Текст "Чи готові ви бути батьками першокласників"- перші батьківські збори.

Про матеріал

Матеріал для проведення батьківських зборів з батьками майбутніх першокласників, які проводить вчитель для того, щоб познайомитися з батьками, сприятиме встановленню партнерських стосунків між учасниками навчально - виховного процесу. Можна використати презентацію "Дитячі прохання до батьків", вправу "Серветка", " Рука допомоги", "Аплодисменти", пісні у виконанні Наталії Май, притчі.

Перегляд файлу

Перші збори для батьків майбутніх першокласників

Тема зборів:   Чи готові ви бути батьками першокласників?

Мета зборів: Познайомитися із батьками майбутніх першокласників. Сприяти залученню батьків до співпраці. Навчити їх допомагати малюкам. Дати можливість виявити фантазію і творчість.

  1. Вправа «Очікування».

       Для багатьох батьків найважчий період починається тоді, коли дитина йде до школи. Проте дехто вважає, що нині школа відповідає за навчання й виховання дитини. Вчитель зобов`язаний на їхню думку навчити і виховати дитину. Такі батьки дуже помиляються, бо найбільшого успіху досягають ті діти, батьки яких беруть активну участь у навчальному процесі. Якщо дитина бачить активну участь батьків у навчанні, їх зацікавленість в її успіхах, вона намагається працювати ще краще.

Вступ до школи — це переломний момент у житті кожного малюка. Початок шкільного навчання докорінно змінює весь його спосіб життя. Властиві дошкільникам безпечність, безтурботність, занурення в гру змінилися життям, сповненим безліччю вимог, обов’язків та обмежень. Тепер дитина має щодня ходити в школу, систематично й напружено працювати, дотримуватися режиму дня, підкорятися правилам шкільного життя, виконувати вимоги вчителя, робити на уроках те, що визначено шкільною програмою, старанно виконувати домашні завдання, добиватися гарних результатів у навчанні тощо.

У цей період життя, у 6-7 років, змінюється весь психологічний портрет дитини, її пізнавальні та розумові можливості, сфера емоцій і переживань, коло спілкування.

Свій новий статус дитина не завжди добре усвідомлює, але обов’язково відчуває й переживає його. Вона гордиться тим, що стала дорослою, їй подобається ця нова роль. Переживання дитиною свого нового соціального статусу пов’язане з появою «внутрішньої позиції школяра» (Л. І. Божович).

Наявність «внутрішньої позиції школяра» має для першокласника велике значення. Саме вона допомагає маленькому учневі долати мінливість шкільного життя, виконувати нові обов’язки. Це дуже важливо на перших етапах шкільного навчання, коли навчальний матеріал, який потрібно засвоїти дитині, буває одноманітним і не дуже цікавим.

У підтримці в першокласника «внутрішньої позиції школяра» роль батьків важко переоцінити, їхнє серйозне ставлення до шкільного життя дитини, увага до її успіхів та невдач, терпіння, заохочення старань і зусиль, емоційна підтримка допомагають першокласникові відчути значущість своєї діяльності, сприяють підвищенню самооцінки дитини, її впевненості в собі.

  • Що ви очікуєте від сьогоднішніх батьківських зборів. Батьки записують свої очікування на листочках і прикріплюють їх  внизу до дерева Мудрості.
  1. Вправа «Знайомство».

       Давайте познайомимося. Розкажіть щось цікаве про свою сім`ю чи свою дитину за зразком. «Мене звуть …. . Не хочу хвалитися, але ….. .»

  1. Вправа « Серветка».

       Батькам роздати по одній серветці. Добре, якщо вони різнокольорові. Вчитель просить скласти її навпіл по діагоналі і відірвати серединку. Потім скласти ще пополам і відірвати декілька разів з обох боків. Тепер розгорніть і розгляньте їх. Чи можете знайти дві одинакові витинанки.

         Так і ваші діти різні, неповторні ще від народження. Тому те, що добре для однієї дитини, може виявитися неприйнятним для іншої. Тільки батьки можуть повністю знати свою дитину. Вступ до школи є однією з найважливіших подій у її житті. Тому виникає необхідність знати психологію шестирічного учня, адже різниця між семирічками і шестирічками  величезна. До першого класу приходять шестирічні діти, які навчатимуться в початковій школі 4 роки. Тому період розвитку дитини від 6 до 7 років є перехідним між дошкільним і молодшим шкільним віком. Найважливіше значення дошкільного дитинства полягає в досягненні дитиною соціальної зрілості. З приходом до школи змінюється провідна діяльність шестирічного школяра – тепер посильна праця, творчість, гра підпорядковані навчанню. Дуже важливо щоб був поступовий перехід від ігрової до навчальної діяльності, а цьому саме допомагають підготовчі заняття дитини в школі.

Робота в групах.  Батьки діляться на групи за порами року.

Основні правила: (учасники пропонують правила, які записуються нам дощці)

  • Говорити по черзі.
  • Слухати і чути.
  • Бути толерантними.
  • Висловлюватися стисло.
  • Бути позитивними.

4.Створення проекту «Щаслива дитина».

Сухомлинський В.О. вважав, що «дитинство, дитячий світ – це світ особливий. Щоб мати доступ в цей казковий палац ім’я якому – Дитинство, ви повинні перевтілитись, стати в якійсь мірі дитиною  - тільки за цієї умови Вам доступна буде мудра влада над людиною-дитиною».

-  Що мають зробити батьки і вчитель для щастя дитини.

Вчитель дає кожній групі намальоване сонечко, яке посміхається, а батьки на смужках - промінчиках  записують свої рекомендації. Втілення в життя цього проекту принесе у ваш дім радість, взаєморозуміння і щастя.

В першу чергу батьки мають дбати про те, щоб дитина була здоровою.

Пісня у виконанні Наталії Май «Мама й тато».

      Послухайте пісню і згадайте своє дитинство. Хто хоче поділитися своїми спогадами. Якою була ваша перша вчителька? Чи пам’ятаєте ви своє навчання в початковій школі?

         За старовиною легендою діти які ідуть до школи це маленькі зернята, які 6 років наповнювалися маминою і татовою любов’ю, бабусиною і дідусевою добротою, теплом і радістю всіх оточуючих. І саме сьогодні прийшов час засіяти поле для того, щоб виростити добрий урожай. Саме сьогодні турботливі руки батьків, вчителів, рідних людей посіють ці зернята і будуть плекати їх. Прийде час і наше поле дасть добрий урожай, але зараз, що потрібно нашим діткам,  щоб вирости?

 З чистого листа розпочинається і життя нашого класу. У школі з’явилася – нова шкільна родина. Протягом довгих шкільних років будуть зріти наші зернята. І кожен з вас буде вкладати в них свої старання і успіхи. Залежить це і від вас, шановні батьки, адже ви є наймудрішими порадниками своїм дітям і найкращими помічниками вчителів.

          Саме сьогодні у вас батьків народжуються мрії, сподівання відносно своїх дітей. У кожної дитини є своя щаслива зірка. Я пропоную батькам взяти зірочки і написати побажання для своєї дитини – майбутнього школяра. Мрії повинні здійснюватися! (написання побажань і складання їх у конверт).  Конверт ми відкриємо в кінці 4 класу, коли будемо прощатися з початковою школою.

  1. Вправа «Рука допомоги».

       У батьків на парті вирізані різнокольорові долоньки. Вчитель просить написати посередині прізвище та ім`я дитини, дату народження, домашню адресу та телефони батьків. На кожному пальчику напишіть особливості вашої дитини (проблеми зі здоров`ям, особливі риси характеру, як ви звертаєтеся до дитини вдома, як звертаються дорослі до дитини. А  на білій стороні долоньки напишіть, яку допомогу ви можете надати вчителеві, щоб дітям було затишно і цікаво в школі.

6. Перегляд слайдів «Дитячі прохання  до батьків» .

1.Говоріть до мене серцем, очима, усмішкою, вашими руками: ваші слова не завжди мені зрозумілі.

2.У вашій хаті дайте мені у власність один куточок і частину вашої уваги та вашого часу.

