Бінарний урок. Я досліджую світ і математика.
2 клас
Тема: Зима вдягнула все у білі шати
І допоможе нам математичні задачі розв’язати.
Ділення виду а:2. Задачі на розкриття змісту дії ділення.
Зима в природі. Зимові явища.
Мета:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку,правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціально: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи.
уміння вчитися: формувати здатність орієнтуватися в тривалості праці, переключатися з одного виду роботи на інший, відтворювати послідовність подій і відображених у тексті явищ, виконувати творчі завдання в контексті навчальних завдань;
соціальної: удосконалювати вміння проявляти ініціативу і продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, вільно висловлюватися та результативно використовувати власні знання й сприйняту на уроці інформацію під час спілкування в групі;
загальнокультурної: навчати ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування.
Тип уроку: бінарний.
Основні терміни і поняття: ділення, множення, зимові явища: снігопад, завірюха,ожеледиця, хуртовина, заметіль.
Обладнання: картки; букви З, И, М, А; малюнки зимових місяців (грудень, січень, лютий); відеоролики; плакат “ Обережно! Ожеледиця!”; тексти для читання; лупи; картки для запису результатів спостереження.
ХІД УРОКУ
До нас завітає красуня одна,
Знаю, що люба всім дітям вона.
Що за красуня, вам треба вгадати,
Букви її імені прочитати.
а) Гра “Я володію математичним мовленням” із використанням прийому “Мікрофон”.
Учні отримують букву И.
б) Замініть множення додаванням, не обчислюючи вирази (індивідуальна робота з подальшою взаємоперевіркою).
6 · 4 = 15 · 3 = 40 · 2 = 23 · 5 =
в) Замініть додавання множенням, не обчислюючи вирази (індивідуальна робота з подальшою взаємоперевіркою).
2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 34 + 34 + 34 = 76 + 76 =
г) Порівняйте (фронтальна робота з використанням прийому “Мікрофон”).
8 : 2… 12 : 2 18 : 2… 19 - 9
3 · 5… 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 16 : 2… 2 · 4
Учні отримують букву З.
Щоб хвилинку розпочати,
Треба числа записати,
Та у певному порядку
Від кінця і до початку.
Які числа обираєте?
Чому і що про них знаєте?
Учні отримують букву А.
16 : 2 … 8 |
12 : 2 … 2 · 2 |
2 · 9 + 6 = |
45 – 10 : 5 = |
Учні отримують букву М.
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: “Пострибай!”,
Січень просить: “Присідай”.
Встали, сіли, встали, сіли,
Розігріли своє тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ!
Повідомлення “Довідкового бюро”
Перший зимовий місяць – грудень, починається морозами і випаданням великої кількості снігу. У народі грудень ще називали “мостовик”, “стужайло”, “вітровик”, “зимник”, “лютовій”, “хмурень”. Назва “грудень” походить від мерзлих грудок. Після осінніх дощів розбиті возами грунтові дороги замерзали. Їздити такими дорогами було важко. Розіб’ємо математичні грудки із завданнями!
16 : 22 2 · 7 2 · 9
12 : 2 6 : 2 10 : 2
8 : 2 2 · 6 2 · 5
2 · 8 20 : 2 18 : 2
В учнів – грудочки – відповіді до прикладів. Діти по черзі виходять і шукають “свій” приклад – прикріплюють грудочку з правильною відповіддю.
Повідомленні “Довідкового бюро”
На зміну грудню приходить місяць січень. Це морозний місяць. У січні морози особливо сильні і тріскучі. Небо ясне і чисте, сніг сліпить очі від яскравого сонячного світла. Чим яскравіше сонце, тим холодніший день. Дні стають довшими. Січень теж мав чимало народних назв: “сніжень”, “сніговик”, “льодовик”, “щипун”, “тріскун”. Це місяць, коли у вітряну погоду січе снігом. У народі казали: “Січень снігом січе, а мороз вогнем пече”. Але мороз не страшний, бо зима дарує чудові забави.
а) Усне обчислення с.102 № 4 (фронтальна робота з використанням прийому “Мікрофон”).
б) Робота над темою уроку
Повідомлення “Довідкового бюро”
Лютий – найкоротший місяць року. Бувають і хуртовини (заметілі) – сильні вітри, бурі зі снігом. Уже частіше і яскравіше світить сонце. Холодна погода змінюється першими відлигами. Назва місяця говорить сама за себе. Адже він люту вдачу має. Пронизливі сніговії, колючі морози, вітри і хуртовини. У народі кажуть: “Лютий багатий на сніг – квітень буде щедрий на воду”.
