Бінарний урок "Зима вдягнула все у білосніжні шати і допоможе нам математичні задачі розв'язати.Ділення виду а:2;задачі на розкриття дії ділення.Зима в природі.Зимові явища"

Про матеріал
Бінарний урок у 2 класі з математики і "Я досліджую світ" ,об'єднаний єдиною темою "Зима все одягнула у білосніжні шати і допоможе нам математичні задачі розв'язати" нестандартний та захоплюючий,так як вивчення проблеми на грані двох наук-це завжди цікаво.Такі уроки викликають високу мотивацію.
Перегляд файлу

 

Бінарний урок. Я досліджую світ і математика.

2 клас

Тема: Зима вдягнула все у білі шати

І допоможе нам математичні задачі розв’язати.

Ділення виду а:2. Задачі на розкриття змісту дії ділення.

Зима в природі. Зимові явища.

 

Мета:

  • Формування предметних компетентностей з математики: узагальнити знання учнів з теми “Таблиця множення і ділення числа 2”, вчити застосовувати дії ділення та множення під час розв’язування задач; вправляти учнів у розв’язуванні виразів на всі дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.

 

  • Формування предметних компетентностей з предмету «Я досліджую світ»: поглиблювати знання школярів про явища природи взимку; формувати в учнів уявлення про замерзання води; ознайомити учнів з явищами зимової пори: ожеледицею і заметіллю, з правилами поведінки під час ожеледиці; розглянути народні прикмети про погоду взимку; розвивати мовлення, уяву, уміння спостерігати; учити бачити красу природи взимку; виховувати інтерес до явищ природи;

 

 

  • Формування ключових компетентностей з математики:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку,правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціально: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи.

  • Формування ключових компетентностей з природознавства:

уміння вчитися: формувати здатність орієнтуватися в тривалості праці, переключатися з одного виду роботи на інший, відтворювати послідовність подій і відображених у тексті явищ, виконувати творчі завдання в контексті навчальних завдань;

соціальної: удосконалювати вміння проявляти ініціативу і продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, вільно висловлюватися та результативно використовувати власні знання й сприйняту на уроці інформацію під час спілкування в групі;

загальнокультурної: навчати ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування.

 

Тип уроку: бінарний.

 

Основні терміни і поняття: ділення, множення, зимові явища: снігопад, завірюха,ожеледиця, хуртовина, заметіль.

 

Обладнання: картки; букви З, И, М, А; малюнки зимових місяців (грудень, січень, лютий); відеоролики; плакат “ Обережно! Ожеледиця!”; тексти для читання; лупи; картки для запису результатів спостереження.

 

ХІД УРОКУ

  1. ВСТУПНА ЧАСТИНА
  1. Організація класу

 

 До нас завітає красуня одна,

 Знаю, що люба всім дітям вона.

 Що за красуня, вам треба вгадати,

 Букви її імені прочитати.

 

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Усні обчислення.

 

а) Гра “Я володію математичним мовленням” із використанням прийому “Мікрофон”.

 

  • Як називаються числа при додаванні?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як називаються числа при множенні?
  • Як називаються числа при діленні?

 

Учні отримують букву И.

 

б) Замініть множення додаванням, не обчислюючи вирази (індивідуальна робота з подальшою взаємоперевіркою).

 

6 · 4 = 15 · 3 = 40 · 2 = 23 · 5 =

 

в) Замініть додавання множенням, не обчислюючи вирази (індивідуальна робота з подальшою взаємоперевіркою).

 

2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 =  34 + 34 + 34 = 76 + 76 =

 

г) Порівняйте (фронтальна робота з використанням прийому “Мікрофон”).

 

8 : 2… 12 : 2 18 : 2… 19 - 9

3 · 5… 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3    16 : 2… 2 · 4

 

Учні отримують букву З.

  1. Каліграфічна хвилинка (з використанням прийому “Мозковий штурм”).

 

Щоб хвилинку розпочати,

Треба числа записати,

Та у певному порядку

Від кінця і до початку.

Які числа обираєте?

Чому і що про них знаєте?

 

  • Запишіть усі парні числа від 2 до 20. (Відповіді учнів: 2; 4; 6; 8; 10; 12; 14; 16; 18; 20.)
  • Це перший рядок нашої каліграфічної хвилинки. (Учні прописують завдання.)
  • Яке число утвориться, якщо додати ці числа парами: перше й останнє? (22)
  • Це другий рядок нашої каліграфічної хвилинки.
  • Охарактеризуйте число 22.

 

Учні отримують букву А.

 

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку з математики. ( з використанням прийому “Мозковий штурм”).

16 : 2 … 8

12 : 2 … 2 · 2

2 · 9 + 6 =

45 – 10 : 5 =

 


 

  • Сьогодні ми узагальнимо знання з множення і ділення на 2, будемо розв’язувати задачі. Упродовж уроку ви отримуватимете букви, щоб дізнатись, хто завітав на наш урок.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності (з використанням прийому “Незакінчене речення”).
  • Нам необхідно закріпити свої знання для того, щоб…

 

  1. Узагальнення і систематизація знань

 

  1. Математичний диктант.

 

  • На математичний диктант до нас завітали санчата. На кожній дощечці – завдання для вас (індивідуальна робота з подальшою самоперевіркою з використанням прийому “Світлофор”).
  • Знайти добуток чисел 2 і 7. (14)
  • Знайти суму чисел 3 і 9. (12)
  • Знайти різницю чисел 11 і 2. (9)
  • Знайти частку чисел 4 і 2. (2)
  • Знайти різницю чисел 13 і 5. (8)
  • Знайти частку чисел10 і 2. (5)
  • Знайти добуток чисел 2 і 6. (12)
  • Записати число, в якому 5 десятків 9 одиниць. (59)
  • Записати число, в якому 9 десятків 9 одиниць. (99)
  • Збільшити попереднє число на 1. (100)

 

Учні отримують букву М.

 

  • Хто здогадався, яке слово має утворитися? (Зима)
  • З ким прийшла Зима? (Із зимовими місяцями.) Кожен місяць хоче нас випробувати і перевірити ваші знання.

 

Фізкультхвилинка

 

 У володарки Зими

 Трішечки замерзли ми.

 Грудень каже: “Пострибай!”,

 Січень просить: “Присідай”.

 Встали, сіли, встали, сіли,

 Розігріли своє тіло.

 Лютий місяць нагадав:

 Час нам братися до справ!

 

  • Які зимові місяці ви знаєте?

Повідомлення “Довідкового бюро”

 

Перший зимовий місяць – грудень, починається морозами і випаданням великої кількості снігу. У народі грудень ще називали “мостовик”, “стужайло”, “вітровик”, “зимник”, “лютовій”, “хмурень”. Назва “грудень” походить від мерзлих грудок. Після осінніх дощів розбиті возами грунтові дороги замерзали. Їздити такими дорогами було важко. Розіб’ємо математичні грудки із завданнями!

  1. Обчислення виразів. Гра “Розбий грудку” (кількість прикладів відповідає кількості учнів).

16 : 22  2 · 7 2 · 9

12 : 2 6 : 2 10 : 2

8 : 2 2 · 6 2 · 5

2 · 8 20 : 2 18 : 2

В учнів – грудочки – відповіді до прикладів. Діти по черзі виходять і шукають “свій” приклад – прикріплюють грудочку з правильною відповіддю.

Повідомленні “Довідкового бюро”

 

На зміну грудню приходить місяць січень. Це морозний місяць. У січні морози особливо сильні і тріскучі. Небо ясне і чисте, сніг сліпить очі від яскравого сонячного світла. Чим яскравіше сонце, тим холодніший день. Дні стають довшими. Січень теж мав чимало народних назв: “сніжень”, “сніговик”, “льодовик”, “щипун”, “тріскун”. Це місяць, коли у вітряну погоду січе снігом. У народі казали: “Січень снігом січе, а мороз вогнем пече”. Але мороз не страшний, бо зима дарує чудові забави.

  • Ідемо кататися на математичних лижах!
  1. Робота за підручником “Математика”Антоніна Заїки 2 клас с.102

 

а) Усне обчислення с.102 № 4 (фронтальна робота з використанням прийому “Мікрофон”).

 

б) Робота над темою уроку 

  • С. 102,  №1 (фронтальна робота з використанням прийому “Коментування”).Чи утворюють числа  5 ,2 ,10 «родину» чисел при множенні?
  •  № 2-З рівності на множення склади дві рівності на ділення (індивідуальна робота з подальшою взаємоперевіркою).
  •  № 3 Щоденні 3. Математика з другом. Почергово називай вираз і його значення.
  • Задача 4  (робота в парах з використанням прийому “Навчаючи - вчусь”).

 

 

 

Повідомлення “Довідкового бюро”

Лютий – найкоротший місяць року. Бувають і хуртовини (заметілі) – сильні вітри, бурі зі снігом. Уже частіше і яскравіше світить сонце. Холодна погода змінюється першими відлигами. Назва місяця говорить сама за себе. Адже він люту вдачу має. Пронизливі сніговії, колючі морози, вітри і хуртовини. У народі кажуть: “Лютий багатий на сніг – квітень буде щедрий на воду”.