3.Окрім їжі, дайте мені  сердечне тепло, безпечний спокій і вашу любов!

4.Підтримуйте і заохочуйте мене до праці, навіть  тоді, коли я роблю ще сотні помилок.

5.Не давайте обіцянок, яких ви не зможете виконати – це похитне мою віру в вас.

6.Нехай поруч зі мною  живуть добрі, ніжні та лагідні люди.

7.У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших, тож прошу вас пояснити мені що, коли, як і чому кожен із нас повинен робити у ньому.

8. Не розбещуйте мене, цим ви мене псуєте. Я дуже добре знаю, що не треба давати мені все, що я вимагаю. Я просто випробовую вас.

9. Ваші почуття і вчинки будуть повертатися до вас через мене, тому, будь ласка, навчіть мене найкращому.

7.Вправа « Корзина почуттів»

У мене корзина, вам треба коротко сформулювати, які почуття і емоції переповнюють вас в момент очікування школи ( батьки висловлюються). Всі люди переживають, коли їх очікує щось нове. Вам не треба переживати, тому що ви завжди можете розраховувати на допомогу і підтримку вчителя.

8.Вправа « Аплодисменти».

        Попробуйте аплодувати однією рукою. ( Батьки аплодують. Виявляється, що робити це не дуже зручно). Я готова вам дати свою долоню. Давайте попробуємо разом. ( плещуть, одна долоня -  вчителя, а друга батьків. Батьки при цьому посміхаються). Це дуже здорово. Давайте завжди посміхатися, коли ми щось будемо робити разом. Пам’ятайте, яким би професіоналом не був вчитель, він не зможе нічого зробити сам. Тільки разом ми зможемо добитися успіхів. Запам’ятайте головне, що ваші діти тепер і мої діти. Тільки моїми вони  будуть всього 4 роки, а ваші на все життя. Свою старість ви готуєте сьогодні і я готова вам у цьому допомогти.

Заздалегідь вчитель готує для батьків листівку, яку роздає на зборах після перегляду  озвученої презентації.

Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь та дідусів

  1. Дорогі дорослі, пам’ятайте, що ви самі «запросили» мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене мистецтва бути людиною.
  2. У моїх очах світ має інший вигляд, ніж у ваших. Поясніть мені, що, коли і чому кожен із нас у ньому має робити.
  3. Мої ручки ще маленькі – не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжко, малюю, пишу або кидаю м’яч.
  4. Мої почуття ще незрілі – прошу, будьте чуйними до моїх потреб. Не нарікайте на мене цілий день.
  5. Щоб розвиватися, мені потрібна ваша увага і підтримка. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але тільки мої вчинки.
  6. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помил­ки, щоб я учився на них. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
  7. Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання.
  8. Я вчуся у вас усього: слів, інтонацій голосу, манери рухати­ся. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас че­рез мене. Так справедливо влаштувала природа зв’язок між
    поколіннями. Тому навчіть мене, будь ласка, найкращого.
  9. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважати­муть мені робити самостійні кроки.

Любі мої, я вас дуже-дуже люблю!!! Покажіть мені, що ви любите мене також.

                          Ваша донька (син)( діти друкують своє ім’я на занятті ).

9.Притча «Все в твоїх руках».
           Дуже давно в старовинному містечку жив Майстер, який був оточений своїми учнями. Найбільш здібний із них колись задумався: «А чи є таке питання, на яке Майстер не знає відповіді?». Він пішов на квітучий луг, спіймав красивого метелика і заховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за руки учня і лоскотав його. Посміхаючись, учень підійшов до Майстра і запитав: «Скажіть, метелик у моїх руках живий чи мертвий?». Учень міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-який момент стиснути його заради своєї істини. Не дивлячись на свого учня, Майстер відповів: «Все у твоїх руках».

Отже, успіхи вашої дитини у ваших батьки руках.  Роль сім’ї в суспільстві за своєю силою незрівнянна з будь-якими суспільними інститутами. Родина — перший мікросвіт, у якому дитина виховується, формується, розвивається, набуває соціальних умінь. Головні вихователі дитини — ви, її батьки.  Як виховувати дитину правильно?  Як не помилитися ? Як не втратити духовний зв’язок  із дитиною? 

      Ось для того, щоб допомогти Вам знайти відповіді   на ці  життєво важливі питання потрібно тримати тісний зв'язок із школою.  Сподіваюсь, що  школа  стане  Вашим добрим порадником і помічником у такій важливій справі —  справі виховання справжнього громадянина, людини  з  щедрою душею і  палким та люблячим серцем.

  1. Самодіагностика «Які ми батьки».

          Чи часто ми замислюємося над тим, чи хороші ми батьки, чи справляємося зі своїми обов'язками вихователів. Отож, які ми батьки? Перевірте себе, відповідаючи на питання: так, ні, інколи. За кожну позитивну відповідь будете ставити собі по 2 бали, за «Інколи» - 1,  за негативну - 0.

  1. Чи стежите ви за статтями в журналах, дивитеся або слухаєте програми по телебаченню і радіо на теми виховання? Можливо, читаєте про це книжки.
  2. Ваша дитина здійснила негідний вчинок. Чи не думаєте ви у цьому випадку, що її поведінка є результатом вашого виховання?
  3. Чи підтримуєте думку вашого (вашої) чоловіка [дружини] щодо виховання дітей?
  4. Якщо дитина пропонує вам свою допомогу, чи приймете ви її, якщо при цьому справа може затриматися, а то й взагалі зупинитися?
  5. Чи використовуєте форму заборони або наказу лише тоді, коли це дійсно необхідно?
  6. Чи вважаєте ви, що послідовність є одним з основних педагогічних принципів?
  7. Чи вважаєте ви, що оточуюче середовище є найбільш впливовим на дитину?
  8. Чи визнаєте, що спорт і фізкультура мають велике значення для гармонійного розвитку дитини?
  9. Чи зможете ви не наказати, а попросити про щось своє дитя?
  10. Вам неприємно «позбуватися» дитини фразами «У мене немає часу» або «Почекай, поки я завершу роботу». 

  Результати:

  • Менше 6 очок: про справжнє виховання ви маєте доволі слабку уяву. І хоча кажуть, що починати ніколи не пізно, радимо негайно зайнятися підвищенням своєї освіти в цій галузі;
  • Від 6 до 14 очок: ви не робите серйозних помилок у вихованні, але все ж в чомусь вам потрібно замислитися. А розпочати з того, що найближчий вихідний повністю присвятити дітям, забувши на деякий час друзів та виробничі проблеми. Будьте впевнені, діти вміють повертати борги;
  • Більше 14 очок: ви справляєтесь зі своїми батьківськими обов'язками. Але тим не менше, чи вдасться вам ще щось поліпшити у стосунках?

9.Вправа «Чи збулися ваші очікування».

Чиї очікування збулися підійдіть  до дерева «Мудрості» і свій листочок прикріпіть на верхівці дерева. Якщо у вас є пропозиції на наступні батьківські збори, то киньте їх у скриньку для батьків.

  Список використаної літератури

1. Бурова А. П. Організація ігрової діяльності дітей дошкіль­ного віку! — Тернопіль : Мандрівець, 2010.— 256 с.

2. Вєтрова С. Є. Батьки і початкова школа: Партнерство заради дитини.— Х. : Вид-во «Ранок», 2009.

3. Гончарова О., Завадяк Т. Виховні можливості родини // Пси­холог дошкілля.— 2011.— № 10.— С. 43–45.

4. Діагностика навчальної мотивації: збірник методик // Дзюбко Л. В., Гриценюк Л.— К. : Шкільний світ. — 2011.— № 2.

5. Дьякова В.Д.,Железняк А.В. Програма роботи з майбутніми першокласниками-Х.:Веста, 2008.-80с.

6. Ієговська Л. І. Підготовка шести річок до навчання. — Х. : Вид. група «Основа», 2007.

7.Л.С.Сухарєва.Батьківські збори в початковій школі. Х.: Основа,2007.-138.

8. Ресурси Інтернету.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Оліярник Наталія Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
3977
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку