Дата __________ Номер уроку ___________ Я досліджую світ 2 клас
Тема місяця.
Тема тижня.
Тема дня. Моя найбільша мрія.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «мрія»; навчити відрізняти мрії від примх;
розповісти про шляхи досягнення мрії людиною; дати учням поняття про службові слова, їх роль у реченні; закріплювати знання про частини мови; розвивати зв'язне мовлення учнів, спостережливість, увагу; виховувати любов до рідної мови.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного
використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення
навчального матеріалу;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)
Використовує різні форми привітання, прощання
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)
Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування
Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами
Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)
Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття
Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Психолого-емоційне налаштування
Доброго дня! Сьогодні наше заняття ми розпочнемо з гарної пісні
Перегляд відеоматеріалів Слайд 2
https://www.youtube.com/watch?v=dR9puRQnbKg
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітелінг»
Коли я була такою маленькою як ви, то я дуже мріяла … .Моя мрія збулася ….. або Моя мрія на жаль не збулася, але я не засмутилася, я просто змінила свою мрію. Про що мрієте ви? Чи розумієте ви, що таке мрія? Кого називають мрійниками? Про все це ми сьогодні з вами поговоримо на уроці, а ще почувши про тему нашого уроку, до нас завітали гості – це маленькі слова. Їх називають службовими. Яку ж службу вони виконують ми також дізнаємося протягом уроку.
Оголошення теми та мети уроку Слайд 3
Метод «Щоденник подвійних записів»
Пре тест |
Пост тест |
Запишіть у цій колонці все що знаєте про мрію |
Цю колонку записують в кінці уроку |
ІІІ. Етап цілереалізації
Робота з ілюстраціями + розвиток критичного мислення Слайд 4
Розгляньте зображення, що вони мають спільне. Підвести дітей до думки, що капелюхи. На зображенні люди різних професії, вони виконують різну службу, різну роботу і їх можна відрізнити по капелюхам.
Сьогодні капелюхи допоможуть нам вивчити нову тему.
Білий капелюх. Слайд 5
Білий дає нам інформацію. Отже, поговоримо про мрію.
Складання «Асоціативного куща»
- Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово мрія?
Комікси в мультимедійній презентації Слайд 6-9
Робота з терміном. Слайд 10
Гра «Сонечко». Робота в парах
- Діти, як ви гадаєте, на які 2 види ми можемо розділити наші мрії? Попрацюйте парами і зобразіть це у вигляді «сонечка».
Діти навколо сонечка пишуть про що можуть мріяти люди, а потім вчитель підводить їх до розуміння двох видів мрій
(Матеріальні і духовні).
Наступне наше завдання також про сонечко.
ВЗАЄМОДІЄМО УСНО
Прочитайте речення. Слайд 11
Маленький сонячний зайчик бігав по кімнаті. Сонце підіймалося високо у небо.
Хто? Що? Який? Які? Що зробив? Що зробили?
Слова — назви предметів Слова — назви ознак Слова — назви дій
Вправа Слайд 12
Знайдіть потрібні слова на картках і складіть речення.
Зимовому, тихо, лісі.
Деревах, лежали, шапки, білі.
Ялиною, зайчика, виднілися, сліди.
У зимовому лісі тихо.
На деревах лежали білі шапки.
Під ялиною виднілися сліди зайчика.
Заучування правила Слайд 13
Слова, які поєднують, сполучають інші слова в реченні, називаємо службовими, До службових слів не можна поставити питання. |
Жовтий капелюх. слайд 14
Жовтий – дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається.
ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО
Хвилинка каліграфії слайд 15
Лл зл ка витчеться сорочка.
Все — із доброго чи злого —
Починається з малого,
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка. М. Сингаївський
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ
Вправа слайд 16
Прочитайте загадку.
Швиденька й маленька, горішки гризе.
Білочка (яка?) швиденька, маленька; (що робить?) гризе; гризе (що?) горішки.
Вправа слайд 17
Спочатку було тепло, а потім підмерзло. Дороги стали блискучими і слизькими. Я вийшов на вулицю.
Дивлюся — по дорозі біжить хлопчик. Він біг, біг і простягнувся на льоду. Я стояв біля воріт і голосно сміявся. Хлопчик піднявся і побіг наздоганяти свою шапку.
Я побіг за ним. Раптом я посковзнувся і впав на лід.
І, знаєте, мені чомусь зовсім не було смішно. Олегом Буцене
Валеохвилинка з танцювальними рухами слайд 18
https://www.youtube.com/watch?v=-oStCJ9jIpY
Зелений капелюх. Слайд 19
Зелений капелюх – це капелюх творчості. У ньому ми відправимося в країну фантазій.
Поетична хвилинка
- Послухайте уважно вірш і скажіть, на здійснення яких мрій – духовних чи матеріальних сподівається автор?
Мрія
Куплю хатинку край села,
Маленьку і затишну.
А під вікном калину посаджу,
Нехай росте там пишно.
Прикрашу хату рушниками,
І вишию скатертину,
Щоб відчувалося завжди,
Що хата ця гостинна.
Спечу я в печі пироги,
Рум’яні, пишні,
Покличу всю свою рідню
І пригощу їх ніжно.
Нехай лунає сміх дзвінкий,
У хаті новосілля ...
А чи здійсниться мрія ця,
Я розповім пізніше ...
(А.Альонка.)
- Знайдіть у вірші службові слова.
А чи знаєте ви казку про службові слова? А чи хочете її почути?
Казка про службові слова у коміксах на мультимедійній презентації слайд 20
____рецепту __________базарі
Дятел вибрав окуляри.
Натягнув собі__ніс,
Полетів трудитись ліс.
Пішла киця по водицю
Та й упала у криницю.
Прибіг котик-братик
Та й витяг за вушко,
Посадив на сушко.
Стоїть киця весело
Та й дивиться на село. З народного
Чорний капелюх. слайд 21
Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків. Яка різниця між мрією і примхою?
Робота з мультимедійною презентацією
Дуже добре коли дитина чи людина має мрію. Наприклад, всі діти мрію про подарунок від Святого Миколая. Дітки чемно себе ведуть, слухають батьків та вчителів, старанно навчаються і терпеливо очікують свого подарунка. Але є і інші діти. Давайте на таких поглянемо
слайд 22
Я хочу їсти лише солодощі на сніданок. І не буду я їсти вашу кашу.
Я хочу іграшку. Купи, купи, купи …
Хочу шоколадкууу шо-ко-ладку
Негайно купіть такий планшет як у Петра. Я сказав негайно хочу планшет.
Я не буду одягати це плаття. Купіть рожеве, таке ж як у Діанки. Мене не цікавить скільки воно коштує. Я сказала хочу плаття
слайд 23 При́мха, забага́нка, капри́з, химе́ра — несподіване, немотивоване бажання, протест, маленький бунт.
Червоний капелюх слайд 24
В червоному капелюхові говорять тільки про почуття й емоції.
Відомі люди світу також мріяли і послухайте що вони казали про це
Кожна мрія тобі дається разом з силами, необхідними для її здійснення.
Річард Бах
Сама можливість здійснення мрії вже робить життя цікавим.
Пауло Коельо
Різниця між успішною людиною і дуже успішною людиною - розмір його мрії.
Роберт Кіосакі
Спишіть прислів’я. Підкресліть службові слова.
З чужої біди не смійся.
У лиху годину взнаєш вірну людину.
Ніхто не знає, що його в житті чекає.
Сам у неволі, а мрії на волі
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Синій капелюх.
Синій – підбиття підсумків.
Метод «Щоденник подвійних записів»
Пре тест |
Пост тест |
Запишіть у цій колонці все що знаєте про мрію |
Цю колонку записують в кінці уроку |
Метод «Шість капелюхів»
Білий. Про що дізналися нового на уроці? Яка нова інформація була для вас?
Червоний. Які почуття у вас викликав наш сьогоднішній урок?
Чорний. Що не сподобалося на уроці? Що ви не змогли або не зрозуміли як робити?
Жовтий. Що сподобалося на уроці? Що зробили найкраще, найшвидше?
Зелений. Що на уроці ви б змінили? Чого не вистачило вам на уроці?
Синій. Які знання ви візьмете надалі у своє життя з нашого уроку?
Гра «Моя мрія»
Діти пишуть свої мрії, але не оголошують їх. Потім папірець прикріплюють до повітряної кульки бажаної з гелієм щоб взлетіла до стелі.
- Сподіваюся, що мрія, про яку ви сьогодні писали, обов’язково здійсниться. А на зміну їй прийдуть нові ще цікавіші і жаданіші. Тож мрійте, працюйте і сподівайтеся на успіх, адже в цьому і є сенс нашого життя на землі.
Небо зорями рясніє,
Таємниче і глибоке,
Всесвіт нам бентежить мрії,
Спонукаючи до дії,
Розум радує і око.
Оксамитова безодня
Так притягує до себе!
Пригадаємо сьогодні
Тих, кому мріялось постійно
Романтичних, геніальних
Винахідників сміливих,
Завдяки яким реально
В кожній хаті маєм диво.
Інтернет, зв’язок мобільний,
Телебачення, прогноз,
Спілкування з світом вільне –
Змінює життя всерйоз!
Щира шана тим землянам,
Що мрію справдили в життя
І бажаємо сьогодні
Мріять кожному сповна ...
1