Задача 1 (робота в малих групах з використанням прийому “Два – чотири – всі разом”)
У парку хлоп’ята посадили 2 ряди ялинок, по 7 у кожному. А дівчатка посадили на 3 ялинки менше. Скільки ялинок посадили дівчатка?
Задача 2 (робота в малих групах з використанням прийому “Ажурна пилка”)
В альбомі на 8 сторінках розмістили по дві вітальні листівки. І на столі ще залишилося лежати 27 листівок. На скільки більше листівок залишилося, ніж розмістили в альбомі?
(11 – 9) · 2 = 16 : (12 – 10) = 2 · (42 – 37) =
2)Перегляд відеоролика.
Перегляд відеоролика (https://www.youtube.com/watch?v=kai10rl5RM8)
Але зима буває різною: то сонечко вигляне, і все заблищить, засяє, то сніжок іде, то хурделиця свої права диктує, мете, завиває.
Білосніжний снігопад. Заячий засипав слід
Білий, білий, білий сніг І хатину борсука,
Уночі на землю ліг. Й теплу нірку байбака.
Білосніжний снігопад Навіть білочка руденька
Вкрив і лан, і ліс, і сад. Миттю стала вся біленька.
Горобину вкрив та глід, Т. Корольова
ВОРОНИІГАЛКИКРУЖЛЯЮТЬУПОВІТРІ-БУДЕСНІГ.
Довідкове бюро
Заметіль – сильний вітер зі снігом; хуртовина.
Вітер віє звідусіль Засипає всі шляхи,
І кружляє заметіль, Сховались звірі і птахи,
Білим снігом все вкриває, А вона сильніш кружляє,
Під кожен кущик заглядає, Свої пісеньки співає.
К. Перелісна
- Яку картину уявили, прослухавши цей вірш?
9) Вправа “Роз’єднай - прочитай ”.
ДОВГІГІЛКИЯЛИНКИПЕРЕДМЕТЕЛИЦЕЮЗГИНАЮТЬСЯ, ДОЯСНОЇПОГОДИРОЗПРЯМЛЯЮТЬСЯ.
Довідкове бюро
Завірюха – сильний вітер зі снігом; метелиця, хуртовина.
Довідкове бюро
Ожеледиця – це тонкий шар льоду на поверхні землі, що утворюється після відлиги або дощу в результаті похолодання, а також замерзання мокрого снігу і крапель дощую.
Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто…(сніг).
Сніжинки утворюються в хмарах. Ти вважаєш, вони народжуються з крапель води? А от і ні! Все значно цікавіше.
З поверхні нашої планети постійно випаровується волога. Водяна пара піднімається високо над землею й охолоджується. Вона невидима. За температури вище 0 ºС з пари утворюються крапельки води, що випадають на землю у вигляді дощу. А якщо вгорі температура нижче 0 ºС, водяна пара одразу перетворюється на сніжинки. Спочатку вони дуже маленькі, але відразу шестикутні. Сніжинки повільно опускаються і ростуть.
Ви помічали, яке свіже повітря, коли падає сніг? Особливо, якщо сніг лапатий, а пластівці снігу великі та пухнасті. Хочеться скуштувати його і втамувати спрагу! Стоп! Не варто цього робити.
Повітря під час і після снігопаду саме тому свіже і чисте, що сніг вбирає в себе весь бруд. Адже сніг – прекрасний поглинач. Сніжинки мають велику поверхню, і до них прилипає бруд. Не можна їсти сніг! Це небезпечно для здоров’я.
У казці “Снігова королева” Ганс Крістіан Андерсен стверджує, що кожна сніжинка схожа на десятикутну зірочку. Але 400 років тому німецький учений Йоганн Кеплер довів, що це не так. У статті “Новорічний подарунок, або Про шестикутний сніг” учений описує сніжинки і намагається збагнути, чому всі вони – шестикутні.
Чому вони такі різні? Це тому, що сніжинки утворюються за різних умов: температури, вологості, руху повітря. Ці умови змінюються і на шляху сніжинки до поверхні землі. Лапатий сніг – це багато-багато сніжинок, що змерзаються у сніжні пластівці.
Завдання: Перетворіть геометричні фігури у чудернацькі сніжинки. Знайдіть серед геометричних фігур квадрат; обчисліть його периметр.
Завдання за вибором учнів
3.Самооцінювання результатів навчальної діяльності учнів.
Вправа «Градус успіху» з цеглинками LEQO