Виготовлення виробів в етнічному стилі

Про матеріал
Розширення й систематизування знань про етнічний стиль, ознайомлення з властивостями матеріалів для виготовлення виробів в етнічному стилі; розвиток творчої уяви, спостережливості, творчих здібностей, уваги.
Перегляд файлу

План – конспект дистанційного уроку.

Клас 9

Тема: Вироби виготовлені в етнічному стилі.

Мета: розширити й систематизувати знання про етнічний стиль, ознайомити з властивостями матеріалів для виготовлення виробів в етнічному стилі; розвивати творчу уяву, спостережливість, творчі здібності, увагу, розвивати пізнавальну самостійність;формувати вміння працювати з інструкційними картами; навчити учнів правильно добирати матеріали й інструменти для виконання аплікації.

Обладнання: комп’ютер, веб-камера.
Тип уроку: викладання нової теми.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів


Знаннєвий компонент


  • Розуміє етапи проектування.
  • Розуміє сутність методу фантазування.
  • Знає та розрізняє властивості конструкційних матеріалів.
  • Розуміє роль природніх матеріалів, як важливого екологічного ресурсу у збереженні довкілля.
  • Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів.
  • Обґрунтовує вибір технологій обробки матеріалу.
  • Розуміє необхідність дотримання правил  безпечної праці та організації робочого місця.

Діяльнісний компонент


  • Розрізняє етапи проектної діяльності.
  • Застосовує методи: «фантазування», «метод зразків».
  • Добирає конструкційні матеріали в залежності від їх властивостей.
  • Визначає послідовність виконання проектного виробу.
  • Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу.
  • Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.
  • Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками.

Ціннісний компонент

  • Обговорює та висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів природного походження.
  • Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу.
  • Усвідомлює значення деталі, як частини виробу.

Орієнтовний план уроку.

  1. Організаційна частина (1 хв.).
  2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку ( 1 хв.)
  3. Вивчення нового матеріалу ( 21 хв.)
  4. Підсумок уроку. Домашнє завдання (5 хв.)

 

Хід уроку


1.Організаційна частина
- Перевірка присутніх

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Тема нашого заняття: Вироби виготовлені в етнічному стилі.

На цьому уроці ми дізнаємось що таке «етнічний стиль». З яких конструкційних матеріалів виготовляються вироби  в цьому стилі. Що потрібно підготувати для цих виробів.

Але спочатку давайте дізнаємось що таке «стиль» взагалі.

3. Вивчення нового матеріалу.

Презентація №1

Протягом усієї історії розвитку культури людина прагнула прикрасити своє життя: одяг, житло, побутові речі тощо.

Початком історії дизайну вважають період  античності (лат. класична епоха) (800 р.до н.е. – 600 р. до н.е.). Давньогрецька архітектура була настільки гармонійною й цілісною, що стала певним еталоном стилю для наслідування.

Стиль - сукупність характерних ознак, особливостей, властивих чому-небудь (наприклад, строгого стилю меблі);

 Види стилів.

До відомих історичних стилів, що значно вплинули на розвиток матеріально-художньої культури, належать візантійський, готика, ренесанс, маньєризм, бароко, рококо, класицизм, ампір, еклектика(поєднання двох або більше стилів).

Але найстаріший європейських стиль вважають - Романський стиль (Х – ХІ ст..).  Романському стилю притаманні монументальність і геометричність, статичні (підкреслене вираження стану спокою, непорушності, стійкості), чіткі форми.

Елементами оздоблення інтер’єру в романському стилі є мозаїки, вітражі, фрески, масивні меблі з темного дерева, гобеленові й оксамитові штори.

 Також існують і Сучасні стилі.

До сучасних стилів належать: модерн (ар нуво), ар деко, кітч (кіч), конструктивізм, постмодернізм, мінімалізм, техно, хай-тек, лофт, ф’южи, поп-арт, авангард .

 Нас оточує багато, багато різних витворів матеріально-художньої культури: рукотворні ландшафти, архітектурні споруди, предмети інтер’єру, одяг, знакові системи орнаментів тощо.

 Ось ми й підішли до визначення  етнічного стилю.

Етнічний стиль – це нерозривно поєднані форми й барви довкілля, народна мудрість, національні традиції . У ньому втілені традиційні та самобутні мотиви, що формувалися кожним народом упродовж століть. Національні, історичні й культурні особливості народу відображені в етнічному стилі.

 Зараз ми з вами пограємо в ось таку гру. 

Я буду показувати етнічні стилі різних народів, а ви спробуйте вгадати в якій країні народився цей стиль. (показ слайдів)

 Люди завжди прагнули створити  неповторний та стильний одяг, унікальні прикраси, предмети інтер’єру, що визначають їхню індивідуальність.

 Сьогодні дуже складно декорувати інтер’єр або одяг повністю в етнічному стилі. Тому краще прикрасити його виразними етнічними деталями й аксесуарами.

 Пропоную подивитися фрагмент фільму та сказати яку прикрасу інтер’єру  в етнічному стилі ми будемо виготовляти на наступному уроці.  «Сутінки» - Ловець снів.

Презентація «Ловець снів».

Історія виникнення.

Ловець снів (оджибве asabikeshiinh, неживий форма слова «павук», або більш сучасний варіант bawaajige nagwaagan «сильця для снів» ) - індіанський амулет, що захищає сплячого від злих духів і хвороб. За переказами , погані сни заплутуються в павутині, а хороші прослизають крізь отвори. Перший опис плетеного амулета індіанців Оджибве міститься в книзі Йоганна Георга Коля "Кітчі-Гами, життя серед оджибве Верхнього Озера".

У своїй книзі "Ловці снів: легенди, спадщина і артефакти" американський антрополог Кет Оберхольцер вказує, що у різних племен оберіг мав різну форму. У оджибве і кри південного узбережжя Затоки Джеймса вони мали круглу форму і малюнок павукової мережі, в той час як у кри північних територій амулети нагадували більше рибальську сітку. Проте, і в тому, і в іншому випадку завданням цих плетених оберегів було "зловити" застуду, хворобу або злих духів.

Протягом довгого часу багато племен претендували на авторство ловців снів. Найбільш відомими серед них були навахо, лакота сіу, чироки, ірокези і оджибве. На початку двохтисячних років було досягнуто згоди в тому, що початкове авторство ловців снів належить племені оджибве.

Ловець снів не тільки ловить неприємні  сни і злих духів, що приходять з ними, але і все, що приносить нещастя, наприклад, простуду або невдачу.

 

Амулет являє собою павутину з суворих ниток або оленячих жил, натягнутих на коло з вербової гілки. Обов’язково в ловець вплітають кілька пір'я, прикрашають бісером, мушлями або намистинами. Амулет вішається над узголів'ям сплячого. Такий амулет можна зробити своїми руками або купити в сувенірній крамниці.

Кругла форма обруча ловця снів - це священне коло (магічне колесо) - один з найважливіших символів індіанців.

Перо, що є маніфестацією надприродною енергії  Всесвіту, символізує шлях, по якому повинен слідувати людина в просторі сновидіння. Вважається, що кожен раз, коли сниться хороший сон, ворсинки пера ворушаться в міру того, як сон пробирається по ним до сплячої людини.

 Давайте поміркуємо.

Для того, щоб виготовити ловця снів нам необхідно підготувати конструкційні матеріли та інструменти. За допомогою  програми  Collabrify  map (келебрифай меп) разом з учнями складаємо кластер.


Молодці!

Давайте підведемо підсумки.

Фронтальне опитування

  1. Що дізналися нового?
  2. Що більше за все запам’яталось?
  3. Який стиль тобі більш до вподоби?
  4. Які особливості етнічного стилю?
  5. Із яким сучасним стилем схожий за оформленням інтер’єр вашої кімнати?

Д/з

  1. Створити презентацію одного з етнічних стилів інтер’єру,  культура якої вас приваблює.
  2. Знайти моделі-аналоги.
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Костак Мар`яна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хилько Ірина
    Добре підготовлений урок. Дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 січня 2021
Переглядів
7720
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку