«Технологія виготовлення вітальної листівкиз використанням техніки ізонитка»

Про матеріал
• застосовувати знання вишивки ізонитка при виготовленні листівки; • дати поняття про шаблони , навчитись користуватися шаблонами; • спроектувати дизайн листівки; • виготовити листівку;
Перегляд файлу

Тема уроку:   «Технологія виготовлення  вітальної листівкиз використанням  техніки ізонитка»

 

Мета уроку:

  •            застосовувати знання вишивки ізонитка при виготовленні листівки;
  •          дати поняття про шаблони , навчитись користуватися шаблонами;
  •          спроектувати дизайн листівки;
  •          виготовити листівку;
  •          сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості та інших вольових якостей;
  •          дотримання правил санітарно-гігієнічних вимог та правил безпечної праці під час виконання завдання практичної роботи;
  •          виховати любов до праці та пізнавальний інтерес ,бережливість, охайність. Виховати дружні стосунки у класі, уміння працювати в колективі.

 

Методичне оснащення уроку:

- матеріально- технічне: комп’ютер, картон ,зошити ,робочі коробки

 ( голки, ножиці ,лінійки , олівець , гумка , скріпки, скотч , клей , нитки швейні, булавки ,гольниці, шаблони,  прикраси, гофрокартон, двосторонній скотч)

- дидактичне : презентація « Виготовлення листівки в техніці ізонитка»,

картки із завданням на урок , схеми для вишивання  листівки ,взірці виробів , що виготовлені технікою ізонитка.

 

Міжпредметні та внутрішньо предметні з’вязки: математика, креслення, образотворче мистецтво, історія, географія, трудове навчання 

( «Технологія виготовлення вишитих виробів»)

 

Об’єкт праці: листівка –валентинка.

 

Основні поняття:  ескіз, шаблон, види картону .

 

Очікувані результати: уміння виконувати оздоблення виробів вишивкою, організовувати робоче місце. Уміння дотримуватись правил безпечної роботи.

 

Тип уроку : комбінований.

 

 

 

 

 

 

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент………………………………………………………………..2 хв
  2. Перевірка домашнього завдання………………………………………………..15 хв
  3. Актуалізація опорних  знань та практичного досвіду учнів………………………………………………………………….………..…………………..2хв
  4. Повідомлення теми, мети уроку…………………………………………………..2хв
  5. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу……7 хв
  6. Закріплення нового навчального матеріалу………………………………5хв
  7. Вступний інструктаж……………………………………………………………………2хв
  8. Самостійна робота учнів під контролем вчителя……………………….45хв
  9. Заключний інструктаж, підведення підсумків  уроку………………….5хв

      10. Видача домашнього завдання ,прибирання робочих місць………..3хв

 

                                                           Хід уроку:

  1. Організаційна частина

Перевірка присутності учнів, готовність учнів до уроку.

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

   Виявлення знань та умінь учнів.

На минулому уроці ви знайомились с простими вправам в техніці ізонитка, а ще розглядаючи листівки- валентинки нас зацікавила історія виникнення  листівки, валентинки, ізонитки, хто в наш час займається ізониткою.

Домашнім завданням  було знайти відповіді на  ці питання.

А перевіримо- у вигляд ігри « Як? Звідки? Чому?».

Правила гри.

 Дві команди ( «праві» і «ліві»).  Команди вибирають конверт з  6 питаннями і по черзі відповідають. За кожну правильну відповідь  - 2 бали.

                                                   Запитання для гри.

1. Яка країна вважається батьківщиною  вітальної листівки?

 

  • Наприкінці XIVст. у Європі почали обмінюватися вітальними картками з паперу. А вже до середини XVст. європейці дарували одне одному паперові “валентинки” ручної роботи.

 

  • Перші документовані згадки про вітальні листівки сягають 1777 року у Франції, коли “Паризький поштовий альманах” помістив повідомлення про виготовлення листівок. Автором цього винаходу називається гравер Демезон.

 

2. Яка країна вважається батьківщиною різдвяної листівки ?

 

         з'явилася в Англії 1794 року.

 

3. Назвіть художника, який є «батьком»  першої різдвяної листівок?

  • Ідея створення першої різдвяної листівки (1794) належить англійцю - художнику Добсону. Вітаючи друга зі святом, Добсон надіслав йому картинку із зображенням щасливої родини довкола ялинки.

4. Розкажіть історію виникнення « валентинки ».

  • Першу відому вітальну картку датують 1415 р. Саме вона зберігається у Британському музеї в Лондоні. Створення цієї “валентинки” приписують герцогу Орлеанському, який з в'язниці адресував любовні послання дружині.

5. Коли була випущена перша українська листівка?

  • 1898 року російська Община Святої Євгенії за акварельними малюнками відомих петербурзьких художників видала серію різдвяних листівок . Серед них Іллею Рєпіним була підготовлена листівка «Запорожець», яку, напевно, слід вважати першою «українською» різдвяною листівкою. 

6. Назвіть українських художників , у яких кольорові репродукції їх творів                   були популярні на листівках.

  • Осип Курилас            
  • Олена Кульчицька
  • В. Мощинський
  • Ю. Крайківський
  • П. Андрусів
  • Святослав Гординський
  • Ярослав Пстрак
  • Василь Дядинюк
  • К. Кричевська-Росандіч
  • В. Беднарський
  • В. Залуцький

7. Що таке ізонитка?

  • Нитяна́ гра́фіка (варіанти назви: ізонитка, зображення ниткою, нитяний дизайн; англ. StringArt) — сучасне мистецтво графіки створення зображення композицією з натягнутих ниток на картоні чи іншому твердому матеріалі — основі, яка відіграє роль тла.

8. В якій країні нитяна графіка вперше з’явилась?

  • Ниткографія, як вид декоративно-прикладного мистецтва, уперше з'явилася в Англії в XVII столітті. Англійські ткачі придумали особливий спосіб переплетення ниток. Вони забивали в дощечки цвяхи й у певній послідовності натягали на них нитки.

9. Які інструменти і матеріали  необхідні для виготовлення ізонитки?

10. Для освоєння техніки ізонитка  досить знати прийоми   заповнення яких геометричних фігур?

  • заповнення кута;
  • заповнення окружності;
  • заповнення дуги.

 

11. Які існують способи фіксації ниток?

  • Поширені два способи фіксації ниток: через наскрізні отвори в основі та на шпильках або цвяхах.

12. Назвіть сучасних українських та іноземних митців , що працюють в техніці ізонитка.

  • Японская художница Куми Ямашита
  • Петрос Вреллис
  • Зіновій Палагнюк

 

Підведення підсумків  гри. Оцінювання команд.

Завдяки листівки оздобленої ізониткою ми з вами зробили зв’язок

між предметами історія, географія, образотворче мистецтво, математика, трудове навчання(«технологія виготовлення  вишитих виробів).

 

  1. Актуалізація опорних знань та практичного досвіду учнів.

 

Ви вже знайомі зі способами заповнення  геометричних фігур в техніці ізонитка. Під час гри назвали конструкційні матеріали ,що використовуються при виконанні ізонитки.

1. Як закріплюється нитка на картоні на початку і в кінці вишивки?

(орієнтовна відповідь: скотчем)

2. Яких правил безпечної роботи необхідно дотримуватись під час виконання ізонитки?

(орієнтовна відповідь: під час виконання ізонитки необхідно дотримуватись правил безпечної роботи; роботу починати тільки після дозволу вчителя. Перед початком роботи перевірити справність інструментів. Не можна працювати іржавим інструментом.)

 

  1. Повідомлення теми , мети та завдання уроку

 

Отож, ми продовжуємо проектувати виріб і сьогодні темою уроку буде:

«Технологія виготовлення листівки з використанням

 техніки ізонитка».

Запишіть тему уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу

 

Для виготовлення будь-якого виробу треба мати його графічне зображення –  креслення або ескіз. Що таке ескіз ?(графічний документ-тимчасового користування ,виконаний від руки в масштабі зі збереженням приблизної пропорційності).Його використовують щоб прискорити виготовлення виробу.

На минулому уроці вам було дано завдання виконати ескіз вашої  листівки. На цьому етапі вам були помічниками інтернет, зразки на стенді, мої роботи, ваша фантазія.

Для виготовлення деталей листівки ви будете користуватися шаблонами. Що таке шаблон?

(Шаблон- пристрої, що використовуються для розмічання великої кількості однакових деталей ) Їх виготовляють з цупкого матеріалу картону, деревини, металу.

Потрібно правильно розташовувати шаблони на картоні. Виберіть правильний спосіб розташування шаблонів на картоні( вибирається правильний варіант). Чому цей варіант вірний ?(економне розташування, мало відходів) З якого боку потрібно прикладати шаблон на односторонній картон ?(лицьової сторони, охайніші отвори). З якого боку потрібно прикладати шаблон на двосторонній картон?(з любої сторони).

Вишивати деталі листівки краще після того як  їх вирізати.

 

  1. Закріплення нового матеріалу

Навідні питання приклад можливих запитань:

1. Що таке шаблон?

2. Для чого він використовується?

3. З якої сторони прикладається шаблон на однобічний  і двобічний картон?

4. Яким інструментом потрібно проколювати картон?

5.Що перше робимо вирізаємо деталь або вишиваємо?

 

  1. Вступний інструктаж

      Завдання практичної роботи:

Рекомендації для правильного виконання практичної роботи:

1. Правильно організувати робоче місце(прибрати зайві речі).

2. Під час виконання практичної роботи необхідно буде виконати такі операції як ( інструкційна картка  на виготовлення святкової листівки з використанням  техніці ізонитка( Додаток А)):                     

  •          підібрати матеріали по кольорові гаммі;
  •          вибрати шаблони деталей листівки;
  •          обвести шаблони на картоні;
  •          проколоти отвори булавками по позначеним точкам ;
  •          вирізати деталі листівки;
  •          оздобити деталі технікою ізонитка;
  •          наклеїти всі деталі листівки. Для плоскої листівки використовуємо клей ПВА ( не наносити багато клею). Для об’ємної - використовуємо двосторонній скотч.(1 см х 1 см)

 

3. Показ зразків виробів , які будуть виготовляти учні.

 4. На виконання практичної роботи відведено 45 хвилин.

5.Оцінювання виробів буде проходити по таких критеріях :

  •      Правильне виконання всіх технологічних операцій;
  •      Естетичний вигляд виготовленого виробу.

Самостійна робота учнів під контролем вчителя.

Дотримуючись послідовності , яка подана в вигляді технологічної картки в додатку А. Розпочати роботу.

Поточний інструктаж – корегування діяльності учнів, попередження та виправлення помилок в ході виконання роботи.

Під час виконання практичної роботи в деяких учнів можуть виникнути труднощі при виконанні певного завдання. В такому випадку для тих учнів буде проведено повторний інструктаж, пояснення і відповідно настанови для подальшого виконання практичної роботи.

 

Таблиця 1. Проведення поточного інструктажу.

 

Дії вчителя

Дії учнів

1.Перевірка організації робочих учнів

1. Підготовка робочого місця до виконання практичної роботи.

2. Фронтальне інформування учнів.

2.Учні уважно слухають настанови вчителя.

3.Спостереження за процесом виконання учнями практичної роботи.

3. Учні виконують практичну роботу у певній послідовності, відповідно до технологічної картки.

4. Виявлення помилок в діях учнів, їх вирішення.

4. Учні задають запитання вчителю вразі виникнення труднощів.

5. Оцінювання практичної роботи.

5. Учні показують виконану роботу.

 

  1. Заключний інструктаж, підведення підсумків уроку.

 

На цьому етапі уроку вчитель оцінює якість та правильність виконання заданої роботи по таким критеріях :

  •      Правильність виконання технологічних операцій.
  •      Естетичний вигляд виробу.

Аналізує типові помилки та причини їх виникнення , визначає найкращі роботи. Виставляє оцінки в журнал.

  1. Видача домашнього завдання, прибирання робочого місця.

 

Завдання закінчити оздоблення листівки.

Взяти підручники, зошити.

Прибирання робочого місця. 

 

 

docx
Додано
18 грудня
Переглядів
6
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку