Конспект уроку на тему "Відкриваємо правило знаходження невідомого доданка".

Про матеріал
Конспект уроку вклюває в себе таку мету: формувати вміння знаходити невідомий доданок за сумою та іншим доданком; формувати обчислювальні навички, актуалізувати означення арифметичної дії віднімання та його застосування для знаходження значень різниць; актуалізувати назви компонентів та результату додавання, схематичне зображення додавання; ознайомити учнів із правилом знаходження невідомого доданка та формувати вміння знаходити невідомий доданок; формувати вміння додавати і віднімати число 3 двома способами. розвивати логічне мислення учнів шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.
Перегляд файлу

Дата: 12.01.2021

Тема: Відкриваємо правило знаходження невідомого доданка

Мета: формувати вміння знаходити невідомий доданок за сумою та іншим доданком; формувати обчислювальні навички, актуалізувати означення арифметичної дії віднімання та його застосування для знаходження значень різниць; актуалізувати назви компонентів та результату додавання, схематичне зображення додавання; ознайомити учнів із правилом знаходження невідомого доданка та формувати вміння знаходити невідомий доданок; формувати вміння додавати і віднімати число 3 двома способами. розвивати логічне мислення учнів шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Музичне вітання трьома мовами.

Девіз уроку
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно!

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Що очікує вас на цьому уроці? Скажу так: відкриття знання, яке водночас нове для вас і вже знайоме… Ви дуже добре опанували взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання, навчилися складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання. Ви добре знаєте відповіді на запитання: «Як одержати перший доданок?», «Як одержати другий доданок?». І нарешті, ви засвоїли, що з цієї точки зору являє собою арифметична дія віднімання! І все це буде для вас чудовим підґрунтям для просування вперед, для відкриття нових математичних знань.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. «Геометрична хвилинка».

2. Усне опитування.

-Як називаються числа при додаванні?

-Яке число може бути при додаванні найбільшим?

-З чого складається сума? Що менше (у загальному випадку): сума або доданок?

-Який знак треба поставити між числами, щоб записати математичний вираз - суму (різницю) двох чисел - 6 і 2? А що треба зробити, щоб знайти значення цієї суми (різниці)? Знайдіть значення суми (різниці).

-З якою арифметичною дією пов’язана арифметична дія додавання?

-Як одержати перший доданок? другий доданок?

3. Актуалізація складу числа 10.

Завдання № 1. Після доповнення числа до 10 учні записують на дошці рівність (наприклад, 10 = 7 + 3) та читають її з назвами компонентів і результату дії додавання.

Зверніть увагу: ви дібрали невідоме число на основі складу числа, а його можна

було знайти обчисленням, але про це дещо пізніше!

4.Актуалізація вміння складати рівності за малюнком.

Каліграфічна хвилинка

Похожее изображениеКартинки по запросу хвилинка каліграфії 1 класКартинки по запросу хвилинка каліграфії 1 клас

Цифра 2 складається з верхнього малого напівовала, похилої і хвилястої ліній. Починають писати цифру трохи вище за центр клітини, ведуть лінію вгору, заокруглюють її у правому верхньому кутку, ведуть похилу лінію до середини нижньої сторони клітини. Потім уздовж нижньої сторони клітини пишуть хвилясту лінію (вгору, вниз, вгору).

-Через клітиночку пишемо красиво та каліграфічно цифру 2.

-Пам’ятаємо, яких правил потрібно дотримуватися працюючи в зошиті.

1.Сиди прямо, без напруги, плечі на одному рівні.

2.Повністю займай сидіння стільця, попереком притискайся до спинки.

3.Притискатися до краю парти забороняється.

4.Нахилятися низько під час письма і читання можна чи ні?

5.Повністю упирайся в підлогу ступнями ніг.

Пальчикова гімнастика

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом вліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

5. Актуалізація означення арифметичної дії віднімання та вміння виконувати віднімання на основі цього означення.

Завдання № 3. Виконується з коментуванням.

(Треба від 7 відняти 5. Віднімання — це арифметична дія, за допомогою якою за

сумою і одним доданком знаходимо інший доданок. Тому 7 — це сума, 5 — доданок,

треба знайти доданок, який разом із числом 5 складає число 7. Це — 2, тому 7 – 5 = 2...)

6. Актуалізація назв компонентів і результату дії додавання, схематичного зображення цієї дії, взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання. Завдання № 4. Виконується з коментуванням.

Музична фізккльтхвилинка «Танці – зігріванні»

ІV. Формування нових знань і способів дії

1. Ознайомлення з правилом знаходження невідомого доданка.

Завдання № 5. Буває так, що нам відома сума й один доданок, а інший доданок є невідомим. Чи правильно знайдено невідомий доданок? Поміркуємо.

V. ЗАкріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

Формування вміння знаходити невідомий доданок

1. Наступне завдання виконується колективно. Знайди невідомі доданки.

(Перший доданок 2, другий доданок невідомий, значення суми 5; треба знайти невідомий другий доданок. Щоб знайти невідомий другий доданок, треба від суми відняти відомий перший доданок: 5 – 2 = 3.)

2. Завдання № 7. Виконується з коментованим письмом.

3. Формування вмінь додавати і віднімати число 3 двома способами.

Завдання № 8. З яких чисел складається число 3? Як можна додати (відняти) число 3? Чому число 3 можна додати (відняти) двома способами?

4. Формування вмінь ставити запитання до опису ситуації та добирати схему.

Що можна спитати про кількість ґудзиків у Каті в кожній ситуації? Обери відповідні схеми.

1) У Каті було 7 ґудзиків. 2 ґудзики вона подарувала подружці.

2) У Каті було 7 ґудзиків, а в Галі на 2 ґудзики більше.

3) У Каті було 7 ґудзиків, а в Галі на 2 ґудзики менше.

Офтольмологічна пауза

Розвиток логічного мислення учнів

5.Визнач, які знаки арифметичних дій пропущено в рівностях. Поясни свою відповідь.

6. Продовжіть послідовність. (На малюнку в певній послідовності подано геометричні фігури: маленькі червоний і блакитний круги, великі блакитний і червоний круги, великі

червоний і блакитний чотирикутники, маленький блакитний чотирикутник.)

VІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

-Які відкриття ви зробили на цьому уроці?

-Як знайти невідомий доданок?

-Що вдавалося легко?

-Які завдання здавалися складними?

-Над чим треба ще попрацювати?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 грудня 2022
Переглядів
1025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку