Технологія веб-квест та ескейп-рум на уроках французької мови.
Веб-квест (webquest) в педагогіці — це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Уперше ця модель проектної діяльності була представлена викладачем університету Сан-Дієго (США) Берни Доджем і Томом Марч в 1995 році. Веб-квест робить навчання жвавим і цікавим, вчить дітей працювати з інформацією, використовувати різноманітні інформаційні ресурси, підвищує рівень інформаційної грамотності.
Веб-квест може бути застосований при дистанційному або інклюзивному навчанні, оскільки дозволяє працювати із завданнями відокремлено.
Ескейп рум - це один з видів веб-квеста, який передбачає пошук виходу з
одного чи кількох приміщень за допомогою захованих підказок. Зазвичай має обмеження у часі. Найчастіше – 1 годину.
Очікувані результати після проходження веб — квесту:
здобувачі освіти навчаться розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, зможуть пов’язати матеріал кількох предметів,навчаться залучати логіку і критичне мислення.
Таким чином, веб-квест - це гра і навчання одночасно, як цікавий і перспективний вид діяльності, так і рольова гра. Учні, обираючи та виконуючи різні ролі, можуть дослідити проблему з різних боків.
Процес створення веб-квесту складний, творчий і не завжди вкладається в певні рамки, але є необхідні кроки, які потрібно зробити для створення власного веб-квесту.
Отже, при створенні веб-квесту необхідно пройти ці кроки:
Крок1. Вибір теми. Тема веб-квесту повинна відповідати наступним умовам: дотримання вимог державних стандартів до змісту навчальних програм; містити завдання для розвитку мислення учнів (від наочно-дійового і наочно-образного до словесно-логічного); змістовно оновлювати або доповнювати матеріали для роботи за темою уроку, засвоєнням яких учнями вчитель не задоволений; ефективно використовувати можливості Інтернет.
Крок 2. Створення завдань. Учні можуть отримати завдання квесту у різному вигляді та за формою, наприклад: презентація (зроблена у програмі PowerPoint – розширення .ppt, .pptx) На слайді розміщено зображення і запропоновано одне чи два запитання: можна запропонувати окрему тему; текст (напр. програма Word – розширення .doc, .docx). Можна розмістити інформацію із зображеннями і запитання у вигляді відформатованого, креативно оформленого тексту; запропонувати візуальний матеріал. Також може виглядати як набір зображень, фотографій, карикатур, (приєднати можна у вигляді архіву – розширення .zip, оскільки розмір додатків обмежений).
Крок 3. Створення систем оцінювання. Веб-квест є комплексним проектом, тому оцінювання його виконанняповинне підлягати певним критеріям, які були б орієнтовані на тип проблемного питання та форму представленого результату.
Крок 4. Підбір джерел інформації, які будуть використовувати учні для пошуку відповідей. Створення інформаційних ресурсів для підтримки веб-квесту.
Крок 5. Маючи створений план та модель майбутнього проекту, його інформаційну підтримку, можна приступати до створення Веб-квесту.
Для залучення веб-квестів у роботу вчителя і учнів є достатньо багато важливих причин. Це один із простих способів залучення Інтернету до навчального процесу, що не потребує наявності особливих спеціальних знань як у вчителя, так і у учнів. Веб-квест може виконуватись індивідуально кожним, але командна робота учнів при розв’язанні завдань веб-квесту є кращою, оскільки досягаються дві основні мети навчання – спілкування і обмін інформацією. Веб-квести розвивають у учнів критичне мислення, а також формують і удосконалюють уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати, узагальнювати та систематизувати інформацію, мислити абстрактно. Веб-квест сприяє розвитку умінь учнів шукати інтернет-інформацію на вимогу вчителя, розвиває комп’ютерні навички учнів, заохочує вчитись автономно.