водяній бані, його необхідно прогрівати на  до повного зникнення грудочок

 

6. У багатошаровому желе шари відокремлюються один від одного. Чому так сталося?

 

Бажана відповідь:

Кожний наступний шар желе заливають при злегка охолодженому попередньому. Переохолодження приводить до розшарування

 

  Не є секретом ні для кого, що існує таке поняття як молекулярна кухня. Так от стосовно нашої теми суттєво розглянути приготування  3D желе. Не повторними шедеврамия є квіти за технологією 3 D в прозоре желе, їх виготовляють за допомогою спеціальних інструментів і харчових  барвників. Яскраві і об'ємні квіти можна використовувати як самостійний десерт або для оздоблення тортів.

Давайте розглянемо технологію приготування, квітів за технологією 3D желе .

Желатин замочуєм в невеликій кількості води. Воду з’єднують із лимонним соком, цукром і нагрівають до 80 °С, а тоді охолоджують до 60°С  і додають желатин. Прозоре желе наливають у прозору посудину і ставлять в холодильну шафу до повного застивання – це і буде   основа.

Желатин замочуєм в невеликій кількості води. Молоко нагрівають до 60°С  і додають набухший желатин. Вимішують до повного розчинення і наливають в кілька різних посудин, де додають барвники і вимішують.

Тоді спеціальними інструментами або шприцом роблять проколи, наносячи малюнок пелюстків та листочків, використовуючи потрібний колір желе.

Коли квіти будуть сформовані ставлять формочки з желе в холодильну шафу, щоб квіти застили. Тоді опускають формочку з желе на кілька секунд в гарячу воду і виймають желе. (Слайд 23-26)

 Викладач пропонує учням переглянути відео приготування   3D желе

       На попередньому уроці ви отримали «Випереджувальне завдання», знайти цікаві «методи» використання желе. (Слайд 27-32)

    Викладач пропонує учнями гру «Чорна скринька».

Суть гри - відгадати за підказками вчителя страву.

На вашу думку, що в чорній скриньці?

Підказка 1. Досить популярна на сьогодні желеподібна страва європейської кухні.

Підказка 2. Колір страви: біла, з кремовим відтінком.

Підказка 3. Італійський десерт з вершків, молока, цукру і желатину.

Підказка 4. Цей десерт походить із П'ємонту, хоча його їдять по всій Італії, подаючи з ягідними, карамельними, шоколадними сиропами. (Слайд 33)

 

Учні уважно слухають, аналізують.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні виступають з доповідями

Додаток 2,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бажана відповідь:

 Панна-кота

 

     6.Закріплення нового матеріалу  (5 -7 хв)

 

Дії викладача

 

Дії учнів

 

   Викладач пропонує учням вправу  « Шпарга  для закріплення нового матеріалу.  Додаток 4,5

(Слайд 33)

 

 

Учні слухають та аналізують інформацію, приступають до виконання завдання.

 

 

 

 

Вправа «Кошик знань»

   Викладач  у формі бесіди запитує учнів, що їм сьгодні на уроці найбільше сподобалося, що найбільше запамяталося, просить учнів висловити свої думки.

 Для закріплення нового матеріалу проводить усне опитування.

Учні по черзі розповідають про те, що вони поклали сьогодні в свій «кошик знань».

 

Як ви важаєте  яке желе на  краще по якості  на агарі чи на желатині?

Бажана відповідь: Желе на агарі краще, ніж на желатині, воно стійкіше і не має специфічного присмаку.

 

Скажіть будь ласка, крім самостійного десерту, як ще можна використовувати напівфабрикат желе?

Бажана відповідь:  Желе використовують для виготовлення різноманітних  об'ємних та нарізних фігурок з желе які  використовують  для оздоблення тортів і тісте­чок. Використовують також не застигле желе. Ним заливають (гла­зурують) поверхню тістечок і тортів.

Від чого залежить консистенція желе?

Бажана відповідь:  Консистенція желе залежить від   кількості желюючої речовини страві. Чим більша її кількість ти щільніша структура і желе.

 З чим можна подавати желе?

 

Бажана відповідь:  Желе подають з сиропами, мусами, солодкими соусами з йогурту або сметани. Можна прикрасити желе часточками і кружечками фруктів, ягодами, збитими вершками,мятою.

 

   7. Підбиття підсумків уроку (2-3 хв).

Викладач відмічає активних учнів, висловлює подяку і виставляє оцінки.

8. Домашнє завдання (1 хв).

1.Вивчити технологію приготування страв з утворенням желе за підручником    В.С. Доцяк «Українська кухня», с.443-447, законспектувати матеріал в зошити.

 2.Скласти технологічні картки даних страв

 3. Підготуватися до самостійної роботи ( тестові завдання по темі) Додаток 6.

 

 

Література:

1.Доцяк В.С.Українська кухня. – Львів: Оріяна Нова, 1998 р. стор. 205 - 212

2.Старовойт Л.Я., Косовенко М.С., Смірнова Ж.М. Кулінарія – К. Генеза, 1999р. стор.145 - 149

3.Збірник рецептур страв і кулінарних виробів М. Экономика, 1982р.

4. Методичні рекомендації і розробки уроків – ВКУ КНТЕУ, 2006

                                                                                                                      Додаток 1

Можливі дефекти приготування цукрової помади та способи їхнього усунення

                                          Дефекти

Помада зацукрована тріщинами та білими плямами цукру, що закристалізувалися

Помадам груба,не має блиску

Помада довго не застигає «тече»на виробах

Помада під час глазурування виробів швидко застигає

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Причини виникнення

1

Злегка перевариний сироп

2

Варка помади в відкритому посуді з зацукрованими стінками;

 Недостатня кількість антикристалізаторів у помаді;

Недостатній час варили помаду з антикристалізаторами;

Повільне охолодження помадного сиропу;

До помадного сиропу додали цукрову пудру для прискорення процесу утворення помади;

Значне перегрівання помади (більше 60 ͦ С) перед глазуруванням і погане перемішування

3

Недостатнє уварювання помадного сиропу перед уведенням антикристалізаторів;

Завелика кількість антикристалізаторів у помаді;

Збільшення часу варіння з антикристалізаторами

4

Недостатня кількість антикристалізаторів;

Варка помади в посуді з цукровими стінками;

Збивання недостатнього  охолодженого помадного сиропу;

Незначне перегрівання помади перед використанням

 

Способи усунення

1

Під час розігрівання помади до неї доджають трохи окропу та ретельно перемішують.

  2

До помади додають трохи просіяної цукрової пудри

3

Помаду розчинити у гарячій воді та переварити сироп.

4

Помаду розчинити у гарячій воді та переварити сироп.Приготувати помаду з дотриманням усіх правил

Ключ до вправи

                                          Дефекти

Помада зацукрована тріщинами та білими плямами цукру, що закристалізувалися

Помадам груба,не має блиску

Помада довго не застигає «тече»на виробах

Помада під час глазурування виробів швидко застигає

2

4

3

3

4

2

1

1

 

Можливі недоліки

 

Причини виникнення

 

1. Желе матове, без блиску

 

Недостатня кількість або    відсутність патоки

необхідно прогрівати на  до повного зникнення грудочок

2. Желе не застигає

 

Підвищена кількість кислоти; надлишок патоки; недостатня кількість або погана якість желюючих речовин

Переохолодження приводить до розшарування

3.Желе матове, без блиску

Недостатня кількість або    відсутність патоки

 

 

4. На поверхні охолодженого желе з'явилися крапельки води

Значне переохолодження желе

 

5.В охолодженому желе попадаються грудочки желатину. Яка причина?

 

 

Замочений желатин не достатньо прогріли на водяній бані, його необхідно прогрівати на  до повного зникнення грудочок

 

6. У багатошаровому желе шари відокремлюються один від одного. Чому так сталося?

 

Кожний наступний шар желе заливають при злегка охолодженому попередньому. Переохолодження приводить до розшарування

 

Додаток 2

Вправа «Інтелектуальна розминка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Доповідь на тему:

«Желейні спагеті з апельсинового соку»

 

    Желейні спагеті  це винахід професіонала та асса молекулярної кухні Феррана Андрі.

  Для їх приготування нам знадобиться: Шприц для молекулярної кухні,  силіконова трубка, агар-агар та апельсиновий сік.

    Желейні макарони досить термостійкі та не розплавляться при t-60С. Тому можуть бути використані не тільки як декор і прикраси в холодних стравах і десертах, але і як авангардний елемент для гарячих страв та супів.

 

               Технологія приготування:

   1.Змішати Агар із холодним апельсиновим соком

   2. Підігріти суміш до кипіння і проварити 1хв.

   3. Приєднати силіконову трубку до шприца

   4.  Наповнити трубку апельсиновою сумішшю відсуваючи поршень шприца

   5. Від'єднати трубку від шприца

   6. Покласти наповнену трубку в холодну воду на 2-3 хвилини

   7. Видавить желейні спагеті за допомогою шприца

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Доповідь на тему:

                                       «Приготування фальш-ікри (з желе)»

    Ікра   із желе це оригінальний спосіб прикрасити кондитерський  виріб, наприклад святковий  торт. А спосіб її приготування надзвичайно простий.

 

1. Напередодні приготування ікри необхідно помістити соняшникову олію  в морозильну камеру, вона  повина загуснути і побіліти.

 

 

     2.Змішуємо агар, цукор і ванілін. Додаємо воду і перемішуємо вінчиком. Доводимо до кипіння. І 1 хв. кип'ятимо.

 

 

3. Знімаємо з вогню і додаємо фарбу.

 

 

 

 

4. Масло злегка підтане, поки ми готуємо  желе. Розмішуємо його, по краю склянки вона стане рідким. Набираємо в шприц желе.

 

 

5. Капаємо в склянку рідке желе. Воно в маслі формується в ікринку.

 

 

 

 

  1. Виливаємо на ситечко і промиваємо під холодною водою . Фальш ікру з желе можна використовувати для декору.

 

 

 

                                                                                                                          Додаток 4

Вправа “Шпаргалка”

В даній технологічній картці необхідно вставити пропущені слова.

І - варіант

Желе на агарі. Промитий агар замочують у воді на ____  год. У наплитний котел закладають цукор, воду (120 % до маси цукру) або фруктовий сироп, вимочений агар і витримують при слабкому нагріві до повного розчинення агару (приблизно 1 год.). Після цього додають патоку і кип'ятять сироп протягом 15 хв. Сироп проціджують і охолоджують до ____°С, додають лимонну кислоту, есенцію, вино, барвники, розливають у формочки та залишають на холоді при температурі від ___ до ___ °С протягом ___  годин для застигання. Перед відпусканням _____________________  занурюють на кілька секунд в гарячу воду, викладають желе в креманку чи вазочку. Прикрашають __________________________________

_______________________________________________________________________

 

ІІ-варіант

Желе на желатині. Желатин промивають, замочують у холодній кип'яченій воді на ______ год. (на 1 частину желатину беруть ________ частин води). Коли желатин набрякне, зайву воду зливають. Паралельно готують цукрово-патоковий сироп, який кип'ятять протягом 15 хв., а потім охолоджують до __°С. До сиропу додають есенцію, коньяк, лимонну кислоту, барвник, желатин. Суміш перемішують доти, доки желатин повністю не розчиниться, потім розливають у формочки та залишають на холоді при температурі від __ до __0С протягом ___ годин для застигання. Перед відпусканням формочку з желе занурюють на кілька секунд в гарячу воду, викладають желе в креманку чи вазочку. Прикрашають ________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Вправа “Шпаргалка”(варіант з відповідями)

 

І - варіант

Желе на агарі. Промитий агар замочують у воді на 2—3  год. У наплитний посуд закладають цукор, воду (120 % до маси цукру) або фруктовий сироп, вимочений агар і витримують при слабкому нагріві до повного розчинення агару (приблизно 1 год.). Після цього додають патоку і кип'ятять сироп протягом 15 хв. Сироп проціджують і охолоджують до 60°С, додають лимонну кислоту, есен­цію, вино, барвники, розливають у формочки та залишають на холоді при температурі від  0  до  8 0С протягом 2 годин для застигання. Перед відпусканням формочку з желе  занурюють на кілька секунд в гарячу воду, викладають желе в креманку чи вазочку. Прикрашають збитими вершками (20 – 30 г на порцію) і ягодами.

 

 

 

ІІ - варіант

Желе на желатині. Желатин промивають, замочують у холодній кип'яченій воді на 1,5—2 год. (на 1 частину желатину беруть 12—15 води). Коли желатин набрякне, зайву воду зливають. Паралельно готують цукрово-патоковий сироп, який кип'ятять протягом 15 хв., а потім охолоджують до 40°С. До сиропу додають есенцію, коньяк, лимонну кислоту, барвник, желатин. Суміш перемішують доти, доки желатин повністю не розчиниться, потім розливають у формочки та залишають на холоді при температурі від 0 до 80С протягом 2 годин для застигання. Перед відпусканням формочку з желе занурюють на кілька секунд в гарячу воду, викладають желе в креманку чи вазочку. Прикрашають збитими вершками (20 – 30 г на порцію) і ягодами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Тестові завдання з теми:

 

«Технологія приготування, вимоги до якості желе. Прикраси з желе.»

1.Які желюючі речовини застосовують при приготуванні желе?

 а) агар

 б)желатин

 в)пектин

 г)тираж

 д)патока

2.Як підготавлюють агар?

 а)замочують на 20 - 30 хвилин

 б)ретельно промивають

 в)промивають і замочують на 1 години

 г)промивають і замочують на 5 - 10 хвилин

3.Як підготовлюють желатин?

 а)промивають, замочують у воді на 2-3 год

 б)промивають, замочують у холодній кип'яченій воді на 1,5-2 год

 в)промивають, замочують у воді не менше ніж на 15хв

4.Чому желе не застигає? Визначіть причину

а)недостатня кількість патоки

б)погана якість желюючих речовин

в)надлишок патоки

г)недостатня кількість кистоти

д)підвищена кількість кислоти

5.Скільки можна зберігати желе у прохолодному місці?

а)3 - 4 доби

б)12 год

в)1 - 2 доби

 г)24 год

6.Яка температура желе повинна бути під час глазурування фруктів желе на агарі?

а)60 - 65 ͦ С

б)5 - 10 ͦ С

в)20 - 25 ͦ С

г)80 - 85 ͦ С

7.Чи можна кип'ятити желатин?

а)так

б)ні

8.Що роблять з замоченим агаром при приготуванні желе на агарі?

 а)доводять до кипіння і більше не варять

 б)витримують при слабкому нагріванні 1 годину

 в)вводять у охолоджений розчин 40 ͦ С

 г)ретельно кип'ятять 5 - 10 хвилин

9.Назвіть вид желе зображене на малюнку

 

а) шарове

 

 

б)мозаїчне

 

 

в)мармурове

 

 

10. Назвіть вид желе зображене на малюнку

 

а) шарове

 

 

б)мозаїчне

 

 

в)мармурове

 

 

11.Скільки необхідно взяти частин води для замочування однієї частини желатину

а) 2 частини

б)1 частину

в)10 частин

г)12 частин

12.Чи можна цукор замінити повністю варенням при приготуванні желе?

а)так

б)варення не можна додавати у желе

в) ні

13. Желе -це....

а)напівфабрикат, який готують на основі помадного сиропу

б)напівфабрикат, який готують на основі цукрово-патокового сиропу з додаванням желюючих речовин

14. Назвіть вид желе зображене на малюнку?

 

  а) шарове

  б)мозаїчне

  в)мармурове

 

 

 

 

 15.До якої температури охолоджують сироп для приготування желе на агарі?

 а) 50-60 *С

 б) 40-30*С

 в) 20-30*С

 г) 15-12*С

16.Чим можна замінити агар?

а)патока

б)пектин

в)желатин

17.У якій воді замочують желатин? 

а)у холодній

б)у теплій

в)у гарячій

 

18.Чому не можна кип’ятити желатин?

а)втрачає блиск

б)втрачає смак

в)втрачає желюючі речовини

19.Для приготування нарізних оздоблень , тепле желе наливають у лоток шаром...

а)10-35 мм

б)15-20 мм

в)25-35 мм

г)20-40 мм

20. Який посуд не слід використовувати при виготовленні желе?

 а) емальований

 б) алюмінієвий

 в) пластиковий

21. Для нарізання желе використовують ніж, який змочують у...

 а)гарячій воді

 б)у холодній воді

 в) в олії

 г)в оцеті

22. У скільки разів вища желейна здатність агару від желатину?

 а) желейна здатність цих речовин однакова

 б) у 2-3 рази

 в) у 8-10 разів

23. Речовина, здатна утворювати желе, добута виварюванням тваринної сполучної тканини, кісток, шкіри, яку прояснюють, висушують і подрібнюють: 

 а)харчовий желатин;

 б)фурцеллеран;

 в) агароїд;

 г)крохмаль.

24. Для приготування 1кг желе, згідно рецептури, беруть: 

 а)15г желатину;

 б)30г желатину;

 в)20г желатину;

 г)5г желатину.

 

Ключ до тесту:

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

а

б

в

в

в

б

д

б

а

б

а

в

а

г

а

б

б

а

б

в

б

в

а

а

а

б

а

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Ганненко Віта
Додано
26 квітня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку