Тема: Ділення нуля. Неможливість ділення на нуль. Задачі, що передбачають суми 3 і 2 чисел. Задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого компонента.

Про матеріал
Мета: пояснити правило ділення на нуль, обґрунтувати, чому на нуль не можна ділити; опрацювати задачу, яка включає суми трьох і двох доданків.
Перегляд файлу

Тема: Ділення нуля. Неможливість ділення на нуль. Задачі, що передбачають суми 3 і 2 чисел. Задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого компонента. (№ 768 – 778)

Мета: пояснити правило ділення на нуль, обґрунтувати, чому на нуль не можна ділити; опрацювати задачу, яка включає суми трьох і двох доданків.

Обладнання: приклади на картках, таблиця для усних обчислень.

Хід уроку

І. Організаційний момент

                II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та

опорних знань

1. Робота з картками.

Картка 1

Обчислити.

0 · 3 + 6 · 1 (15 – 5) : 2 · 1

4 · 1 + 5 : 5 16 : 4 : 4

Розв’язати рівняння.

x · 2 = 2 x : 1 = 3

Картка 2

Обчислити.

0 · 5 + 7 · 1 (30 – 20) : 5 : 2

6 · 1 + 4 : 4 (2 + 6) : 2 · 1

Розв’язати рівняння.

x · 5 = 5 x : 1 = 4 8 : x = 8

2. Колективна робота.

Ділене   56              36       16                    45          36

Дільник  7     6                                9           5            9

Частка            8        6          4         9

3. Математичний диктант.

Перший множник 15, другий множник 1. Знайти добуток.

Ділене 0, дільник 5. Знайти частку.

Перший множник 9, добуток 9. Чому дорівнює другий множник?

У скільки разів 4 більше від 1?

Знайти добуток чисел 8 і 10.

Знайти частку чисел 7 і 7.

(Відповідь: 15, 0, 1, 4, 3, 80, 1).

          ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

           IV. Мотивація навчальної діяльності

• Завдання 768, с. 115. Коментоване розв’язання.

         V. Сприймання й усвідомлення учнями нового

навчального матеріалу

• Завдання 769, с. 115.

Бесіда.

0 · 4 = 0. Розділимо добуток 0 на другий множник 4,

одержимо 0, тобто 0 : 4 = 0. При діленні нуля на будь-яке число в частці дістаємо нуль, тобто 0 : а = 0.

Ділити на нуль неможливо! Не можна 3 поділити на нуль, бо немає такого числа, при множенні якого на 0 дістали б число 3.

• Завдання 770, с. 115. Прокоментувати розв’язання прикладів.

• Завдання 771, с. 115. Фронтальна робота

(72 – 72 : 9; 63 : (63 – 54)).

• Завдання 774, с. 115. Коментоване виконання.

               VI. Розвиток математичних знань

• Завдання 772, с. 115. Самостійне виконання.

Взаємоперевірка.

• Завдання 773, с. 115. Ознайомлення зі змістом задачі. Аналіз змісту, складання плану розв’язання.

Розв’язання записати самостійно.

• Завдання 775, с. 116. Прочитати задачу. Проаналізувати її і скласти план розв’язання. Самостійно записати розв’язання задачі (двоє учнів працюють на

дошці за допомогою виразу та дій).

Додаткові завдання (на вибір)

а) Завдання 776*, с. 116. Колективне виконання.

б) До шкільної їдальні привезли 6 ящиків винограду по 6 кг у кожному ящику і 2 ящики мандаринів по 5 кг. Скільки кілограмів фруктів привезли до

їдальні?

Відповідь: а) 36 кг; б) 10 кг; в) 41 кг; г) 46 кг.

в) Записати математичні вирази, обчислити їх значення.

Добуток чисел 7 і 1 збільшити на добуток чисел 1 і 0.

Суму чисел 18 і 43 помножити на 1.

Частку чисел 0 і 8 збільшити у 7 разів.

Перший множник 1, другий на 49 більше. Знайти добуток.

Різницю чисел 7 і 7 збільшити на добуток цих чисел.

• Виконати дії з іменованими числами.

1 м 60 см + 50 см 4 дм 8 см + 4 см

3 м 20 см – 3 м 6 дм 5 см – 3 см

9 м 50 см + 50 см 9 дм 4 см + 4 дм

7 дм 8 см – 2 дм 6 см 2 м 10 см + 25 см

7 дм 2 см – 3 дм

• Вставити пропущені числа.

15 + ... = 21 – ... 17 + ... = 25 – ...

20 – ... = 1 + ... 30 – ... = 1 +

             VII. Підсумки уроку

Обчислити з поясненням.

0 · 6 + 4 0 : 6 + 4

2 + 0 : 2

         VIII. Повідомлення домашнього завдання

№777, 778, с. 116.

 

docx
Додано
1 жовтня
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку