Тема. Буква ь
Очікувані результати: здобувач освіти має уявлення про букву ь, вміє її друкувати; удосконалює вміння робити звуковий аналіз слів; вміє писати слухові диктанти; вміє складати речення за малюнками; розпізнавати букву е в тексті.
Обладнання: предметні малюнки; малюнок із зображенням єнота.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Всі мерщій сідайте, діти. Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. |
І щоб не було мороки! Всі готові до уроку?! Тож гаразд, часу не гаймо І урок розпочинаємо. |
II. Актуалізація опорних знань учнів
1.Емемдемси(відшукай букви)
2.Звукова модель слова( робота на дошці)
3.Самостійна робота( робота на картці). Абеткове списування.
4. Гра « Кубик»( підкидаємо кубик . називаємо слово)
6. Каліграфічна хвилинка . Повторення букви.
єєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєєє
III. Повідомлення теми і завдань уроку
1. Робота над загадкою.
- Відгадайте загадку. Але запам’ятайте, якщо хочеш відповісти – не гукай, лише руку піднімай.
Все пухнастим снігом вкрила
Луки, річку, гай, дома
Білий ліс і поле біле –
Значить, вже прийшла… (зима)
- Які ви знаєте зимові місяці?
- Перший місяць зими – грудень. З нами сьогодні буде присутній на уроці сніговичок. Він приніс багато завдань для нас. А хто буде старатися працювати, він подарує чарівну рукавичку. Отож розпочинаємо..Тема нашого уроку « Ь»
IV. Вивченого матеріалу
1. Складання звукової моделі.
- Складіть звукову модель слова – грудень.
- Викладіть слово з букв.
?
Г Р У Д Е Н Ь
- Є ще одна буква, а звуків нема. Чому?
- Так «ь» - німа буква, вона звуку не позначає.
4. Слухання казки про «ь».
Казка
«ь» часто хвалився:
- Я такий м’який, такий добрий. Зі мною всім приємно і радісно. Буває стоїть приголосна така тверда, така сердита, а варто мені стати поряд, як вона відразу стає іншою.
- Тихо! Хвалько! – закричали інші букви. – М’який, добрий! Та ти навіть жодного звуку передати не можеш. Ти німий! А ми можемо! Ти всього-навсього – знак!
- Краще не передавати жодного звука, ніж так кричати, як оце ви! Треба жити дружно!
Задумались інші букви, їм було соромно і стали вони по черзі підходити до «ь» і відразу ставали добрими, чемними і ….якими?
- То якими ставали букви? (М’якими).
сь нь вь ль зь
- Ви розгадали 2 таємницю «ь»:
ь – пом’якшує звуки.
Робота на дощці. Пеньок Лось
— Пригадайте, з яких елементів складається буква ? Напишіть цю букву у повітрі. (Робота у зошиті.)
5. Гра «На що схожий «знак м’якшення».
Вивішую таблицю зі «ь».
- На що схожий «ь»?
- Розгляньте малюнок, де заховався «ь»?
- Подивіться на алфавіт. Скільки є букв Аа, Тт?
- Які? (Велика та мала).
- Ось тут знаходиться «ь». Скільки є букв?
- Мала чи велика?
- Чому не має великої букви?
- Ви розгадали 3 таємницю «ь»:
ь – слів не починає.
- В яких словах зустрічається «ь»?
- Де він знаходиться?
Письмо букви є та її з’єднань з іншими літерами.
2 Робота за підручником
Спостереження за вимовою звуків с. 72
Гра «Піаніно»
Гра «Знайди слово»
Правило!!!!!!!!!!!!!!!! С.72
Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика
3 Загадка.Опис предмета.
4 Звуко-буквений аналіз слова-відгадки
Мишка заєць зебра хом`як котик
5. Спишіть перших 5 слів. Самостійна робота
3 Навчальна гра «Упіймай букву»
Деньок карась мій край осінь грудень січень лютий
Таємниці:
ь – не позначає звука ь – пом’якшує звуки
ь – слів не починає ь - змінює значення слова
Фізкультхвилинка
РОБОТА У ГРУПІ
- Працюємо в парах.
І варіант викладає звукову модель слова – рис,
ІІ варіант – рись.
Встав пропущену букву
VI. Підсумок уроку
1.Рефлексія.
- Яку букву ми вчили на сьогоднішньому уроці?- Що нового ви дізналися на уроці?
- Про які таємниці «ь» ви дізнались?- Що вам найбільше сподобалось?2.Розфарбовування рукавички.
|
|
|
день |
пеньок |
Олесь |
лось |
сльози |
Василь |
вісь |
карась |
|
день |
пеньок |
Олесь |
лось |
сльози |
Василь |
вісь |
карась |
|
день |
пеньок |
Олесь |
лось |
сльози |
Василь |
вісь |
карась |
|
день |
пеньок |
Олесь |
лось |
сльози |
Василь |
вісь |
карась |
|
день |
пеньок |
Олесь |
лось |
сльози |
Василь |
вісь |
карась
рис рись рис рись рис рись рис рись рис
ГРУДЕНЬ
|
|
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.
___________________
Тін__, сіл___, палец__, ден__, пен__ок , лос_, кул__ка.