I. Повідомлення теми і мети екскурсії
- Діти, сьогодні ми вирушимо на екскурсію, але спочатку я загадаю загадку.
Я ходив туди із татом.
Звірів бачив там багато.
Мавпу, лева, і слона,
Ще й ведмедя крокодила...
Всіх запам'ятать - несила. (Зоопарк)
- Зараз ми підемо на екскурсію до зоопарку. Згодні?
Але перш, ніж піти туди, нам потрібно купити квитки. Квиток я дам тому, хто правильно відповість на питання.
- Які тварини живуть у зоопарку?
- Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю,
Сам високий я на зріст,
Природознавство
Урок 42
Тема. Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на вибір)
Мета: продовжувати розвивати у дітей пізнавальні здібності, творчу уяву; формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи; розвивати вміння визначати можливі методи розв'язання проблеми за допомогою дорослого; активізувати мовлення дітей; виховувати дбайливе ставлення до живої природи.
Хід уроку
I. Повідомлення теми і мети екскурсії
- Діти, сьогодні ми вирушимо на екскурсію, але спочатку я загадаю загадку.
Я ходив туди із татом.
Звірів бачив там багато.
Мавпу, лева, і слона,
Ще й ведмедя крокодила...
Всіх запам'ятать - несила. (Зоопарк)
- Зараз ми підемо на екскурсію до зоопарку. Згодні?
Але перш, ніж піти туди, нам потрібно купити квитки. Квиток я дам тому, хто правильно відповість на питання.
- Які тварини живуть у зоопарку?
- Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю,
Сам високий я на зріст,
Замість носа маю хвіст. (Слон)
- Живу я там, де вічний лід,
Люблю я рибу на обід.
В кожусі білому завжди
Виходжу часто із води,
Умію плавати й пірнати...
А як мене, малята, звати? (Білий ведмідь)
• Вік свій ходить з клунками,
Та ще сідають на нього з мішками. (Верблюд)
• Хто в зоопарку вище всіх?
Впізнать її нам легко,
Впізнать її на раз:
Висока вона зростом
Та бачить супер клас! (Жирафа)
- Величезний цей хижак
На людей наводить жах.
Проживає в річці Ніл
Небезпечний (крокодил).
- Як на гойдалках, на вітках
Вони плигають у клітках.
Граються, кривляються,
Разом забавляються.
А веселі ці малята — Пустотливі. (мавпенята).
• Він незграбний і товстий,
Завжди він чомусь сумний.
А на лобі в нього ріг,
Ця тварина — . (носоріг).
• У саванні проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа. (Зебра)
• Він такий смугастий,
Він такий ікластий.
Найстраніший у тайзі,
Перед ним тремтять усі.
Як роззявить пащу:
— Ггрр! Називають звіра. (тигр).
Усі ці тварини живуть далеко, в інших країнах і, якщо б не зоопарк, то цих тварин ми могли б побачити лише на картинках або в кіно.
- Чи знаєте ви правила поведінки в зоопарку?
2. Обговорення з дітьми правил поведінки в зоопарку
- Діти, в зоопарку над клітками висять таблички, на яких написано «Тварин годувати заборонено». Як ви вважаєте, чому? (Відповіді дітей.)
- Уявіть, що вам цілий день даватимуть цукерки, печиво, свіжий хліб, банани і багато чого іншого. Що трапиться? (Відповіді дітей.)
- Правильно, заболять животи і зуби. І тварини на волі теж не їдять цілий день. Крім того, багато людей не знають, що можна їсти певній тварині, тому кидають у клітки будь-що. Тварини від цього дуже хворіють і навіть можуть померти.
- Що ще не варто робити в зоопарку? (Відповіді дітей.)
- Правильно, наближатися до кліток і тим більше просовувати туди руки. Адже клітка — це будинок тварини, і вона цей будинок охоронятиме. І, звісно ж, не можна галасувати в зоопарку! У зоопарку завжди багато народу, а тварини звикли в лісі до тиші.
Демонстрування символів — правил поведінки в зоопарку: «Не годуй тварин», «Не гладь тварин», «Не дратуй тварин», «Не галасуй», «Не просовуй руки в клітки з тваринами».
III. Підсумок екскурсії
- Діти, вам сподобалося в зоопарку?
Зараз ми пограємо. Я називатиму по черзі тварин, які живуть у зоопарку, а ви маєте всі разом показати, як ця тварина пересувається. (Ведмідь, лисиця, заєць, мавпа)
- А тепер пограємо в гру «Хто зайвий?». Ви маєте визначити на слух, хто зайвий, і довести чому саме?
Вовк, лисиця, кішка, заєць. Собака, корова, жираф, кінь.
- Пограймо у гру «Зоопарк».
Я кручу стрілку дзиґи На яку картинку із твариною вона вкаже, ту тварину дитина повинна описати і сказати, що вона полюбляє їсти.
- Кого ми бачили в зоопарку?
Назвіть їх.