Конспект заняття з дизайну
Старша група
Виконала: Красіна Тетяна Іванівна
Тема: "Чарівні капелюшки"
Мета: - продовжити знайомити дітей з особливостями предметно – декоративного дизайну, професією дизайнера; навчити естетично оцінювати навколишній предметний світ з позицій призначення і краси; формувати здатність послідовно здійснювати свій задум, вміло поводитись з матеріалом при створенні образу;
Обладнання: готові капелюшки, фарби та кисті, матеріал для декору: квіти, фрукти та овочі, природній матеріал: сухе листя та жолуді, штучні метелики, жучки сонечка, фантики від цукерок та різнокольорові стрічки, демонстраційний матеріал : "Капелюшки", клейкий матеріал, ножиці, аудіозаписи.
Попередня робота: бесіда: "Хто такий дизайнер?", екскурсія до дизайн – студії або майстер – клас дизайнера капелюхів, сюжетно – рольова гра "Ми - дизайнери", виготовлення капелюшків з картону.
Хід заняття:
І. Організаційний момент:
Вихователь збирає дітей у коло (використовуючи сигнал - дзвіночок)
Гарні всі у нас малята
Ось є хлопчики й дівчата.
Один одному вклоніться
І ласкаво посміхніться.
(Діти виконують дії відповідно до слів вихователя)
ІІ. Мотивація:
Вихователь: Ми сьогодні з вами станемо справжніми чарівниками і попрацюємо у дизайнерській студії. Ми будемо декорувати капелюшки, які ви готовили на попередньому занятті. В них ми будемо виступати для батьків на святі осені. Отже, ми вирушаємо в країну фантазії і казки – в країну дизайну.
(Діти сідають за столи на яких вже знаходяться їх капелюшки і весь необхідний матеріал для декору)
ІІІ. Основна частина:
Вихователь: Перш ніж розпочати роботу я хочу, щоб ви згадали:
Що таке дизайн? (відповіді дітей)
Хто такий дизайнер? (відповіді дітей)
Вихователь: З англійської мови слово "дизайн" означає – проектування, конструювання, створення нових предметів та облаштування навколишнього середовища. Подивіться навколо, розташування всього у групі можна назвати дизайном інтер’єру. Це – зручне розташування меблів, іграшок, різних зон діяльності. А в дизайні найважливіше – краса і зручність.
А ще буває дизайн одягу. Як ви думаєте, що це таке? (відповіді дітей)
Вихователь: Так, це теж проектування і конструювання різних видів одягу. Найголовніше в дизайні одягу теж краса і зручність.
Вихователь пропонує подивитись на серію демонстраційного матеріалу "Капелюшки".
Діти розглядають зовнішній вигляд капелюшків. Вихователь акцентує увагу на деталях декору (їх величину, розміщення, кольорову гамму).
Вихователь: Діти, ви щойно ознайомились з дизайном капелюхів для чоловіків і для жінок. Зараз я вам розкажу послідовність наших дій :
Вихователь нагадує правила безпечного поводження з ножицями та клейким матеріалом.
Вихователь: Для того, щоб наші пальчики розігрілись і вдало працювали давайте з ними пограємось:
(Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. „Встали вчасно вci..." (широко розставити nальцi).
Старший встав - не лінувався.
Вказівний за ним піднявся
Розбудив сусід його.
Той - свого, а той свого.
Встали вчасно вci брати
На роботу треба йти.
Вихователь: Тепер наші пальчики готові трудитись. Приступаємо до самостійної роботи. Я вам буду допомагати. (Самостійна робота дітей та індивідуальна допомога вихователя) (Музичний супровід)
ІV. Підсумок заняття:
Вихователь: Ось, ми і завершили нашу роботу. ЇЇ результати ми переглянемо на дефіле. (Діти під музичний супровід виконують дефіле)