І Слайд Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Л.Пономаренко;
розкрити характери героїв, з’ясувати причини такого явища як жорстокість дітей по відношенню до німця;
формування вміння учнів осмислювати прочитане, висловлювати свою думку, аргументувати її;
допомогти усвідомити ідейний зміст твору, дати поняття новели як жанру; розкрити художню деталь у творі;
удосконалювати навички виразного читання та вміння працювати в групах;
виховувати одні з найкращих людських рис – милосердя, людяність, уміння прощати, любити людину.
Полонені німці
Полонений німець
Любов Пономаренко
Післявоєнні руїни
Зруйнований машинобудівний технікум
Машинобудівний технікум, відбудований полоненими німцями.
Будинок польського магістрату ХІV - ХVІІ ст.
Слайд ХІІІ
П Р О Б Л Е М А Т И К А ТВОРУ
Слайд Х.
Художня деталь – виразна подробиця твору, що робить зображувану автором картину зримішою, яскравішою і глибшою за змістом
Слайд Х. Художня деталь у творі
Слайд Х.
Тема: зображення гуманного ставлення до полонених німців, які відбудовували зруйноване місто.
Слайд Х.
Ідея:
засудження війни, жорстокості; уславлення гуманізму, чуйності, доброти.
Слайд Х.
ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЯ( інформаційне гроно)
Фрідріх
Слайд Х. Головні ознаки новели
Слайд Х.
Новела – невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну подію з несподіваним сюжетом
Слайд Х.
Питання до диспуту
Слайд Х. Продовж речення
Сьогодні на уроці я…
Слайд Х. Домашнє завдання:
1.Навчитися виразно читати новелу Л.Понопаренко «Гер переможений»
2.Скласти план – відношення до героя.
3. дати письмову коротку відповідь на останнє речення новели : «Ви не знаєте, де наш тато?..» (достатній рівень, високий рівень).
Слайд Х. Д И С П У Т («міркую», «суперечу»)
П Р А В И Л А Д И С П У Т У