Тема уроку: «Технологія виготовлення вітальної листівкиз використанням техніки ізонитка»
Мета уроку:
Методичне оснащення уроку:
- матеріально- технічне: комп’ютер, картон ,зошити ,робочі коробки
( голки, ножиці ,лінійки , олівець , гумка , скріпки, скотч , клей , нитки швейні, булавки ,гольниці, шаблони, прикраси, гофрокартон, двосторонній скотч)
- дидактичне : презентація « Виготовлення листівки в техніці ізонитка»,
картки із завданням на урок , схеми для вишивання листівки ,взірці виробів , що виготовлені технікою ізонитка.
Міжпредметні та внутрішньо предметні з’вязки: математика, креслення, образотворче мистецтво, історія, географія, трудове навчання
( «Технологія виготовлення вишитих виробів»)
Об’єкт праці: листівка –валентинка.
Основні поняття: ескіз, шаблон, види картону .
Очікувані результати: уміння виконувати оздоблення виробів вишивкою, організовувати робоче місце. Уміння дотримуватись правил безпечної роботи.
Тип уроку : комбінований.
Структура уроку
10. Видача домашнього завдання ,прибирання робочих місць………..3хв
Хід уроку:
Перевірка присутності учнів, готовність учнів до уроку.
Виявлення знань та умінь учнів.
На минулому уроці ви знайомились с простими вправам в техніці ізонитка, а ще розглядаючи листівки- валентинки нас зацікавила історія виникнення листівки, валентинки, ізонитки, хто в наш час займається ізониткою.
Домашнім завданням було знайти відповіді на ці питання.
А перевіримо- у вигляд ігри « Як? Звідки? Чому?».
Правила гри.
Дві команди ( «праві» і «ліві»). Команди вибирають конверт з 6 питаннями і по черзі відповідають. За кожну правильну відповідь - 2 бали.
Запитання для гри.
1. Яка країна вважається батьківщиною вітальної листівки?
2. Яка країна вважається батьківщиною різдвяної листівки ?
з'явилася в Англії 1794 року.
3. Назвіть художника, який є «батьком» першої різдвяної листівок?
4. Розкажіть історію виникнення « валентинки ».
5. Коли була випущена перша українська листівка?
6. Назвіть українських художників , у яких кольорові репродукції їх творів були популярні на листівках.
7. Що таке ізонитка?
8. В якій країні нитяна графіка вперше з’явилась?
9. Які інструменти і матеріали необхідні для виготовлення ізонитки?
10. Для освоєння техніки ізонитка досить знати прийоми заповнення яких геометричних фігур?
11. Які існують способи фіксації ниток?
12. Назвіть сучасних українських та іноземних митців , що працюють в техніці ізонитка.
Підведення підсумків гри. Оцінювання команд.
Завдяки листівки оздобленої ізониткою ми з вами зробили зв’язок
між предметами історія, географія, образотворче мистецтво, математика, трудове навчання(«технологія виготовлення вишитих виробів).
Ви вже знайомі зі способами заповнення геометричних фігур в техніці ізонитка. Під час гри назвали конструкційні матеріали ,що використовуються при виконанні ізонитки.
1. Як закріплюється нитка на картоні на початку і в кінці вишивки?
(орієнтовна відповідь: скотчем)
2. Яких правил безпечної роботи необхідно дотримуватись під час виконання ізонитки?
(орієнтовна відповідь: під час виконання ізонитки необхідно дотримуватись правил безпечної роботи; роботу починати тільки після дозволу вчителя. Перед початком роботи перевірити справність інструментів. Не можна працювати іржавим інструментом.)
Отож, ми продовжуємо проектувати виріб і сьогодні темою уроку буде:
«Технологія виготовлення листівки з використанням
техніки ізонитка».
Запишіть тему уроку.
Для виготовлення будь-якого виробу треба мати його графічне зображення – креслення або ескіз. Що таке ескіз ?(графічний документ-тимчасового користування ,виконаний від руки в масштабі зі збереженням приблизної пропорційності).Його використовують щоб прискорити виготовлення виробу.
На минулому уроці вам було дано завдання виконати ескіз вашої листівки. На цьому етапі вам були помічниками інтернет, зразки на стенді, мої роботи, ваша фантазія.
Для виготовлення деталей листівки ви будете користуватися шаблонами. Що таке шаблон?
(Шаблон- пристрої, що використовуються для розмічання великої кількості однакових деталей ) Їх виготовляють з цупкого матеріалу картону, деревини, металу.
Потрібно правильно розташовувати шаблони на картоні. Виберіть правильний спосіб розташування шаблонів на картоні( вибирається правильний варіант). Чому цей варіант вірний ?(економне розташування, мало відходів) З якого боку потрібно прикладати шаблон на односторонній картон ?(лицьової сторони, охайніші отвори). З якого боку потрібно прикладати шаблон на двосторонній картон?(з любої сторони).
Вишивати деталі листівки краще після того як їх вирізати.
Навідні питання приклад можливих запитань:
1. Що таке шаблон?
2. Для чого він використовується?
3. З якої сторони прикладається шаблон на однобічний і двобічний картон?
4. Яким інструментом потрібно проколювати картон?
5.Що перше робимо вирізаємо деталь або вишиваємо?
Завдання практичної роботи:
Рекомендації для правильного виконання практичної роботи:
1. Правильно організувати робоче місце(прибрати зайві речі).
2. Під час виконання практичної роботи необхідно буде виконати такі операції як ( інструкційна картка на виготовлення святкової листівки з використанням техніці ізонитка( Додаток А)):
3. Показ зразків виробів , які будуть виготовляти учні.
4. На виконання практичної роботи відведено 45 хвилин.
5.Оцінювання виробів буде проходити по таких критеріях :
Самостійна робота учнів під контролем вчителя.
Дотримуючись послідовності , яка подана в вигляді технологічної картки в додатку А. Розпочати роботу.
Поточний інструктаж – корегування діяльності учнів, попередження та виправлення помилок в ході виконання роботи.
Під час виконання практичної роботи в деяких учнів можуть виникнути труднощі при виконанні певного завдання. В такому випадку для тих учнів буде проведено повторний інструктаж, пояснення і відповідно настанови для подальшого виконання практичної роботи.
Таблиця 1. Проведення поточного інструктажу.
Дії вчителя |
Дії учнів |
1.Перевірка організації робочих учнів |
1. Підготовка робочого місця до виконання практичної роботи. |
2. Фронтальне інформування учнів. |
2.Учні уважно слухають настанови вчителя. |
3.Спостереження за процесом виконання учнями практичної роботи. |
3. Учні виконують практичну роботу у певній послідовності, відповідно до технологічної картки. |
4. Виявлення помилок в діях учнів, їх вирішення. |
4. Учні задають запитання вчителю вразі виникнення труднощів. |
5. Оцінювання практичної роботи. |
5. Учні показують виконану роботу. |
На цьому етапі уроку вчитель оцінює якість та правильність виконання заданої роботи по таким критеріях :
Аналізує типові помилки та причини їх виникнення , визначає найкращі роботи. Виставляє оцінки в журнал.
Завдання закінчити оздоблення листівки.
Взяти підручники, зошити.
Прибирання робочого місця.