 

  1. Розв’язування задач

 

Задача 1 (робота в малих групах з використанням прийому “Два – чотири – всі разом”)

 

У парку хлоп’ята посадили 2 ряди ялинок, по 7 у кожному. А дівчатка посадили на 3 ялинки менше. Скільки ялинок посадили дівчатка?

  • Як змінити питання задачі, щоб вона розв’язувалася трьома діями. (Відповіді учнів. Скільки всього ялинок посадили дівчатка і хлоп’ятка?)

Задача 2 (робота в малих групах з використанням прийому “Ажурна пилка”)

В альбомі на 8 сторінках розмістили по дві вітальні листівки. І на столі ще залишилося лежати 27 листівок. На скільки більше листівок залишилося, ніж розмістили в альбомі?

  • Як змінити питання, щоб задача розв’язувалася дією додавання? (Відповіді учнів. Скільки всього листівок у альбомі та на столі разом?)
  1. Обчислення математичних виразів (індивідуальна робота з використанням прийому “Тихе опитування”).

 

(11 – 9) · 2 = 16 : (12 – 10) = 2 · (42 – 37) =

  1.  (16 – 14) = 2 · 9 + 5 = 45 – 10 : 5 =

 

 

 

  1. Вправа “Синоптична хвилинка”.

 

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно на дворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?
  • Що ще цікавого ви помітили?
  • Яка погода найчастіше взимку?
  • Які опади бувають?
  • Які явища природи можна спостерігати взимку?

 

2)Перегляд відеоролика.

 

  • Діти, чи любите ви зиму? Які картини постають у вашій уяві, коли чуєте слово зима?

Перегляд відеоролика (https://www.youtube.com/watch?v=kai10rl5RM8)

 

  • Чарівні зими люблять усі. Прозоре морозне повітря, пластівці пухнастого снігу, кришталеві візерунки на вікнах, скрип саней…. Трапляється, що інеєм покривається все: місто, ліс, село. Казкова картина! Ніби Морозко вдарив своєю палицею, і все навколо покрилося інеєм. Уночі, коли всі люди сплять, зима приходить, стукаючи кришталевими підборами по темних вулицях. Ніжно покриває вона все білосніжним килимом. Діти радісним натовпом вибігають на вулицю. І до самого обіду грають у сніжки.

Але зима буває різною: то сонечко вигляне, і все заблищить, засяє, то сніжок іде, то хурделиця свої права диктує, мете, завиває.

 

  1. Поетична хвилинка

 

  • Діти, як називається явище зимової природи, коли сніжинки падають тихо, спокійно? (Снігопад)
  • Заплющте очі, послухайте вірш і пориньте у зимову казку.

 

Білосніжний снігопад.  Заячий засипав слід

Білий, білий, білий сніг І хатину борсука,

Уночі на землю ліг. Й теплу нірку байбака.

Білосніжний снігопад Навіть білочка руденька

Вкрив і лан, і ліс, і сад. Миттю стала вся біленька.

Горобину вкрив та глід, Т. Корольова

 

  • Яка картина постала у вашій уяві, коли слухали вірш? Опишіть її. (Відповіді дітей.)
  1. Вправа  “Роз’єднай - прочитай ”.

 

ВОРОНИІГАЛКИКРУЖЛЯЮТЬУПОВІТРІ-БУДЕСНІГ.

  • Але сніг не завжди падає тихо. Часто дме вітер і тоді сніг мчить у повітрі, затримуючись біля будинків, огорож, намітає великі замети.
  • Як називається такий снігопад? (Заметіль)

Довідкове бюро

 

Заметіль – сильний вітер зі снігом; хуртовина.

 

  1. Перегляд відеоролика (http://eti-detl.com/virshi-pro-zimu-dlya-ditej/)

 

  1. Слухання вірша

Вітер віє звідусіль Засипає всі шляхи,

І кружляє заметіль, Сховались звірі і птахи,

Білим снігом все вкриває, А вона сильніш кружляє,

Під кожен кущик заглядає, Свої пісеньки співає.

  К. Перелісна

- Яку картину уявили, прослухавши цей вірш?

9) Вправа  “Роз’єднай - прочитай ”.

ДОВГІГІЛКИЯЛИНКИПЕРЕДМЕТЕЛИЦЕЮЗГИНАЮТЬСЯ, ДОЯСНОЇПОГОДИРОЗПРЯМЛЯЮТЬСЯ.

  • А якщо сильний вітер реве, як звір, нічого не видно, - це яке явище? (Завірюха)

Довідкове бюро

Завірюха – сильний вітер зі снігом; метелиця, хуртовина.

  1. Робота із зображенням на плакаті.

 

  • Розглянемо плакат “Обережно! Ожеледиця!”
  • Яке зимове явище зображено? (Ожеледиця).

Довідкове бюро

Ожеледиця – це тонкий шар льоду на поверхні землі, що утворюється після відлиги або дощу в результаті похолодання, а також замерзання мокрого снігу і крапель дощую.

  1. Підготовка до практичної роботи
  1. Робота над загадкою.

 

  • Я падаю на ваші хати.

Я білий-білий, волохатий.

Я прилипаю вам до ніг

І називаюсь просто…(сніг).

  1. Бесіда.

 

  • А що таке сніг? З чого він складається? (Сніжинки, що падають з неба.)
  • Що таке сніжинки?
  • На що вони схожі?
  • Як утворюються сніжинки?
  •  

Сніжинки утворюються в хмарах. Ти вважаєш, вони народжуються з крапель води? А от і ні! Все значно цікавіше.

З поверхні нашої планети постійно випаровується волога. Водяна пара піднімається високо над землею й охолоджується. Вона невидима. За температури вище 0 ºС з пари утворюються крапельки води, що випадають на землю у вигляді дощу. А якщо вгорі температура нижче 0 ºС, водяна пара одразу перетворюється на сніжинки. Спочатку вони дуже маленькі, але відразу шестикутні. Сніжинки повільно опускаються і ростуть.

  • Чому не можна їсти сніг?

 

Ви помічали, яке свіже повітря, коли падає сніг? Особливо, якщо сніг лапатий, а пластівці снігу великі та пухнасті. Хочеться скуштувати його і втамувати спрагу! Стоп! Не варто цього робити.

Повітря під час і після снігопаду саме тому свіже і чисте, що сніг вбирає в себе весь бруд. Адже сніг – прекрасний поглинач. Сніжинки мають велику поверхню, і до них прилипає бруд. Не можна їсти сніг! Це небезпечно для здоров’я.

 

  1. Робота за підручником

 

  • Ви коли-небудь спостерігали за снігопадом, за сніжинками?
  • Як вони виглядають?
  • Прочитайте у підручнику статтю “Для допитливих”.
  • Як народжуються сніжинки?
  • Скільки промінчиків має кожна сніжинка?
  • Усі вони різняться за формою.
  • Як ви вважаєте, чому сніг під ногами рипить? (Це безліч промінчиків ламаються під вагою людини.)

 

  1. Практична робота
  1. Дослідження сніжинок за допомогою лупи.
  • Вийти на вулицю.
  • Спіймати на рукавичку сніжинку.
  • Розглянути її за допомогою лупи.
  • На що схожі сніжинки?
  • Яку геометричну форму мають?

 

  1. Дослідження сніжинок за малюнками.

 

У казці “Снігова королева” Ганс Крістіан Андерсен стверджує, що кожна сніжинка схожа на десятикутну зірочку. Але 400 років тому німецький учений Йоганн Кеплер довів, що це не так. У статті “Новорічний подарунок, або Про шестикутний сніг” учений описує сніжинки і намагається збагнути, чому всі вони – шестикутні.

  1. Чому сніжинки такі різні?

 

  • Науковці сфотографували десятки тисяч сніжинок у найрізноманітніших умовах: і високо в хмарах, і поблизу землі, на півночі та на півдні – всюди, де випадає сніг. Усі вони шестикутні. Ти можеш переконатись в цьому, розглянувши їх за допомогою лупи. А ще сніжинки є у формі пластинок, стовпчиків, голочок.

Чому вони такі різні? Це тому, що сніжинки утворюються за різних умов: температури, вологості, руху повітря. Ці умови змінюються і на шляху сніжинки до поверхні землі. Лапатий сніг – це багато-багато сніжинок, що змерзаються у сніжні пластівці.

 

  1. Лабораторія Пустунчика і Лапоньки

 

  • Пустунчик вирізав з паперу плоскі фігури. Які із них схожі на сніжинки?

Завдання: Перетворіть геометричні фігури у чудернацькі сніжинки. Знайдіть серед геометричних фігур квадрат; обчисліть його периметр.

 

 

  

 

 

 

 

 

  1. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

  1. Підбиття підсумків. Рефлексія (з використанням прийому “Інтерв’ю”)
  • Чого навчилися на уроці?
  • Що особливо сподобалось?
  1. Домашнє завдання:з математики- виконати завдання 6 на с.102; з природознавства-спостерігати за погодою.

 

Завдання за вибором учнів

  • Творче завдання. Скласти казку про сніжинку.
  • Вирізати сніжинки-витинанки.
  • Перевірити прикмети: “Січень сніжний і холодний – рік буде хлібородний”,  “Якщо січень холодний – липень буде спекотний і грибів не жди до осені”.

3.Самооцінювання результатів навчальної діяльності учнів.

Вправа «Градус успіху» з цеглинками LEQO

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку