Тема: Текстові задачі.
Мета: формувати вміння розв’язувати текстові задачі за допомогою рівнянь; узагальнити та систематизувати знання, уміння та навички учнів з теми «Рівняння»; Розвивати увагу, обчислювальні здібності, логічне мислення, цікавість, уяву, кмітливість, оперативність при виконанні вправ. Виховувати любов до математики, до праці; прищеплювати бажання до вивчення математики.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вмінь.
Очікувані результати:
- вміти розв’язувати рівняння різного рівня складності без помилок, розв’язувати задачі за допомогою рівнянь, працювати самостійно, в парах, групах, спілкуватись, допомагати один одному, аналізувати ситуацію;
- розвивати увагу, обчислювальні здібності, логічне мислення, цікавість, уяву, кмітливість;
- виховувати любов до математики, повагу один до одного
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Епіграфом до нашого сьогоднішнього уроку стануть слова французького філософа та математика Блеза Паскаля.
Немає значення, що шукаєш. Важливо , що знаходиш.
ІІ. Етап перевірки домашнього завдання
Зібрати зошити, щоб перевірити виконане домашнє завдання
ІІІ. Підготовка учнів до роботи на основному етапі
Мотивація навчання.
Сьогодні проведемо з вами ділову гру під назвою «Компетенція».
Хто з вас знає, а що це означає?
Компетенція (з лат.) – це коло питань, з якими людина добре обізнана, володіє знаннями і досвідом.
Компетентний – це той, хто вміло застосовує набуті знання та досвід.
Тож сьогодні, ми з’ясуємо наскільки ви компетентні з теми «Рівняння», яку будемо повторювати. Як ви вважаєте , стати компетентним легко чи важко?
Стати компетентною людиною можна тільки тоді, коли розум не знає ні хвилини спокою, а силу розумові надають вправи і постійний пошук.
Наш урок – теж пошук, пошук шляхів досягнення успіху. Тому шукайте завзято, не здавайтесь.
А пам’ятка, яка є у кожного на столі допоможе вам психологічно налаштуватися на урок.
Пам’ятка для учня
1.Будь уважним.
2.Будь наполегливим.
3.Не бійся помилятися.
4.Міркуй самостійно.
5.Твори і дій рішуче.
6.Май гарний настрій.
7.Пробуй оцінити свій ступінь оволодіння навчальним матеріалом.
ІV. Повторення та систематизація знань
Аукціон знань
Як знайти невідомий доданок?
Що таке рівняння?
Що означає розв'язати рівняння?
Що таке корінь рівняння?
Що треба зробити, щоб знайти невідомий множник?
Як знайти невідомий дільник?
Якщо до різниці додати від`ємник, що знайдемо?
Що ти знайдеш, коли добуток поділиш на відомий множник?
Який елемент отримаємо, якщо від суми віднімемо доданок?
Учень ділене поділив на дільник, що він знайшов?
А інший учень добуток поділив на множник, що він знайшов?
А що знайду я , коли поділю ділене на частку?
Інтерактивна гра «Математичне лото»
Ви добре впоралися з теоретичним матеріалом. А чи знаєте ви формули?
Пропоную вам «Математичне лото».
Подайте у відповідності.
S(відстань) |
( а+в)· 2 |
Р(прямокутника) |
а·в |
S(прямокутника) |
S:t |
t(час руху) |
V۰t |
а(довжина) |
S:V |
V(швидкість) |
S:в |
Я задоволена вашим знанням теоретичного матеріалу та впевнена, що під час розв’язування практичних задач ви будете успішно їх застосовувати.
V. Формування та вдосконалення умінь та навичок.
Робота в парах. Інтерактивна вправа «Знайди помилку»
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Встали рівно біля парт.
Починаємо наш старт.
Руки вгору, руки вниз,
Подивились пильно скрізь.
Головою покрутили,
Потім разом всі присіли.
Піднялись, понагинались
І здоровими зостались
V. Формування та вдосконалення умінь та навичок
Робота в групах
Скласти рівняння до задач за рисунками. Стрілка спрямована у бік більшого числа. Розв’яжіть рівняння.
І група на 5 ІІ група на 11
разом разом
47 35
у 7 разів у 9 разів
разом разом
64 60
Один учень з групи презентує складене рівняння та його розв’язок
Інтерактивна вправа «Мозкова атака»
Розв’язування задач
2.Три кухарки разом зліпили 233 вареники з вишнями. Причому друга кухар-ка зліпила на 6 вареників більше, ніж перша, третя на 11 вареників більше, ніж перша. Скільки вареників зліпила кожна кухарка?
VІІІ. Підсумок уроку
Учитель. Саме час повернутися о початку уроку, до мети, яку ми перед со-бою поставили. Поміркуйте, чи досягли ви її, чи відтворили знання про рів-няння, чи перевірили свої навчальні досягнення під час виконання завдань? Чи змогли удосконалити свою компетентність з теми рівняння?
ІX. Рефлексія.
Продовж речення
Мені допомагало досягти успіху…
Учитель. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв’язування все нових завдань і проблем.
Тож учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорогу до успіху буде для вас відкрито!
X. Етап інформації про домашнє завдання.
Повторити §16-§17, №566, №501(1), №564*
1