Тема. Буква ь Очікувані результати: здобувач освіти має уявлення про букву ь, вміє її друкувати; удосконалює вміння робити звуковий аналіз слів; вміє писати слухові диктанти; вміє

Про матеріал
Тема. Буква ь Очікувані результати: здобувач освіти має уявлення про букву ь, вміє її друкувати; удосконалює вміння робити звуковий аналіз слів; вміє писати слухові диктанти; вміє складати речення за малюнками; розпізнавати букву е в тексті. Обладнання: предметні малюнки; малюнок із зображенням єнота.
Перегляд файлу

 

Тема. Буква ь

Очікувані результати: здобувач освіти має уявлення про букву ь, вміє її друкувати; удосконалює вміння робити звуковий аналіз слів; вміє писати слухові диктанти; вміє складати речення за малюнками; розпізнавати букву е в тексті.

Обладнання: предметні малюнки; малюнок із зображенням єнота.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руки вчасно підіймати.

І щоб не було мороки!

Всі готові до уроку?!

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаємо.

II. Актуалізація опорних знань учнів

1.Емемдемси(відшукай букви)

2.Звукова модель слова( робота на дошці)

3.Самостійна робота( робота на картці). Абеткове списування.

4. Гра « Кубик»( підкидаємо кубик . називаємо слово)

6. Каліграфічна хвилинка . Повторення букви.

єєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєє

 

III. Повідомлення теми і завдань уроку

1. Робота над загадкою.

- Відгадайте загадку. Але запам’ятайте, якщо хочеш відповісти – не гукай, лише руку піднімай.

Все пухнастим снігом вкрила

Луки, річку, гай, дома

Білий ліс і поле біле –

Значить, вже прийшла… (зима)

- Які ви знаєте зимові місяці?

- Перший місяць зими – грудень. З нами сьогодні буде присутній на уроці сніговичок. Він приніс багато завдань для нас. А хто буде старатися працювати, він подарує чарівну рукавичку. Отож розпочинаємо..Тема нашого уроку « Ь»

 

IV. Вивченого матеріалу

1. Складання звукової моделі.

- Складіть звукову модель слова – грудень.

- Викладіть слово з букв.

    

 ?

     Г           Р          У            Д         Е      Н       Ь

-  Є ще одна буква, а звуків нема. Чому?

- Так  «ь» - німа буква, вона звуку не позначає.

4. Слухання казки про «ь».

Казка

«ь» часто хвалився:

-  Я такий м’який, такий добрий. Зі мною всім приємно і радісно. Буває  стоїть приголосна така тверда, така сердита, а варто мені стати поряд, як вона відразу стає іншою.

- Тихо! Хвалько! – закричали інші букви. – М’який, добрий! Та ти навіть жодного звуку передати не можеш. Ти німий! А ми можемо! Ти всього-навсього – знак!

- Краще не передавати жодного звука, ніж так кричати, як оце ви! Треба жити дружно!

 Задумались інші букви, їм було соромно і стали вони по черзі підходити до «ь» і відразу ставали добрими, чемними і ….якими?

- То якими ставали букви? (М’якими).

                  сь        нь      вь      ль    зь

- Ви розгадали 2 таємницю «ь»:

ь – пом’якшує звуки.

 

Робота на дощці.       Пеньок      Лось  

 

— Пригадайте, з яких елементів складається буква ? Напи­шіть цю букву у повітрі. (Робота у зошиті.)

5. Гра «На що схожий «знак м’якшення».

Вивішую таблицю зі «ь».

- На що схожий «ь»?

- Розгляньте малюнок, де заховався «ь»?

- Подивіться на алфавіт. Скільки є букв Аа, Тт?

- Які? (Велика та мала).

- Ось тут знаходиться «ь». Скільки є букв?

- Мала чи велика?

- Чому не має великої букви?

- Ви розгадали 3 таємницю «ь»:

ь – слів не починає.

- В яких словах зустрічається «ь»?

- Де він знаходиться?

 

Письмо букви є та її з’єднань з іншими літерами.

 

2 Робота за підручником

Спостереження за вимовою звуків с. 72

Гра «Піаніно»

Гра «Знайди слово»

Правило!!!!!!!!!!!!!!!! С.72

Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика

3 Загадка.Опис предмета.

4 Звуко-буквений аналіз слова-відгадки

Мишка    заєць   зебра    хом`як    котик

5.  Спишіть перших 5 слів. Самостійна робота

3 Навчальна гра «Упіймай букву»

Деньок      карась   мій     край   осінь грудень   січень лютий 

 

Таємниці:

                        ь – не позначає звука                                       ь – пом’якшує звуки

                                                ь – слів не починає  ь - змінює значення слова

Фізкультхвилинка

РОБОТА У ГРУПІ

- Працюємо в парах.

І варіант викладає звукову модель слова – рис,

ІІ варіант – рись.

Встав пропущену букву

VI. Підсумок уроку

1.Рефлексія.

- Яку букву ми вчили на сьогоднішньому уроці?- Що нового ви дізналися на уроці?

- Про які таємниці «ь» ви дізнались?- Що вам найбільше сподобалось?2.Розфарбовування рукавички.

 

 

 

день

пеньок

Олесь

лось

сльози

Василь

вісь

карась

 

день

пеньок

Олесь

лось

сльози

Василь

вісь

карась

 

день

пеньок

Олесь

лось

сльози

Василь

вісь

карась

 

день

пеньок

Олесь

лось

сльози

Василь

вісь

карась

 

день

пеньок

Олесь

лось

сльози

Василь

вісь

карась

 

 

рис

рись

рис

рись

рис

рись

рис

рись

рис

 

 

 

ГРУДЕНЬ

 

 

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

___________________

Тін__,  сіл___,  палец__,  ден__,  пен__ок  ,  лос_, кул__ка.

 

docx
Додано
14 грудня 2022
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку