Тема 2.Урок 2 У майстерні архітектора. Мій дім. Моя вулиця.
Мета:
- Формувати уявлення учнів про архітектуру, її виникнення, види та засоби художньої виразності.
Курч Ірина Олександрівна,
учитель початкових класів
Звенигородська спеціалізована школа
І-ІІІ ступенів №1
Звенигородської районної ради
Черкаської області
Урок 2 У майстерні архітектора. Мій дім. Моя вулиця
Мета:
- Формувати уявлення учнів про архітектуру, її виникнення, види та засоби художньої виразності.
Обладнання:
матеріали: альбом, олівці, гумка, альбом з шаблонами; зоровий ряд: фотографії (або макети, плани, відео), на яких зображені архітектурні споруди різних видів; фіксація ключових термінів: види архітектури (житлова, суспільна, промислова, паркова, архітектура міського будівництва)
Хід уроку
І. Організація класу
Перевірка готовності до уроку.
Нагадування правил безпечної поведінки при роботі з олівцями.
II. Оголошення теми уроку
III. Вивчення нового матеріалу
https://www.youtube.com/watch?v=lb3cNtRj2J8
- Що, на вашу думку, називається архітектурою?
Послухайте вірш та скажіть, що на вашу думку ми будемо сьогодні малювати.
Намалюю дім зелений
На сосновій гілці.
Там доволі буде шишок
Взимку шустрій білці.
Намалюю синій дім,
Сині всі кімнати.
Восьминіг в будинку цім
Стане проживати.
А в убранні крижанім
Намалюю білий дім.
Він для вас, звірятка, —
Ведмежа й зайчатко.
Чорний дім змалюю я,
Двері на засові.
Аж до ночі тут щодня
Будуть спати сови.
А тепер червоний дім
Намалюю швидко.
Хай живе принцеса в нім,
Мов червона квітка.
Я. Аким
— То що ми будемо сьогодні малювати на уроці?
2. Розповідь учителя.
У сиву давнину люди селилися там, де було тепло, поблизу води. Вони не будували для себе осель. Але поступово почали заселяти й холодні місцевості, отже, потерпали від негоди. Тому змушені були зводити собі житла, котрі можна вважати першими архітектурними спорудами. Головною їх особливістю є створення внутрішнього простору, який використовували по-різному: як житло, крамницю, школу, театр, храм.
Огляньте класну кімнату, згадайте власний будинок, у якому живете, та інші архітектурні споруди. Подумайте, за допомогою чого у будівництві внутрішній простір будівлі відокремлюють від зовнішнього. Звичайно ж, це — стіни, вікна, двері. А зверху — дах, покрівля. Крім того, великі споруди перекривають склепіннями, банями. Будівництво великого будинку розпочинають з риття котловану. Потім у ньому кладуть фундамент, на якому буде зводитись будинок. Однак для того, аби будівля стала справжньою архітектурною спорудою, дуже важливо, щоб вона викликала в людини якісь почуття, не залишала її байдужою. Такі будинки творять талановиті люди — архітектори.
-А які почуття викликає ваш власний дім?
А ось у галченя не було власного дому. Як його друзі допомогли йому побудувати дім, дивимося казку від тітоньки Сови
https://www.youtube.com/watch?v=QRRvgEychRI
IV.Оголошення теми і мети уроку
Ми сьогодні будемо малювати кожен свій будиночок, користуючись олівцями.
Ми малюємо новий
Дім чудовий, чарівний.
Разом будемо завзято
Ми у казці працювати.
-Пригадаймо геометричні фігури, які ми можемо використати при малюванні будиночка
-трикутник;
-квадрат;
-прямокутники
Фізхвилинка під пісню «У оленя є свій дім»
https://www.youtube.com/watch?v=uNdHw_ziaBg
V.Практична робота дітей
Завдання
Намалюй будинок, у якому ти живеш. Користуйся кольоровими олівцями.
Скористайся секретами чарівниці гармонії та її порадами.
( можна намалювати і казковий будиночок)
Розгляд порядку виконання малюнка
https://www.youtube.com/watch?v=L9EaTjB45GE (як намалювати будинок)
Практична робота в зошиті – альбомі
Лініями малюємо частини будинків ( дах, стіни, вікна, двері)
На тонованому папері кольоровими олівцями малюємо дім, в якому ми живемо.
А потім з наших будиночків створимо вулицю нашого класу
VI. Підсумок
Діти порівнюють свої роботи з роботами однокласників.
Презентація учнівських робіт та створення вулиці, на якій проживають діти нашого класу.
Придумування назви вулиці.
Додатки