Урок " Досліджую іменники. Ставлю питання до назв предметів"

Про матеріал

Матеріл містить конспект уроку з української мови та додаток до уроку.

Мета . Засвоювати знання про іменник як частину мови; вчити ставити питання, розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? і що?;

розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; формувати ключову комунікативну компетентність молодшого школяра, яка виявляється у здатності успішно користуватися всіма видами мовленнєвої діяльності, соціокультурну компетентність, яка охоплює загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське, патріотичне, морально-етичне, естетичне виховання;

виховувати культуру мовлення, любов до мови нашої Батьківщини.

Урок розроблений до підручника К.Понамарьова, Л. Гайова Українська мова та читання 2 клас

Перегляд файлу

Тема. Досліджую іменники. Ставлю питання до назв предметів

Клас – 2

Вчитель: Авакіян Л.С.

Мета . Засвоювати знання про іменник як частину мови; вчити ставити питання, розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? і що?;

розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; формувати ключову комунікативну компетентність молодшого школяра, яка виявляється у здатності успішно користуватися всіма видами мовленнєвої діяльності, соціокультурну компетентність, яка охоплює загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське, патріотичне, морально-етичне, естетичне виховання;

виховувати культуру мовлення, любов до мови нашої Батьківщини.

Забезпечення уроку: напис теми, вислови про мову, ілюстрація словникового слова,слова мовної задачі

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

1.

Організація учнів до уроку

 

Вміють самостійно приготуватися до уроку, налаштуватися на роботу

2.

Мотивація навчальної діяльності

1.Вправа « Мікрофон»

2. Робота над висловами про мову

3. Хвилинка чистопису

4. Повідомлення теми уроку

Відповідають на запитання, пояснюють вислови,каліграфічно записують букви і слова, працюють над головоломкою.

3.

Робота над темою

1.Актуалізація опорних знань

2. Робота за підручником

Вміють працювати за підручником, виконувати завдання, записувати вправу

4.

 Узагальнення вивченого матеріалу

1. Робота в групах

2. Мовна задача

Одночасно працюють у групах і з вчителем, вміють підводити підсумки, виконують творче завдання

5.

Рефлексія

Узагальнюють знання з теми, роблять висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\МОЯ МОБИЛКА\image-0-02-05-18a379e266ee5e56149788916830279002b4b2de7e5f8d64d9066822c020a836-V.jpgІ. Налаштування на урок

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

 

Тож  сядьте рівненько, будьте уважні,

Щоб працювати було нам неважко.                                                                                                                                                    

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вправа «Мікрофон»

-          Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (Відповіді дітей)

-          А ви якими повинні бути на уроці? (Відповіді дітей)

-          Отже , який буде у нас сьогодні урок залежить тільки від вас, від вашої активності, уважності та творчості.

-          Працюємо під гаслом:

« Мову рідну ми вивчаємо,

Її любимо, пам’ятаємо,

Рідну мову будемо знати,

Берегти і шанувати.»

 

А почати хочу з висловів відомих мудрих людей. Послухайте і скажіть про що вони так гарно і влучно говорять

 

"Мова - духовне багатство народу. " Василь Сухомлинський

"Мова - втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любiмо ïï, вивчаймо ïï, розвиваймо ïï! Борiмося за красу мови, за правильнiсть мови, за приступнiсть мови, за багатство мови..." Максим Рильський

"Мова вдосконалює серце і розум народу, розвиває їх." Олесь Гончар

  •           Про що говорять відомі люди? Про мову
  •           Недаремно я згадала гарні слова про мову, адже 9 листопада відзначатимуть День української писемності і мови, а у нас у закладі це відбудеться вже завтра. Всі до школи прийдуть у вишиванках, ми дізнаємось про історію цього свята, будемо шанувати нашу мову, говорити про неї
  •           Тож давайте каліграфічно запишемо букви, які є у слові мова

Мм Оо Вв Аа  мова

9 листопада – День писемності та мови.

III.  Повідомлення теми й мети уроку.

-   А  з нашими героями знову  подорожуємо .  Щоб визначити, над якою темою будемо працювати,  ви маєте якнайшвидше об’єднати букви у слова.

Вправа «Роз’єднай слова».

РОЗПІЗНАЮІМЕННИКИ

-          Прочитайте і звірте з записом на дошці.(Відкриваю запис на дошці)

 

 Репродуктивна бесіда.

-           Чи знайомі ви з іменником?

-           Що саме ви знаєте про цю частину мови? (Відповідає на питання Хто? Що?

Називає назву предмета)

-          Сьогодні ми розширимо знання про іменник, будемо вдосконалювати вміння впізнавати іменники серед інших слів, визначати іменники-істототи  і іменники- неістоти.

ІV. Актуалізація опорних знань.

1.Поетична хвилинка.

 

Іменник свою справу знає:

Всі предмети називає –

І великі, і не дуже,

Все, що хочеш, любий друже.

І людину, і тварину,

І маленькую дитину.

Всяку птицю іменує –

Імен йому не бракує.

Ліси, гори і долини,

Ріки, моря, океани…

Безкінечні земні далі,

Нагороди і медалі –

Всім дає він імена –

Праця ж бо його така.

Робота з підручником

  •           Отож і ми виконаємо таку роботу за вправою 1 ст. 56 розпізнаємо та назвемо іменники

Наші друзі потрапили в каюту до капітана. Щебетунчик і Гаджик побачили предмети? Назвіть їх

  •           На які питання відповідають іменники – неістоти ( Що?)
  •           Назвіть предмети - істоти, які побачили Читалочка та Родзинка
  •           На які питання відповідають іменники – істоти ( Хто?)

Запишемо

Що? Бінокль, компас, книга, люлька

Мундштук — порожниста трубка (з кістки,  дерева або іншого матеріалу), в яку вставляється сигарета, цигарка,  яку беруть в рот при курінні

C:\Users\Фокс\Desktop\ацуф.jpg 

 

 

 

 

Хто? Папуга, рибки, мавпочка,

Діти дізналися, що ці слова називаються іменниками, прочитайте і ви що таке іменник. Поміркуйте, чому мають таку назву?

Називають ім’я

Отже, іменник – це частина мови, що називає назву предмета і відповідає на питання хто? або що?

  •           Я називатиму вам слова а ви ставте до них запитання, якщо що? -  зелену цеглинку, якщо хто?  – червону

Дівчинка, акваріум, вікно, папуга, мавпа, стіл

Фізкультхвилинка.

Хтось там бачу, притомився

І на парту похилився.

Треба всім нам дружно встати,

Фізкультхвилинку почати.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

 

За чаєм капітан розказав дітям цікаву історію. Послухайте вправу 6 с. 57

Прочитайте , хто такий боцман

Боцман – помічник капітана, який стежить за порядком на кораблі

  •           Спишіть перші два речення. Підкреслимо іменники.
  •           Прочитайте ще виділені речення. Визначте іменники у них.

Мовна задача

  •           Прочитайте слова на дошці. Замініть у кожному слові одну букву, щоб вийшло нове слово і щоб воно відповідало на запитання що?

Чайка – майка, мишка - шишка  , білка – гілка, корова – корона

D:\МОЯ МОБИЛКА\image-0-02-05-58a1be12bfd8ed9397dd0850e9e06e7b73e37e143dc781cee5471b4ce9ed2773-V.jpgD:\МОЯ МОБИЛКА\image-0-02-05-44b6a37dc3b11b8316fd3fc219203d9ec66c512068f29bbde9217268c630c2be-V.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

Як же називаються слова, що відповідають на питання хто?, що?

Назви істот на яке питання відповідають – хто?

Назви неістот – що?

Д.з ст.. 56, правило, ст.. 57 Вправа 9

D:\МОЯ МОБИЛКА\20191108_090214.jpg 

D:\МОЯ МОБИЛКА\20190919_082333.jpg 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

Вислови

"Мова - духовне багатство народу. " Василь Сухомлинський

"Мова - втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любiмо ïï, вивчаймо ïï, розвиваймо ïï! Борiмося за красу мови, за правильнiсть мови, за приступнiсть мови, за багатство мови..."

                       Максим Рильський

"Мова вдосконалює серце і розум народу, розвиває їх."

             Олесь Гончар

Запис теми уроку

РОЗПІЗНАЮ  ІМЕННИКИ

Підбір слів

Чайка - …,              мишка - …,

білка - …,               корова - … .

 

 

Мундштук

 

 

 

ВзятоВ

 

Малюнок взятий з інтернет ресурсу

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 жовтня
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку