Текст, ілюстративний матеріал "Подорож до весняного лісу"

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку мовлення з використанням техніки кроссенс для дітей молодшого дошкільного віку ЗДО
Перегляд файлу

Мета: активізувати мовлення дітей; розвивати увагу та пам’ять, використовуючи елементи мнемотехніки; розвивати мислення, викликати інтерес малят до відгадування загадок за допомогою кроссенсу; розвивати мовленнєве дихання під час гри на свищиках; продовжувати вчити узгоджувати слова і рухи під час виконання пальчикової гімнастики; розвивати дрібну моторику; уточнити знання про мешканців лісу, сезонні зміни в природі навесні. Закріпити форми мовленнєвого етикету. Виховувати любов до природи й бажання допомагати.

 

Хід заняття:

Вих.: Доброго ранку, діти! Подивіться, сьогодні до нас прийшов лист від лісових мешканців. Хочете дізнатися, про що в ньому йдеться?

«Вітаємо вас, діти групи «Зірочки»! кажуть, що настала весна, але до нашого лісу вона чомусь не приходить. Допоможіть нам, будь ласка!»

Як вигадаєте, ми зможемо допомогти звірятам та пташкам?

Але спочатку давайте пригадаємо, що відбувається з приходом весни? Подивіться на малюнок.

(Вихователь показує мнемотаблицю й задає питання, а діти відповідають на запитання за віршем К.Перелісної «Весна»)

 Що з весною настає?

— Сніг у полі розтає.

А чому то так буває?

— Сонце його пригріває.

Що ж синіє на землі?

— Ніжні проліски малі.

А що пнеться з-під листа?

— То травичка вироста.

А над полем що бринить?

— Любий жайворон дзвенить.

А ви знаєте, що в лісі є чарівна квітка, яка зможе нам допомогти? Коли вона розквітне, то й весна прийде. Отже, вирушаймо до лісу! Ми навколо себе покрутились і у лісі опинились.

А де всі лісові мешканці? Запросили нас до себе, а самі ховаються! Але ж подивіться, на ялині якийсь малюнок. Що це таке? (П.В. загадка). Так, мабуть, нам треба відгадати, хто тут сховався. Що ми бачимо на малюнках?

(діти називають, вихователь загадує загадку-кроссенс)

Коричневу шубу має,

мед, малину полюбляє,

Взимку спати лягає

Хто це такий (ведмідь)

Вихователь дістає з-за ялини іграшкового Ведмедика

Ведмедик: Добрий день, діти!

Діти вітаються.

Вихователь: Ведмедику, а чого ти такий сумний?

Ведмедик: Бо я дуже хочу меду, але бджілки ще не літають. І я не знаю, буде у мене мед чи ні..

Вихователь: Діти, давайте допоможемо Ведмедику и покличемо бджілок.

Давайте, всі разом! (проговорюють текс вірша і роблять пальчикову гімнастику)

На ялинці довгі гілки

Ось і вулик

А де бджілки?

Ми постукаємо в дім

Хто там мешкає у нім?

Ось розсунилися гілки

Де ви? Вилітайте, бджілки!

Почали вже вилітать

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Ведмедик: Дякую вам, діти! Тепер бджілки назбирають багато меду.

Вихователь: Ведмедику, а ти не знаєш, як знайти чарівну квітку?

Ведмедик: (дає жовтий конверт) Ось тут є підказка. Вона вам допоможе.

Вихователь: Давайте подякуємо Ведмедику! (діти дякують) І вирушимо далі.

Підходять до дерева.

Подивіться, тут теж хтось є. Давайте відгадаємо! Що ми бачимо на малюнках?

(діти називають, вихователь загадує загадку-кроссенс)

Наче дзвоник співає,

синю шапочку має,

Сало полюбляє,

Весну в гості закликає (синичка)

Вихователь: Ось вона,(на дереві іграшкова синичка) давайте привітаємося.(діти вітаються)

Синичка: Добрий день, діти! Як добре, що ви прийшли. Бо щось пташки з теплих країв не хочуть повертатись. Я за ними скучила, мені так хочеться співати з ними разом. Може, ви зі мною заспіваєте?

Вихователь: Ми не лише заспіваємо, а ще й заграємо твою пісеньку на свищиках!

(Діти беруть свищики й виконують пісню «Пташечка»)

Синичка: Молодці, дуже гарна пісенька у нас вийшла!

Вихователь: А чи не знаєш ти, Синичко, як дістатися до Чарівної квітки?

Синичка: (дає блакитний конверт) Ось тут є підказка. Вона вам допоможе.

Діти: дякуємо тобі, Синичко! До побачення!

Вихователь: Вирушаємо далі. А хто тут ховається під кущем? Що ми бачимо на малюнках?

(діти називають, вихователь загадує загадку-кроссенс)

Взимку білу шубку має,

Влітку сіру надягає.

Все його лякає.

Дуже моркву полюбляє

Хто це? (зайчик) Вихователь дістає з-під куща іграшкового Зайчика)

Вихователь: Не бійся, Зайчику! Добрий день! (діти вітаються з Зайчиком).

Зайчик: Вітаю, малята. Допоможіть мені, будь ласка, зайти моїх друзів. Ми вирішили погратися у хованки, а я сам боюся їх шукати.

Дидактична гра «Хто де сховався?»

Ігрове завдання: підібрати пари картинок і назвати, де ховаються лісові мешканці.

Зайчик: Дякую, вам, малята, за допомогу!

Вихователь: а чи не підкажеш нам, Зайчику, як дістатися до Чарівної квітки?

Зайчик: (дає зелений конверт) Ось тут є підказка. Вона вам допоможе.

Діти: Дякуємо, Зайчику, до побачення!

Вихователь: ну, ось у нас вже є три підказки. Треба об’єднатися в три команди та розгадати їх.(за допомогою цеглинок LEGO діти об’єднуються в три команди). Отже, кожна команда за кольором виконує завдання з свого конверта. Треба скласти картинки-пазли і ми знайдемо Чарівну квітку.

Діти складають картинки: вода, сонце, ґрунт.

Вихователь: Подивіться, що треба для того, щоб розквітла квітка? (П.В. водичка, сонечко, ґрунт). Ви добре впорались із завданням. А ось і Чарівна квітка. А щоб вона розквітла їй потрібна наша любов и доброта. Ось це – Лійка добрих слів. Вона допоможе!

Ігрова вправа «Лійка добрих слів»

Ігрове завдання: назвати добре слово і полити квітку.

(Звучить музика, Чарівна квітка розквітає)

Квітка: (фонограма): Дякую вам, діти! Ви зробили багато добрих справ, виконали всі завдання і тепер весна обов’язково прийде до нашого лісу! А я дарую вам на пам'ять ці сердечка.

Вихователь: А ми вирушаємо додому! Навколо себе  оберніться, у садочку опиніться! Вам сподобалася наша подорож? Кого ми зустріли? Як допомагали? Що було найцікавіше?

Ви сьогодні були справжніми розумничками й помічниками. Молодці! А наша пригода закінчилася, час відпочивати .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 червня 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку