Тема: «Артикуляційна та дихальна гімнастика.»
Основні правила проведення артикуляційної гімнастики:
1. Артикуляційні вправи повинні проводитися щоденно, протягом 5 хв (доцільно
використовувати пісочний годинник).
2. Кожну вправу дитина повинна повторювати 5-10 разів.
3. Наприкінці кожної вправи органи мовленнєвого апарату повинні повернутися
у вихідне положення.
4. Під час роботи перед дзеркалом потрібно стежити за тим, щоб у дитини працювали лише ті м’язи, що тренуються у даній вправі. Шия і плечі повинні бути ненапруженим.
5. Під час виконання вправи доцільно використовувати свою долоню та долоню дитини для імітації рухів язика.
6. Кожну вправу дитина повинна виконувати повільно, ритмічно й чітко, рахуючи подумки або під лічбу логопеда.
7. Гімнастика не повинна набридати дитині та спричиняти її перевтомлення.
Обладнання: презентація.
КОМПЛЕКС АРТИКУЛЯЦІЙНИХ ВПРАВ:
Дихальна гімнастика
Дихальна гімнастика відіграє значну роль в процесі оздоровлення і загартовування. Вона дозволяє підвищувати опірність організму дітей до простудних захворювань, розвиває дихальну мускулатуру, збільшує рухливість грудної клітини та діафрагми, покращує кровообіг в легенях.
Дихальна гімнастика покращує розвиток легенів дітей. Дихальні вправи дитина має виконувати вранці та серед дня. Можна включати в усі види фізкультурно-оздоровчої роботи: ранкова гімнастика, фізкультурні заняття, фізкультурні хвилинки, музичні заняття, прогулянки, гімнастику пробудження, сеанси аромотерапій. Рекомендовано включати по 1-2 вправи.
Обладнання: повітряні кульки та мильні бульбашки.
КОМПЛЕКС ДИХАЛЬНІ ВПРАВ:
Надути щоки. Повільно, плавно випускати повітря через губи, витягнуті вперед.
Поперемінно надувати щоки.
Рот трохи відкрити. Пограйте з дитиною в мильні бульбашки: спочатку педагог видуває бульбашки, а дитина спостерігає і ловить їх. Потім запропонуйте дитині видути бульбашки самостійно. Слід врахувати, що видування мильних бульбашок часто виявляється для малюків досить важким завданням. Постарайтеся допомогти дитині - підберіть різні рамки і трубочки, щоб дитина пробував і вибирав, за допомогою чого легше досягти результату. Можна самостійно виготовити рідина для мильних бульбашок: додати в воду трохи рідини для миття посуду і цукру. Не забувайте стежити за безпекою дитини - не дозволяйте пробувати і пити рідину.
Надувати повітряні кульки, дитячі гумові іграшки: дитина набирає повітря через ніс і повільно з достатньою силою видихує його через рот в отвір іграшки.
Зліпити уявну снігову бабу, а потім дихати у долоні, вимовляючи звук «х-х-х», ніби зігрівати їх.
Підготувати паперовий кораблик. Пустити його у миску або у ванну з водою. Спочатку дитина дує на кораблик, не поспішаючи, склавши губи як для звука «ф-ф-ф». Кораблик пливе плавно. А потім ніби налітає поривчастий вітер. Дитина складає губи як для звука «п», або витягає їх трубочкою, але не надуваючи щік. Кораблик рухається швидше.