Тема: Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навиків.
Обладнання: підручники, дошка, комп’ютери MS Exel.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування.
Що таке електронна таблиця?
Що таке табличний процесор?
Яку комірку називають активною?
Що називають адресою комірки?
Які правила запису формули?
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Слово вчителя. У 7 класі ви навчилися робити прості розрахунки в середовищі табличного процесора. Але то був лише початок ознайомлення із цим потужним інструментом. Сьогодні ви навчитесь позначати діапазони комірок для подальших операцій над ними, а також дізнаєтесь, як змінюються формули під час копіювання вмісту комірок в інше місце таблиці і як цим можна керувати.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 29
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 195-196. Рубрика «Діємо»
Завдання 1. Обчисліть вартість проданого товару за допомогою введення формул для даних таблиці, що містяться у файлі Розрахунки.
1. Створіть у власній структурі папок папку Табличний процесор.
2. Відкрийте файл Розрахунки.
3. Виділіть клітинку D3, введіть до неї формулу =C3*$C$12 та натисніть клавішу Enter.
4. Виділіть клітинку D3 та виконайте протягування за маркер автозаповнення вниз до клітинки D7.
5. Для обчислення ціни товару з ПДВ (податок на додану вартість становить 20% від вартості товару) необхідно до ціни товару додати ще 20 % його вартості, тому до клітинки Е3 введіть формулу =D3+D3*0,2 та натисніть клавішу Enter.
6. За допомогою автозаповнення скопіюйте формулу з клітинки Е3 до клітинок діапазону Е4:Е7.
7. Виділіть клітинку G3 та введіть формулу =E3*F3 для обчислення вартості вказаної кількості товару. Скопіюйте цю формулу до діапазону клітинок G4:G7.
8. Виділіть клітинку G14. За допомогою автосуми знайдіть суму значень діапазону клітинок G3:G7.
9. Збережіть результати у файлі з тим самим іменем у папці Табличний процесор власної структури папок.
Завдання 2. Доповніть таблицю у файлі Таблиця квадратів, щоб отримати таблицю квадратів двозначних чисел із використанням формул, що містять комбіновані посилання.
1. Відкрийте файл Таблиця квадратів
2. Виділіть клітинку В3 та введіть до неї формулу =($A3*10+B$2)^2.
3. Виділіть клітинку з формулою та виконайте протягування за маркер автозаповнення вправо до клітинки К3. Не знімаючи виділення з діапазону, виконайте протягування за маркер автозаповнення вниз до клітинки К11.
4. Збережіть результати у файлі з тим самим іменем.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІI. Домашнє завдання
Підручник ст. 230-234
ІХ Оцінювання роботи учнів