20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Тема. Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю

Про матеріал

I. Організаційний момент

•• Вправа «Погода»

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі?

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми зазирнемо в комори Землі, дізнаємося, що таке гірські породи і ознайомимося з колекцією гірських порід нашого краю. Які це породи? Звідки з'явилися? Навіщо вони потрібні? Ці питання й складатимуть зміст вашої дослідницької ро­боти на уроці.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

- Гірські породи — це тіла і речовини, з яких складається не­жива природа.

Гірські породи залягають під ґрунтом на різних глибинах, за­криті від нашого погляду, їх потрібно витягнути («покопати», як го­ворили в старовину) з-під землі. Нафта міститься глибоко
Перегляд файлу

Природознавство

Урок 24

 

Тема. Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю

Мета: учити учнів розпізнавати 2-3 види гірських порід своєї місцевості, розповідати про використання людиною гірських порід; розвивати спостережливість, мовлення; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього світу через уміння ставити пі­знавальні запитання.

Хід уроку

I. Організаційний  момент
••   Вправа «Погода»

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі?

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми зазирнемо в комори Землі, дізнаємося, що таке гірські породи і ознайомимося з колекцією гірських порід нашого краю.  Які це породи? Звідки з'явилися? Навіщо вони потрібні? Ці питання й складатимуть зміст вашої дослідницької ро­боти на уроці.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

- Гірські породи — це тіла і речовини, з яких складається не­жива природа.

Гірські породи залягають під ґрунтом на різних глибинах, за­криті від нашого погляду, їх потрібно витягнути («покопати», як го­ворили в старовину) з-під землі. Нафта міститься глибоко під зем­лею, а пісок і глина — близько до поверхні Землі.

На дні морів та океанів відкладається вапняковий мул, з якого утворюється крейда.

Учитель демонструє зразок і звертає увагу дітей на відбитки на камені раковин морських тварин.

- Багато гірських порід становлять велику цінність. їх застосо­вують як паливо, як будівельний матеріал. Залізо, алюміній, мідь, олово, цинк та інші метали, що мають велике народногосподарське значення, також добувають із різних гірських порід.

2. Практична робота. 

Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю

- У мене на столі — «чорний ящик», нібито у грі «Що? Де? Коли?». У ньому сховані деякі предмети, які легко вгадати.

  • Білий, як цукор. Поки руки ним не забрудниш, нічого не на­вчишся. (Крейда)
  • Чорний як ворон, а гріє як Сонце. (Вугілля)
  • Що спершу у воді народиться, а потім води боїться? (Сіль)

• Він жовтенький і сипкий,
У дворі лежить у кучі.
Якщо хочеш — можеш брати
І фортецю будувати.

Тільки воду мусиш мати. (Пісок)

•Якщо зустрінеш на дорозі,
То зав'язнуть сильно ноги.
А зробити миску або вазу —
Вона знадобиться відразу. (Глина)

••   Розглядання зразків (роздавальний матеріал), визначення «відгадок»

Як можна назвати ці об'єкти? (Гірські породи)

У нашому краї є такі гірські породи, як глина, крейда, сіль, глина, пісок.

Глина — це матеріал, що широко використовують у будівни­цтві.

- Для чого використовують глину?

- Для чого використовують пісок?

З суміші цементу, піску і гравію отримують бетон.

Де використовують ці матеріали? (У будівництві)

З особливих сортів глини створюють фаянсовий і порцеляновий посуд. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
••   Гра «Знайди гірську породу»

- На дошці записані слова - назви різних речовин і тіл. Обе­ріть із них ті, що означають гірські породи.

Кам'яна сіль

Глина

Скло

Бетон

Кам'яне вугілля

Пластмаса

Вапняк

Цеглина

Пісок

Граніт

(Гірські породи: граніт, пісок, кам'яна сіль, глина, кам'яне ву­гілля, вапняк.)

V. Підсумок уроку

- Що таке гірські породи?

- Як ви вважаєте: якщо на території немає гір, то це означає, що немає й гірських порід?

Назвіть 2-3 види гірських порід своєї місцевості.

Які з-поміж гірських порід використовують у будівництві?

1

 

doc
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку